Felicia 1,9 Olej,mazání

Od: Datum: 29.10.12 15:51 odpovědí: 44 změna: 17.11.12 09:45

Zdravím, cca před 3dny jsem ťuknul do olejové vany o patník,okamžitě se rozsvítíla kontrolka mazání.

Vana jen lehce protlučená,ne proražená. Olej nevytekl žáden a mám ho dost.

Nyní když s autem jedu tak dokud se motor nezahřeje, kontrolka nesvítí, Jakmile se motor zahřeje okamžitě se rozsvítí,

A když přidám plyn nad 1500 otáček tak zase zmizí. Takže svítí jen když je teplý motor.

Je to špatné čidlo? Nebo sací koš? Popřípadě čerpadlo...

Navíc po tom nárazu pokaždé když zařadím a přidám plyn tak pod kapotou něco jakoby klepne, to samé když plyn prudšeji uberu.

CO by to mohlo být?

Mám Felicii 1,9D rok 2000

Za každou radu díky.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.10.12 15:58
 

Počítám, že je to podobné s motory 781.*** (tedy 1.3). Pokud se bouchne do vany moc, tak se odrazí sací koš od příruby olejového čerpadla. Tam pak uniká tlak (přímo kolem zubů čerpadla) a tak čerpadlo dává tlak je při vyžších otáčkách, nebo když je olej hustý a studený. Motor teď špatně maže!

doplněno 29.10.12 16:00:

čidlo tedy špatné není. Skontrolovat koš a čerpadlo.

doplněno 29.10.12 16:05:

K poslednímu dotazu o klepnutí. Motor se při nárazu utrhl ze závěsu (silentbloku), který motor drží ve skeletu. Nenechávat dlouhodobě, jinak se materiál závěsu unaví a motor pak jednou vypadne na zem.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 16:06
 

Ale proč teda za studena maže normálně?

Od: ernie*
Datum: 29.10.12 16:09
 

Protože je olej hustý.

 
Datum: 29.10.12 16:11
 

Za studena není olej tak řídký (tekutý) a tak menší netěsnosti odolává. Podobně jako vazelína neproteče škvírkou 1mm. Horký olej by už protekl. Studený ještě ne. Normálně to rozhodně nemaže. Ta kontrolka je výstupem čidla tlaku oleje (spínač na kostru). Typuji, že hodnota tlaku oleje bude těsně nad zhasínáním kontrolky. Takže tlak je malý, ale kontrolku to ještě nerozsvítí, to až poklesne s ohřátím oleje tlak a bude prosakovat mezerami v přírubě čerpadla.

 
Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 16:12
 

ten silentblok pravděpodobně zadní,zespoda u převodovky že?

Datum: 29.10.12 16:14
 

Ten trpí nejvíc. Je to reakční silentblok a zachytává právě akceleraci a deceleraci. Ten bude KO určitě. Pak kouknout i na ty dva horní. Navíc motor sune výfuky a namáhá jejich závěsy, které budou taky vysipané (přetrhnuté v ohybu kolem nádrže prostředního tlumiče výfuku.

doplněno 29.10.12 16:19:

To každopádně. Stačilo by možná heverem zvednout obě přední kola nebo předníma kolama najet na schody s cihel. Jáma není nutná.

 
Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 16:15
 

Budu muset vypustit vanu,sundat ji a podívat na to, jen není kde :(

Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 19:05
 

desky+cihly není problém, ale když je na nule a mokro :/ brr..

Počkám na víkend, má se oteplit

Jinak teď jsem s tím autem ujel 45km

Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 19:53
 
gumidku ty ridis co?
Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 20:10
 
co kdybych jen dolil litr oleje? Mam ho na rysce v polovine. Mohlo by to pomoct, pokud ne tak sundat vanu
Datum: 29.10.12 20:15
 

Je jedno, kolik je tam oleje. To čerpadlo to nepodá, je tam netěsnost. Olej měj uprostřed. Nikdy na MAX.

Já řídím Škodu Favorit 135LS 1990 karburátor LEKR motor 781.135

doplněno 29.10.12 21:14:

@andelck : No, něco na tom je. Ale rozhodně to neosvobozuje od kontroly stavu oleje na měrce.

