Octavia II a nabiječka, jak za studena jezdit

Od: Datum: 18.01.13 11:33 odpovědí: 9 změna: 18.01.13 16:08

Dobrý den ma pár dni koupenou octávii 2 po faceliftu s motorem 1.9 tdi a co by jsem se rád dozvedel je to jak mam v případě vybití baterie, tuto baterku dát na nabiječku? mam tam práve všelijaký elktronický asistenti a hlavne navigaci colombus která se prý při odpojeníé baterie nejak zakoduje a já k tomu žádnej kod pro odblokování nemam, tak jak v případě vybytí baterie u tohoto auta postupovat?
druhý dotaz je jak s timto motorem mam zacházet za studena já teda dal na radu par lidi že mam auto nechat 2 -3 minutky točit navolnoběh a poté točit aximálně 2 tisice otáček než se ohřeje na provozni teplotu, já knež se z vesničky dostanu na dálnici jedu cca 80 na 5 převodový stupen a v připojovacím pruhu vetšinou i ručička ukazuje 90 stupnu takže už jedu normálně, dělám tot akle dobře nebo to mam nechat stát dýl na volnobeh? když to enchám na volnobeh ohřát tak se to ohřeje cca na 80 stupnu po více jek 30 minutách což se mi zdá blbost ;)
navíc bych uvital ještě nějakých par rad co se motoru a chování k němu týká, to výte přesedlal jsem s felicice benzin na octaviia naftu a tak by jsem byl rád za každou dobrou radu jak se k tomu chovat pekne ;) při jizde to vetšinou na více jak 2 000 netočím jenmo na 5 jedu více jak 2 tisice otáček při dalničnáí rychlosti 145 km/h otáčkomer ukazuje rovne 3 tisice ;)

doplněno 18.01.13 11:35:

tak jestli je to všechno v normě nebo ejstli mam sve chování ka uto torchu pzmenit.. ještě co se týká řázeni tak na vyšší přeřazuji bez meziplynu a dolu přezazuji s meziplynem ale občas mi to stejne škubne i když dám meziplyn jinak na nižšší stupen řadim v caa 1250 otáčkách ;)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jarda3*
Datum: 18.01.13 11:36

Je divne, ze nemate zadne kody, k autu je hromada kodu na vsechno mozne a pokud neni kradene, neni snad problem to pri prodeji predat... Co az budete baterku menit. Kazdopadne kody jdou zjistit oficialne, nektere asi i neoficialne ale neco to stoji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.13 11:37

práve nevím kody by měly bejt mi nekdo říkal v servisních k ničžkách ale tam sjem žádný nenašel ;)

Od: nu*
Datum: 18.01.13 12:00

byla jednou jedna oktávia...najednou jí mám...co prodávající? jJe to auto z dovozu, se stočeným tachometrem a falešnou servisní knížkou? Můj Yaris z roku 1999 má všechny knížky, uživatelský manuál i kód, klíče atd...

Jak to že to nemá 6 let stará oktávia...někdo se napakoval a kupec starej se? Skutečně nechápu...

Předpokládám, že stála kolem 150 tisíc a za ty prachy bych si nechal vše předvést, doložit a navíc bych s tím jel do servisu na jámu a na diagnostiku

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.01.13 12:14

stala 320 je 25 měsícu stárá,má servisní knižku je to českej puvod oveřené vin, a má najeto pouhych 63 tisic ;) to se vše kontrolovly je to rok výroby 2010.. manualn k tomu mam, sevsini knihu mam, pomoc na cestách k tomu mam všecko k tomu mám jen ty kody atd to nemam ;) a ptal jsem se i na provoz tohoto motoru a zachazeni s ni ;) tady sem se ještě nedozvedel ani jendu radu :)
navíc sem dostal dvoje kliče jak dálku tak zamykání konstrukt ;) a halvne co mi radily známí až si pujdu koupit diesela tak že ma na ně hrknout at to natočej na poprvý halvně, a taky že jo, byly -4 stupne neni to moc ale na proveření nad stačí, auto drnclo na jedno nažhavení ;)

