Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zaizolovat a prestavet dodavku

Od: bobovka odpovědí: 8 změna:

Dobry den, nemate nekdo zkusenost s prestavenim dodavky na obytne auto? Jsme na zacatku a hledame cenne rady:) Predevsim tu, jak mame auto zaizolovat, jaky material pouzit, vcetne podlahy auta. Jedna se o auto Toyota Hiace. Diky moc, Katka B.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

artemio2*
hodnocení

2x

Velmi dobrý server na karavany je tady - caravan24.cz/... - teď jsem zadal do hledání slovo vestavba a vypadlo mi 785 odkazů.To si určitě vybereš.A pokud se tam zaregistruješ,můžeš se zapojit do diskuzí a ptát se.Přestavbám dodávek,mikrobusů a všeho,co lze použít na karavan,je tam několik vláken a stále se řeší zateplení,topení,odpady,ledničky a další a další.Podívej se.

moto*

Jo přesně, tam jsou lidé kteří se s tím zabývají i spousty let.

 

nu*
hodnocení

2x

Problém přestaveb je ten, že pokud docházelo ke snížení počtu míst k sezení, například v Belgii ze 4-místné fiesty někdo udělal 2 místní speciální montážní automobil, nebo speciální malý náklaďáček kategorie N1, měl původní výrobce respektive výrobce ve 2. stupni podle schvalovací dokumetace NEVRATNÝM způsobem odstranit originální kotevní úchyty sedadel.

Nevratný způsob znamená, že kotevní úchyty se nevratně uříznou rozbruskou případně se tato ještě tato podlahová část překryje plátem plechu který se přivaří.

Samozřejmě chápu překupníky s ojetými auty, kteří hledají cesty jak co nejvíc vydělávat, když někdo v zahraničí objeví nabídku k zakoupení celé desítky nebo dvacítky podobných aut jako jednoho balíku za výhodnou cenu ( například 20 malých 2-místných žlutých fabií Junior nebo 35 bílých seatů altea s nápisem městská policie Barcelona, které jsou podle dokladů 2-místními speciály, protože mají místo zadní řady sedaček jen jakousi plastovou lavici na převoz opilců nebo je tam místo sedadel klec na přepravu odchycených psů, udělají vše proto aby auto koupili jako 2-místní speciál a prodali v jiném státě se ziskem jako osobní automobil. To chápu. Ale přístup výrobců je různý, výrobce může odsouhlasit přestavbu pokud je jasné že je přestavěného vozidla použita karoserie s originálními kotevními úchyty, které nidko neodstranil nevratným způsobem. Mimochodem v ČR firmy při přestavbě aut z M1 na N1 úchyty neodstraňovaly...

I podlahovou část případně celou podlahu s kotevními úchyty, které byly nevratně odstraněny lze nahradit podlahovou částí nebo celou podlahou s úchyty originálními. Je to jen a jen na výrobci, zda vyslovéí ši nevysloví s přestavbou souhlas. Opět jde o podmínky typového schválení, výrobce má totiž odpovědnost za to co uvádí na trh. Je to odpovědnost VÝROBCE a ne překupnika s auty, který che vyděláav na lidech tak že jim prodává stokrát poblitá auta původně španělské městské policie s tím že jde o osobáky.

Pokud jde o tříkolky, resp. čtyřkolky, ty se staví i u nás, například s motorem z Tatry 613. Jde o vozidla v kategorii motocykl, a jak jistě víte, na motocykl se vztahují úplně jiné emisní normy než na osobní automobil. Těžko by dnes někdo vyrobil osobní auto s motorem z tatry 613 a emisní normou Euro 6...tříkolku nebo čtyřkolku s emisní normou pro motocykly která je letos ještě hodně mírná bez problémů vyrobí a schválí.

Pokud jde o podmínky schvalování, ty jsou v celé EU stejné, obecně jsou pravidla ppsány v tzv. rámcové směrnici 2007/46/ES, a pku jd e o české úřady, postup popisuje zákon č.56/2001Sb a vyhláška 341.

