Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto nedrží otáčky...

Od: domina* odpovědí: 12 změna:

Ahoj. Tak abych těch starostí s autama neměla málo, pokazilo se mi (opět) moje auto. Když nastartuju, nedrží otáčky a hned chcípne. Na každé křižovatce, při každém zpomalení nebo ubrání plynu se prostě rozsvítí kontrolka porucha motoru a motor se vypne. Tuhle poruchu už jsme opravovali asi 8 krát a furt to blbne. Máme vyměněné těsnění, přeizolované všechny kabely, novou váhu vzduchu, lambdo sondu a kde co všechno vyměněné a furt to nedrží otáčky. Vždycky to dá na chvíli pokoj a pak ta samá porucha. Co s tím aby to konečně jelo? ( Opel vectra caravan 1,8, rok výroby 1998).

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar axus

Vidite. Chtel sem napsat vahu vzduchu a ona je mezitim nova.

Hned je problem zajimavejsi. Pro vas teda asi ne :(

Znovu bych se tedy stejne zameril na vahu vzduchu - daleko nejcastejsi duvod neudrzeni volnobehu nebo nepravidelnosti chodu motoru. U nekterych aut jde jeji porucha diagnostikovat pomoci napichnuti PC, u nekterych ne.

Ale i tak bych si u auta nechal provest autodiagnostiku. Ta vam muze odhalit zavadu nejakeho senzoru (treba otacek), ventilu, ridici jednotky a podobne.

Nic jinyho zde bez teto diagnostiky nezjistite.

Pokud ani diagnostika neodhali problem, zacal bych vycistenim klapky vzduchu, kontrlolou vstriku a cerpadla, vymenou vahy za stoprocentne funkcni (pujceni si od nekoho na zkousku), vymenou ECU (opet pujceni si na zkousku) atd.

A nekde v tomto procesu (ale dle mne mnohem drive - po diagnostice), dojde k odhaleni problemu.

domina*
hodnocení

Na diagnostice pomocí počítače jsme to měli jen loni 14 krát. Když si vzpomenu kolik to dohromady stálo, tak myslím, že kdybych si ten program koupila domů tak se mi ty prachy už vrátily. Měli jsme to v pěti opravnách, v některých i dvakrát, kontrolované i originál programem oplu. Ukazuje to pořád poruchu váhy vzduchu. A ta porouchaná není. Měli jsme i součastky půjčené (lambdu a váhu) a stejně to dělalo pořád. A díly které nejsou origoš oplácké to vůbec nepřijímá, počítač v autě je nerozpozná. Měnili jsme i (nevím jak se to přesně jmenuje) ty hadice (vypadá to jako tlustá hadice od vysavače) co vedou od váhy. A každý opravář nám vždycky řekl, že v motoru problém není, prý šlape jak hodinky. Teda pokud neměl na mysli nějaké vietnamské;). Zítra to opět vezem na diagnostiku, tak snad už konečně zjistí závadu. Mimochodem to auto jsem koupila před 2 roky za 105000kč a za opravu této závady jsem dala už dohromady 68 000kč. Tak snad už to nějak doklepu.

doplněno 13.01.09 17:25:

Akorát nevím co je ECU? Nebo možná vím, ale nevím že se to tak jmenuje.

Electronic Control Unit (zkratkou ECU) je vestavěný počítač pro řízení automobilových systémů (motor, brzdový systém).

Tak zkusit tu jinou ECU - strejc vysvetlil o co se jedna,

jinak pokud diagnostika selhala, tak vyhrnout rukavy a:

peclive zkontrolovat, ze nikde mezi vahou a hlavou motoru nesaje vzduch (treba utesneni intake manifoldu u hlavy- prominte, ale honem mi nenapada cesky ekvivalent),

vycistit EGR ventil,

proverit spravnou funkcnost, pripadne vymenit ventil volnobehu (krokovy motorek) - jsou vporadku elektricke kabely?,

kompletne rozebrat a vycistit vse od sani az po hlavu motoru,

vycistit vstrikovaci trysky, nechat zmerit vstrikovaci tlak,

zmerit spravnou funkcnost senzoru otacek, ...

atd. atd. atd...

Zkratka, pokud chcete do auta vrazit dalsich par penez, tak se vyprdnete na servisy a dejte to nejakemu zkusenemu soukromemu autoopravari (na ktereho budete mit dobre reference). Ten auto kompletne proleze a promeri a na zavadu prijde. A nebude ani tak drahy jako servis.

doplněno 13.01.09 18:28:

Jeste jedna otazka a jedna poznamka:

1) Nemenili se kratce pred tim, nez se tato zavada zacla projevovat, rozvody?