 
Od: mathers322*
Datum: 29.10.12 20:31
 
a co s tím? Musim menit cerpadlo?
Datum: 29.10.12 20:53
 

Sundej vanu a uvidíš. Jak říkám, já naftu neznám a znám jen tu 1.3ku. Tam jsou zespodu dvě ozubená kolečka v bloku motoru a jsou zespodu zakrytovaná saccím košem. Tak vypadá to čerpadlo. Pokud se koš urazí, tak můžou povolit šrouby na přírubě, nebo se příruba čerpadla prohne a pak tam uniká olej, místo toho, aby šel pod tlakem do mazacího kanálu na filtr oleje a dále do .. kde je potřeba.

Až sundáš vanu tak uvidíš, co bude potřeba měnit.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.10.12 21:08
 

Ve všem souhlas až na tu rysku oleje.

Ta ryska max je tam právě proto, aby nám ukázala, kolik tam můžeme dát maximálně oleje. Ideálně se tedy plní spíše k této rysce, protože každý motor má nějaký úbytek oleje díky své konstrukci. Ještě díky používání olejů s prodlouženým intervalem tato spotřeba od výměny k výměně stoupá. A protože řidiči už nejsou moc zvyklí kontrolovat, tak proto ta ryska MAX.

doplněno 30.10.12 19:57:

@gumidek To že budeš mít olej na rysce MAX určitě nezpůsobí, že ti to bude více zasírat klapku atd..

 
Od: ernie*
Datum: 30.10.12 19:13
 

Gumidku, můžu se zeptat, proč nedoporučuješ olej na MAX?

 
Datum: 30.10.12 19:47
 

Klidně můžeš. U Feldy a Favorita 1.3 se všemi systémy podávání paliva (Karb,BMM,MPi) dochází ke špinění olejovými párami z víka odvětrávání ventilů. Je toho oleje tolik, že prostě zase*e klapku nebo vstřik a pak to blbě jede bez výkonu nebo to má nestabilní volnoběh, apod... Navíc může docházet i k zaolejování svíček ze spalovacího prostoru u vyběhaných motorů a pak to různě kouří, blbě táhne, apod...Proto se dodržuje ta ryska na měrce, která je mezi MIN a MAX.

 
Od: ernie*
Datum: 30.10.12 19:54
 

No a jak to, že já jezdím s ryskou na MAX u 1,3 MPi (Castrol 10W40), táhne to jak prase a na emisích technik nechce věřit, že to má najeto 160tkm. V motoru byly kromě pravidelné výměny oleje vyměněny pouze jednou svíčky.

 
Datum: 30.10.12 19:59
 

Možná to bude volbou 10W40 a jakou máš klapku? Já mám karb pořád čistý, jak sklo (samej hliník a nic černého). Mě na emisích zase říkaly, že je mám jako u MPi a svíčky měním s olejem. Jinak mám 15W40 a u toho to jde poznat nejlépe, že je ho tam moc.

 
Od: ernie*
Datum: 30.10.12 20:07
 

Jéžiš, klapku... Nevím. Jen vím, že mi to ve dvacetistupňových mrazech na ten 10W40 nastartuje na tři čtyři otočení klikou. Proč tam leješ patnáctku? Já leju do feldy desítku i proto, že to fakt točím. Normálně jezdím mezi 4-5 tis rpm i když jedu pomalu.

 
Datum: 30.10.12 20:15
 

Musím totiž vyměnit to korkové těsnění na vaně a do té doby patnáctka stačí. Jinak by mi desítka kapala. No a pořád se mi nějak nechtělo a dělali se jiné věci, jako příprava před STK,brzdy,apod... Na desítku přejdu, ale až přetěsním motor a teď v zimě venku jsou takové práce na prd.

Nastartuju taky tak. Zapnu sytič a točím asi 4 sekundy (když je mráz). Mám tam startér s Felicie.

