Otáčky v kopci rostou, ale rychlost ne

Od: Datum: 19.12.12 13:39 odpovědí: 17 změna: 20.12.12 07:12

Ahoj,už se mě párkrát stalo,že mě třeba v kopečku nějak špatně jelo auto...defakto jsem přidával plyn a auto nezrychlovalo,pouze šli nahoru otáčky a řvalo to jak blbé...mám asi špatnou převodovku jak už jsem zde uváděl dřív,prostě mě přijde,že když mám 4 a 5 stupěn tak to občas v kopci nezrychluje,dřív to vše bylo ok...a za druhé mě přijde,že to auto je nějak líné..pomalu se rozjíždí,pomalu zrychluje...jak říkám,dřív to nedělalo..může to být tou převodovkou?děkujii


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: axus®
Datum: 19.12.12 13:42
avatar

Podle toho, co popisujete spise spojkou.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ladaadal*
Datum: 19.12.12 13:44

Jestli to do kopce protáčelo, tak je v háji spojka. Zkusit ještě doštelovat, ale když už to takhle klouže, tak spíš počítej s novou lamelou a přítlačným ložiskem.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar*
Datum: 19.12.12 14:20

Jo jo, je to "sjetá" lamela (spojka). Takže jediná možnost je výmněna. Jestli dávat celou sadu na nebo jen lamelu se spojkovým ložiskem je na posouzení při rozborce a kolok má "nalítán" i přítlačný talíř a hlavně v jakém je stavu.

Takže lamela, přítlačný talíř a spojkové ložisko, nikoli přítlačné ložisko. Moc to neodkládejte nebo odděláte dosedací plochu na setrváku a pak bude potřeba vyměnit i on a jen se to prodraží.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 19.12.12 14:50
avatar

bude se měnit spojka a měnte to pouze komplet -spojka ložisko přítlačák nenechte se ukecat na levnější částečnou opravu mohl byste později litovat

a měnit co nejdřív než vás to někde nechá ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.12 15:15

a kolik to zhruba bude na suzuki swift 1998...?

Datum: 19.12.12 15:21
avatar

koukám na sadu od luk a na 1,3ku je to 7500 plus tak 2500-3000 práce

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 19.12.12 15:49

Záleží jaký je to obsah "sviště" na 1,3 se nechá koupit celá sada od LUK za nějakých 3700 , od Valeo za necelé 2000.

Na 1,6 je to od LUK neclých 5000 a od NIPPARTS necelé 4000. Práce 1500-3000, jak kde.

doplněno 20.12.12 12:01:

1.0 takže je to hatchback. Tam začíná cena od LUK na nějakých 1500Kč, ale taky se nechá koupit od NIPPARTS za 4700Kč.

Nejprve se dovluvte v servisu v jaké cenové relaci použíjí materiál. Ty ceny se opravdu dost liší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.12 07:12

je to nejnižší obsah...1.0...tak to by nemuselo být tak masný,jsem na tyhle věci analfabet,tak radší to dám do servisu...

 

Datum: 19.12.12 15:30
avatar

Zdravím,

příčina je ve spojkové lamele (spojka prokluzuje).
Důvodů může být více - opotřebeného obložení, mastné obložení, špatně fungující přítlačný kotouč.

V podstatě záleží na tom, o jaké auto se jedná a jak moc jste si schopný opravu či seřízení provést sám.
Pokud tomu nerozumíte vůbec, nepokoušejte se ani o seřízení - špatně provedené seřízení může v důsledku způsobit ještě větší škodu a náklady. Pokud si to necháte udělat, doporučuju (pokud tomu opravdu nerozumíte) vzít si s sebou někoho, kdo se v tom vyzná, protože jako laikovi Vám může nesolidní mechanik namluvit cokoli. Třeba i tak, že by sice stačilo vyměnit jen lamelu, ale on Vás přesvědčí, že to chce vyměnit i ložisko, přítlačný kotouč a rozdíl v ceně může být taky několik tisíc Kč ve Váš neprospěch. Samozřejmě taky záleží ale na tom jak moc jezdíte. S nájezdem 1.000km měsíčně je vhodné dělat opravu jinak než když najedete
10.000km za měsíc. Pokud máte malý nájezd, nevyplatí se dělat si z auta zbytečnou pokladničku.

doplněno 19.12.12 15:53:

Jen bych ještě doplnil, že ať vyměníte celý komplet nebo jen nějakou část, cena práce bude +- stejná.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.12.12 15:37
avatar

osobně bych na opravu kde se mění jen lamela a ne celá spojková sada nedal záruku ani omylem ty ostatní díly sou vyběhaný a pudou do kopru a pak bych se tak chtěl s někým hádat *zed*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.12.12 15:46
avatar

Pokud jste profík a auto je novější, tak to řešení samozřejmě beru. U staršího auta se ale tohle řešení většinou nevyplatí, to musíte uznat sám. Samozřejmě je to na rozhodnutí majitele vozu, pokud mu to vysvětlite, že když se vymění jen vadná část a ne celek, že s tím dál může být i problém (ale také nemusí). I proto jsem psal, že záleží na autě, na nájezdu atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.12 19:35
avatar

To Rony-nebudu s Vámi souhlasit-vždy se vyplatí dát celý set nový v závislost jak dlouho ještě chcete autí provozovat!Pkd je dost korodované a je na dojetí tak máte pravdu,ale pokud Vám může ještě nějaká rok (spíše 2 a více) sloužit tak celý set Rozhodně tím ušetříte.

