Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rodinné MPV

Od: radekv odpovědí: 20 změna:

Dobrý den,
vybírám OJETÉ rodinné MPV s dieslovým motorem, prosím Vás o rady, názory, připomínky...
Moje požadavky:
1. prostor pro 4 dospělé cestující (místo vzadu /na hlavu a kolena/ pro cestující s výškou okolo 180-185 cm)
2. provozní náklady - spotřeba, nd, pojistka...
3. jízdní vlastnosti, kvalita zpracování + poruchovost, spolehlivost, konfort
Můj výběr:
Touran 1.9 TDI 77Kw
Ford C-MAX 1.6 TDci, 80Kw
Scénic 1.9 DCi 59kw
Zafira 2.2 DTI 16V, 92 kW, eventuálně 2.0 DTI 16V 74kw
Mám svého favorita, ale uvítám rozebrání daného problému Vámi, uvítám osobní zkušenosti, postřehy...
Předem děkuji.
P.S. vybíráme vozy ročníků 03-05, můj výběr ani motorizace není závazná - jiná značky, motorizace... možné - navrhněte.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

2x
Tady je to jednoznačné, scenic je houpava kačena, bral bych ji jedine s novou 1.6dci. Zafiru uz vám vymluvili ostatní, erikch a já vymluvime tourana ,takze zbývá c-max. Má nejlepší podvozek, skoro nicnezere, v pohodě s ním můžete uhánět 180 dle gps v pěti lidech, protoze prostor pro posádku je nadstandardní. Taktéž 1,6 spadá do nižší sazby pojištění.
stirecek.rajce.idnes.cz/...
radekv
hodnocení

Díky moc, chtěl bych 1.6 v dieslu, jestli myslíte, že by se vyplatilo připlatit za faceliftový model po roku 2006, tak tak učiním, přece jenom forďáky jsou odost levnější než tourany...

např. Touran r. v. 2004; originá 220 najeto, cena 139 000 K, CZ, 1. majitel

C-Max z roku 2004, s originál 170tis stojí 98tis., a je taky z ČR po 1. majiteli v pěkném udržovaném stavu, serviska, prověřené km, bezva stav..., takže asi lepší dát 140 za C maxe z roku 2006 a mít od egru klid

Zatím všem díky za rady, případní další (vlastnící) některých z menších mpvéček pište, zkušeností není nikdy dost...

stirecek*
Mam model 08 a zatím zadny problém. Spotřeba 5.5 dlouhodobá, jezdim převážně město, okrsky pod čtyři litry. Zatim leju jen naftu, rozvody vydrží 240/200 tis km kde roku výroby. Baterka bude mít příští :) rok 5let a jeste neviděla nabijecku, je to silver calcium . Ford nemá drahý ani servis a podvozek je vynikající, oktavkari, kdyz si koledujou vždy dostanou na prdel. :) Dobre jede i verze 66kw, má jednoduché tuto, není variabilní, tuším mensi vstrikovaci tlak a nevim jak teď, ale v tom roce výroby 07-08 neměla ani dpf a ani dvouhmotak.
doplněno 31.12.12 18:52: Oprava: jednoduché TURBO

Taky se přidám - řešil jsem tu nedávno podobný problém :

poradte.cz/...

Jak to dopadlo, to z vlákna vyplývá - jen doplním, že s Maxíkem je max. spokojenost, jak z mé, tak z manželčiny strany, také omladina si libuje. Z Vámi vytypovaného výběru si myslím, že dojdete ke stajnému závěru, protože Rencky a Oply jedno jsou, své jsem si s oběma značkami užil - a děkuji, nechci, ani kdyby stál půlku toho, co Max. Touran není špatný, ale cenou je v jiném levelu, aniž by byl nějak výrazně v něčem lepší.

