Benzin v oleji

Od: Datum: 25.10.12 17:50 odpovědí: 19 změna: 26.10.12 17:47

Zdravim,mam otazku,zda je mozne,ze v oleji je citit benzin:Rikam si,ale jak by se tam mohl dostat ..Navic se me zda ridsi,nez ma byt,ale voda tam neni,je krasne pruhlednej bez bublinek.Muze to souviset s vetsi dymovosti vyfuku?Diky za odpovedi.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jarda3*
Datum: 25.10.12 17:54
 

Asi bude dulezite, o jake se jedna auto. Benzin by se mohl do oleje dostat, pokud treba nepali jeden valec atp., ale to by bylo dost poznat. Jestli to je jen podle cuchu a jestli auto jezdi furt studene kratke useky, muze to byt i normalni.

doplněno 25.10.12 18:01:

Ze by mohlo jit o nejake stare auto s karburatorem a mech. cerpadlem me teda napadlo jen okrajove a ani jsem na to nechtel plytvat pismenka - to uz je raritka ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.10.12 17:59
 
avatar

přesně tak-pokud ho válec nespálí,nebo studený zkondenzuje a kroužky jej pak "stáhnou" dolu do oleje...Pokud nepálí válec,poznáte to na vyšší spotřebě(krom zvuku-ale to ne každý pozná)-to apolehlivě i laicky...

doplněno 25.10.12 18:02:

chlapi- dole (gumidek a solenza )doba karburátorů je už pomalu minulostí-u nás sice přežívá na Š 105,120 a Fáčkách,ale vstřik v jakékoli formě už převažuje...

 
Datum: 25.10.12 18:03
 
avatar

Ale pokud není napsáno, o jaké auto se jedná, tak ani tuto možnost nemůžeme zatím vyloučit. ;)

 
Datum: 25.10.12 17:59
 
avatar

Pokud je to karburátor a auto čerpe benzín mechanickým čerpadlem, tak může dojít k poškození membrány čerpadla a může tak docházet k průsakům benzínu do motorového oleje. Tohle je typická závada pro vozy Škoda s karburátorem až do karburátorového Favorita včetně.

doplněno 25.10.12 18:00:

Gumidek: Jj, je to tak. *palec*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.10.12 17:59
 

Pokud by to byl pro př. Favorit s karburátorem, tak se tam benzín do oleje dostává snadno naprasknutou membránou palivového čerpadla. Čerpadlo je totiž mechanické poháněné vačkovou hřídelý motoru a čerpadlo je ukotvené na bloku motoru.

Je dost důležité uvádět značku a typ auta ;)

doplněno 25.10.12 18:00:

@solenza : Byl jsi rychlejší *palec*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pojddomezboku
Datum: 25.10.12 18:32
 

no je to stary punto r.v. 1995,koupil sem ho pritelkyni,tak se me to nezda..a je mozny,ze v dusledku toho by byl olej ridsi?a ta spotreba by byla v prumeru o hodne vyssi?

Datum: 25.10.12 18:49
 
avatar

na 3(nedejbože 2) válce je to znát tak 15-20% vyšší spotřeba,nemluvě o zvukovém a dynamickém projevu...jednoduše poznáte sám po nastartování auta-lehce-ale opravdu jen lehce jemným rozprašovačem ostříkněte kabely u svíček-budou "létat" takové modré jiskřičky-tzn.že kabely "pálí",pak postupně po vypnutí motoru odpojte jeden kabel po druhém a vyndejte(stejně tak postupně) jednu svíčku za druhou-svíčky(kontakty)musí mít takovou jakoby skořicovou barvu a i ten jakoby prach je jemnounká skořice a hlavně musí být suché! Ve chvíli kdy bude i jen trošku mokrá-je jednak sama svíčka k.o.(vyměnit-je propálená) a pak je nutné zjistit proč nefachčí-pokud je cítit benzín z oleje,je možné,že kroužky jsou tajky už skoro k.o.(válec nemá tlak)-to by bylo dobré nechat změřit-uvidíte po výměně svíčky za případnou špatnou...

