Nejste přihlášen/a.
Porad se tady na Poradne dokola opakuji otazky typu: "Po vypnuti auta se mi smazou ulozene stanice v radiu". Odpoved je: prohod dratek trvaleho napajeni s dratkem napajeni pouze kdyz je klic v zapalovani (piny 4 a 7, neboli cerveny a zluty dratek na ISO konektoru).
Otazka ale je, proc autoradia potrebuji to trvale napajeni, aby si zapamatovala svoje nastaveni (stanice radia, hodiny, ...)? Proc nemohou mit autoradia nejakou trvalou pamet typu Flash (NVRAM) nebo zalohu pomoci knoflikove baterie do digitalnich hodinek jako ma BIOS v PC?
Pri vybite autobaterii nebo jeji vymene jsou radia odsouzenak "zapomenuti" sveho nastaveni. Hledal jsem vysvetleni na Internetu, ale nic jsem nenasel.
já zas nechápu proč se lidé v poradně vyptávají každý třetí den na tu samou věc, dále nechápu, k čemu jsou podrobné návody k zapojení autorádií, když je nidko nečte...
A už vůbec nechápu, jak jsou dnes lidí líní, bez jakéhokoliv zájmu a snahy hledat informace a něco nastudovat, akorát se přiblbe vyptávají
Je to z důvodu jednoduchosti. Statické flash paměti mají sice skoro nulovou spotřebu, ale omezený počet zápisů, a RAM paměti mají moc velkou spotřebu na to, aby byly zálohovány baterií, notabene, když už jeden daleko lepší zdroj elektřiny auto má.
žádný výrobce asi nepočítá s tím, že první co udělá majitel auta bude to, že vyjme origo autorádio a bude se ho pokoušet nahradit jiným neoriginálním, a to bez jakýchkoliv elementárních znalostí čehokoliv...
Proto je zbytečné lámat si hlavu nad tím, že obyčejkná auta nemají žádný záložný zdroj
Inu ... "nu®" hbitě vychrlil kbelík jízlivostí, aniž by nějak přispěl k vyřešení dotazu... Každý, kdo někdy v autě cokoli dělal ví, že řada servisních návodů a postupů hned na začátku vybízí k odpojení autobaterie. Tím je nastavení pryč a pak je většinou třeba rádio také odblokovat. Možná z toho důvodu výrobci neosazují, jinak velmi levné, flash paměti, aby měli jednoduše a jednoznačně vyřešené zabezpečení proti krádeži. Jak moc je to účinné, to nevím. Kdysi jsem u nějakého japonského rádia tento požadavek vyřešil lithiovou 3V baterií vestavěnou přímo do rádia. Ovšem to jsem měl k dispozici kompletní schéma - bez toho bych se do toho nepouštěl.
Otázka zajímavá, též jsem se o to kdysi zajímal, měl jsem na autě odpojovač, a vždy jsem musel ladit . Na druhou stranu současná auta většinou odpojení akumulátoru bez následků nepřežijí, tak problém asi nemá cenu řešit. Při výměně akumulátorů musí být u většiny nových aut zapojen jiný zdroj, úplné odpojení proudu by způsobilo zmatení elektroniky, rozladění dálkových ovladačů, kolaps alarmu, nutný restart řídící jednotky a další a další možné zrady. Proto radím-neodpojujte akumulátor, mějte ho stále správně nabitý a nemusíte tento obtížně řešitelný problém řešit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.