Lze zvýšit výkon motoru?

Od: Datum: 16.01.13 16:42 odpovědí: 8 změna: 17.01.13 11:45

Zdravím chtěl bych se zeptat jestli nemáte nějaké rady ohledně zvýšení výkonu co bych si mohl udělat doma v garáži mám astru f 1.6i 8v děkuji za rady :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.01.13 16:46
avatar

sportovni vzduchovy filt /ma mensi odpor , vykon tak o 2-3%/ Jinak tankovan 100oktanovy benzin /zas zvyseni v radu par procentú Jinak to nema vubec smysl a mel sis koupit vykonejsi auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 16.01.13 16:49

Doma v garazi neco tezko.

Obecne, pokud chcete zvysit vykon atmosferickeho benzinu, tak nejlepsi a financne nejrozumnejsi je koupit vykonejsi auto. Pokud jine auto nechcete, tak zabudovat silnejsi motor, treba dvoulitr z Astry GSI, legalnost takoveto upravy pak ponechme na jinou diskuzi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.13 18:02

Vyleštit sací kanály:))

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.13 18:13
avatar

Nejlepší uvést auto do 100% stavu to je ta nejlepší rada.pokud chceš trochu zvýšit tak možná sportovní filtr sání (nevěřím tomu,kdoví zda to nejsou jen kecy prodejců daných věcí ) a s ním parohy popřípadně celý výfuk oboje dokáže trochu zvýšit.nejvíce samodomo zvýšit výkon (mimo do 100% stavu) vyleštěním sání!možná jiná ŘJ a ktomu sportovní vačka atd

To vše by šlo ale za tu cenu co to bude stát úsilí,práce a nakonec i peněz se vyplatí prodat a koupit výkonnější.

doplněno 16.01.13 18:17:

To hOnz490- tím benálem nevím,spíše ne,to by musel upravit mapy vstřikování!Možná na některých je t dobré použít "lepší" benál ale konkrétně moje jede na 98 a 100oktanový benál hůře,mám 1,8i16V

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.13 19:02
avatar
To uz jsem tady řešil tuším s andelckem. Vyšší oktanove číslo na zvýšení výkonu nepomůže, leda ze by se zvedl kompresni poměr. Jinak co se týká otázky, nejlevnější cesta ke zvýšení výkonu vede přes výměnu celého auta.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.13 20:28

U atmosférického nepřímo vstřikovaného motoru nemá natankování vysokooktanového benzínu prakticky žádný účinek na maximální výkon. Jak psal @stirecek , tak jedině, že by se zvedl oktanový nárok pro toto pásmo otáček. To znamená zvýšit kompresní poměr.

Použitím tohoto paliva si člověk může pomoci v pásmu otáček a zatížení motoru, kdy je oktanový požadavek vyšší než předepisuje výrobce motoru. Zde je omezován předstih, aby nedošlo ke klepání. To je ale v pásmu nízkých otáček blížící se volnoběhu a plně otevřené klapky.

Mám za sebou úpravu motoru z Renault Megane 1.6e. Původní výkon byl 90HP. Za cca 150tis Kč jsem měl na motoru 130HP.

Pak jsem upravoval Mitsubishi Eclipse GSX. Dle tlaku turba výkon až 450HP. Za 3 roky jsem za úpravy a opravy proinvestoval cca 600tis Kč.