Já jsem dlouho lavíroval mezi Mondeem a Maxem, obě auta jsou cenově zhruba postejnu, ale nakonec jsem na radu odborníků sáhnul po Maxovi, už i proto, že jsem kápnul na opravdu pěkné auto s doloženou servisní historií v autorizovaném servisu v Německu.

Takže za mě doporučuji C-Max

erikch*

jen se ještě zapojím-v čechách je Opel hodně podcenovaný-ale moto na foru kluků Opeláků je vcelku výmluvné-"raději budu jezdit s rezavějícím autem pod zadkem,ale na rozdíl od VW budu jezdit pořád..." No a paradoxně je třeba Ačková Zafira na tom líp s antikorem než nástupní Béčková(švagr jí má jako 4letou,a už mu hnijou prahy)-a motorizace 2.2DTI 16V je dle mého fakt povedený-už v Sintře to byl nezmar-známý má právě tenhle motor s asi necelými 800 000 km-a pouze olej,filtry...Měl jsem i pár Vecter s 2.2 naftou na kšeft a dodnes jezdí bez sebemenšíhio problému...No a když už "dělám reklamu" Opelu-jestli jste kdo alespon seděl v nové Zafiře-je to mazec v dobrém slova smyslu-i v německých testech si vytírá zádel i s celým koncernem-zkrátka se fakt povedla a nestojí nesmysly jako VW-to jen pokud někdo uvažuje o koupi nového MPV...*frajer* Přeji všem do N.R.hodně štěstí a zdraví...!

tak to jejich moto neni zas tak pravdive a nemyslim si že by byly oply nějak extra spolehlivé.. znam dva lidi co měli opel tigra a oběma se to auto sralo.. znamym stoji jeden stary opl před barakem s vyhořenou řj nebo co s tim je.. ja jsem měl stareho golfa a taky mě nikdy nikde nenechal ve štychu... takže mi to moto spíš příjde srandovní.. každá značka má sve mouchy ale že by byly zrovna opely lepší.. to teda nevim nevim.. ale jinak se taky přiklanim k fordovi... ten touran není špatny .. ale za ty prachy oproti fordovi to je malo muziky za hodně peněz..

radekv
hodnocení

erikch říká že vw je špatné teď, ale staré golfy z minulého tisíciletí celkem chválí ŽE?

Dobrý NR.

já si třeba vubec nemyslím že koncernove auta tak do roku 2005 jsou nějake špatne... nejspolehlivější byly kolem roku 2000... ted už to je o ničem a hlavně maji dost velkou konkurenci a myslim že ty nove auta jsou dost předražené ... prostě za hodně peněz malo muziky... proto se lidi raději na auta levnější... korejské atd... jak to bude s novyma railama se asi ještě moc neví... přešli na ně celkem nedavno... zato ty TSI se dosud moc neosvědčily.. ma to mouchy stejně jako HTP.. nevim... ale škodovka jde dle mě dost do sraček...už to neni to co to bývalo a mám pocit že ta jejich konstrukce a technologie je dost pofiderní... to už by měli mit za tu dobu vše vychytane.. ale jim tam těch much snad spíše přibývá..

stirecek*
Dost je valcuji Korejci. Hyundaj nebo Kia dnes dělá krásné auta, motory mají vždy vykonovy bonus, výbava uz většinou v ceně a navíc jsou ty auta i spolehlivé, nebojí se dat záruku. Škodovka si hodně slibovala od rapidu ale prodeje jsou zklamáním. Za ty prachy je to hodne drahé auto a šetřilo se všude. Treba zadní náprava je jednoduchá, použita z jednickove octavky . Tak daleko zašli...
op5fecyme

