LEON TDI 81kW - Fridex, kolobeh vody motoru

Od: Datum: 01.01.13 02:01 odpovědí: 15 změna: 01.01.13 13:57

Zdravim, menil jsem na svem leonovi fridex daval se novy chladic, termostat atd. Vse sem udelal jak ma ale mam problem ..

Hadice vrchni je varici, neni nafoukla atd, spodni hadice do chladice je studena a chladic je teply ne varici ale teply. teplota 90 dle budiku a auto fouka teple. v cem to muze byt? muze byt neco ucpano atd? nebo mohl jsem udelat neco pri vymeme fridexu spatne?

Nalejt fridex, nechat bezet motor a postupne co mizi dolejvat topeni zapnuto na teplo a aby foukalo. Ja nevim co se na tom da skazit. Dekuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.01.13 02:23

Tak nevím jak u Leona, ale u Feldy MPi jsem se dočetl v dílenské jeden trik. Leje se, až je nádobka po MAX, pak se opatrně vymontuje čidlo teploty z termostatu, žbluňkne to dolů a tou dírou po čidle ujde vzduch a pak se doleje na předepsanou mez. Rozhodně se nenechává běžet motor s trochou vody. Kolem vložek válců musí být voda, jinak se okamžitě zničí.

doplněno 01.01.13 02:26:

Možná nejede pumpa (protáčí se hřídel na vrtulce) ...

doplněno 01.01.13 02:33:

Čidlo teploty a čili i ukazatel na přístrojovce ukazuje jen tehdy, pokud je čidlo utopené pod vodou. Pokud je kolem vzduch, tak ukazuje teplo povrchově z těla termostatu nebo ze vzduchu, takže něco ukáže, ale jen malou hodnotu. Voda tou dobou už vaří a čidlo ukazuje teplotu par vody (případ, když je vody tak málo, že čidlo není pod vodou omýváno)...

V servisech se fušeří spousta věcí... Třeba se nemění těsnící kroužky na výpustných šroubech oleje (zarvou to, dokud to neteče nebo nestrhnou závit) ...

Navíc někdy to není potřeba. V servisce se dočtete, kolik se vejde vody do chlazení. To, co se vypustí, se stejným množstvím nové kapaliny musí vrátit zpět.

P.S.: U některých aut vše vypustit nejde (zbyde třeba u Feldy 0,5litru v sání ... SPi a karb verze a v radiátoru topení). Fridex se taky nesmí nalít čistý a míchá se v poměru na obalu. Čistý špatně předává teplo,špatně obýhá a i zamrzne.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: sazinek*
Datum: 01.01.13 02:26

to nevim ale vzdy co sem videl v servisech no name atd a co mi ukazovali na feldach tak zadny cidlo nevyndavali u leona je na sahare a dole uplne takze nevim ze to takhle "zblunkne" a MPI a TDI je trosku jiny v tomhle smeru. Tak nevim

Ja si hlidal teplotu aby se neprekrocila, myslim si ze studena voda ajko voda 0 stupnu je jako jet bez vody na miste tak nevim.

Od: hop®
Datum: 01.01.13 02:33
avatar

Bez vody radši ani nestartovat!

Hlídat teplotu vody na budíku, když čidlo teploty je ve vzduchu je také o ničem. V systému je asi někde bublina, jde jen o to najít kde, a kde je ten správný šroubek na odvzdušnění...

Ohodnoceno: 3x
 
Od: sazinek*
Datum: 01.01.13 02:38

kde u tdička najdu ovzdušnovák?

Datum: 01.01.13 02:43

Hledej jako na ostatních autech po hadicích a trubkách chlazení:

http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=8097

Nehrabej na ty pro klimatizaci (ty jsou na hliníkových tenkých trubkách)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hop®
Datum: 01.01.13 02:46
avatar

Zkus hledat po "vodní cestě" vždy směrem nahoru, bývají v nejvyšším bodě, dole se bubliny nedrží. Kdybych znal auto konkrétně řekl bych víc... *nevi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sazinek*
Datum: 01.01.13 02:59

vim ze dole na chladici je jako vypustak z chladice abych nemusel odpojovat hadici, ale zda to funguje i jako ovzdusnovak tak to nevim :( jinak dle hadici jsem koukal a nic jsem typu sroub nenasel :/

Datum: 01.01.13 03:02

Už z principu je blbost hledat odvzdušňováky dole. Vzduch je lehčí než voda. Vzduchové bublinky putují nahoru a tam se shromažďují a dělají vzduchovou kapsu. V tom místě, kde je to na tu kapsu náchylné je odvzdušňovák.

Tu kapsu nesmí vytvořit v topení,chladiči a hlavně v motoru. Tam je někde poblíž hledat. Budou na horních hadicích.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sazinek*
Datum: 01.01.13 03:05

bud jsem ale slepej ale nidke nic neni nemuze to bejt ve výčku v expanzce? tam je přece nějakej ventil nebo nestačí při nastartovanym motoru to otevřít? ja už jinak nevim.

Od: hop®
Datum: 01.01.13 03:19
avatar

Ve víčku od expanzky je jiný ventil (přetlakový), - ne odvzdušňovací - v expanzce má být vzduch, který vyrovnává tlak chladící kapaliny při jejím ohřevu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.13 10:19
avatar

tdíčka mají "odvzdušnovák" v expanzce-obecně je odvzdušnovacím místem ten nejvyšší bod celého okruhu-což zrovna u koncernu je expanzka-ale poradím ti jak ideálně odvzdušnit-kapalinu dolij po max.,nastartuj,zapni topení na max a s autem zajed čumákem na nejbližší vyvýšeninu-prostě aby byl motor auta oproti zadku co nejvýše-a hlídej si množství kapaliny-zpátečkou(přívod do expanzky) uvidíš bublinky-prostě tak 5 minut nech takhle cvrčet...A druhý den to klidně zopakuj,nic tím nezkazíš,naopak...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sazinek*
Datum: 01.01.13 03:30

tak kde tam muže být tenhle ventil, to už neni možný nevim kde nenapada me nic lezu po hadicich jak zbesilej a nikde nic :(((

Od: jarda3*
Datum: 01.01.13 08:03

Nektera auta maji systemy chlazeni, ktere se odvzdusnovat nemusi a ani k tomu zadne zatky nemaji. Ono se to obecne vzdycky casem odvzdusni samo, tim to IMHO nebude.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.13 13:43

zkus ještě při nastartovanem motoru pořadně promačkat hadice at se ten vzduch vytlačí... z té malé hadičky co vede nahoru do expanzky musi téct voda pokud možno bez bublin ale to tam asi neuvidíš...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sazinek*
Datum: 01.01.13 13:57

hadice jsem promačkal, fridex drží svoji hladinu, vše jak ma byt, bublinek si nevšimnu z male hadičky to vidět nejde bohužel. A z male hadičky to ukapava klasicky jak to ma jit zpatky

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.