Podáte si žádost, k ní přiložíte 3 jednoduché přílohy + návod k obsluze a doložíte způsob zajištění pozáručního servisu, absolvvoat zkoušky v typové zkuševbě / emsie,hluk, elmag. kompatibilitu atd...) a s protokoly na úřad, obrdžíte rozhodnutí, dokaldy a značku.

Polatek je 2000,- IKč za schválení, 500,- Kč za registarci motocyklu.Cemna posjirky je smluvní.

Nevidím na tom nic složitého, předpokládám že človek který chce vyrábět tříkolky umí číst příadně je schopne zeptat se, co by si měl přečíst.

 

nu*
hodnocení

0x

Začněte tím že si opatříte písemný souhlas výrobce, tedy Toyoty ČR, výrobce je držitelem typového schválení a jeho povinností je vyrábět a uvádět na trh auta ve shodě. Je to JEHO povinnost a právo, proto k oficiální přestavbě toyoty spojené s úředním zápisem změny potřebujete jeho souhlas. Pak se věnujte izolaci.

moto*

Nebyla řeč o přestavbě auta ale o zaizolování. Pokud se nezasáhne do konstrukce auta, tak každému může být ukradené, zda si zevnitř zaizoluji čí přidělám skříňku nebo postel. A někam litat a shánět souhlas výrobce? To jste spadl z jahody na znak. Moc ten úřad prožíváte.

Osobně si myslím, že lepší by bylo hledat rady na stránkách nějakých karavanistů. Sám jsem si kdysi předělával skříńové auto tak, abych v něm mohl na cestách bydlet i případně převézt nějaký náklad a nikomu nic nebylo do toho, co mám uvnitř.


moto, asi špatně čtete, páč já čtu:
...prestavenim dodavky na obytne auto...Predevsim tu, jak mame auto zaizolovat, jaky material pouzit, vcetne podlahy auta..
takže nu radí správně, páč jde o přestavbu vozidla a zeteplení, podlahy atd..
Vaše rada "hledat rady na stránkách nějakých karavanistů" je správná, já bych ho ještě poslal na evidenci vozidel za techniky, (stejně tam musí) aby mi poradil, kde v okolí jsou "karavanistické" kluby..
moto*

Nj, trochu jsem sice nepozorný, přestavba je i tak trochu široký pojem a chápal jsem to tak, že se opravdu jedná zatím o izolaci a ne zásahy do konstrukce auta. Viděl jsem xkrát různé předělávky kluků kteří v tom vozí motorky a současně bydlí a pokud vím, tak jediny nemá nějakou oficiální přestavbu. Něco jiného jsou dodatečně přidělávané ložnice nad kabinou a pod. Otázku stále chápu, že si majitel chce něco kutit ve skříni aniž by zasahoval do karoserie. A o předělávce podlahy snad nemůže ani uvažovat v tom smyslu, že by do ni mechanicky zasahoval, podlaha u dodávek je nedílnou a nosnou části karoserie a takový zásah by mu výrobce zcela jistě nepovolil. Takže si na podlahu může položit nějaký izolant a na něj dát pochůznou vrstvu. A o to žádat je snad ptákovina.

Podmínky pro jakékoliv zásahy do konstrukce automobilu je možné jen teoreticky, prakticky by atesty a schchvalovací řízení byly nákladnější než si koupit hotový obytný automobil. Tedy u nás. Jsou země které jsou obecně považované za konzervativní a přestavby a případně celé stavby vozidel maji proti nám velmi jednoduché. Takže i u nás jsou již stavitelé kteří si třeba trojkolky nechávají schvalovat v Anglii.

Jen tak pro zajimavost. Před časem jsem měl zájem o Kango z německé pošty, mělo ale v TP napsané jen jedno sedadlo. Z fabriky ale bylo původně dvousedadlové a i takovou mělo evropskou homologaci. Zajimal jsem se, zda je možná mít v českém TP dvě sedadla s tím, že si tam vrátím originální sedačku. Prostě to nešlo. A jde o blbost. Takže pokud by si někdo chtěl sám dělat jakoukoliv úpravu, teprve neuspěje.

nu*

stačí zásah do podmínek schválení

doplněno 10.01.13 19:15:

na STK pak skončíte s protokolem o technické ptohlídce která bude platit jen 30 dnů

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]