Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kola ,které nejsou v TP

Od: pavel111 odpovědí: 16 změna:

Zdravim, protoe se připravuju na léto tak jsem autu koupil nové kola, (bazar), bohuel jsem se v čas nepodíval do TP a zjistil jsem e tam nemám tyto kola jsou to 18 ctky a v TP mám jen 17... chci se zeptat jak mám postupovat? Hledal jsem nějaké odkazy na webu o typovém listu. Tak jsem se ptal toho co mě to prodával a ten ho nemá. Tak se chci zeptat jestli se nějak dá sehnat? Děkuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gocars*
hodnocení

0x

Musíte mít tipový list, s tím a autem pak na STK a tam V8m kola zapíí do velkého techničáku. Tipový list by jste mohl najít třeba i na stránkách výrobce, zkuste pohledat tam. Pokud tipový list neseenete, pak hold budete muset jezdit s těmato kolama, ani byste je měl zapsané v TP. Jak Vás bude čekat STK, nahodíte tam zimní, které máte v TP a je to. Druhá věc je pak ta, pokud se něco stane, někoho omylem nabouráte, a ten začne moc slídit, zjistí e nemáte kola zapsané v TP a pak začne hodně dlouhý proces :)

 

nu*
hodnocení

0x

mohl jsi sem napsat jaká model traktoru vlastní

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Druhé možné řešení je sehnat někoho,kdo má totožný vůž se stejným rozměrem v TP ,ten si půjčit a sním na magistrát ať to dopíší!

nu*

nebo oslovit svého poslance, zítra jde do 2. čtení zákon č.56, přestat konečně zapisovat podobné kraviny

asd*

Zrovna to jaký můžou být kola bych v TP nechal - pokud nevim tak kouknu co na autě může být a mám jasno, nemusim naháhět typové listy nebo se ptát výrobce auta co tam můžu dát...

Postup je 1. podívat se do TP jaký komamůžou být a pak kupovat. Koupit a až pak zjišťovat jestli jsou použít je oslovina...

Nechat zapsat do TP (= ověřit jestli jdou použít - typový list nebo to na dopravce vytáhnou z jiného shodného auta), nebo prodat a koupit to co je v TP.

erikch*

alfou omegou jakýchkoli ALU je tzv.KBA-to je číslo(jakože homologace),které je přímo na ALU samotných-pokud tohle kola mají,je už jen otázkou trošky invence si typový list udělat-vcelku dobře ošetřené to mají na foru Oktávek-jsou tam přímo vzory(mustry)-trocha datlování s PC,trošku scanner a je typový list jako vyšitý-no a na základě tohoto "origo"(on se ale od origo nijak neliší) typového listu nechat zapsat...Čím více se budou hliníky přeprodávat-a tím přeposílat apod.jdou do pr...,takže jim to rozhodně nesvědčí...

To Asd-ale není úpotom trochu divné že auto s výkonem ,dejme tomu 70kW, má v TP rozměr 165/70R13 na disku 5JX13 a druhé třeba s výkonem motoru 55kW má o165/70R13 a 175(65R13 a poté aby nebylo málo tak třeba 185/55R14 a disky 5,5JX13 a 6JX13?Ono co totiž zapíše český úřednik do TP nemusí být vždy to správné(pkd jde o dovoz,u nového snad nemůže zaspat jiné než dp od výrobce).To správné se nenajde v mnohdy v TP!

doplněno 15.01.13 14:03:

orva ,ne 6Jx13 ale spárvně jsem měl napsat 6Jx14!

 

hodnocení

0x

mám taky s tímto problém... mám vše bodle techničáku akorát profil mám místo 55 60..na foru mi jeden kluk tvrdil, že tento rozměr který potřebuju v techničáku zapsaný má.. má uplně stejne auto jen jinou motorizaci.. byl jsem s tim na magistrátu a tam mě poslal do háje.. bez podkladů mi to nezapíše... psal jsem na import a tam mě taky poslali do háje... tak nevim jestli to je nějak řešitelné kromě jiných gum...

erikch*

bohužel v čechách jsou takovéhle věci problémem-už jsem zde dříve párkrát zminoval peripetii s dovezeným R19 16V-v TP z něměcka měl zapsána kalo 16" a zde(a to jsem byl až na Chodově,bývalý výzkumák) to bylo neřešitelné-mohl jsem se soudit,šéf techniků mi i mimo zápis řekl,že bych i vyhrále,ale prostě víc jak 15" mi prostě nezapíšou-nemluvě o tom,že co schválí jedna země EU,musí druhá akceptovat...No a tohle (krom spousty dalšího) mně jen utvrdilo ve zjištění,že jinak než kličkováním člověk neudělá nic-takže na autě mám letní taky 16"(v SRN zcela bez problémů) zde s sebou vozím typový list,který jsem si stvořil dle KBA na kolech atd.,proběhl už x kontrol+TK a není problém...,je to prostě o jednom papíru,který ale díky dnes i domácí technice(PC,tiskárna,scanner) udělá téměř každý ..Potřebuji-li jiné pneu-postup je stejný jako u kol...Pro štourali-ta kola sama o sobě jsou homologovaná(to je to číslo KBA...),takže si na auto nedávám žádný aušuš,ale prostě bez typ.listu jej nezapíšu(což je jedna z milionu názorných ukázek české legislativy)-v SRN příjdu s papírem,dokladem o koupi apod. a zápis není problém-ono totiž ,narozdíl od typ.listu,ta homologace na ALU,která je výlitek,nebo výlisek nejde zfalšovat...Jo a ještě jedna věc-tuším že právě nu tak "dbá" na homologace,zápisy apod.-dnešní ALU jsou vesměs všechny "shity"-ted jsem likvidoval jednu starou 525 Bafíka,ten měl 16" ALU origo takové ty pavučiny-a jedno kolo i s pneu vážilo 13 kg! dnešní (jakože) ALU jsou i v menším průměru podstatně těžší( a to i bez pneu)..,což je přesně důsledek jakože úspor-hliník se nahrazuje sajrajty,obyč levnějšími kovy-no a samozřejmě tyhle slitiny všeho možného spíš prasknou-nemají tu soudržnost jednoho kovu,ale to jen tak naokraj...

