Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chystám se ke koupi osobního auta na LPG. Na co si mám dát pozor při koupi. Auto bude ojeté.
na datum pořízení LPG, je potřeba pravidelná revize.
Je třeba počítat s tím, že počet míst k sezení se sníží, tj. 5-ti sedadlový sedan = čtyř sedadlový sedan.
Tohle platí jen v případě, že když by vozidlo mělo tak malou nosnost, že po namontování už LPG už nezbyde nosnost na 5tého pasažéra. Např. u Škoda 120. U "novějších" aut to už tak není.
Revize je dle zákona potřeba jednou ročně, jenže jediný kdo to kontroluje je STK, takže většina lidí to dělá co 2 roky s STK. Normální cena za revizi je 300Kč.
Datum porizeni nema vliv, revize se delaji jednou rocene.
Datum porizeni ma vliv na nadrz, ta ma zivotnost 10 let.
Mě zatím LPG uspořilo cca 100000Kč za 2 roky co ho mám. Problém žádný nezaznamenán.
doplněno 24.10.12 20:37:Jinak spíše doporučuji zakoupit auto na benzín a LPG nainstalovat. Jen málo lidí se zbavuje auta co jezdí úsporně a hlavně v dnešní době, kdy ceny benzínu a nafty jsou vysoko.
doplněno 24.10.12 20:40:Takže dost lidí se může zbavovat díky nějaké závadě. Např. podpálené ventily. Existuje seznam aut, co mají s LPG problém. Dá se to stáhnout pod jménem schwarze liste lpg.
doplněno 24.10.12 20:52:kudrlinka : Najezdím cca 50tis km za rok v autě, kde mám LPG. Jinak další auto mi jezdí průměrně za 23l benzínu na 100km a motorka, jak za to beru, ale do 10l se vejdu. Někde se ušetřit musí, abych mohl živit vše. A to je právě LPG.
kudrlinka-proč by mělo být LPG na hov...? Kromě nesporného faktu jízdních nákladů o 1/2 je zde dalších x plusů-např.fakt,že plyn je sám o sobě naprosto čistým palivem-nejsou v tom ždáné nežádoucí sajrajty,nemluvě o těžších(tím nežádoucích) řetězcích uhlovodíků z rafinace(tak aby byl benzín benzínem-u nafty to platí taktéž,stála by rafinace min.dvojnásobek...)...To se pozná jednoduše u výměny oleje po 10 000 km-u púlynového auta je olej krásně hnědý-žádný karbon(sajrajty)-kdo kdy jezdil na LPG ví...No a třeba další nesporný + plynu-má 106 oktanů a u větších(2.5 a výše a zejména turbovaných) motorrizací jede líp na plyn...Pokud bys kdy na LPG jezdil ,nemohl bys napsat takový nesmysl...
Do jaké ceny hledáte vůz s LPG.
Staré motory používají podtlakový systém, jednoduché zařízení. Novější používají sekvenční vstřikování.
Dát si hlavně pozor na stav KM, nikdo neprodává auto s LPG které je bez problémů a nebo nemá astronomický nájezd. Potom si dát pozo aby bylo LPG zapsáno v TP, platnost LPG nádrže, 10 let a pak se mění, cena podle provedení (válec, toroid - místo rezervy) a podle objemu.
Vyzkoušet zda funguje přepínání LPG¨- benzín a naopak.
Koupil jsem starší auto na LPG. Za 4 roky mám najeto 53tis. km a jediná závada byla výměna hadice - 100Kč. Pokud nemáte známého tak zajděte do LPG servisu a snad by s vámi technik jel se na vůz podívat(jste jeho potencionální zákazník). Revizi 1x ročně doporučuju už kvůli vlastnímu klidu(já platím 150Kč). Při STK se dělají obojí emise. U staršího auta mám spotřebu 8l LPG/100KM = 1.40kČ/1km. S LPG jsem spokojen a další auto bude s LPG. M.
Ano životnost nádrže je 10let ,ale některé se dájí prodloužit ještě o 5let.
doplněno 25.10.12 09:35: @honzas Za posledních 30tis km, co si vedu knihu jízd v mobilu, mám přesně 1.16Kč na km s Pick-Up . Je to kombinovaný provoz město-okresky-dálnice. Mám několikanásobně lepší emise, než požaduje norma Euro 6, která ještě ani není platná, ty smraďochu.
Ale tady nejde o samotnou cenu za palivo. Prostě benzínový motor je daleko jednodušší konstrukce a to pro ten můj platí dvojnásobně. Na opravách a údržbě aut, se kterýma jsem jezdil, jsem dal přes milión korun. Tyhle peníze jsou nenávratně pryč, nikdo mi je nevrátí. Já už nechci zažívat překvapení typu KO vstřikovací čerpadlo za 50tis atd... Řekl jsem NE. Proto LPG a motor staré konstrukce.
