Proc nemaji autoradia trvalou pamet?

Od: Datum: 28.12.12 07:50 odpovědí: 16 změna: 30.12.12 16:54

Porad se tady na Poradne dokola opakuji otazky typu: "Po vypnuti auta se mi smazou ulozene stanice v radiu". Odpoved je: prohod dratek trvaleho napajeni s dratkem napajeni pouze kdyz je klic v zapalovani (piny 4 a 7, neboli cerveny a zluty dratek na ISO konektoru).

Otazka ale je, proc autoradia potrebuji to trvale napajeni, aby si zapamatovala svoje nastaveni (stanice radia, hodiny, ...)? Proc nemohou mit autoradia nejakou trvalou pamet typu Flash (NVRAM) nebo zalohu pomoci knoflikove baterie do digitalnich hodinek jako ma BIOS v PC?

Pri vybite autobaterii nebo jeji vymene jsou radia odsouzenak "zapomenuti" sveho nastaveni. Hledal jsem vysvetleni na Internetu, ale nic jsem nenasel. :(


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 28.12.12 08:14

asi zbytečné, když stačí mít správně zapojeno

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 28.12.12 08:27
Chapu, ze mit zalohu knoflikovou baterii kdyz muze mit clovek pripojenou celou velkou autobaterii, nedava moc smysl *smich*, ale slo mi spise o situace, kdy je baterie slaba (stara, velka zima) nebo se casto odpojuje (odpojovacem) nebo se zrovna meni za novou.
Od: olaf71*
Datum: 28.12.12 08:55

tak ona ta autobaterie je v autě hlavně kvůli něčemu jinému a to má velký smysl

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 28.12.12 10:11

já zas nechápu proč se lidé v poradně vyptávají každý třetí den na tu samou věc, dále nechápu, k čemu jsou podrobné návody k zapojení autorádií, když je nidko nečte...

A už vůbec nechápu, jak jsou dnes lidí líní, bez jakéhokoliv zájmu a snahy hledat informace a něco nastudovat, akorát se přiblbe vyptávají

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nu*
Datum: 28.12.12 11:49

trvalou paměť by potřeboval český národ

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mickey155*
Datum: 28.12.12 11:59

někdy návod není uplně stoprocentní a každej není autoelektrikář,navíc tao stránka mě příjde k těmto věcem zřízená,jestli vás to tak trápí tak na internet vůbec nelezte.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 28.12.12 15:59

ma zapojení kablíků nemusí být človek autoeletrikářem, stačí aby nebyl barbvoslepý

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.12.12 16:14
avatar
Některá starší rádia s digitálním laděním flash paměť měla. Třeba Philips 610.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 28.12.12 17:21

nebo Škoda MS303

Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 28.12.12 17:22

Někde se to ojebat musí...;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.12.12 20:02

Taky mám trvalou. Na vše, co je v autě...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 29.12.12 00:55

Je to z důvodu jednoduchosti. Statické flash paměti mají sice skoro nulovou spotřebu, ale omezený počet zápisů, a RAM paměti mají moc velkou spotřebu na to, aby byly zálohovány baterií, notabene, když už jeden daleko lepší zdroj elektřiny auto má.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: luke237
Datum: 29.12.12 04:25
Me prijde jako nesmysl snazit se argumentovat omezenym poctem zapisu do Flash. Kolik dneska stoji flashka integrovana v procesoru nebo i jako externi chip? Dolar? Kolik kilobajtu to ma, kolik bajtu zabira konfigurace autoradia, kolikrat se da prepsat kazde misto ve flashce, kolikrat se autoradio preladuje, ... proste mi to nedava smysl.
Od: nu*
Datum: 29.12.12 10:42

žádný výrobce asi nepočítá s tím, že první co udělá majitel auta bude to, že vyjme origo autorádio a bude se ho pokoušet nahradit jiným neoriginálním, a to bez jakýchkoliv elementárních znalostí čehokoliv...

Proto je zbytečné lámat si hlavu nad tím, že obyčejkná auta nemají žádný záložný zdroj

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jary*
Datum: 29.12.12 19:17

Inu ... "nu®" hbitě vychrlil kbelík jízlivostí, aniž by nějak přispěl k vyřešení dotazu... Každý, kdo někdy v autě cokoli dělal ví, že řada servisních návodů a postupů hned na začátku vybízí k odpojení autobaterie. Tím je nastavení pryč a pak je většinou třeba rádio také odblokovat. Možná z toho důvodu výrobci neosazují, jinak velmi levné, flash paměti, aby měli jednoduše a jednoznačně vyřešené zabezpečení proti krádeži. Jak moc je to účinné, to nevím. Kdysi jsem u nějakého japonského rádia tento požadavek vyřešil lithiovou 3V baterií vestavěnou přímo do rádia. Ovšem to jsem měl k dispozici kompletní schéma - bez toho bych se do toho nepouštěl.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bono*
Datum: 30.12.12 16:54

Otázka zajímavá, též jsem se o to kdysi zajímal, měl jsem na autě odpojovač, a vždy jsem musel ladit . Na druhou stranu současná auta většinou odpojení akumulátoru bez následků nepřežijí, tak problém asi nemá cenu řešit. Při výměně akumulátorů musí být u většiny nových aut zapojen jiný zdroj, úplné odpojení proudu by způsobilo zmatení elektroniky, rozladění dálkových ovladačů, kolaps alarmu, nutný restart řídící jednotky a další a další možné zrady. Proto radím-neodpojujte akumulátor, mějte ho stále správně nabitý a nemusíte tento obtížně řešitelný problém řešit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.