Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Proč a jak se provádí tlaková zkouška hlavy? Jenom kvuli tomu jestli není prasklá? nebo tam zjistí i jestli dobře těsní ventily? Díky
doplněno 29.12.12 10:19:Když se mění těsnění pod hlavou tak dávate hlavu na přezkoušení nebo tam hodíte rovnou těsnění nové? a spoléháte na to že to bylo těsnění?
Předcházející rada je jistě ironická? Netěsnosti spalovacího prostoru (těsnost ventilů , těsnost pístních kroužků, těsnost těsnění pod hlavou válců apod.) se kontroluje jedině kontrolou kompresních tlaků a vizuálně. Např. zda není v chladicí kapalině olej , zda nalévacím hrdle pro olej není při chodu motoru zřejmý únik spalin, zda v některém místě není patrné znečistění unikem oleje , kapaliny a nebo výfukových plynů a pod.). Hezký den - miro
melete bludy.. podivejte se na otázku .. tady se bavíme pouze o hlavě a ne o motoru jako celku.. pokud vím když zanesete hlavu na repas hlavařovi, tak mění vodítka, gufera, srovná hlavu, zabrousí sedla ventilu a hlavu otlakuje jestli není prasklá, jak toto otlakování probíhá netuším, nikdy nejsem to neviděl...
Měření těsnosti hlavy,zamontované do motoru,nelze provést.Jde udělat těsnost jednotlivých válců,ale projeví se tam netěsnosti ventilů,kroužků,i těsnění pod hlavou.Motoráři mají přípravky na kontrolu hlavy jako takové,ale musí se ke specialistovi.Ani ten najisto nenajde,kde je prasklá.
JABRAKA
Cyril a proč neodpovíš na dota ty, když o tom víš všechno.
Samozřejmě, že zkouška těsnosti hlavy ukáže, zda není nekde prasklá, bohužel zkouška ventilů je úplně něco jiného a většinou se hlava zkouší bez ventilů. Tudíž ty se pak musí zabrousit, zalapovat a odzkoušet zvlášť, což by neměl být pro solidního motoráře problém.
Třeba proto, že by ostatní rádci neměli co dělat . Na dotaz neodpovídám, jen doplňuji brilantní odpověď.
pokud máte problém s hlavou(motoru samozřejmě ),např.praská vám těsnění apod.,doporučuji fa. lounekwelding.com/... nejen z osobní dobré zkušenosti,ale i zkušeností známých(motorářů)...A tlaková zkouška je i mimojiné reálnou hmatatelnou garancí,že jakkoliv opravená hlava funguje jak má...V tomhle směru nemá smysl "experimentovat"-není to "o vteřinách",ale o tisícinách...
Těsnost chladícího systému zkoušíme jednoduchou, ale spolehlivou metodou _ natlakováním hlavy stlačeným vzduchem a ponořením do vody - "systém píchlé kolo" _ případná trhlina se projeví únikem vzduchu trhlinou - "bubláním".
Těsnost ventilů se tímto způsobem nezjišťuje
miro
ano ale pořád se bavíme pouze o hlavě... a těžko poznáte na kompletním motoru jestli je prasklé těsnění, hlava nebo blok.. podle te vaší diagnostiky poznáte tak maximálně že je něco špatně.. ale zdaleka nemužete odhadnout na kterém dílu bude vada.. Hlavně teda u dieslu...
doplněno 28.12.12 11:33:to protože dotaz byl na hlavu válcu, odpovídam tak na hlavu válců... toď vše.. no protože si myslím že u benzinovych atmosferaku se tak často nestává aby praskla hlava nebo blok... u dieslu jsou mnohem vyšší kompresní tlaky tak se automaticky musí dat hlava na otlakování a srovnání.. u favorita koupite těsnění , přehodite a většinou neni co řešit.. ale kdyby jste to udělal u nafty tak riskujete že vám to foukne znova pokud neni srovnaná hlava.. a pokud je praskla a vy si toho nevšimnete popřípadě blok tak to pak složíte a mužete rozebírat zpátky..
Dobrý den.
Ale ani podle vašeho postupu nezjistíte zda je závada v těsnění a nebo bloku motoru. Zjistíte jen, zda je a nebo není netěsná hlava válců. Pro přesné zjištění musíte stejně provést další diagnostiku. Nerozumím, proč v této souvislosti zdůrazňujete diesel. miro
Zdravím vás všechny vespolek. Hlava se zkouší na zkušební stolici, a zcela obráceně, než si tu většinou myslíte. Nejprve se hlava srovná-zbroušením či frézováním. Potom se styčná plocha potře těsnícím gelem a celé se položí na dírkovanou podtlakovou zkušební stolici. Ta proměří každý kousek, pochopí kde jsou otvory pro šrouby, mazací kanály atd. Je to náročnější k vysvětlení. Zabroušené ventity se zkoušejí samostatně, většinou stačí spalovací prostor u otočené hlavy naplnit petrolejem, a pak sledovat jeho únik. A tak to opravdu je.
