Výběr autobaterie vs startovací proud

Od: Datum: 29.10.12 18:51 odpovědí: 13 změna: 31.10.12 14:58

Zdravíčko rádcové,

je důležitý u výběru autobaterie startovací proud?

Díky za odpovědi


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.10.12 18:54
 

Spíš je důležitý fyzický rozměr. Dej si do auta tu nevětší, co se ti do držáků/boxu vleze a máš klid. Alternátor ji vpohodě dobije a v zimě se startováním nebudou problémy. Pokud jezdíš málo, tak ji nechávej občas na nabíječce.

doplněno 29.10.12 18:57:

Taky si při výběru ohlídej strany pólů (plus a mínus). Některé to mají opačně.

 
Datum: 29.10.12 18:57
 

čím větší proud tím lepší

 
Od: jk82®
Datum: 29.10.12 19:00
 

čím víc el. spotřebičů klima radio atd čím silnější tím líp hlavně změřit velikost prostoru pro baterku doporučuju vartu silver dynamic nebo bosch s5

 
Od: kamos
Datum: 29.10.12 21:03
 

Díky všem.

Od: nu*
Datum: 30.10.12 13:21
 

důležitý je alternátor, který bude předimenzovanou baterku dobíjet...kdo nezná základní vzorce z fyziky, ten vystačí s manuálem k obsluze od výrobce...z aklternativních aku je pak nejlepší volit tu nejsilnější

 
Datum: 30.10.12 14:12
 
avatar
Na alternátoru prakticky nezáleží. Každý bude mít dostatečnou proudovou rezervu.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.10.12 17:13
 
avatar
Jenže třeba silver calcium potřebuje vyšší palubní napětí, jinak ji nenabijes. Nezáleží jen na proudu.
 
Datum: 30.10.12 18:16
 
avatar
Silver-Calcium nemá vyšší dobíjecí napětí, pouze jí napětí do 14,7V nevadí.
Vyšší dobíjecí napětí je nutné u Calcium-Calcium aku.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.10.12 22:58
 
avatar
Silver Calcium potřebuje 14,7-14,8V pořád bez ohledu na zatížení a otáčky. Pro dorovnání kapacity úbytkem pri startu stačí par minut volnobehu. V závislosti ne teplotě vzduchu,chladicí kapaliny, teplotě motoru atd bere klidně 6A, k tomu vyhřívání oken, zrcátek, sedaček, klima, větrák, radio, světla atd a tomu musí odpovídat výkon alternátoru. V autě, kde má být olověná baterie, baterii Ag-Ca nedobijes.
 
Datum: 31.10.12 09:30
 
avatar
Ale ano, dobiješ. Tyto akumulátory běžně jezdí ve starších autech s napětím 14,2V a není s tím žádný problém. I po dvou, třech letech vykazují při zátěžové zkoušce dobré parametry.
Ca-Ca by při takovém napětí slábla a vydržela by tak půl roku.
doplněno 31.10.12 09:34: Tím "dobitím" samozřejmě myslím takovou úroveň, aby to akumulátoru nevadilo - aby se razantně nesnížila jeho životnost. O 100% dobití řeč není, to ostatně není v autě možné.
 
Datum: 31.10.12 12:55
 
avatar
Starší auta mají mnohdy problém dát 13.5V a to ještě bez zátěže. Baterku běžně vycuca jen svícení, takže je problém s dobijenim. Novější auta s inteligentním dobijenim regulují proud na základě odhadu teploty elektrolytu, na základě jízdnímu provozu (počet startů, čas a počet ujetých km) a dokážou přizpůsobit proud tak, aby baterie byla stále blízko maxima. Když auto jezdi často krátké trasy, řídící jednotka upraví dobíjení tak, že může omezit některé funkce, třeba vyhřívání zadního okna, sedaček, vyhřívání chladící kapaliny apod. Světla samozřejmě omezit nemůže: -) omezit neznamená zakázat, takže třeba vyhřívání zadního okna spíná v zimě sama ale dle podmínek sepnout nemusí. Ručně samozřejmě zapnout jde. Ja jezdím většinou Mesto.,klidně 10-20 startů za den, krátké trasy, baterie má v klidu 12,5 po nastartování vyskočí na svých 14,7 a drží. Má 4,5roku a ještě neviděla nabíječku. Ono při nesprávném nabíjení se dá lehce odrovnat. Je velice odolná, ale nesprávným provozem nebo nabijenim se dá zničit. Do staršího auta je to zbytečná investice.,protože kapacita klesá a baterie se.ničí. raděj klasiku kterou můžeš normálně dobít a udržovat na max.
 
Datum: 31.10.12 14:58
 
avatar
Tak samozřejmě že pro starší auta je technologie stříbro-vápník zbytečná, ale použít prostě lze.
Inteligentní dobíjení akumulátoru má jen minimum vozidel, např. Fordy. Většina dnešních aut má jen klasicky stabilizované napětí na svorce B+ alternátoru a altík má linku DFM, takže ECU zná okamžitou výkonovou rezervu alternátoru, kvůli zapínání silnějších spotřebičů ve voze, nebo kvůli zvýšení volnoběhu aby alternátor zapnuté spotřebiče utáhl.
 
Od: miro®
Datum: 30.10.12 17:47
 

Ten údaj jak uvádíte (startovací proud) neoznačuje kapacitu akumulátoru (dobu po kterou je akumulátor schopen dodávat odebíraný proud v A), ale jaký maximální proud v A, je schopen okamžitě,nikoliv trvale dodat. Maximální proudy potřebuje automobil při jeho startování. Čím klade motor při startování větší odpor, spouštěč potřebuje z akumulátoru vyšší proud ( v A ).To jsou situace zpravidla v zimě, při startu promrzlého motoru a pod. O ostatních údajích akumulátorů hovoří jiní. Zásada je ta, aby akumulátor dokázal spolehlivě zásobovat požadovaným proudem o stanoveném napětí, všechny spotřebiče ve vozidle a výkon alternátoru jej dokázal při provozu, průběžně spolehlivě dobíjet. miro

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.