Těsnění olejové vany

Od: Datum: 02.11.12 14:43 odpovědí: 18 změna: 02.11.12 20:48

Zdravím všechny rádce,

potřebuji poradit s výběrem vhodného a trvanlivého těsnění olejové vany pro motor 781.135 Favorit. Původně tam bylo korkové, jako u 120dvácy. Mám nové korkové i takové papírové (klingerit). Pročítám diskuze a vůbec nevím, které bude nejlepší. Papírové bych každopádně s obou stran lehoučce omastil červeným silikonem na motory.

V různých diskuzích jeden doporučuje jedno a druhý druhé... Trochu mi olej prolíná skrz ten spoj a já bych chtěl použít olej 10W40, ale nemohu, dokud nebude těsnění nové, jinak mi olej nikde neuniká.

Věděl by někdo, které bude nejlepší a proč, popřípadě plusy a mínusy obou nebo přímo vlasní skušenost s tím a stím a jak dlouhá ta skušenost je, že to neteče?

Předem díky za radu s výběrem ;)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 02.11.12 14:52
 

Kdysi jsem si vanu na 105 těsnil Hermetikem (nevím, jestli ještě existuje, ale určitě lze nahradit silikonem na motory)... Sundat vanu, obě dosedací plochy důkladně očistit, tu na bloku motoru jemně máznout olejem, na vanu ´napatlat´ Hermetik (stejnoměrnou vrstvu bez bublin), mírně nechat zavadnout, opatrně nasadit, jemně dotáhnout (aby tmel začal být ze spoje vytlačován) a počkat na zvulkanizování. Pak dotáhnout ´fest´...

Neprosakovalo...

Dneska mám na stejném principu těsněný karbidový vyvíječ - taky OK...

doplněno 02.11.12 18:40:

Pokud "do toho ještě polezeš" - nezapomeň na to namazání jedné (jen jedné) z ploch olejem - funguje proti silikonu jako separátor, jinak budeš muset vanu odtrhnout - a těsnit znovu...

*smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.11.12 14:54
 

Já bych to právě nechtěl dávat takto naholo. Chtěl bych tam něco mezi tím mít (ne samotný tmel). Ale jinak díky :)

Datum: 02.11.12 17:10
 
avatar

Hermetikem jsem dělal naposledy motor u písta (J-50 typ 20) a to už je takových 25 či 30 let .Obě poloviny se "nablemcali" hermetikem,na jednu stranu bavlnka a sešrouboval,co jsem ho měl-ani kapka oilu.Když jsem přetěsňoval shade nebo Ibizu tak jsem dal jen červený "silikon " na motory (tuším Dystik) bez čehokoliv a jen přitáhl,žádné dotahování na krev! a druhý den jen lehce! dotáhl-u shade teklo dál trochu palivovým čerpadlem,jinak nic ,new těsněním ani kapka!

Z dotahováním,hlavně plechové vany a víka opatrně ,při velkém dotažení může být výsledný efekt opačný-víko se prohne právě mezi takto dotaženýmy šrouby!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.11.12 17:49
 

Díky za upozornění při dotahování. Trochu jsem to tušil, když jsem četl utahovací momenty. Pořadí utahovaní mám taky, takže s tímhle nebude problém. Dám tam nakonec ten korek a červený silikon.

Datum: 02.11.12 15:48
 
avatar

Vcelku jednoduché řešení spočívá v tom,že: sundáš vanu na tu mázneš silikonový tmel na motory(je červený),dáš korkové těsnění(klingerit NE),to mázneš taky a vanu přišroubuješ.Doporučuji při šroubování postupovat jako u hlavy motoru tzn. do kříže a po zatvrdnutí tmelu vanu ještě trochu přitáhnout. Potom nemá olej šanci.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar*
Datum: 02.11.12 16:36
 

Jestli chceš aby to hlavně těsnilo, řiď se radou od Mowla. Jestli se v tom rád vrtáš a chceš to do dvou let přetěsňvat použij korek (nejhorší varianta). Pokud nutně trváš na těsnění, sežeň si z technické "gumy", ale je to opravdu zbytečné. Těsnící pasta na olej. vany funguje perfektně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.11.12 17:47
 

Díky, určitě do toho ještě polezu, takže asi ten korek a červený silikon. Díky

Datum: 02.11.12 17:52
 
avatar

Korek - oiginální těsnění - lehce namáznutý silikonem,hlavně opatrné dotažení vany,všechny šrouby pomalu utahovat kolem dokola a nakonec s citem dotáhnout.Tlak tam žádný není,takže by protékání nemělo hrozit.Ale než přiložíš vanu k motoru,přesvědč se,že je rovná.Prohnutou,nebo pokřivenou bvanu raději vyměň.