2) Zkontrolujte peclive veskerou elektriku, kabely, prerusene vodice, spatnou izolaci, rozkousani od kun, vsechny konektory a oxidaci na nich, vytrzeni dratku, ...

doplněno 13.01.09 18:35:

Jeste jedna poznamka.

Spise nez ECU zkuste rovnou cely jiny pocitac - cerna krabice velikosti zhruba dvou harddisku

doplněno 13.01.09 18:50:

Tu predchozi poznamku radeji ignorujte.

To byl jenom takovy nepovedeny pokus o vtip. Omlouvam se.

domina*
hodnocení

Bohužel tohle všechno už jsme zkusili. A opravovali nám to v servisech i chlapi kteří to dělají doma v garáži...(a věnujou se autům víc než manželkám).

Ale je fakt, že jsme to měli na generálce před technickou, kde nám měnili kapaliny a nějaké drobné závady a brzy po tom to začlo blbnout. A nové rozvody byly dělané těsně před tím než jsme ho koupili.

Počítač (řídící jednotku jsme měli půjčenou a dělalo to také).

Takže to bude asi ten krokový motorek- to nás také napadlo.

Na druhou stranu vše ukazuje na poruchu elektriky, protože jsme i dvakrát týdně kupovali nové žárovky, odcházely jedna za druhou a jednou se žárovka připekla k světlu a museli jsme koupit celé nové. A od začátku se nám kazí motorky. Napřed asi tři dny po koupení auta, nefungoval motorek na nádrži. Ten jsme za dva roky, co auto máme měnili už dvakrát. Potom motorek na airbagy, ten je opravený a pak motorek na zadní dveře centrálního zamykání. Ten jsme koupili nový, nechali jsme ho vyměnit a stejně tam nejde elektrika a musíme ty dveře zavírat klasicky zatlačením pojistky.

Ale všechny kabely atd... jsou v pořádku. To měl soused rozkuchané celý víkend v září a všechny je znovu přeizoloval .Prý byly v hrozném stavu. Jsem strašně zvědavá co s tím je. Už mě to prudí dost dlouho.

A baterii to také není, ta je 5 měsíců stará.

Pokud se, slusne receno, sere vse elektricke, muze byt chyba ve vadnem regulatoru napeti. To pak muze samozrejme znicit i ridici jednotku, vahu vzduchu a dalsi elektricky ovladane ventily. Nebo staci, ze to zpusobi jejich nespravnou funkcnost.

Pokud ale znova odpovite, ze i ten ste uz zkouseli, tak pak uz vazne takhle z hlavy nevim. To bych to musel videt.

Co pojistky? Nespalujou se?

Nenasadily pri vymene rozvodu remen o jeden zub posunuty? Funguje spravne palivove cerpadlo (nemyslim vstrikovaci)?

Mate spravny predstih? Spravne fungujici rozdelovac? Dobre zapalovaci kabely? - To uz je spis tak znouze :)

Co, ze ste se toho, s prominutim kramu, uz davno nezbavili? Jak to tak tady pisete, tak to mate jako celkem dobreho konicka, takhle vse spravovat. To za chvili budete mit uplne nove auto...

domina*
hodnocení

Pojistky jsou v klidu. Za tu dobu jsme měnili jen jednu pojistku. Zapalovací kable (i svíčky jsou nové-vypadával nějaký konektor či co tak se to muselo vyměnit)

Ale jestli je špatný regulátor napětí to nevím. Myslela jsem, že to je první věc kterou by elektrikář zkoušel. A čerpadlo je tež měněné.

Auto bohužel prodat nemůžu, to už by dávno letělo, žebrák. Dostali jsme na něj peníze od sociálky pro postiženého syna a musíme ho mít 5 let nebo vrátit peníze. Takže ještě tři roky musí jezdit a pak ho osobně rozbiju.

doplněno 13.01.09 20:44:

Před chvíli mě známý říkal, že to může být poruchou teplotního čidla. A většinou tahle porucha nastává když je velké horko nebo velká zima.

Já snad naleju do benzínu trochu lihu, nebo do sebe ať se pořád nerozčiluju.

doplněno 14.01.09 09:25:

Tak jsme to dali opět na diagnostiku... Je to asi k neuvěření, ale hlásí to poruchu lambdo sondy. Mě to hlava nebere. Od června 2008 jsme ji měnili dvakrát. To má životnost jen tři měsíce nebo co? A je na to nějaká záruka? To přece není normální. Napřed jsme koupili nějakou neorigoš (byla o ěco levnější) a za týden to hlásilo tu samou poruchu. Tak jsme tam vrátili tu starou-fungovala 2 měsíce a zas ta samá porucha, Tak jsme v oplu koupili originál a výsledek stejný. Tak teď vezem zas tu starou na diagnostiku a jestli bude ukazovat , že je vše v pořádku, tak ...

