Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, dokázal by mi někdo ve stručnosti rozděli a napsat, jaké jsou typy vstřikovací systému paliva pro dieselové a benzinové motory?
Jak je to u nafty? Tam je PD a CR. Už první nafťák byl PD? Nebo to bylo bez PD, za pomocí vstřikovací jednotky jako např. BMM, či karburátor? Díky
diesel-řadové pístové čerpadlo, rotační čerpadlo, PD, CR... benzin-karburator , jednobod, MPI, FSI.. myslím že se nikomu nebude chtit popisovat jak to funguje.. ale ke každemu něco dohledáš... nebo najdi skripta spalovací motory...
Hledate ale ocividne spatne.
Ono systemy vstrikovani paliva je problematika opravdu obsahla. Na VS se treba velice povrchne probira cely semestr a shrnout to vse do 1 prispevku na poradne je celkem umeni.
Neco malo o vstrikovacich systemech zazehovych motoru.
Jsou tam i "zkratky"jednotlivych systemu, takze si pak muzete dohledat dalsi podrobnosti.
Jinak absolutni zaklad:
a mnoha dalsi literatury zabyvajici se problematikou spalovacich motoru.
D: mechanicke vstrikovaci cerpadlo, sdruzeny vstrikovac(=PD), CR
B:karburator,1bodove vstrikovani(=SPI, BMM je pouze obchodni oznaceni 1bodoveho vstrikovani Bosch), vicebode vstrikovani(=MPI)
Do toho se jeste prolina, ze nektere tyto systemy mohou byt bud jako prime vstrikovani, nebo jako neprime...
Jenže ty zkratky jsou poměrně zavádějící, protože pricipiálně stejné řešení má u různých výrobců různé označení a tudíž i zkratku.
Třeba systémy common-rail mají spoustu označenní - CR, TDCI, HDI, Multijet atd
Nějaké zkratky jsou rozepsány zde :
A k tomu prvnímu vznětovému motoru - tak na sto procent to nebylo ,,pédéčko´´ to je elektronicky řízený systém, šlo o klasický vstřik bez předkomůrky. Bližší ke studiu zde, english výhodou:
Odhaduji, že tazatel požaduje základní informace o vstřikovacích systémech spalovacích motorů a to je:
Pro dieselové (detonační) motory.
1. Přímé vstřikování - vstřikování přímo do spalovacího prostorů válců motoru.
2.Nepřímé vstřikování - vstřikování do tzv. předkomůrek spalovacího prostoru.
Motory benzinové.
1. jednobodové vstřikování - vstřik do jednoho místa sacího potrubí společně pro všechny válce motoru.
2. Vícebodové vstřikování - vstřik do sacího potrubí pro každý válec zvlášť ( samostatně).
Jiná otázka a charakterizování vstřikovací soustavy je jak je ta či která vstřikovací soustava konstruováná, případně jak je ovládána. Přednosti a nevýhody každého principu jsou specifické.
Při použití karburátoru k přípravě palivové směsi pro motor není vstřikováním paliva. miro.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.