Co se Škodou 105?

Od: Datum: 04.01.13 11:22 odpovědí: 19 změna: 04.01.13 15:18
avatar

Pánové prosím o radu. Zděděná Škoda 105, r. v. asi 1983 garážovaná, STK do poloviny roku 2013, v zimě neježděná. EKO dań nezaplacená. Velmi dobrý stav. Kolik si za ni mohu říct? Mám vůbec šanci toto auto prodat? Kde inzerovat prodej? Zatím jsem ji nabízela za přepis pouze v rodině a synovci se jen smáli. Nebo by bylo lepší jí odhlásit a nechat třeba 20 let stát v garáži a pak prodat nějakému sběrateli? Dát do šrotu je ji podle mě v jejím stavu škoda. Děkuji za vaše názory.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jarda3*
Datum: 04.01.13 11:27

Pokud se provadi prepis v ramci dedictvi, tak se ekodan myslim neplati a nasledne uz by se take nemela platit, predpokladam. Jinak inzerovat asi na popularnich serverech jako je Bazos, Hyperinzerce, mozna i aukro...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 11:28
avatar

Myslím, že synovci to vystihli dokonale. Na ježdění to není, a vzhledem k masovému rozšíření to není (a asi nebude) ani sběratelsky zajímavé. Když ne šrot, tak jedině najít inzerátem nějakého Béďu Trávníčka kutila, který v tom má zálibu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 11:28
avatar

Do šrotu je to skutečně škoda dát. Zkuste dát značky do depozita, pak nemusíte platit pojistku a v klidu dáte inzerát, třeba to někdo koupí na ježdění do práce, do těchto aut stojí LPG pár korun a pak je to už zajímavé. Ale cenu těžko odhadnu, já jsem prodal pár dní před zavedením eko výpalného Š 100 starou taky 40let ale v podobně velmi dobrém stavu za 7.000,-

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 04.01.13 11:30

Pokud je opravdu pekna, neshnila a bez zasahu kutila, tak prodat pujde. I takovato "neveteranska" auta maji dnes dost svych priznivcu. Pokud auto odhlasite, tak na hodnote spise ztrati. 20 let stani neprospeje zadnemu autu a verte, ze i v suche garazi bude trpet. Navic je otazkou, jakou cenu bude takoveto auto mit za 20let. Vzhledem k tomu, kolik se jich vyrobilo to nebude zadny zlaty dul.

Zacal bych na bazos.cz ci hyperinzerci. Cena tezko rici bez fotky, ale moc se na tom zbohatnout neda, spise cloveka pak hreje pocit, ze je auto v dobrych rukou nekoho, hdo ho bude udrzovat a jezdit s nim na vylety...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hellmen
Datum: 04.01.13 11:33

Každý zboží má svého kupce. Pokud je auto v tak dobrém stavu tak si myslím,že by s prodejem problém být nemusel. Navíc pokud je auto zděděný a prošlo dědickým řízením tak by se eko poplatek při prodeji již platit neměl.(nejsem si na 100% jistý). Zkuste dát inzerát na internet (bazos,sbazar) a uvidíte. Pokud na prodej nespěcháte,auto neodhlašujte pouze umístěte značky do depozitu( nemusíte platit poviné ručení). Na dopravním inspektorátu vám poradí. Vždy má větší cenu vůz s doklady.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 11:43
avatar

Všem moc děkuji za názory. Zkusím dát inzerát ale koukala jsem, že je jich na bazoši docela dost na prodej.

