Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr autobaterie vs startovací proud

Od: kamos* odpovědí: 13 změna:

Zdravíčko rádcové,

je důležitý u výběru autobaterie startovací proud?

Díky za odpovědi

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Spíš je důležitý fyzický rozměr. Dej si do auta tu nevětší, co se ti do držáků/boxu vleze a máš klid. Alternátor ji vpohodě dobije a v zimě se startováním nebudou problémy. Pokud jezdíš málo, tak ji nechávej občas na nabíječce.

doplněno 29.10.12 18:57:

Taky si při výběru ohlídej strany pólů (plus a mínus). Některé to mají opačně.

čím větší proud tím lepší

 

hodnocení

0x

čím víc el. spotřebičů klima radio atd čím silnější tím líp hlavně změřit velikost prostoru pro baterku doporučuju vartu silver dynamic nebo bosch s5

 

kamos*
hodnocení

Díky všem.

 

nu*
hodnocení

0x

důležitý je alternátor, který bude předimenzovanou baterku dobíjet...kdo nezná základní vzorce z fyziky, ten vystačí s manuálem k obsluze od výrobce...z aklternativních aku je pak nejlepší volit tu nejsilnější

martinhajek*
Na alternátoru prakticky nezáleží. Každý bude mít dostatečnou proudovou rezervu.
stirecek*
Jenže třeba silver calcium potřebuje vyšší palubní napětí, jinak ji nenabijes. Nezáleží jen na proudu.
martinhajek*
Silver-Calcium nemá vyšší dobíjecí napětí, pouze jí napětí do 14,7V nevadí.
Vyšší dobíjecí napětí je nutné u Calcium-Calcium aku.
stirecek*
Silver Calcium potřebuje 14,7-14,8V pořád bez ohledu na zatížení a otáčky. Pro dorovnání kapacity úbytkem pri startu stačí par minut volnobehu. V závislosti ne teplotě vzduchu,chladicí kapaliny, teplotě motoru atd bere klidně 6A, k tomu vyhřívání oken, zrcátek, sedaček, klima, větrák, radio, světla atd a tomu musí odpovídat výkon alternátoru. V autě, kde má být olověná baterie, baterii Ag-Ca nedobijes.
martinhajek*
Ale ano, dobiješ. Tyto akumulátory běžně jezdí ve starších autech s napětím 14,2V a není s tím žádný problém. I po dvou, třech letech vykazují při zátěžové zkoušce dobré parametry.
Ca-Ca by při takovém napětí slábla a vydržela by tak půl roku.
doplněno 31.10.12 09:34: Tím "dobitím" samozřejmě myslím takovou úroveň, aby to akumulátoru nevadilo - aby se razantně nesnížila jeho životnost. O 100% dobití řeč není, to ostatně není v autě možné.
stirecek*
Starší auta mají mnohdy problém dát 13.5V a to ještě bez zátěže. Baterku běžně vycuca jen svícení, takže je problém s dobijenim. Novější auta s inteligentním dobijenim regulují proud na základě odhadu teploty elektrolytu, na základě jízdnímu provozu (počet startů, čas a počet ujetých km) a dokážou přizpůsobit proud tak, aby baterie byla stále blízko maxima. Když auto jezdi často krátké trasy, řídící jednotka upraví dobíjení tak, že může omezit některé funkce, třeba vyhřívání zadního okna, sedaček, vyhřívání chladící kapaliny apod. Světla samozřejmě omezit nemůže: -) omezit neznamená zakázat, takže třeba vyhřívání zadního okna spíná v zimě sama ale dle podmínek sepnout nemusí. Ručně samozřejmě zapnout jde. Ja jezdím většinou Mesto.,klidně 10-20 startů za den, krátké trasy, baterie má v klidu 12,5 po nastartování vyskočí na svých 14,7 a drží. Má 4,5roku a ještě neviděla nabíječku. Ono při nesprávném nabíjení se dá lehce odrovnat. Je velice odolná, ale nesprávným provozem nebo nabijenim se dá zničit. Do staršího auta je to zbytečná investice.,protože kapacita klesá a baterie se.ničí. raděj klasiku kterou můžeš normálně dobít a udržovat na max.
martinhajek*
Tak samozřejmě že pro starší auta je technologie stříbro-vápník zbytečná, ale použít prostě lze.
Inteligentní dobíjení akumulátoru má jen minimum vozidel, např. Fordy. Většina dnešních aut má jen klasicky stabilizované napětí na svorce B+ alternátoru a altík má linku DFM, takže ECU zná okamžitou výkonovou rezervu alternátoru, kvůli zapínání silnějších spotřebičů ve voze, nebo kvůli zvýšení volnoběhu aby alternátor zapnuté spotřebiče utáhl.

 

hodnocení

0x

Ten údaj jak uvádíte (startovací proud) neoznačuje kapacitu akumulátoru (dobu po kterou je akumulátor schopen dodávat odebíraný proud v A), ale jaký maximální proud v A, je schopen okamžitě,nikoliv trvale dodat. Maximální proudy potřebuje automobil při jeho startování. Čím klade motor při startování větší odpor, spouštěč potřebuje z akumulátoru vyšší proud ( v A ).To jsou situace zpravidla v zimě, při startu promrzlého motoru a pod. O ostatních údajích akumulátorů hovoří jiní. Zásada je ta, aby akumulátor dokázal spolehlivě zásobovat požadovaným proudem o stanoveném napětí, všechny spotřebiče ve vozidle a výkon alternátoru jej dokázal při provozu, průběžně spolehlivě dobíjet. miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]