Nejste přihlášen/a.
Měl bych malou otázečku, kterou autonabíječku byste mi poradili, pokud bych se rozhodoval mezi BOSCH C3 6V/12, nebo CTEK,MULTI XS 5.0,12V,0.8/5A? Na netu jsem něco četl, ale nenašel jsem něco jako srovanání. I z Heureky.cz nějak nevím,jedni vyzdvihují u jedné nabíječky nějakou vlastnost a pak u druhé zase malinko jinou, tak nevím.Obě jsou na tomto webu chváleny. Som z toho voľako zmetěný. Nebo byste mi doporučovali úplně jinou? Děkuji za rady .
nejdříve je třeba si říct jaký typ baterií budeš nabíjet jestli olověný tak ti stačí obyčejná nabíječka já třeba používám abssar 11A
pokud bys chtěl třeba nabíjet gelovky tak je výborná ta z lidlu když je akce maj jí za 500
Jde mi nabíjení baterie do auta, a taky se je u nich fajn že po nabití se nabiječky přepnou do udržovacího režimu, takže nemusím hlídat čas. A co je také u nich fajn, že přišoubuji vedení-oka k baterii a pak to už mohu připojovat přes konektor. Někde jsem dokonce četl, že pokud auto celkem často jezdí není nabíječka po čas životnosti baterie třeba, je to fakt, nebo není?
To víš, že je to fakt . Baterku potřebuje jen startér a alternátor pro počáteční nabuzení. Pak to převezme alternátor a to, co si startér vzal, alternátor dodá po pár desítkách km. Při delších trasách je baterka skoro pořád nabitá, takže nabíječku nepotřebuje.
Nabíječku potřebují auta, co jezdí pár km, kdy se baterka nestihne dobít nebo ta, co dlouho parkují (vybíjí je alarm,centrál,hodiny,...).
doplněno 27.10.12 20:47:Dlouhodobě málo nabitá baterka ztrácí životnost a umírá, proto ty nabíječky.
doplněno 27.10.12 21:07: Máš Felicii, že?
Reagoval si mi do dotazu, když jsem se ptal na zvedání auta k vůli výměně kol, když jsou prahy tabu
Opět díky za zajímavou odpověď. Rád si přečtu názor zkušenějšího. Člověk (mluvím za sebe) se pořád učí
.
I ostatním děkuji za odpovědi .
Jak to víš.
Aha, vlastně no jo .
Mám Felicii, akorát momentálně nevím jakou mám baterku. Akorát nevím kolik má Ah. Jen vím že je tam taková co se dává do Felicíí.
Gumidku, mám na Vás takový dotázek, proč jde v počáteční fázi proud do alternátoru, co znamená to počáteční nabuzení. Já měl za to, že po najetí do otáček a po sepnutí "regleru" nebo jak se té spínací krabičče říká, že jen vyrábí proud a dodává jej na patřičná místa. Jakou má ještě funkci? Už jsem se na to chtěl kolikrát někoho zeptat, a nevzpomněl si na to.
Alternátor se skládá ze statoru a rotoru. Ze statoru se odebírá elektrika (zjednodušeně). Stator dodává střídavé třífázové napětí, které se na diodovém můstu usměrní a máme + a -. Samo o sobě to ale nefunguje. Z rotoru se musí stát magnet. Ten se z něj stane jen tehdy, pokud jeho cívkou prochází proud. Ten tam prochází přes kontrolku dobíjení na přístrojové desce. Stane se z něj elektromagnet a při točení vybudí stator, který dává napětí spotřebičům. Po roztočení alternátoru je už rotor soběstačný a akumulátor nepotřebuje k buzení. Budí se z toho, co vyrobí sám stator.
Regulátor je elektronický, nic nespíná jen reguluje proud tranzistorem právě do rotoru přes uhlíky (protože se točí, tak jak jinak tam ty dráty připojit). Regulace spočívá v tom, že dle toho, jak moc se stane s rotoru silný elektromagnet, tak moc potom má alternátor výkon.
Doufám, že jsem to popsal správně, popř se zeptej Martina Hájka, který tu na poradně je
K té kontrolce pro nabuzení...
Jde na ní + s přístrojovky a druhý konec má vyveden na rotor altu a ten je zase ukostřen, aby proud procházel a kontrolka svítila a rotor se zmagnetizoval. Jak se roztočí a stator ho začne živit sám, tak je na tom drátu místo kostry taky + od statoru a tak na kontrolku jde plus od přístrojovky a plus od altu a kontrolka zhasne .
Pokud se ti budou ty uhlíky v altu opotřebením krátit, tak budou odskakovat, přerušovat buzení a rotor jako magnet bude slábnout, že alt nedá takový výkon, nebo vypadne úplně a to se pak ta kontrolka pomalu rozsvěcuje (prosvítá), až v extrému svítí úplně, jinak jako na idikaci závady v počátku je hloupá. Lepší je sledovat napětí volmetrem...
doplněno 27.10.12 23:45:oprava: voltmetrem a v počátku je vlastně dobrá, že ti ukáže propojení uhlíku s rotorem, že se budí. Pokud by před startem nesvítila, tak se rotor nebudí a to ani po startu, takže by ukázala závadu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.