Nejste přihlášen/a.
Mám Peugeot 406 1,9TD 1996. Při teplotách pod 10stupňu nad nulou jsme měl problém, že po ránu celkem bez problémů nastarujte a normálně na volnoběh běží. Pak se rozjedu a při zařazení vyššího rychlostního stupně (trojky) a větším sešlápnutí plynu motor cukne a jakoby netáhne. Vyřadím-li, pak motor chcípne. Pak dlouze stratuje. Nechával jsem ho i na volnoběh třeba 10 min, aby se před jízdou ohřál, ale přesto se to stalo také.
Dal jsem auto do servisu a vyměnili mi hadičku na přívod nafty do čerpadla z pumpovacího balónku (nebo jak se to jmenuje). Původní hadička byla pospojovaná z více dílu a prý přisávala vzduch a to v kombinaci s hustší naftou při nižších teplotách způsobuje tento problém.
Situace se zplešila, ale teď, když teplota klesla pod 0 je problém zpět. Palivový filtr jsem měnil minulý rok v zimě.
Navíc na teplotě je závislé i startování. Při ranních teplotách pod 10 stupnu nad nulou dojedu ráno do prace cca 5km a je to z kopce, takže se asi motor moc nezahřeje a když odpoledne staruji, dlouho motor točím než motor naskočí. Stane-li se ale, že jedu delší vzdálenost a pak klidně nechám auto přes noc a ráno může být kosa jakákoliv, auto naskočí úplně bez problémů a první otočení startéru. V obou uvedených případech vše závisí na teplotě - mám pocit, že to bude probém, který spolu souvisí.
Díky za rady, co by to mohlo být.
Vzhledem k tomu, že po delší jízdě startuje lépe, tak mě napadá otázka: V jakém stavu je akumulátor? Ony žhavící svíčky mají celkem solidní příkon a pokud je akumulátor starší, nemusí už tak dobře držet proud a pokud je i málo dobíjen krátkými cestami, tak se teřba tolik nezahřejí. Pokud jde o to chcípání, tak zkus jen vylít obsah filtru. Jednou se mi stalo, že to také takto zlobilo a on byl filtr plný nasbírané vody, asi jsem tenkrát natankoval nějaký shit.
Díky za odpověď a za tipy. Baterka viz výše, svíčky jsou zkontrolované a jsou OK. Padání nafty je také zkontrolované - čerpadlo kontrolovali v servisu a bylo kromě nějakých drobných nečistot uvnitř v pořádku (železné drobečky, vzniklé asi přetěsněním čerpadla, když bylo před 2 lety repasováno - asi tím) Ta ruční pupička (balónek), když pořádně napumpuji čerpadlo na rychlost startu vliv nemá. Níže je upozorněno na problém přisávání vzduchu. To by možná mohlo být ono.
Mám obavu, že jestli nepomůže výměna hadic, bude to tenhle prů... To pak rovnou šup ze skály
Škoda, auto je to pohodlný a bere si od 7 litrů po městě. Na to, že je mu 10 let, to jde. Tak je mi ho líto
doplněno 30.10.12 14:02:...teda 16let...
Minulý rok v únoru, když bylo těch mínus 30, tak to začalo. Dal jsem ho do BOSH servisu na kontorlu a prověřovali i čerpadlo nějakou sondou. Z toho pořídily tohle fotky (pokusím se připojit). Nevím jestli je top v čerpadle, ale myslím, že spíš z nádrže a jsou tam vidět ty piliny. Pouze mi vyměnili palivový filtr a dolili aditivum. Prý ostatní vpořádku. Pak naneštěstí mrazy povolili a autop bylo v pohodě. Na podzim při teplotách pod 10 stupňu nad nulou to začalo znovu. Nevím, jestli podobný probém by opět způsobilo čerpadlo. Do BOSH centra jsme ho dal opětm před cca měsícem a pouze vyměnili hadičky. Předpokládám, že snad čerpadlo zkontrolovali, ale jistotu nemám. Vždykcy se ptám, co by to moho být a dostanu pouze neurčitou odpověĎ, že se neví a může to být cokoliv a uvidíme až tzo vyzkoušíme. Auto tam měli skoro 10 dní.
Dneska ráno skoro 4 stupně nad nulou a po cestě opět problémy. Po chcípnutí to pak nejsakou dobu starutuji cca 5-10 sekund než opět naskočí a to byl motor bych řekl celkem zahřátej, prtože auto topilo a na budíko bylo 80stupnů.
Na pátek mám domluvenou výměnu hadic a filtru. Nadhodím ještě vstřiky a čerpadlo.
velmi doporučuji používat zimní aditiva-ideální a osvědčený je český VIF(zimní)-dělá to hodně a i vcelku eliminuje sajrajty z různých várek u různých(značkové nevyjímaje-jsme v čechách) pump...
Také si myslím. Sbíral jsem další nápady, kde by mohl být zakopenej pes. Tohle vypadá nejpravděpodobněji, už vzhledem k tomu, že částečná výměna hadičky nějaký vliv cca 5 stupňů měla. Ještě mě napadá, jestli nejaký bordel nemůže být v nádrži a při vyšší hustotě nafty vlivem nižší teploty to ucpává přívod - nemám ale vůbec páru, jak to je v nádrži napojený, aby se to dalo třeba nějak ověřit a opravit.
