Nejste přihlášen/a.
Zdravím rádcové mám menší problém s mojí feldou když otočím klíčem v zapalování tak mi svítěj kontrolky což je v pořádku ale kontrolka baterie mi někdy nesvítí někdy slabě a někdy mi po chvilce naskočí, mužete mi poradit kde by mohl byt problém? baterka je nová a alternátor je rok starej ale řikam si když by tam něco špatně pracovalo tak vubec neproblikne ani slabě podle mě to bude někde špatnej kontakt na co bych se měl zaměřit? děkuju předem za rady
Není to kontrolka baterie. S baterií to nemá nic společného. Je to kontrolka dobíjení. Má červenou barvu, takže signalizuje závadu se kterou se nedá jezdit, stejně jako u ostatních červených kontrolek ( ruční brzda ( P), porucha brzd, nedostatek kapaliny (! ),kontrolka mazání motoru (olejnička) ).
U Feldy pracuke následovně. Plus od baterie jde na onu kontrolku (přes spínací skříňku - klíček) a výstup kontrolky je veden na alternátor. V alternátoru vede přes regulátor a uhlíky na rotorovou část, tam proud přes kontrolku budí a magnetizuje vinutí rotoru a zase zpět přes druhý uhlík vede na kostru alternátoru, na blok motoru přes držák a pak zezadu kabelem na Mínus pol baterie a skelet vozu.
Po zapnutí klíčku musí svítit plným světlem a trvale, dokud se alternátor neroztočí. Tedy po zapnutí klíčku musí naplno nabudit rotor, aby se při otáčení vybudil stator a alternátor vyráběl střídaví proud (ten se pak usměrní na můstku diod). V okamžiku, jak alternátor začne proud vyrábět, na jeho vývodu pro kontrolku se změní polarita na +. Tedy na kontrolku jde + a + z obou stran a tak zhasne.
Pokud se tedy nerozsvítí při otočení klíčku nebo svítí slabě:
Odpojit Faston 6.3 od alternátoru (zezadu modrý nebo zelený vodič ke kabelovému svazku el. instalace u altu. a jeho konektor velmi dobře vodivě spojit s kostrou. Třeba strčit dovnitř konektoru kancelářskou sponku (na vodiči) a druhý konec přiložit na hliníkové tělo altu.
Při otočení klíčku musí trvale a silně svítit. Pokud ne tak:
Znovu zkontrolovat vodivé spojení drátku na kostru a případně druhá osoba bude silně držet,
Demontovat přístrojovku, očistit plíčky a přihnout kolem žárovky kontrolky (nejlépe rozebrat a očistit na DPS z druhé strany)
Takže svítí trvale:
Znovu připojit na alternátor tak, jak byl a pokud to opět blbne:
Očistit jemným smirkem vývod z altu pro Faston, očistit a stříknout kontaktovým sprajem konektor Faston na vodiči
Skontrolovat znovu uhlíky na alternátoru. Délka nových je cca 9mm a použitelných 6mm.
Pokud je alternátor nový a není to Magneton, ale nějaká VIKA, tak se na to vykašlat
Závěr:
Pokud kontrolka slabě svítí při otočení kličku:
Velký přechodový odpor (na kostře - držák altu,jinde ... na žárovce a plošném spoji přístrojovky,jinde)
Opotřebené a špatně dosedající uhlíky (přechodové odpory z uhlíku na komutátor (sběrací kroužek) )
Pokud svítí slabě při chodu alternátoru:
Prokluzující řemen - alt se točí pomaleji v důsledku proudové zátěže a špatného napnutí řemenu
Zničená usměrňovací dioda (kmitá tam střídavá složka z jedné fáze (je to třífazový generátor)
P.S.: Při montáži se na držáku alternátoru očistí styčné plochy na které dosedá alt (boky držáku, kde je prostrčen dlouhý šroub), aby byl držák z alternátorem dobře vodvě spojen bez přechodových odporů (stačí jemný smirek a případné máznutí tenkou vrstvou vazelíny)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.