Citroen jumper 2.2HDI spotřeba

Od: Datum: 24.12.12 20:25 odpovědí: 10 změna: 25.12.12 14:18

Dobrý den, chci si koupit Citroena jumpra 2.2 HDI MAXI r.v 2003 79KW. Nevite jaka je pruměrna spotřeba nafty teto dodavky? Jinak ještě mě zajima co je to HDI? TDI znám, ale nevím HDI. má tento druh motoru HDI vliv na naftu atd? děkují


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.12.12 21:15

1) Spotřeba průměrně okolo 10l na 100km

2) HDI - high-pressure direct injection

3) třetí otázce vůbec nerozumím

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.12 21:47
avatar

Mám nějaké zkušenosti s motorem 2,2TDCi v Transitu (jsou si dost podobné), spotřeba se pohybuje v rozmezí mezi 8 až 12l/100km. Hodně záleží na nákladu, pokud je auto naloženo, spotřeba může být 12 litrů, pokud auto jede po prázdnu, jede to klidně i za 8 litrů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.12 22:56
avatar

Jezdil jsem s Jumperem, ale to byl ročník 2008. A ještě k tomu to byl ten nejnižší a nejkratší typ. S tímto autem se dalo jezdit při klidné jízdě za 7l/100km. Ale při jízdě po dálnici to bylo klidně i přes 9, přece jen to auto má aerodynamické vlastnosti krabice od bot. Navíc pokud jde o Maxi, tak to bude určitě o 1-2litry víc. Motor HDI - jak už bylo psáno, je to common-rail, já ho mohu jen chválit, naprosto spolehlivý, velmi slušný výkon, s tím autem jsem jezdil velmi rád. Jedině to pérování bylo takové ne-citroenovské, prostě tvrdé, zejména v Polsku to bylo dost pocuc pro záda. Jinak nepředpokládám, že by motor HDI mohl mít jakýkoliv vliv na naftu, ostatně stejně jako každý jiný motor . Pokud se týče vlivu nafty na motor - asi takhle, s tím autem jsem najezdil cca 150tkm, po celou dobu jsem tankoval u Benzina, OMV, Shell. Nikdy žádný problém nenastal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 09:58

HDI je TDI akorat to mají jinak pojmenovane.. ty raily jsou pry citlive na kvalitu nafty.. co je na tom pravdy nevím...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 11:01
avatar

V podstatě všechny modernější motory (cca od roku 2000) už jsou hodně citlivé na naftu. Celkově, když člověk tankuje mizernou naftu o korunu nebo dvě levnější, myslí si že je král, ale nakonec se mu vše nevyplatí. Jako první, díky nekvalitní naftě, odchází čerpadlo, a za nové, dáte daleko víc, než co jste ušetřily za naftu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 12:33

tak to nevim... ja pokud beru nějakou pochybnější naftu tak do toho liju VIF.. největší problem je když ta nafta malo maže a nebo je v ní voda... ale tomu se nemusíte vyhnout ani u značkových.. záleží jak si konkretni čerpačka udržuje své nádrže.. a nedávno jsem četl že eurooil myslim ma lepší naftu jak OMV.. ja jezdim klidně na ono a neni problem a spousta dalších lidí taktež... pokud máte strach tak přidavat aditivum a nebo tankovat vervu OMV.. shell je obyčejna sračka značková předražená..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 12:36
avatar

S Shell souhlasím všemi deseti, je to jen předražený odpad. Tankuji naftu buď na Benzině nebo na OMV, co jsem tak zjišťoval, tak OMV zaváží své benzinky na Moravě přímo z domovského Rakouska.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 12:46

jj je to možné.. ja pumpy neřeším.. jezdím na tu nejlevnější... mám staré PD-ko, to sežere ještě všechno.. občas tam hrknu VIF a jede si spokojeně... u nového crka by už to bylo šetření na nesprávných místech...

doplněno 25.12.12 18:47:

jj jasně však v poho, mě stačilo jak si kamoška nabrala u shellu naftu a v -15 ji ta nafta zamrzla... jinak aditiva tež moc nepoužívám.. jen jak je už fakt velký mráz.. ale letos to nehrozí asi..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 13:59
avatar

Jenže já netankuji na Shell pro nějaké své přehnané sympatie k ,,značkovým´´ palivům, ale vcelku pochopitelně proto, že nám firma vyřídila Shell Card, takže tím jsme limitovaní na Shell, OMV a Benzinu. Je ale pravda i to, že nikdy žádné auto u firmy nemělo problém týkající se špatné nafty .Dokonce i ,,populární´´ Rencky vždy umřely na něco jiného, Peugeoty a Škodovky prostě jezdí a jezdí. Což při průměrném nájezdu 70 - 100 tkm na auto a rok považuji za vcelku slušný výsledek. A co se týče aditiv - to je věc, kterou neznám, nikdy jsem to do žádného auta nelil, nějak nebyl důvod. A to u nás jsou poměrně hodně kruté zimní podmínky! Ostatně i tankování paliv ,,Želví povr´´ je u nás zakázáno, protože jsou dražší. Takže jezdíme na Fjůlsejv - či jak se ten drek jmenuje, pochopitelně ty kecy o úspoře paliva neberu vážně, ale na druho starnu si zase nemyslí, že by to bylo nějak problematické palivo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.12 14:18
avatar

Co se týče aditiv v zimě, je to zcela jednoduché, pro 99% lidí v ČR naprostá zbytečnost. Viz. http://www.gocars.cz/magazin/zimni_nafta

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.