Nechám vyměnit všechy hadičky, které by mohly mít vliv . Snad to pomůže. Díky
Nevím zdali má tento motor ještě automatický přesuvník vstřiků či jak se ta blbost jmenuje (je to na tělese termostatu a jde z toho lanko na vstřikovací čerpadlo a dle teploty chladicí kapaliny to přidáva nebo ubíra palivo) překontroluj zda-li funguje nebo to rovnou zkus odpojit a za další projdi veškerou cestu paliva ,doporučuje se vložit mezi ftr paliva a čerpadlo ten malý plastový fitřík nebo průhledná hadička-v tomto vidíš zdali jdou bublinky a přisává či nikoliv.A ještě-zkuste si řádně proměřit baterii zda je opravdu OK-může být naoko dobrá ale skutečně již ne!.Jo a vzpomněl jsem si ,že někdo na xantiaklubu toto řešil a problém dělali špatné hadičky na přepadech ze vstřiků Zkus také prohledat peugeot-club.
doplněno 30.10.12 20:37:pkd bys ho chtěl hodit ze skály,tak dej vědět!Tyto motory jsou jedny z nejlepších naftových motorů v OA než přišli přímovstřiky!
Jo a ještě-doporučuje se měnit palivový filtr vždy na zimu!
doplněno 31.10.12 18:38:Ještě dotázek-odkud jste? Pokud jihočeský tak v Sezimáku je šikovný človíček co dělá čerpadla.Parťákovi "opravil" vstř.čerpadlo na 309 za "hubičku" a poté výkon (bylo to prý poznat) stoupl, a klesla spotřeba o půl litru.
Díky za moc za radu. Já to bohužel nepoznám, ale navrhnu to kamarádovi mechanikovi, co se na to má v pátek podívat. Baterku nechám zkontrolovat ještě dnes. Výše jsem popisoval ještě anabázi v BOSH centru a vložil foto, jestli to něco napoví.Fóra prohladám. Ještě jednou dík. Auta bych se zatím fakt nerad zbavoval, protože nebýt todle problému, tak jsem s ním fakt spokojenej a poznámka o dobrých motorech mě fakt potěšila
Ve svých starých poznámka o údržě aut jsme našel, že jsme baterku měnil v roce 2006! Tak tam bude asi taky problém vzhledem kd sikuzím, které jsme prohlížel na peugeot foru
Jsem z Plzně. Do Sezimáku cesta dlouhá... Uvidím co ty hadice a filtr. Baterka je přeměřená a prý je OK.
Podle doporučení provedli v servisu opravu a starty jsou úplně v pohodě. Uvidím až klesne teplota pod nulu, co to udělá. Filtřík tam vložili, takže teď krávně vidím, jak tam teče nafta a jestli je filtřík zadělanej. Zajímavé je, že ten filtřik není plný nafty, ale jen tak si nafta klidně protéká. Ještě vyměnili většinu podezřelých hadiček a zatěsnili nějakej domeček.
Přesuvník střiků prý tedy úplně odpojili, takže auto nastartuje a jede v nižších otáčkách po čase, co se motor zahřeje, tak se otáčky mírně zvýší. Jsme rád, že to jede, ale přece...
Díky moc za tip!
Převážná část zde uváděných rad v podstatě může být příčinou.
Já bych jen připomněl skutečnosti, které musí byt zabezpečeny _ dodrženy, pro spolehlivý start, zejména v zimě.
1. Náležité kompresní tlaky ve válcích . 2. Správná dodávka vzduchu (směsi)a paliva do válců ve správném množství a ve správný okamžik. 3. Náležité otáčky při protáčení motoru spouštěčem při jeho startu.
Nyní už stačí jen zalovit ve svých znalostech, prověřit výše uvedené předpoklady a postupovat vylučovací metodou, obdobně jako kriminalista. Bohužel tímto nejúčinnějším způsobem,vzhledem k velkému rozsahu možných závad, nelze postupovat zde v tomto diskusním fóru.
Studené starty zlepšuje především, předehřátí motoru, nebo jen spalovacího prostoru (žhavení) , zabezpečení akumulátoru proti přílišnému prochladnutí, případně posílení akumulátoru dalším zdrojem, tolik potřebného proudu při startu. Přeji úspech, při zjištění a odstranění příčin. miro
doplněno 01.11.12 20:01:Vámi popisovaný problém celkem logicky nasvědčuje k nedostatečné dodávce paliva při vyšších otáčkách než je volnoběh. Závadu bych spatřoval v nedostatečné dodávce paliva dopravním palivovým čerpadlem, při vyšší spotřebě než jsou volnoběžné otáčky. Může to být nedostatečnou funkcí, sacího nebo výtlačného ventilku čerpadla.
Přečtěte si prosím původní dotaz-první ranní start je OK ale posléze druhý , a další kdy je motor trochu teplý špatně chytá!
Dnes by měly být vyměněny hadice a filtr. Vzhledem k počasí asi vyzkouším pouze starty, protože při vyšších teplotách, jako teĎ jsou, auto za jízdy funguje normálně. Ale ledacos může nazančit ten start...
Mimochodem mechanikovi jsem jako vodítko před zdejší doporučení
Díky za ně.
To jsi neodstranil příčinu, ale následek. Mmch. nahradit naftový filtr benzínovým moc chytré není, můžeš tím snadno zlikvidovat čerpadlo a vstřiky (nafta má vyšší požadavky na filtraci)
Ivano -vyřazením originálního tělesa pal.ftru jse odstranila zřejmě padání nafty ,proto startuje lépe ale ty plastové filtříky jsou vhodné tak na zařazení před hlavní filtr (jako předfiltrace ) ,kdy je pak navíc vidět zda-li sje i vzduch-netěsnost palivového systému.Jinak oproti původnímu či předepsanému filtru ten plastový filtruje z bídou na polovinu požadované hodnoty,tj jako by tam nic nebylo!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.