Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl mezi vlnovcem a pletencem

Od: merry* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

nevysvětlil by mi někdo jaký je rozdíl mezi vlnovcem a pletencem na výfuku?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel

no řek bych že ne pletenec je pružný člen výfuku a je to spletený s drátů obchod.prodejvyfuku.cz/...

kdežto vlnovec je též pružný člen výfuku ale je to děláno s plnýho materiálu třeba z mosazi či nerezu rentaxcheb.cz/...

 

buky*
hodnocení

2x

Je to jedno a totéž, správně se říká vlnovec. Pokud bys sundal to opletení na vrchu, které slouží jako pružná výstuha a obal týhle části výfuku, najdeš pod tím něco jako kovový "husí krk", který je také pružný, ale slabostěnný. Stačí?

 

punker*
hodnocení

1x

a není to to samý?

 

jarda3*
hodnocení

1x

Jj, je to jedna a stejna vec, kazdy vlnovec je i pletenec, takove 2 v 1 ;)

 

merry*
hodnocení

Nějaký automechanik tu není, co by se v tom vyznal? Někdo kdo to netipuje ale ví?

ar*

Debel dal v odkazech odpověď. Jen doplním, že vlnovce se používají převžně na nákladních autech, kde je výfukové potrubí podstatně delší a většího průměru kde dochází k většímu smršťování a rozpínání materiálu.

U osobních aut se až na vyjímky používá pletenec, který je hlavně proto, aby vibrace motoru nemlátily z celým výfukem, který by nejn mlátil do podlahy, ale začal by i postupně praskat.

doplněno 15.01.13 23:22:

buky samozřejmně že tam není jen to opletení, uvnitř je ještě "hadice" něci na způsob pancéřové trubky. Pletenec není rozhodně vlnovec. Vlnovec je daleko tevnější a nepoužívá se jen na výfuku, ale i jinde kde je potřeba pevnost na vyšší tlak a přitom i roztažost. Vlnovec je hlavně jako dilatace.

Rozhoně nikam nemusím jezdit ale mrkni se kde se všude používá vlnovec.

buky*

Tím chceš kolego říct, že jenom to opletení udrží výfukové plyny? To snad ne?, zejtra si zajeď někam, kde dělaj vejfuky a pak napiš co ti řekli.

doplněno 15.01.13 23:06:

U toho osobáku je totiž ten vlnovec hodně slabej aby hodně pružil a nepřenášel vibrace a proto je krytej ještě tím pletencem. U náklaďáku se na komfort kouká trochu jinak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]