4 - 5 rpm? Tak to já tolik zbytečně netočím. Ten motor má výkon od 2000 do 3500 při dobré spotřebě 7/100. 4 - 5, jen když předjíždím. Felda tu stěnu motoru má dobře odhlučněnou, ale u mě to na tyhle otáčky docela řve, tak i podle sluchu to tak nevytáčím, když jedu stále trasu.

doplněno 30.10.12 20:17:

Jestli to tolik točíš pořád, tak se ty výpary docela rychle strhávají se vzduchem na klapku a tak to tolik nezasírá, když je klapka skoro dokořán. A co spotřeba?

 
Od: ernie*
Datum: 30.10.12 20:34
 

No nad sedm litrů na sto to nejde. Felda má max krouťák na 4,5 rpm, tak to tak nějak držím. Ale když potřebuju zabrat, tak dám pohulit i pět a půl, šest.

 
Datum: 30.10.12 20:36
 

Já mám taky motor 135 ten u MPi má jen 40kW. Proto ta lepší spotřeba, ale kapku nižší výkon. S karbem ten motor má 43kW a to mám já. Ty máš asi 50kW 136ku, že?

doplněno 30.10.12 20:47:

ernie: Tak to už je výkon znát u 781.136M, ale spotřeba kolem 8/100. Dobrej motor, sám jsem ho jednou projel ve Feldě :)

 
Od: ernie*
Datum: 30.10.12 20:45
 

Jo, 50 kW

 
Datum: 30.10.12 20:49
 

Felicie ohv určitě nemá maximální kroutící moment na 4500 ot/min. Jen tak z hlavy si dovolím napsat, že 50Kw mpi má největší kroutící moment v cca 2600 ot. Přesnou hodnotu si můžete najít na netu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.10.12 20:53
 

Taky mi to bylo divný.

doplněno 30.10.12 21:12:

výkon ano, ale krouťák začíná na 2600. Zkus jet při 2600 do prudkého kopve a sešlápni prudce plyn na podlahu. Otáčky půjdou ochotně nahoru. Kolem 2000 ani omylem.

doplněno 30.10.12 21:13:

kopce

doplněno 30.10.12 21:20:

Tak to skus na 3000 a dej vědět. Mě to na 3000 do prudkého kopce táhne pěkně. Máš kombíka nebo krátkou (k vůli váze).

 
Od: ernie*
Datum: 30.10.12 21:06
 

Pravda, při 5000 rpm je největší výkon *zed*

 
Datum: 30.10.12 21:17
 
avatar

Já do prudkého kopce jezdím na 5000 rpm

 
Datum: 30.10.12 21:25
 
avatar

Krátkou. Ale 3000 do kopce, to ne. To je takové to domácí žvýkání ala blondýna. Razím tezi, že motor je od toho, aby se točil. Felicia není nákladní loď poháněná mazutem, kde se otáčky pohybují kolem 90/min.

doplněno 30.10.12 21:30:

Motor

 
Datum: 30.10.12 21:36
 

To je macek *smich*

 
Datum: 30.10.12 21:38
 
avatar

Řadový čtrnáctiválec má objem 25 480 litrů. Hmotnost motoru je 2 300 tun a třeba samotná kliková hřídel má 300 tun. Každý válec má zdvih 2,49 metru a vrtání 96,5 cm. Celková délka motoru je 27,3 metru a na výšku má 13,5 m. Spotřeba je 6300 litrůtopného oleje na hodinu provozu v úsporném režimu. Výkon 108 920 koní v pouhých 102 otáčkách za minutu.

 
Od: ladaadal*
Datum: 30.10.12 20:17
 

Co tě vede k tomu, měnit svíčky s olejem? Nespletl sis to s filtrem?