Jinak toto jsem dělal na ibize 1,7d-nejprve jen lamela,najeto na ni cca 2000km a dělalo se to opět, a šel celý set nový,ovšem práce byla dvojí!

doplněno 19.12.12 19:41:

To Miro.ne u každého se seřizuje spojka! Mám druhé auto na kterém se NESEŘIZUJE,jen se vymezí vůle lanka toť vše!

Jinak ,záleží na zručnosti a umu každého majitela zda zaplatí tisíce za výměnu spojky nebo si to udělá sám.Osobně jsem měnil spojku sám!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.12 20:16
avatar

Dovolím si reagovat.
Pokud si to musí někdo nechat dělat, pak záleží na finanční situaci dotyčného - ono je rozdíl dát za opravu třeba 3.000 a nebo 10.000. Jak jsem psal výš, cena práce je skoro stejná, ať se mění jen část nebo všechno. Takže tam záleží na domluvě s mechanikem, jak posoudí odstatní, zatím dobré díly.

Pokud si to dělám sám, měním jen to, co je nutné. Pokud měním lamelu a vidím, že už má třeba větší vůli i ložisko, záleží taky na typu auta, které si dělám. U auta, kde celá montáž a demontáž je otázkou 3 hodin (od odstavení po zavrčení) opravuji opravdu jen to, co odešlo, u auta, kde je to záležitost na celý den, měním všechno poteciálně " na odchodu". Ale že bych něco musel dělat znovu po 2.000km se mi fakt ještě nestalo. Nejspíš jste něco při předchozí opravě podcenil nebo přehlédl.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 19.12.12 16:31

Zdravím všechny. Zajímavé je , že všichni docházíte k závěru, ža je potřebné vyměnit všechny díly spojky. Podle mně je to neprofesionální, pokud jste nepřekontrolovali a neseřídili správně vůli spojkoveho pedáli a vůli přítlačného ložiska a vypínacích pák spojky. Že se jedná jen o sežízemí bylo by patrné, že spojka začne zabírat až v krajní horní poloze spojkového pedálu. Správný cínnost záběru spojky lze také vyzkoušet rozjetí vozidla na nejvyšší rychlostní stupeň. Pokud spojka zabere a uduší motor je vše ok. V opačném případě než se rozhodnete o poměrně nákladnou opravu pokusi se spojku seřídit. miro

doplněno 19.12.12 16:33:

Omlouvám se za překlepy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 19.12.12 16:45

No Miro, při běžném povozu se sama spojka nepřitáhne tak, aby začala prokluzovat lamela. Navíc není jisté jestli tento model "sviště" nemá spojku hydraulickou a tam toho na štelování moc není. Jedině tak odvzdušnit. Tam je, ale problém opačný, spojka nevypíná. Ne všechny spojky,které mají lanko, je lanko seříditelné. Pokud není nastavení automatické, je vždy potřeba lanko přitáhnout a né povolit. Jak jsem psal, spojka se sama nepřitáhne a tazatel nepsal že by na ní něco šteloval. Tak jak popisuje závadu, jde opravdu o sjetou lamelu.

doplněno 19.12.12 17:55:

Miro raději to už nechte být. Jste pněkud mimo.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: miro®
Datum: 19.12.12 17:38

Snad zajímavé a současně i paradoxní je, že opotřebováním obložení spojky se vůle spojky zmenšují, což se projeví na pedálu spojky, jejím nedokonalým sepnutím a tím nedostatečným přenosem krouticího momentu od motoru. Jistě některé systémy mají automatické seřizování vůlí. Tuto eventualitu připomínám, aby její opomenutí nepřivodilo zbytečné náklady na opravu.

Pokud spojka nevypíná, odbtížně jde žadit, hlavně prvý rychlostní stupeň při umyslu se rozjet. I u hydraulického vypínání spojky se musí seřidit vůle mezi mechanizmem padálu a pístem hydraulického vypínacího válce. miro

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.12 21:13

kdyby měl tu spojku bez vůle tak by to určitě poznal.. s tim by se asi špatně jezdilo kdyby to zabiralo uplně nahoře.. ono ani u toho lanka moc neseřidite. ja chtěl seřidit na svem byvalem golfu 2 spojku, zabirala dost vysoko a přitom byla nová.. povolením lanka dosahnete maximalně mrtvého chodu což zrovna idealni neni.. a u hydrauliky toho fakt moc na seřizovani neni pokud nemate namysli š120.. co se týče vyměny spojky.. na takovém starém střepu bych to moc nehrotil.. rozhodoval bych se podle stavu přítlačáku.. pokud už má vyfrézovanou drážku v listech tak bych ho vyměnil, pokud mu nic neni tak bych měli len ložisko a lamelu...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.