Datum: 18.01.13 12:16

o ty kody jste se měl zajimat už dřív... při výměně baterie jedině propojit s druhou baterii pomoci startovacích kabelu aby se ty kody nevymazaly... jinak na volnoběh to nema vyznam moc... ale třeba pokud rano škrabete skla tak je určitě dobre ji nastartovat at se trochu převodovka prohřeje.. jak je velka zima tak to jde poznat na řazení.. jinak nějak moc dusit to nemá vyznám.. to tomu spíš uškodíte... nejlip s tím jezdit od 1500 ot. a vyše.. ale to poznate i podle zvuku .. jinak spravdě po dojeti by se mělo ještě dochlazovat turbo.. nechat to stát tak minutku než vypnete motor...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.13 12:16
avatar

Co se nabíjení týče - v Octávce je dobrý přístup k baterii, takže lze nabíjet normálně tak, že připojíte nabíječku na baterii (bez odpojování čehokoliv) a nabíjíte. To však předpokládá zabezpečené místo, kde lze nechat auto s otevřenou kapotou, aniž by ho nepřizpůsobiví rozebrali. Pokud máte nabíječku, jejíž nabíjecí proud se pohybuje do zhruba 6A, tak lze běžně nabíjet i přes autozapalovač - je však třeba na nabíječku dát správnou zástrčku. Sám mám nabíječky obou provedení - jak s krokodýly, tak se zástrčkou do autozapalovače - tu první prakticky nepoužívám, jedině na francouzské auta, které zapalovač odpojují.

Co se týče chování k motoru - je zbytečné nechávat jej po startu běžet na volnoběh, na ten se stejně ohřívá jen velmi pomalu. Po startu normálně vyjíždím, bez toho, že bych motor trápil ve vysokých otáčkách. Po zahřátí motoru pak už není důvod pro nějaké speciální chování - Snad jen včasné řazení bez přetáčení motoru.

Ovšem s tím meziplynem - to je něco divně - meziplyn se používá na nesynchronizovaných převodovkách ( typicky byla třeba na PV3S), ale u žádného dnešního osobního auta jsem jej nikdy nepraktikoval. Nyní mám služební OII a můžu říct, že právě řazení patří k jejím silným stránkám - naprosto jisté, přesné.

Ještě malá poznámka - řazení nahoru se provádí bez meziplynu i u té PV3S, jen se dvakrát vyšlapává spojka pro srovnání otáček převodovky. Meziplyn se používá jen při řazení dolů.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.01.13 12:21

jj já taky nahoru žadim bez meziplynu ale dolu práve mi bylo řečeneo že ej lepší řadit z meziplynem aby se vyrovnaly nejaký otáčky na hřídeli moc tomu nerozumim ale že prej aby se moc netrápil dvohmotý stervačník je lepší dělat meziplyn tak já nevim ;) jika je pravda ředi velmi dobře a halvne lechce ;)

Datum: 18.01.13 14:20
avatar

No kódy by Vám za nějakou úplatu mohli zjistit v servise podle čísla navigace (rádia). Stává se to docela často, že se tyto čísla poztrácejí, není to nic neobvyklého :)

Co se týče meziplynu, v dnešních moderních autech naprostý nesmysl...řazení jde třeba ztuha, než se převodovka zahřeje.

Ohledně zacházení s autem za studena, doporučuji přečíst tohle, už jsem to tady jednou dával -

http://www.gocars.cz/magazin/…nu,_aneb_pozor_na_volnobeh...

Zahřívat víc jak 30 sekund je nesmysl ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jarda3*
Datum: 18.01.13 16:08

Uplne nejcasteji se cisla ztraceji u kradenych navigaci ;) Nebo spis to zlodeji umeji odblokovat, mozna mate zbytecne obavy, vetsi obavy bych mel, ze je ten columbus tzv. putovni ;)

Ale spis jde o kody klice, dalky ... ale to asi neni aktualne potreba a da se to v autorizaku nechat zjistit.

Ze to chytne v -4 neni zadny zazrak, me dnes chytlo JTD pri -10 s mizernou baterkou, nabehanymi 360kkm a horsi kompresi na jednom valci taky napoprve. Pod -20 se zacina lamat chleba.

K motoru se chovat normalne, studene netocit a nedavat podlahu, studenost dyzlu vydrzi desitky km bez bufika (jde hlavne o teplotu oleje) Na volnobeh urcite nenechavat vic nez par minut, kdyz se lehce vyjede za 10s, taky se nestane nic.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.