Takže radím vykašlat se na úpravu Opel Astra. Tudy cesta nevede.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 17.01.13 10:17
Tato problematika se zde již několikrát řešila - například.Autor: miro®Datum: 17.08.12 09:35Předmět: RE: Proč se snižuje hlava? [nahlásit]Dobrý den. Pokusím se shrnout a logicky zdůvodnit.Výkon spalovacího motoru, mimo jeho obsahu a otáček je závislý také na středním efektivním (průměrném) tlaku ve válci za průběh celého jednoho pracovního cyklu. Při snížení hlavy jak je zde popsáno se zvyšuje kompresní tlak , tím se zlepší podmínky hoření ve válci (zvýší se tedy využití energie ukryté v palivu) a tím i efektivní tlak při pracovním cyklu motoru = zvýšení výkonu. Je nutno ale upozornit, že tato úprava a získání tohoto efektu, vyžaduje benzín s vyšším oktanovým číslem a změnu seřízení předstihu zapalování. mirodoplněno 17.08.12 09:40: Ještě doplňuji: Nelze očekávat nějaké příliš znatelné zvýšení výkonu , pokud se nerealizují ještě další opatření, npř. zvýšení otáček motoru, to je ale zásah do konstrukce pohyblivých částí motoru.doplněno 17.08.12 10:12: Promiňte ještě jednu RE, na toto tvrzení pana petr 130rs : u dieselových 16 - 20 : 1, neboť nafta má vyšší zápalnou teplotu, někde okolo 650 °C.Domnívám se . že toto není ten hlavní důvod k vyššímu kompresnímu poměru u dieselových motorů .Hlavní důvod je zvýšení středního efektivního tlaku, jak uvádím výše, za účelem lepšího využití tepelné energie utajené v palivu. Proto, aby směs nafty se vzduchem se ve vysoké kompresní teplotě vznitila ve správný okamžik (předvstřiku), je nasáván jen vzduch a palivo je ve správný okamžik do válce vstříknutot.Autor: miro®Datum: 28.05.12 09:33Předmět: RE: Vykon vs obsah motoru [nahlásit]Ještě trochu teorie. Nejdůležitější pro výkon motoru je :1. Jaké množství směsi (paliva) dokáže motor dopravit - nasát do válce(ců).Čím více tím větší výkon. To záleží na konstrukci a provedení nasávací části motoru a jeho obsahu . Od vzduchového filtru přes sací kanály až po ventilové rozvody , včetně obsahu motoru , případně jeho dmychadla.2. Jak efektivně a s jakou účinností dokáže motor zužitkovat energii utajenou v nasátém palivu - směsi. Zde se na tom podílí všechny části motoru , které mají za úkol přeměnit energii utajenou v palivu v energii mechanickou , od konstrukce spalovacího prostoru až po výfuk. Ostatní části vozidla - převodovka , rozvodovka a další slouží jen k vhodnému přenosu této energie - výkonu do místa potřebného využití. Zpravidla k redukci otáček a tím ke zvýšení využitelného kroutícího momentu podle potřeby . A další otázky a příspěvky. miro
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.13 11:45
avatar

jestli je Astrouš v cajku(nehnije apod.),tak trošku zagoogluj a sežen si bud 1.8 16V nebo 2.0 16V-ale ideálně třeba nějakou šikovnou bouračku-budeš totiž potřebovat komplet elektroinstalaci-je to trošku pakárna-musíš tahat vše od osvětlení zadní značky až po konektory k čidlům motoru -pasovat ti to bude-karoserie byla jedna a tatáž(eFko),takže pokud jsi trošku šikovný-zvládneš to přehodit i v garáži...Jinak legislativně bych to až zas tak moc "nežral"-vzhledem k osobním zkušenostem(a zkušenostem známých) co všechnio do čeho nacpali a za co to pak papírově vydávali je až k neuvěření-prostě ani technici typu Ká na STK vědí velké prd a poznat v reálu dva vedle sebe postavené motory bez štítků,který z nich je 1.6 a který 1.8(nemluvím ted o ventilech) zvládne fakt málokdo-prostě vzhledem k neskutečným rancům za vývoj a odzkoušení nového motoru automobilkou se mastí x let(reálně i desetiletí) totéž-jeden blok,dvě hlavy(s hlavama to poznáš jednoduše-mají spousty "záslepek" nebo naopak x děr navíc oproti předchozím typům) a,el pořád je to totéž,navíc proč spousta automobilek kupuje motory od jiných(třeba Ford 1.6HDi od PSA)-prostě proto,že to jsou miliony Eur za vývoj-to je jednodušší takhle(a to bylo už v 90.letech,dnes v době úspor tuplem) Zkrátka nejlevnější a nejefektivnějším řešením bude tam naoperovat větší a silnější motor...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.