asd*

Ty lehký nejspíš byly z elektronu (slitina Mg), ty těžký ze slitiny hliníku což může být klidně i např. AL7075 = to že váží víc než hořčíkový neznamená že jde o šmejd. Levnější kov než hliník se moc nenajde, spíš jde o konkrétní slitinu - přetaví se šrot co číňanovi přijde pod ruku a výsledek je exotická slitina která může být na kola absolutně nevhodná (odolnost proti korozi, pevnost atd.) Na rozdíl od slitiny která má zaručený složení a tim i vlastnosti - jinou si značkový výrobce nedovolí použít.

Ty zápisy silný auto má jen úzký balony a slabý i široký nízkoprofilový - to je českej kocourkov. Úřad by měl vědět jaký alternativy jsou použitelný a všechny je do TP zapsat. Za to si ho platíme. V podstatě rozhoduje obvod kola aby správně měřil tachometr a šířka gumy aby nedřela o podběhy nebo nečuměla z auta + ještě rychlostní index podle toho jak rychlý je auto..

 

nu*
hodnocení

0x

když si koupím televizi, dostanu k ní návod k použití...když si koupím auto, dostanu k němu návod, dnes to ukládá těm kdo ubádí na trh výrobky zákon...v tomto návodu dodávaném výrobcem jsou uvedeny všehny alternativní rozměry kol, pneumatik, označní a specifiakce náplní atd...

Stačí obyčejná manuál a tam se dočtete vše...starý yaris ho má pod sedačkou spolujezdce,. můj zánovní passat ho má pod paluiní deskou i stará Octavia ho má...tak kde máte ty knížky?

Máte VŠICHNI bouraná auta z dovozu bez jakékoliv dokumetace? ale chápu, když se ztratí servisní knížka, ztratí se všechny knížky...nebo se manuál prodá separé na aukru za 2 stovky...

 

olaf71*
hodnocení

0x

zrovna řeším něco podobného a sehnal jsem firmu, která prodá samostatně typ.list na určité modely alukol.

 

karlos6*

šlo by říct název firmy která prodá typovej list?

olaf71*

písnu do vnitřní pošty;)

 

pavel111
hodnocení

No koupil jsem je rychle protože 18 Kola značky OZ se schánějí těžko .. A za tu cenu jsem je hned bral. Ale když už jsem u toho nesedí mě ani pneumatiky mám tam 215 55 R17 a ty nové jsou 235 40 R18 , od pár lidí jsem slyšel že na tom nesejde pokud mě to nedře podběhy apod. Ale zas mě zaráží to že to není v TP. Jak mi tu někdo psal o tom prodávajícím. Měl to na stejném autě ,takže nemusím mít strach že to nekdě bude drhnout apod. Ale on se o to že to není v TP nestaral.. Jezdil a neboural.

Podle mě já jezdím normální jízdou občas si zazávodím , ale s těmito nizkoprofilovýma stejně po těch našich silnicích budu muset jezdit opratrně. Takže jestli to nepujde tak se s tím asi smířím, ale radši bych to tam měl protože člověk nikdy neví co se stane ..

nu*

údaje v TP, který je veřejnou listinou lze doplnit na základě potvrzení výrobce, na základě typového listu k origo kolům, k doplnění technických údajů je oprávněna i typová zlušebna DEKRA a.s.

Možná by se na úřadu spokojili i s potvrzením obyčejné STK, kdy technik typu K potvrdí že tam kola lze montovat...těžko se lze vyjádřit bez pohledu na TP, nevím kým byl vydán a zda je vozidlo ztotožněno

Pokud vydal TP výrobce, je otázkou pro výrobce, proč tam kola nejsou, pokud vydal TP úřad, je to otázkou pro úřad, na základě čeho TP vydal, zpravidla jde o technické protokoly z STK při importu ojetin

doplněno 16.01.13 14:52:

Technické průkazy se vyplňují na základě souboru dat, který se jmenuje "Základní technický popis" (nahoře vlevo vzadu v TP, počínaje TP vzor 96 - jeden velký list - zkratka ZTP + nějaké číslo popisu)

Autorem těchto souborů dat je VÝROBCE

Soubory dat (ZTP) se liší, postupně výrobce vyrábí další a další série aut, a k nim vytváří nové ZTP, lišící se číslem a také obsahem, obsahem se rozumí i zápis různých alternativních ráfků a pneumatik atd

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]