Nekde jsem se dopidil ze lze prodlouzit zivotnost nadrze o 5 let.
Ale kdyz se uvazi starosti a cena tak se to nevyplati.
Skoro vše důležité bylo řečeno. Tak jen zkušenost s LPG. Vlastní. Neušetříte ani korunu. Jen najezdíte víc kilometrů, než by jste najezdil na benzín. .
@honzas jakou máš průměrnou
Mě baští 3.7 - 4.0L na sto 1.9TDi
doplněno 25.10.12 18:36: Kdyby se mi vyplatilo investovat do auta, tak nechám diesel překopat na LPG a to by mě zajímalo jakou bych měl spotřebu
Ha, už tady jsou dýzláci. Ještě chvíli, a dozvíme se, že někdo jezdí s Octávií za 3,5 l. Ale že saze způsobují rakovinu, že v zimě musí kupovat drahá aditiva aby vůbec jeli, protože kdyby do nafty přidali benzín, který velice snižuje mazivost nafty a poškodili by si vstřikovače, to už nikdo nenapíše. Nic proti dieselům, ale já nedám dopustit na LPG. Časy, kdy byly v autech řadová nebo rotační vstřikovací čerpadla s tryskami otevíranými tlakem nafty cca 175 - 210 bar, kterým nevadilo ani používání nafty s benzínem a to až do poměru 20 %, jsou již dávno pryč. S novým dieselem se již nedá bez úprav vpodstatě jezdit na nic jiného, než na kvalitní naftu. Pokud tedy připočítáme špatné studené zimní starty, pomalé zahřívání motoru, problémy s naftou i sazemi, je lepší volbou benzín + LPG.
solenza-ano stejný názor,jen ještě doplním ohledně té "životnosti"-tlakové nádoby(což je i ta na LPG) mají podstatně delší životnost než oněch "papírových" 10 let(s možností prodloužení)-každy s troškou technického vzdělání ví,že koeficient bezpečnosti tlakových nádob je podobný třeba osobním kabinovým výtahům a blíží se k=10...,životnost je násobně delší...A nemluvě o faktu,kde podle fundovaných nezávislých testů(ADAC a další) je plynová palivová soustava(montovaná odb.firmou-ne flaška samodoma samozřejmě) 4x bezpečnější než originální benzínová z výroby...Takže je to jen a pouze opět zásah státu-každý motorista jezdící na LPG státu odvádí podstatně méně na spotřební dani a DPH než kdyby jezdil na benzín-a tudíž je pro stát "neperspektivní" a je třeba takovému motoristovi-daň.poplatníkovi co možná nejvíc znepříjemnit život...,zatím "jen" papírováním...
Honzas1: Je hezký, když chce někdo nadávat LPG do smraďochů a sám má naftu, která smrdí ze všeho nejvíc.
A co se týče nákladů na km, taky k těm tvým 1,35-1,5/km dodej s čím jezdíš. Já mám 2,3, 107 kW, skoro dvě tuny těžký Galaxy a jezdím za 2kč/km. Po městě 2,50/km, na dálkách tak 1,60-1,70/km.
plyn je prostě nejlepší a nejlevnější volba- z běžně dostupných technologií(nepočítám vodík,solární atd.)-a kdo má k tomu ještě robustní velkoobjemové auto(čili něco s těžkým a velkým motorem,kterému odpovídají veškeré komponenty podvozku- co vydrží naše tankodromy) ví,že na ten plyn to fakt jede ještě líp-je to znát zhruba od 2.5 V6 a výš...
Máme Oktávii předělanou na LPG a až na to že to má zvuk jako trabant (a smrdí to jako trabant nechápu jak je to možné) to kupodivu už několik let jezdí.
Já tady o dieslu nemluvím. Je to benzíňák asi z roku 2000.
a kdo se tady bavi o novych dieselech? ty jsou uplně na houby.. ja myslim že nejlepší auta byly kolem roku 2000.. max do 2005.. novější nafta už stojí za houby.. to jsou dobre blafy.. ja jsem zimu projezdil bez problemu bez aditiv.. hodně lidi tam leje benzin.. a nic se tomu nestane.. ja to projistotu ještě doaditivoval..auta s velkym objemem jak jinak než na plyn... jo a myslím že to smrdí všechno podobně.. ani benzin neni žadna vyhra.. jo a prosím vás.. rakovinu zpusobojou mobily televize atd.. to neni argument.. ja tady nijak nehodlam vyzdvihovat diesely.. jen jak si myslí někdo že když ma plyn tak jezdi uplně nejevněji.. nejezdi.. a já nemusim jezdit na žadne revize, žadne měněni bomb.. žadne vyhledavani lpg stanic.. protože zrovna na každem rohu nejsou.. ono kdysi jak stal ještě plyn kolem 10-12kč tak to byly srandičky.. to se jezdilo zadarmo.. ale ted už se to pomalu všechno vyrovnava..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.