Datum: 04.01.13 11:42

když to dáš do šrotu tak za to dostaneš více peněz, než kdyby si to chtěl prodat

dyt to nikdo nekoupí! na co to komu bude? jen to překáží

max. nechat dětem na hraní vytahnou baterii, veškeré náplně a je tu hračka z toho

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 11:53
avatar

Asi před 8 lety jsem se potřeboval zbavit Š 120, též byla garážovaná, málo jetá, nebouraná. Ptal jsem se v brněnských autobazarech, tam mně nabízeli max. 1000 Kč. Pak mě poradili, ať si zajedu do některého venkovského autobazaru, tam si to prý koupí lidé, kteří s tím budou zajíždět na pole nebo do práce anebo mlaďoši, kteří chtějí lacino své první auto. Vyjel jsem směrem na Tišnov, hned v prvním bazaru jsem uspěl, do druhého dne bylo auto prodané, dostal jsem 8 500 Kč.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 04.01.13 11:59
avatar

Bruno děkuju, dobrý nápad. Zkusím to říct na chalupě v hospodě a třeba by ji někdo chtěl zrovna na naši vesnici. Nevíte jestli po dědickém řízení musím auto přepsat na sebe a pak teprve na dalšího co si auto vezme?

Od: k2
Datum: 04.01.13 12:05

Tak uz to dneska nefunguje. Dneska se venkovsky autobazary zdrahaji vykoupit i favority, snad jen pokud je to to extra dobry stav a jde protiuctem. Na vozidla pro kazdodenni jezdeni s ekodani za plnou palbu proste neni v malych autobazarech dostatecna "otoc".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nemej
Datum: 04.01.13 12:05

jestli to není v bídným stavu a projde to technickou, tak to podle mě prodejný je i za cenu eko daně - já koupil 105 za 15k bez ekodaně - mělo to být jen na jednu technickou a měl jsem ji 6 let do letošního podzimu. jako pracovní auto nenáročný a levný, bohužel bezpečnost v provozu mizerná - to auto je papír

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 12:42
avatar

Zdravím,
škodovky sice zrovna nejsou můj šálek kávy, ale vzhledem k tomu, že pro auta z tzv. východního bloku do r.v. 89 mám tak nějak slabost, pokusím se pomoci.
Pokud je to auto ve stavu, jak píšete, nezbavujte se ho za každou cenu. Byla by ho za
a) škoda
b) je poměrně dost hlavně mladých lidí (a řekl bych, že jich přibývá), kteří si pořizují i takováto auta jako levného "veterána", jezdí s nimi po srazech a baví se tím. Vyhledávané jsou především vozy nezkorodované, bez kutilských úprav a zásahů a pokud možno v původním stavu (bez velkého vyvařování a pod.)
Nákupní ceny nejsou vysoké, ale může Vás pak těšit, že auto, které někomu v rodině dělalo radost a staral se o něj, neskončí někde jako vrak.
Pokud na prodej nespěcháte (z finančních důvodů a nebo proto, že místo, které auto zabírá, nutně potřebujete), neprodávejte ho za každou cenu. Pokud už ho chcete někde nabízet, doporučoval bych spíš stránky a diskusní fora fandů značky (to bych se mohl pokusit i pomoci vyhledat). na inzertních serverech je to otázka náhody a auto pak většinou skončí právě na zničení.
Aby Vás auto dále finančně nezatěžovalo, chce to dát značky do depozitu (pak neplatíte povinné ručení). POZOR - má to jeden háček - do depozitu dáte auto bez problémů i bez STK, emisí a nepojízdné, ale vyzvednout ho lze pouze s platnou STK a emisemi. Což je u auta, kterému propadne STK a emise, docela problém.
Píšete, že STK máte platnou do cca poloviny roku 2013. Řešil bych to tak, že auto bych lehce nabízel způsobem, jak jsme psal výše (fandové) a pohlídal bych si termín STK. Měsíc před koncem platnosti bych auto nechal projet někoho (nejlíp známého, rodinného příslušníka), kdo tento typ auta trochu zná ( stačí jestli to normálně brzdí, neteče z toho olej a jestli to komplet svítí) - otázka cca 1 hodiny času. pak bych s ním absolvoval emise a STK ( klidně i s baterií z jiného auta, pokud to ta původní má "za sebou"), auto bych odstavil, RZ dal do depozitu ( tuším že za 50,-Kč kolek) a šel zrušit povinné ručení. A potom auto dál v klídku nabízel.
Proč bych zvolil tento postup? Kromě toho, že si fakt myslím, že toho auta je škoda na zničení, tak tato stará auta mají oproti moderním vozům jednu obrovskou výhodu. A tou je jejich jednoduchost. Moderní auto musí být v pohybu, aby bylo provozuschopné. Tuto škodovku můžete postavit na 5 let do garáže a nic se jí nestane (myslím mechanicky - ano pokud bude napadena korozí, bude korodovat dál). Nemá totiž počítač, proto nepotřebuje být trvale pod proudem, nemá čidla atd).
Když to maličko - ale opravdu jen maličko - přeženu, tak za 5 let do ní nalejete benzin, dáte baterku a bez problémů odjedete.
Pokud budete chtít, kontaktujte mne vnitřní poštou pro další, ať to tady zbytečně neplníme. A nebylo od věci vědět, odkud přibližně jste.

