Upevnění baterie - Felicia

Od: Datum: 30.10.12 15:19 odpovědí: 8 změna: 31.10.12 12:35

Ahojte, na rovinu řeknu, že se v autech moc nevyznám.

Akumulátor je k vozu připevněnt (spíše přitlačem) takovým plechem, tento plech je připevněn tuším dvě šrouby (nemají zářez pro šroubovák).

Je nutné při vyjmutí baterie tyto šrouby demontovat?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.10.12 15:23
 
avatar

ten plech je tuším na 13 klič, šrouby odmontovat dostat plech jinak baterku nedostanete*smich*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.10.12 12:35
 
avatar

ano sou to 8čky šrouby na 13 klíč nejlépe gola ořech ráčna a dlouhej nástavec ;)

 
Od: mowla*
Datum: 30.10.12 15:27
 

Pokud si dobře vzpomínám, jsou šrouby součástí ´kastle´, plech je držen na nich našroubovanými matkami... Ty je nutné odšroubovat a sundat profilovaný plech - pak lze vyndat baterii...

 
Datum: 30.10.12 16:05
 

Na skeletu vozu je navařen držák/podložka aku se zadní patkou pro uchycení. Přední patku má přišroubovanou, aby šel akumulátor demontovat. Drží ho dva šrouby s šestihranou hlavou M8 na 13 klíč. Svorky aku drží M6ky na 10 klíč.

Přední patku je tedy nutno sejmout a při montáži aku nejprve aku usadit co nejvíce dozadu na zadní patku a pomůže pohyb do stran, kde si sedne do těch plastových výlisků na aku.

Před montáží šroubů musí patka uplně ležet a šroubky musí jít rukou až na doraz a pak na klíč. Nesmí tam být jen tak položen a patkou skřípnut, to nejde.

doplněno 30.10.12 16:06:

Pokud je osazená rozpěra tlumičů (hrazda), tak tu je nutno demontovat taky. Tu drží M8 samojistící matky a měli by se používat vždy nové (jsou samojistící se silonovou vložkou).

doplněno 30.10.12 16:09:

Zde si pohrát s aku a usadit ho na zadní patku:

doplněno 30.10.12 16:17:

Mínus svorku montovat jako poslední, jinak hrozí při montáži + svorky (když je mínus už namontovaná) zkrat klíčem o kostru a že je to pecka, tak bacha.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: voltik
Datum: 30.10.12 16:36
 

Díky všem za odpovědi.

Mám ještě další dotaz, na autě mám zabezpečovačku (od Metasystem), co jsme se dočetl, tak je třeba před demontáží AKU vypnout alarm, chce se zeptat, jeslti někdo nevíte, zda se tato jednotka nachází právě za AKU (poblíž něj). Klíček na to mám.

Datum: 30.10.12 16:39
 

Jestli je to origo škoda, tak se klíček zasouvá do boku sirény. Poblíž aku je amplion a v něm i řídící jednotka. Tak to měl systém u Fa. Díra pro klíček je přehrnutá gumou.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: voltik
Datum: 30.10.12 16:51
 

Všem díky, už se nabíjí:)

Poslední dotaz mimo téma - potřeboval bych doplnit olej, od předchozího majitele vím, kdy je třeba olej vyměnit (jak dobu, tak počet km), ale bohužel vůbec netuším jaký olej používal ani on to již neví.

Myslíte, žemohu doplnit jakýkoliv olej?

Datum: 30.10.12 16:59
 

Do Feldy se dával (motory 781.135 a 781.136, čili 1.3jky) olej Mogul/Paramo M7ADX 15W40. Vypustíš ho po jízdě horký a nezapomeneš vyměnit i filtr oleje, který je vepředu motoru a za chladičem (válec).

Můžeš použít i lepší 10W40, ale řidší už ne!

doplněno 30.10.12 17:00:

Když už si to nepamatujete, tak vyměnit! Je možné ho tam mít max 1 rok nebo 10 000km (max 15000km)

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.