Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace auta

Od: bushman odpovědí: 13 změna:

jak je to s reklamováním u auta v záruce?Kamarád má zánovní Fabii II TSI koupenou a servisovanou u ofic.českého autoriz.dealera,již po třetí má poruchu elektroniky motoru.Auto musí odvézt do servisu,tam ho připojí přez počítač na centrálu v M.Boleslavi,druhý den si auto odveze,za den či pár dní se závada opakuje.jaké jsou možnosti reklamace.je to jako u např.televize a jiných spotřebičů,že po 3x stejné závadě je možné požadovat výměnu za nové zboží,či vrácení peněz?Dík

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

0x

Naprosto stejný postup, OZ máme jen jeden, takže si počíst a pak i v zákonu o ochraně spotřebitele. Je třeba přijít a říci co žádám.

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

Ano, zakon plati stejny, ale pozor. Pred dalsi reklamaci je treba pred predanim vozu do reklamacniho protokolu uvest, ze chcete vratit penize. V opacnem pripade muzou provest dalsi opravu.

majsterjoe*

Tedy. trikrat stejna zavada. Jdu na reklamacni oddeleni a reklamuji uz trikrat provedenou opravu s tim, ze zadam o vraceni penez. Servis vozidlo prijme a jejich technik bud uzna zavadu, nebo ne. Pokud ano, vrati vam penize.

 

icuc5se
hodnocení

0x

V zákoně nikde není napsáno, že stená závada se musí opakovat přesně 3x. Je to jen precedens z rozhodování soudů. Takže není závazné. Vždy záleží na soudu. Jen ten může určit jestli máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy, pokuď se nedomluvíte.

doplněno 09.01.13 20:02:

@majsterjoe Tak a jsme zase tam, co jsem napsal na začátku. Je to precedens z rozhodování soudů. Ten ale není u nás závazný. Takže soud u složitého zařízení může např. rozhodnout, že i při 10ti závadách není nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

majsterjoe*

Pochopitelne to v zakone je to tak napsano.

majsterjoe*

Proc nemuzu doplnit svou odpoved?*nevi*

No neni to tam, spatne sem to cele pochopil Je tam rec o opakuijcich se zavadach, nic mene treti reklamace stejné opravy = vrácení peněz. Ctvrta reklamace různých oprava = vrácení peněz.

Nevím jak je to psáno ohledně opakování závadkolikrát se musí opakovat,všeobecně se uvádí že po 3.Ale pokud se závada opakuje vícekrát-je to překážka ve spárvném používání věci (i auta) a potom by mělo jít odstoupit od smlouvy.Přeci si nikdo nekoupí věc aby ji věčně vozil do opravy!

artik*

ono to není tak jednoduché , jestli je auto a leasing , tak má smůlu , protože auto není jeho

 

bushman
hodnocení

No,moc jste mne nepotěšili-nebyl by tady nějaký fundovaný názor od odborníka na spotřebitelské právo?dík

buss

Odborníci se radami živí. Proč si nepřečtete OZ (stačí od § 619), zákon o ochraně spotřebitele, je to info od pramene a pak i rozhodnutí NS? A jste v obraze.. V praxi se ustálilo, že více vad jsou 3, že škoda nepatrná je taková, atd.

bushman
hodnocení

ano,přečetl jsem si ho,ale když se podíváte na vlákno,stále se tady neshodnou na přesné reklamaci.jestli reklamovat vadu,opravu,zda po 3 stejné závadě požadovat nový vůz,nebo peníze.jak to autorizovaný prodejce Škody vyřeší?

P.S.Auto je majitelem poškozeného,žádný leasing

 

artik*
hodnocení

0x

A jakou závadu mu to píše? Chcete reklamovat auto , nebo opravu? Zajel bych jinam a tam to řešil .

bushman
hodnocení

hlásí to porucha EPC,musí vypnou motor,poté nastartuje,auto jede výstraha zůstává na displeji,auto do servisu na odstranění,a tak je to už potřetí.Kam by měli jet jinam,když tam to auto koupili,je to autorizovaný prodejce i servis,a auto je v záruce?myslíte kontaktovat Výrobce?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]