A pro gumidka a solenza-karbec už to není...(to je jen "dloubnutí":D,samozřejmě to nemohl nikdo vědět...)

doplněno 25.10.12 18:50:

jen doplnění-pokud by jel jen na dva-tak je spotřeba klidně i 15 litrů-ale hlavně zvuk blížící se "malotraktoru" z roku 1967...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.10.12 18:58
 

:D

 
Od: jarda3*
Datum: 25.10.12 18:53
 

No, myslim, ze v tomhle pripade, pokud to vubec jede, tak fungujou vsechny valce, ted jde o to, jak daleko to jezdi (jestli se to staci ohrat). V zime olej obecne trpi prebytkem vody a paliva, proste to muze byt pri kratkem popojizdeni OK. Benzin se muze dostat do oleje jen setrenim z valce, pokud se nespali, u studeneho motoru, nejjednodussi by bylo projet to nekam dal, tak aspon 1-2 hodiny jizdy, to by se mel benzin z oleje odparit a uvidi se.

 
Od: pojddomezboku
Datum: 25.10.12 18:57
 

no ale auto si prede tak jak ma,i spotreba do tech 6l na 100 si myslim,ze odpovida..ale jak uz tu nekdo psal jezdi s tim spis kratsi trasy,ale co ten bily kour?

Datum: 25.10.12 19:00
 
avatar

bílý kouř je asi trošku olejíčku,když to takhle napíšu...Jak je na tom olej-množství-neztrácí se?,a "kvalita"(podle víčka motoru-nesmí tam být takový mléčný šlem)...?

 
Od: pojddomezboku
Datum: 25.10.12 19:19
 

co znamena trosku olejicku?:)no olej sem prave vymenil,kdyz sem to koupil,takze ten je ok..a sajrajt tam pod vickem taky neni,ani voda se neztraci

Datum: 25.10.12 19:20
 
avatar

možná,že trošku(olejíčku) "spapá"...proto dotaz zda se nýhodou neztrácí...?

 
Od: pojddomezboku
Datum: 25.10.12 19:28
 

no trosku se ztraci,ale hlavne to taky bude tim,ze tece

Datum: 25.10.12 19:33
 
avatar

taky dobrý-teče kde-simering kliky,těsnění vana,hlava nebo třeba ventilové víko...? To jsme trošku pozapomněli zmínit...,ale nemyslím to nějak ve zlém-pokud se ztrácí únosně(ne jakože 5o litrů oleje na 100 km jako třeba sovětská lokomotiva "Sergej") a studený to trošku začoudí,nedělal bych si z toho hlavu-u Puntáče měnit simeringy na motoru(musí se zevnitř motoru-a to nejen u Punta) nebo těsnění hlavy apod.už nemá smysl(jedině tak přetěsnit vanu za pár set)

Ohodnoceno: 2x
 

 

Od: pojddomezboku
Datum: 25.10.12 19:51
 

no nejspis simerink prevodovky a potom vana,takze jak rikate..jeste jedna otazka mimo soudek..je problem,pokud sem smichal ruzovou chladici smes s cervenou?jinak diky za pomoc

Datum: 25.10.12 20:09
 
avatar

růžová červená problém není horší by to bylo červená modrá *cteni*

 
Datum: 25.10.12 20:00
 
avatar

Benzin se docela snadno dostane do vany s olejem stěrem z válců.U staršího ,přidřeného ,motoru by mohl prosakovat za studena přes stěrací kroužky.Může se do vany dostat také kolem zdvihátek ventilů,nebo netěsností těsnění pod hlavou.Ale asi to bude první případ,o tom hovoří i kouřivost motoru.

JABRAKA

 
Datum: 26.10.12 17:47
 
avatar
Je to běžný dej i u novějších benzinaku. Po startu jede motor na bohatší směs, benzín se srazi na studených stěnách válců a pod kroužky se dostává do vany. Jestli auto jezdí kratke trasy a olej se nezahraje, benzín se nemůže odparit a hladina se zvedá. Jestli ti ovšem ještě k tomu olej tece, nenech se zmást hladinou v rozmezí min max, protože tam muze klidně byt jen cerny benzin a motor přestává mazat. Tak jako tak doporučuji výměnu oleje po max pěti tisících km. Z toho důvodu nejsou až tak benzinove motory starších konstrukcí vhodne na kratke trasy, srazeny benzin na stěnách válce smyva olejový film.
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.