Mám stejný názor. :)

erikch*

ještě malinko k tématu-dříve jsem se živil dovozy aut-a upřímně jsem se bál dovézt cokoli od VW po roce 99,00-a to s prodejem nebyl problém(lidi jsou stále "zfanatizovaní" a prostě VW je No.1),ale nedejbože aby mi tam něco kleklo-což se spoustě mých známých bohužel stalo,mimoto dnes a denně sleduju na autodílně reálné problémy a i bohužel reálné náklady na odstranění problémů-někdy ti původně velice hrdí majitelé "No.1" jdou do kolen,prostě s tímhle(ty desetitisíce) nepočítali...A v tom je ten zakopaný pes Das auta-je neskutečně předražený,odtržený od reality ...Navíc přesně jak psal tuším stireček-dnes korejci(za posledních pár let udělali fakt "velký skok" jak o tom kdysi snil Mao Ce-tung) jsou úplně někde jinde než celé VW,ono upřímně než celá automobilová Evropa-je to přesně důsledek jakože "úspor" a i ekoterorizmu z Bruselu...Proč koncern VW nedá alespon pětiletou záruku-jako dnes už většina automobilek(a snad všechny z JV Asie)-odpověd je bohužel jednoduchá stejně jako smutná zároven-protože ta auta by 5ti letou záruku prostě nepřežila a VW by šlo ke dnu,nestíhalo by to dotovat...A tenhle argument by měl být jedním z rozhodujících-když dávám řekněme 500 000,- za novou kárku,chci za své kačky něco odpovídajícího-ne jen marketing(narážím na VW),nemluvě o další "podpásovce" koncernu-vědí moc dobře,že technicky,konstrukčně,prostě nezvládly konstrukci rozvodů motorů TSI,a co koncern udělá-místo technické nápravy,přenese problém na chudáky uživatele,majitele, aut,tím že do servisek nenápadně zakomponuje "doporučení" o výměně rozvodů už na 60 000km,jenže toho si nikdo nevšimne,servisy to neřeší-nemají to v serv.plánu a až rozvody zkolabují třeba na 80 000km,tak i přes záruku sorry a ahoj,"neuposlechl jsi doporučení výrobce"...To je jedno s druhým-překvapuje mne ale,že češi jsou k takovýmhle reálným záležitostem "imunní" a pořád si jedou ten svůj až fanatický "Das Auto No.1",na druhou stranu jsou to jejich peníze-ale at pak různě v autodílnách nebrečí,prostě s velmi drahými problémy musí počítat...

ojetý opl v dieslu až na vyjímku od isuzu 1,7TD tragédie čerpadla vydržej tak 150-200000km a pak bez vyjímky odcházej a to všechny a pokud je člověk v nákým opl klubu tak názory majitelů dieslů sou víc než jasný

za mě opl už nikdy *zed*

Erikchu, Opel je nikoliv podceňovaný, ale řekl bych už dostatečně prokouknutý. Ano, staré Opely byly něco! Velmi rád vzpomínám na Omegu z roku 96, ta měla motor z BMW a to bylo auto! Proto jsem byl i vcelku potěšen, když jsem před třemi lety dostal tehdy tříletou Astru, papírově 92kW v benzínu. No horší už je fakt jen ten Rencek, to auto bylo imrvére problematický - motor měl výkon pocitově stejný jak Felcka, žral olej - ve finále při najetých 240tkm to bylo 1l oleje na 200km, pak šel motor na výbrus, páč tam padnul ventil. Auto teď ještě jezdí, ale problémy pokračují, takže brzo asi půjde z firmy. Ale je fakt, že to auto tedy nehnilo, to byl asi jediný jeho plus,ale srovnat ho s Octávkou kterou mám jako služebák teď, tak to prostě nejde. Ta Octa má papírově 75kW, ale proti Opelu to auto jede, olej jsem ještě nikdy nedoléval a za 60tkm které jsem s ní už najezdil nemá jediný problém.

erikch*

promon-Béčková Omega s 2.5 TD od Baworu byla fajn-pravda slabší odvar originálu(mám E36 2.5TDS)a to i výkonově...,ale byl to kočár pravdda...,nechválím kdovíjak Opely jako takové-všechno má své mouchy-ačkoli nová Zafira se fakt povedla a jej jedním z nej...MPV současného celosvětového trhu,ale mám zkušenosti a i reálně z dílny,že to není zas tak dramatické-samozřejmě může se stát,že člověk narazí na šmejdík kus-to je u všech automobilek a i třeba jinak povedených modelů,je prostě pár kusů,který "nesednou" a se...ou se...

