Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám startovací kabely. Při použití jaký je postup? Děkuji.
Připojit jeden kabel na minus baterie v jednom autě a poté na minus baterie v druhém autě.
Pak připojit druhý kabel na plus baterie v jednom autě (od té chvíle opatrně s druhým koncem tohoto kabelu) a druhý konec na plus v druhém autě (bez dotyku na kostru kteréhokoli auta).
V nastartovaném autě poté zvýšit otáčky (tak na 1500 - 2500), chvíli počkat, nastartovat auto druhé. Pokud možno samozřejmě v obou autech vypnout světla apod...
Startovací kabely mají funkci,pomoci u slabé,nebo vybité baterie využít spoluřidiče a požádat ho o pomoc nastartovat vlastní,neschopné vozidlo.Propojí se prostě obě baterie + na + a - na - póly.Vozidlo souseda je nastartované a musí se počkat,až se trochu nabije vaše baterie.Snaha,využít baterii souseda přímo ke startování u většiny levných kabelů neuspěje.Kabel,který by přenesl startovací proud o hodnotě 600 A, by musel tvořit kabel o průřezu aspoň 50 mm.
JABRAKA
V návodech od nových Škodovek je to celkem pěkně popsané. Tady třeba z návodu od jedničkové Fabie.
doplněno 27.10.12 18:59: Favorit to má v návodu lépe popsané, než Fabie. Tam například koukám vypustili informaci o tom, že by bylo vhodné použít pomocnou baterii také o napětí 12 V. To je docela zásadní informace a v návodu od Fabie chybí stejně jako jiné důležité pokyny. Asi by to nikdo v dnešní době nechtěl psát možná i číst, nebo se jim to nechce všechno překládat do více jazyků, proto to zkrátili. Jinak souhlas.
postup je jednoduchý propojíš baterii nastartovaného auta s baterií nepojízdného auta červený kabel plus hnědý či černý mínus
já nejdřív napojím nepojízdný auto a pak propojuju s nastartovaným po propojení nechám asi minutku a du startovat nepojízdný auto
pokud máš kabely z baumaxu nebo ty do 300kč moc toho nenatočíš maj uvnitř slabý vedení a silnou izolaci a nedokážou přenýst dostatek proudu zvláště u mrtvých dieslů to poznáš
Doporučuji spojit nejdřív červeným kabelem kladné neukostřené póly baterií (nebo určených startovacích svorek) a potom teprve propojit kostry vozidel, opět na bateriích nebo určených částech rámu nebo karoserie. Při tomto postupu ani nechtěné náhodné škrtnutí koncem kabelu nezpůsobí problém.
Dále jak už bylo řečeno, vypnout zbytečné spotřebiče ve vozidlech (světla, topení), u pojízdného vozidla na pár minut plynem zvednout otáčky, aby se vybitá baterie trochu vzpamatovala a pak za stále zvýšených otáček zkusit nastartovat druhý vůz.
doplněno 27.10.12 16:51:... u většiny aut, pokud vím, na volnoběh mírně poklesne napětí, natožpak po připojení prázdného akumulátoru...
Zvyšování otáček nemá v podstatě význam,protože dobře nastavený dobíjecí systém udržuje napětí sítě na stejné úrovni i při změně otáček.Trochu to možná pomůže,když někdo má na regulátoru malý pokles napětí při volnoběhu.Pokud nezkouším trpělivost kolegy řidiče,je lépe nechat 10 minut motor běžet a pak se pokusit nastartovat.Pokud je to při mrazu a baterii jsme marným startováním zcela vybili,je to jedině možný způsob.
JABRAKA
a muj nazor je že by auto mělo mit vyplý motor.. protože jak začne startovat tak altik dostane pěkně přes hubu když si vezmete že dává tak 90A a najednou je odběr třeba 500.. to vám ati ty zvyšene otačky nepomužou.. podle mě pokud je baterka v pořadku, neni důvod mít nastartováno.. spíš je to ke škodě.. co se tyče kabelu tak musite mit kvalitnější jinak s tim nenastartujete ani motorku pomalu.. ja měl podomácku dělane kable ..pruměr mohly mít kolem 10mm a bezproblemu i traktor jsem přes ně startoval.. naopak jsem měl doma nějake tenke tesco kable a to s tim motorem ani nepohlo a kable malem roztavene.. takže asi tak... čím hrubší, tím lepší
Mírné zvýšení otáček se u nekterých aut doporučuje, hlavně u těch se silnějším alternátorem. Při volnoběhu dá třeba jen 50A. Na těch třeba 120A se dostane až při dejme tomu při 2000 otáček. Dále se mohou vyskytovat poznámky o zapnuté plné zátěži odběru po nastartování pro snížení napěťových špiček. A zkratový proud alternátoru není o moc vyšší než jmenovitý. Alternátor při vysokém zatížení v podstatě zvýší impedanci a nic se mu neděje...
Pozn.: Nemá se náhodou dávat mínus kabel u startovaného vozidla na kovovou část motoru k tomu určenou? Pokaždé to vídám v návodech a nikdy tam není - pol baterky a - pol baterky...
doplněno 27.10.12 18:41: Myslel jsem, že je to k vůli bezpečnosti. Konec kabelu - se jako poslední dává právě na blok a ne na baterku, aby případné jiskření a uvolněné plyny nad baterkou neudělali výbuch i když jsem to ještě neviděl .
Každopádně dnes už je vše oplastované, to je fakt a koukají jen trubky s klimi a na ně bych to nedával
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.