JABRAKA

 
Datum: 02.11.12 18:00
 

Dobrý nápad, díky moc. Přiložím pak na ni kovovou vodováhu (mám jednu s "I" profilem).

doplněno 02.11.12 18:17:

No já ho mám ještě původní, tedy 20 let ;). Netuším, co bych doma našel (kdyby byla do vrtule). Možná stůl v obýváku ze silného drřeva, ale je to v obýváku ... *smich*

doplněno 02.11.12 18:38:

Ještě lepší. Sklo se určitě najde *hej**palec*

Od: ar*
Datum: 02.11.12 18:11
 

Vodováha není ideální, lepší je rová deska. Vana může být i do vrtule a to "váhu" nepoznáš. Úplně nejlepší by byla rysplotna ;)

Jen k tomu korku. Je tak ideální, že se už léta u van a vík ventilů nepoužívá. Snad poslední ho montoval byla škodověnka a taky měla do té doby vždy motory nejzamaštěnější.

doplněno 02.11.12 18:23:

No vidíš, jestli je stůl rovný tak máš tu rysplotnu :). Vždyť ji nemusíš ke stolu šoubovat :D.

Né vážně na tuhle kontrolu ti stačí i tabulka skla, patřičné velikosti. Sousedi určitě takovou mají v okně *smich*.

 
Od: moto®
Datum: 02.11.12 18:42
 
avatar

Tak jak píše jirkamatapat i jabraka doporučuji také, Jen bych nepřikládal velký význam tomu, pokud by byla vana do vrtule nebo nějak trochu prohnutá, je pružná a dotažením se srovná. Samozřejmě dotahovat postupně křížem jak je již psáno. Tím netvrdím, že by se neměla zkontrolovat, větší problém ale bývá, že ji před tím třeba dotahoval mechanik prase a v místech šroubů je plech vyboulený a když by se vana takto znovu utahovala, tak vyboulený plech se promáčkne více do těsnění jen v místech u šroubů a mezi šrouby nebude těsnění dobře dotažené. Takže to chce vybouoleniný otvorů zaklepat zpět, třeba na nějakém plocháči.

 
Datum: 02.11.12 18:48
 

Těsnění je korkové původní, takže 20 let nebyla dole. Pochybuji, že to někdo dorval na krev. Spíš jsou šrouby volné... Uvidím, případně doklepnu zpět, ale tuším, že to bude vpohodě, dík ;)

Datum: 02.11.12 19:09
 
avatar

Gumidek, co kdyby tam dali těsnění, které doporučuje výrobce motoru?

 
Datum: 02.11.12 19:12
 

Ernie, podle toho, jak je slehlý a vymáčklí do stran a všude oblemcaný od oleje, tak možná někdy před deseti lety a možná taky ne. Ten motor má čersvě přes 100 000km najeto. Každopádně mě to už nezajímá a neřeším detaily, co bylo. Zítra je tam nové a o to jde ;)

 

Datum: 02.11.12 20:07
 

Opovaž se tam dát korek. To je taková prasárna... I ten "papír" stojí za dvě věci. Červený silikon taky nic moc.

Nejlepší je dát na očištěné plochy toto http://www.denbraven.cz/autom…-gasket-sealant-57-cz110.html

Dělají to i jiní výrobci.Oproti silikonu je to daleko kvalitnější. Po vytvrzení to jde natahovat jak guma. Pokuď nemáš úplně rovnou vanu, tak naneseš, s citem jí dotáhneš a necháš vytvrdnout. Pak to dorveš.

Kamarád v servisu tím těsnil už stovky van, převodovek atd. a funguje to.

doplněno 02.11.12 20:17:

Sorry ten odkaz je blbej.

Myslel jsem třeba toto http://www.superoleje.cz/prod…sneni-quick-gasket-5910-200ml

 
Od: aroff
Datum: 02.11.12 20:24
 

"Červený silikon taky nic moc." Slovy majora terazkyho a " čo vy si představujete pod takým slovom, červený silikon " *smich*

 
Datum: 02.11.12 20:25
 

Zatím si to nechci namontovat nadosmrti, abych to pak snadno sundával bez oškrabování tmelu. Ještě to několikrát určitě otevřu, ale jinak díky za tip na skvělí výrobek. ;)

Od: ar*
Datum: 02.11.12 20:48
 

" abych to pak snadno sundával bez oškrabování tmelu" To by jsi nesměl "natřít" ani to těsnění (gasketem aby jsem byli přesní).

Navíc oříznout tmel nožíkem je daleko rychlejší a pohodlnější, než sešrabávat ztvrdlý a připečený korek . Neznám nikoho kdo "dělá"auta aby tam nedal Gasket lidově "červený silikon"

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.