Můžu tu originál (celkem drahou) sondu reklamovat?

doplněno 14.01.09 09:28:

NEKUPUJTE SI BÉČKOVOU VECTRU Z NĚMECKA! Opravdu to nestojí za ty nervy. A hlavně tam nepasujou žádné jiné než oplácké náhradní díly, které se do půl roku pokazí. Je to žrout peněz.

To je nejaky divny...

Kde ste tu diagnostiku delali? A jakym zpusobem?

Spravny postup by mel byt:

reset ridici jednotky a pameti zavad

ujeti minimalne 20 az 30 kilometru v ruznych rezimech (rychle, pomalu, do kopce, po meste...)

a pak teprv napichnout pamet zavad a zjistovat chyby. Bylo to takhle provedeno? Jestli ne, tak mozna je v pameti stale stara nevymazana zavada a vy se furt tocite v kruhu. (Vetsinou to v servisech resetujou, motor nastartujou, nechaji chvili bezet a meri. Pri tom se projevi ale zavady totalnich poruch, ale ne poruch, ktery nastanou jenom v urcitem okamziku...)

Kazdopadne porucha Lambdy by nemela mit fatalni vliv na chod motoru (v takovem pripade se berou data z prednastavene mapy) - nemate nekde na vyfukovem potrubi, mezi hlavou motoru a Lambdou, nejakou netesnost?

Sezente si elektrikare s osciloskopem. Ten Lambdu napichne a zmeri, jestli je skutecne poskozena nebo ne. Stejne tak lze zmerit vahu vzduchu a jakakoliv jina cidla.

Byt vama, vyzkousel bych znova jinou ridici jednotku.

domina*
hodnocení

Opravdu je zase v p... váha vzduchu. Lambdu napojij tu starou - je dobrá, a poruchu hlásí jen váha. Tak jedem koupit novou (už třetí), Stejně nevěřím tomu, že by fungovala. Mám takovou smůlu, že kdybych si koupila celé nové auto, tak je to krám.

maxwell*

EGR, čidlo teploty, ventil volnoběhu, 2 snímače - Magnetický na vačce a Hallův(MRE )na klikovce, a hlavně čidlo polohy škrtící klapky.

Auto se chová jak? Jen chcípe, po nastartování drží otáčky (studený motor) nebo blbne až po zahřátí? Jde i špatně do otáček?

 

folltyn
hodnocení

0x

No četl jsem příspěvky a vzhledem k tomu, že píšete o volnoběhu nespoléhejte na odborníky, před třemi léty jsem se trápil obdobně. Neznám opel, ale ve fordu to dělá váha vzduchu jinde tomu říkají krokoměr volnoběhu, můžete koupit neoriginální díl, hlavně doporučuji nový.Z vrakoviště to může fungovat, je to levnější o 1000Kč, ale za půl roku to budete řešit znovu. Taky se může stát že jste koupili nový zmetek zkuste ho ověrit v servisu na jiném autě.

Druhá věc je jestli stíhá benzínové čerpadlo.Nepíšete zda to chcípá, když přidržíte plyn a vyřadíte rychlost, a pokud startujete bez problému nebo po chvíli.

Měl jsem Daewo Racer a koupil jsem jej za 15000,- od neštastného co vyměnil v servisech celé auto a nejezdilo spolehlivě, měl jsem to ve značkovém servise na nic nepřišli, stačilo zajít do hospody s traktoristy na pivo a koupit nové víčko rozdělovače. Dal jsem za pivo a víčko 500,- a jezdil jsem za 6litrů.

To víčko rozdělovače bych zkontroloval. Je to nepatrná pitomost, ale spíš to dělá, že z ničeho nic to chcípne při volnoběhu a zpočátku to jde nastartovat, až to jednou zůstane tuhé. Všechny kontrolky fungují správně, akorát to chcípá.Dívám se znova na to Vaše zadání určitě vyměňte víčko rozdělovače. Kabely budou dobré. Ono to jiskru hodí v servise, proto to blbne občas, ale zato vydatně. A hlavně teď v zimě.

V servisech se hledají velké závady, tyhle pitomosti musíte vysledovat sama

domina*
hodnocení

To víčko vyzkouším! Pro jistotu. Ale závada byla opět ve váze vzduchu. Ale tentokrát byl opravář opravdu solidní člověk. Takových se moc nevidí. Pokud se ta váha opět pokazí nechá ji vždy reklamovat, takže nám ji vždy vymění za novou. Je na to dva roky záruka, takže prý můžem chodit klidně každé tři měsíce pro novou. Ale doufám, že se nepokazí, už je po třetí měněná a takovou smůlu nemůžu mít snad ani já. I když...*modla*

Každopádně všem moc děkuji za rady a jestli se zas objeví podobná porucha, tak je všechny vyzkouším. Už jen z principu, protože to už není možné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma váha vzduchu projevy

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]