Dobrý den, můžete mi poradit co mám dělat když mi motor do oleje stále hází vodu, těsnění měním už jak na běžícím pásu, ujedu 200km na nové těsnění a hotovo. Bude stačit udělat teda to sbroušení? Motor se tlakuje. Jsem z toho hotovej už poprvé jsem měnil těsnění asi před 2rokama od té doby ještě jednou a teď nedávno také ale na poslední výměnu těsnění jsem najel právě těch 200km a opět vaření. Při první a druhé výměně se motor netlakoval, teď po té poslední to tlakovalo a hůř chytal až na druhý delší start a kolísaly otáčky při každém startu. Pohledově se nezdá že by hlava byla prsklá, a nikdy jsem to neuvařil úplně na plech, sleduju to a hned jak začne stoupat teplota jsem vždycky zastavil a nechal schladnout, dolil vodu a dohrkal opatrně dom abych to neupekl úplně. Hlavu jsem ještě nebrousil. Ale teď asi to jinak nepůjde že? Kde mi to sbrousí? V autoservisu nebo musím hledat nějaké kovoobrábění?
Mám Kia Carnival 2,9 CRDi 2004 s problémem. Tento model má expanzní nádobku až za tlakovým ventilem, který je nad termostatem. Takže do expanzní nádoby to pouští jen při přetlakování. Problém - po ujetí cca 20km je nádobka plná a topení přestává topit. Zároveň jsou trubky pořádně natlakované. Počkám, až motor vystydne a chladící směs přeliju opět z exp.nádoby do chl. systému. Při otevření expanzní nádoby žádný tlak, ani bubliny, kapalina bez známek paliva, nebo oleje. Stejnětak olej je čistej, nepřibejvá a motor je nekuřák, táhne fajn a startuje na škrtnutí. Po otevření víka (tlakového ventilu) se systém odvzdušní, doliji z expanzní nádoby a jedu dál. Topí v pohodě, teplota 90, ale po půl hoďce můžu proces opakovat. Řekl bych, že se to zhoršuje. Termostat je vyměněný, při výměně byl původní značně zrezlý a také v kapalině byla koroze, tak jsem proplachoval soustavu octem a ještě nějakou chemií nakonec. Auto mám asi půl roku. Po zakoupení v pohodě ujelo z místa koupě cca 120km bez problému, teď by mi ta cesta trvala podstatně déle. Nevařil jsem, pouze repase vstřiků u profíků - zpočátku špatně startoval. Bylo mi doporučeno buď odvzdušňovat a odvzdušňovat, dokud to nepřestane (na to nervy nemám), nebo po zahřátí zkontrolovat dostupné šrouby hlavy, jestli nejsou volné, zkusit dotáhnout. Teplota drží 90, kdyby to netlačilo vodu ven přes expanzní nádobu a topení fungovalo, tak jsem spokojen. Ale obávám se, že vyndavání motoru z auta se asi nevyhnu
... No teda koukám, že tady moc lidí nepomáhá. Žeby byly všechny Carnivalky sešrotované?
To si děláte tady asi prdel...Tazatele jste pěkně zamotali.Otvory v hlavě se ucpou pomocí přípravků,ucpávek atd.natlakuje se vzduchem a ponoří do vody,pokud nikde nejdou bublinky,je hlava po této stránce ok.Pak se hlava přebrousí,popř.přefrézuje,zabrousí se ventily ,pokud má některý ventil větší vůli než...,vymění se jeho vodítko.Poté se vymění guferka na ventilech a hlava je připravená na zpětnou montáž.VŽDY se dává nové těsnění a nové šrouby,jak na uchycení hlavy,tak na uchycení vačky atp..
Žádný bubliny, to by ses načekal. Natlakuje se a čeká, zda neklesne tlak. Kdyby šli bubliny jak z duše, pozná to každý pako. Někdy tam je jenom mikrotrhlinka
Já si teda počkám ny ty bublinky a alespoň vím,kde je prasklina,pak se popř.hlava opraví a jede se dál.Ty se za hodinu příjdeš podívat,zjistíš,že klesl tlak,tak "aha,hlava je prasklá,do šrotu s ní" ,aniž bys věděl,kde trhlina je.Pokud děláš cokoliv motorového,tak nejsi opravář,ale měnič dílů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.