 
Datum: 30.10.12 20:22
 

Ne. Kupuju klasický BRISKy za cca 25kč/kus a tak k vůli lepší spotřebě je měním. Nemá cenu kupovat plechovku s nitroředidlem za 95,- a při kontrole je trochu opiglovat kartáčkem. Jezdím krátké trasy a zezačátku to obohatí dost sytič, takže sčernají a až po asi 50km se zase sami očistí. Je to i k vůli spolehlivosti. Taky jsem si všiml, že ze starou svíčkou cca 8000km se nedá tak rychle zrychlovat z 0-100 a pak taky maximálka.

doplněno 30.10.12 20:43:

Když jsem ho poskládal a pospravoval, tak se s novými tlumiči a brzdami po kompletní GO od válce až po kolo nebojím a jednou jsem to vždycky chtěl skusit na vlastní kůži, abych věděl, jak na tom dle stavu motor je a povedlo se 155 - 160. Spíš na 4ku a pětka ve 140, jiank to na pětku moc netáhne. Když jsem tam dal starý svíčky, tak jsem měl jen 140.

Ale už jsem si o skusil a nemám potřebu to ještě jednou pokoušet :)

doplněno 30.10.12 20:45:

@ladaadal : No bylo to dle tachometru a fofr to byl děsnej a ten řev... Zážitek na celej život :)

 
Od: ladaadal*
Datum: 30.10.12 20:39
 

S Feldou zrychlovat z 0 na 100 a maximálka. A tos poznal dle digitálních přístrojů? Protože jestli dle svého úsudku, tak musíš být blázen nebo děsnej pohádkář.

doplněno 30.10.12 20:51:

Čím dál lepší. A teď ještě tu O Smolíčkovi, tu jsme tady ještě neslyšeli.*haha*

 
Od: ladaadal*
Datum: 30.10.12 20:47
 

A měl jsi stejný podmínky? Vlhkost vozovky, vítr, vlhkost vzduchu a tak dále? Je tam tolik faktorů, že sám to prostě nezjistíš.

 
Datum: 29.10.12 20:08
 
avatar

Nevím jak to má to které auto,soudím dle dehtové ibizy (85-93)a tak byli tři silenbloky-jeden v pravo-a držel převodovku a při prdnutí silenbloku to držel šroub,druhý vlevo a totéž-při prasknutí se uložení posadilo do kastle (a šel kov na kov,nepřeju vám v tom poté jet!) a na závěr třetí držel motor v kolmé poloze přes držák v podlaze-při jeho prasknutí se motor opřel o stěnu dělicí motorový prostor a kabinu.Každopádně ale ihned opravit (vyměnit).

 
Datum: 29.10.12 21:13
 
avatar
Jestli jsi to sekl o patnik, nebylo by od věci otevřít kapotu a podivat se tam, pak taky pod auto. Možná jsi vanu prirazil na sací kos, pak prostě nesaje.
 
Od: mathers322*
Datum: 30.10.12 18:25
 

a stačí to nějak napravit jen z té příruby? bez koupě čerpadla

Datum: 30.10.12 18:49
 

Uvidíš sám, až to konečně sundáš. U kompu se auto neopraví ;). Za blbost se platí, nebo to tak nech a časem zadři motor a nebo zkus objet vrakoviště.

 
Od: mathers322*
Datum: 30.10.12 22:25
 

No teď už si počkám až se oteplí a sundám to :) takže o víkendu

Od: mathers322*
Datum: 03.11.12 18:04
 

Vana sundána.Ten náraz byl přímo na čerpadlo,je možné že bylo posunuté,takže jsem vanu vyklepal ale co je horší...Prasknul kus bloku motoru který drží čerpadlo a tudy asi unikal tlak oleje, všude jsem tam nacpal silikon místo tmelu, teď čekám až zaschne, ráno startnu.

 

Datum: 03.11.12 18:54
 

Motor bude lepší časem vyměnit. Generálka a zavaření MIGem by se nevyplatilo. Měl jsi spoj (prasklinu) pořádně odmaštěnou? Jinak ten silikon bude k ničemu. Musí vulkanizovat v suchém prostředí bez oleje. Dej zítra vědět

 
Od: mathers322*
Datum: 04.11.12 13:20
 

Ráno start, v pohodě. Ujel jsem asi 15km s teplým motorem a je to Ok.

jojo odmastil, uvidím jak se to bude držet, hlavně že to maže :)

Datum: 04.11.12 17:10
 
avatar
Měl jsi přirazenou vanu na sacim koši, jak jsem ti už psal vyse.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: mathers322*
Datum: 17.11.12 09:45
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.