doplněno 04.01.13 13:00:

Jen sem zapomněl napsat o tzv. eko dani. Pokud jste auto zdědila a již bylo v rámci dědického řízení přepsáno na Vás ( vy jako dědic "ekovýpalné" neplatíte - osvobození ze zákona), tak už se znovu platit nebude (platí, že "ekovýpalné" se platí jen jednou a to při prvním převodu od platnosti zákona. Pokud by se "ekovýpalné" ještě platit mělo, fanda, který to auto bude chtít, si poradí (řešení, jak ho neplatit, existuje).

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 04.01.13 13:21
avatar

Jsem z Brna, auto garážované kousek od Vyškova.

Datum: 04.01.13 13:58
avatar

OK, odepsal jsem na vnitřní poštu. Dík.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 12:54

ani ti "burani z vesnic" si nekupují szaré plečky (fazoly, embéčka, sto5 apod.)

to auto je neprodejné!

hotovo 20

doplněno 04.01.13 14:08:

to vidíte, když jedete skrz nějakou vesnici nějaké staré plečky?

já né!

a místo starých fazolů, škodovek, žigulů, felicíí to je samá Octavia, Passat, Alhambry, Mondea, Laguny,Hondy, Kia no a samozřejmě čtyřkolky...

sice ti lidi jsou zadluženi, ale je jim to jedno, hlavně že mají před "kučou" dle nich "bourák"

asi tak nějak, chlope! ;)

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: k2
Datum: 04.01.13 13:04

Ale to se velice pletete! Zachovala skodavka s motorem vzadu rozhodne neprodejna neni, i kdyz to samozrejme neni zlaty dul. Tato "komunisticka" auta (stejne jako motorky) jsou dnes v mode, obvzlast u mladych lidi, co nedeosahnou financne na "echt veterana". Navic "embecko", ktere Vy nazyvate starou pleckou, je (hlavne 1. modely s velkym zadnim oknem a zabrama) v zachovalem stavu dnes sakra nedostatkove zbozi...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 13:07
avatar

A kde? V Praze? Jo, tam asi ano. Řeknu to takhle - kdybych to měl kam dát, tak po ní skočím, i když je to škdovka (a určitě bych nebyl sám - kolega z práce prodal loni 120 po kompletní GO za 30.000,-Kč). Jenže nemám už prostor - už mi takových aut doma stojí 5 (nemladší r.v. 1988). Takže asi tak;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.13 13:27

dát 30 litrů za "kus plechu" může jedině pablb *modla*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 04.01.13 15:18
avatar
Nóóó.
Na veterána je to málo starý, pro starou málo praktický a na ježdění starý...
Takže je to dobrý snad jen na přejetí starý, tchýni v tom pustit z útesu, sbalení nějaký mladý a koupi novýho.
;)
:-D
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.