Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, plánuji kup Octavie II 1,6 TDI, neboť velikostně mi vyhovuje víc jak O III a také si myslím, že ceny půjdou ještě dolů - po najetí nové. Jenže problém je v tom, že jezdím celkem krátké trasy ( každý den do práce 8+8 km ) a celkově za rok tak 12000 km. TSI nechci vzhledem k poruchovosti rozvodů a nic jiného na výběr z Octavii nemám. Taky rozdíl mezi benzíňákem a naf'tákem je "jen" cca 30 tisíc. Chci se zeptat, jak ten motor na krátkých trasách moc trpí (turbo, filtr pevnych částic) a jestli mi brzy neodejde. Plánuji, že si auto nechám tak 10 let. Děkuji za komentáře.
já mám na kráté trasy 12+12km Octavii 1U, TDi 66 kW, spotřeba 4 litry, v německu za cca 120 tisíc solidní ojetina, nesrovnatelně jednodušší a nenáročnější než octavia 1Z...
doplněno 19.01.13 21:58:nic netrpí a když jsem viděl v servisu jak do Octavie 1Z mechanik montuje tažné zařízení, které má vlastní ŘJ, jak táhne kabely od palubní desky až dozadu a kolik to stojí, ani achvilku jsem nezaváhal a vybral jsem starší model
já sem na tom stejně akorát sem si nechal dovést 81KW taky jezdím převážně krátký trasy 15km ta a odpoledne zpět spotřeba 6l na 100km dlouhodobou mám 5,5l tažný sem si nahodil sám a dal za ní před rokem 130 též dovoz německo
doplněno 19.01.13 22:05:s tím DPF budeš mít na krátký trase problém bude se zanášet a bude to stát prachy bylo by lepší ho nechat odborně odstranit
Nevím, jestli dám radu, ale osobně si myslím, ře dieselový motor nepatří do osobního vozu ale do lokomotiv nebo lodí. Nafťák je určen pro dlouhodobější provoz při poměrně konstantním zatížení a v úzkém rozsahu otáček.
No a já si pořád říkám, proč blbci utrácejí za naftu a netahají třicet tun přes kontinent v závěsu za bicyklem.
ti co nemají na dražší naftová auta je pomlouvají, ale socani mohou jezdit úspornou fabií junior 1.0
po takovéto jízdě se vám brzo rozsvítí kontrolka filtru pevnych častic a budete nucen to jet projet na dálnici... já bych šel raději do TSI.. pokud naftaka na takove couračky tak jedině to co už tady bylo řečeno..
Octavia 1U nemá filtr pevných částic, pokud si tam fiktr nenecháte namontovat kvůli emisní plaketě, už jsme takoví auto v německ u viděl, filtr byl namontován dodatečně, byl mechanický a po týdenním krátkém popojíždění stačilo auto projet po dálnici a usazenináy šly papaáááááááá...
ale opakuji, Octacvia 1U s motory 66 a 81 kW NEMÁ filtr pevných částic, a také netrpí jako focus 1.8 TDDi, který po delším popojíždění na krátké trase neprojde při měření emisí
díky za poučení ale já píšu k dotazu ... akorát u té 81 kw pokud se nepletu tak je už trochu problém se zanášením turba, jelikož už má variabilní lopatky... na takové popojiždění mi vychazi nejlip 66kw ...
já jsem nestrašil... jen říkám že pokud s tím bude litat jen kratke trasy tak to bude muset jezdit jednou začas vymést na nějakou delší trasu... já to sice nemam ale kámoš ma supa II a lita s tim jen po městě a po nějake době se rozsviti kontrolka a musi to jit vymest jinak to pry spadne do nouzaku.. tod vše.. u benzinu by tohle asi řešit nemusel...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.