 

tesyk*
hodnocení

1x

Pane, jste ještě, zdá se, mladý člověk a trpíte mylnou představou, že Vám zde, či někde jinde dají odpověď, která neexistuje. Víte,co? Kupte si to auto, které se Vám líbí a které Vám vyhovuje. Ať to bude již jakýkoliv model, tak na konec si budete vždycky nadávat, že jste nekoupil to druhé. Tady neexistuje správná volba, ta je totiž podmíněna tolika faktory a proměnnými, že je nelze zobecnit.

 

 

hodnocení

0x

být na mě tak se rozhoduji mezi prvníma dvěma .. a třeba sharan?

 

hodnocení

0x
avatar dabel

zafiru určitě néééééé -odcházej čerpadla cena opravy kolem 40tisíc -vlastní skušenost máme v rodině 2,2 dti

o fordech v naftě taky naslýchám zrovna klady- vstřikovače čerpadla turbo

renaultům nefandím

takže tu zbejvá akorát touran toho má můj dobrej známej akorát tu 74kw a zatím jezdí a jezdí

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Touran -> u me favorit , je to WV s jednim z nejlepsich a nesmrtelnych motoru.

Ford C-MAX -> favorit cislo dve , jezdis-li ale dost nalozeny na dalnici tak bych se ohlidnul i na 2.0TDCI

Scenic -> je to <> , francouzske auta u me nemaji sanci /samozrejme je to moje vec/

Zafira -> no tu jsem chtel kupovat , ale u 95% aut zacal chcat olej a byly dost problemy , tak jsem to nakonec vzdal.

doplněno 31.12.12 14:12:

bral bych neco okolo WV group /sharan,Alhambra/ + galaxy

radekv
hodnocení

díky za názory všem,

na tourana jsem toho moc dobrého neslyšel, navíc je nejdražší volba ve všech možných sharan atd jsou moóc velká, líbí se mini mpv, protože to bude i na ježdění po městě a galaxy aj. to jsou strašný krávy...:)

JEŠTĚ UVÍTÁM RADU UŽIVATELE @erikch

nemám bohužel registraci, abych mu napsal, kdyby byl někdo tak hodný a poslal mu vzkaz přes vnitřní poštu budu vděčný...

jeho znalosti jsou na hight úrovni a názor na vw od něho z příspěvků tady naporadte znám, ale chtěl bych vědět jak vidí 1.6 v c-maxu

laybor*

C -Max 1.6 - nahoře píšete že chcete Diesel?

Tak která tedy 1.6?

Diesel - 1.6 TDci - už slabší verze postačí na plynulou jízdu po dálnici,rozvody se dělají po 200 000km, spotřeba nepřekročí 6 litrů,66 kW je vždy bez filtru pevných částic, celkem často selhává EGR ventil,od faceliftu 2006 to už nedělá,občas uniká nafta kolem usazení vstřikovačů u common Railu Bosch - těsnění není z nejodolnějších,

Benzín 1.6 - i když je pojmenována Duratec , jde o starší motor Zetec - SE známý z první generace Focusu,- motor je to velmi dobrý ,ale aby fungoval vyžaduje po ujetí 150 000km nebo 10 letech nové rozvody - ALE měnit jen tam kde s ním mají zkušenosti,důvodem je poněkud ošidné řešení spodní řemenice,ta je k čelu klikovky připojena na principu tlakového spoje jedinným axiálnímšroubemjenž musí být dotažen značně vysokým momentem, kdo ho nevymění za nový(šroub) nebo málo utáhne,tomu se posune časování a následek může být i potkaný motor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]