Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztraci se voda z chladiče?

Od: n3ss3r odpovědí: 22 změna:
Dobry den mam bmw e46 a mam pocit ze se mi ztraci voda z chladice ryska u vody jde nejak porad niz a niz jake jsou duvody a nasledky? muzu dolit normalni vodu z kohoutku?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel

prohlídnout a přetáhnout spony na všech hadicích

kontrola chladiče jestli někde nelíná

kontrola vodní pumpy

co auto teplota normální nelítá netlakuje hadice? co kouř s vejfuku není bílej? topí to dobře?

dolejvat radši destilkou nebo naředěnou nemrznoucí směsí

n3ss3r
hodnocení

Auto topi , teplota je v normalu. , kour je takovy belejši po ranu když je zima

může klidně pouštět vodní pumpa nejlepší by bylo natlakovat přes expanzku chladící okruh a koukat kde to propouští

 

gumidek*
hodnocení

0x

Normální vodou nedolívat! Způsobuje vodní kámen. Časem stvrdnou hadice, sníží se průtok v chladiči a zasekne se termostat. Vodu z kohoutku prostě ne! Použít destilovanou.

doplněno 24.10.12 20:37:

: Na vrakovištích je to pro př. u Felicií a Favoritů bijící do očí. Je vidět, že pokud nejsou bourány a jsou s velkým nájezdem km a sežranou kastlí korozí, tak je lidi měli na doježdění a tam je právě vidět to, že se lila voda, protože vodní kámen je v celém chladícím systému vidět.

5v9xic

Zase ty manuály tak "nežer" . Je jasné, že destilka je lepší, ale pokuď tam máš dostatečný poměr nemrznoucí směsi s normální vodou, tak se žádný vodní kámen neusazuje.

A taková otázka. Myslíš si, že servisy tam dávají destilku. Já ti odpovím, že 99% ne, protože stačí se podívat na množství prodané destilované vody do servisů vs nemrznoucí směsi. Destilku dávájí max. do baterií.

 

mowla*
hodnocení

0x

Teď už bych to doporučil dolívat spíše nemrznoucí směsí...

Důsledky nedolití - no, přinejhorším zadření motoru...

A důvody? - někam ta voda teče - nepřibývá olej? neteče některá z hadic či chladič?

doplněno 24.10.12 20:12:

Jakou nemrznoucí směsí? - no - nejlépe stejnou, jakou tam máš... Pkud nevíš, vypusť všechnu a najel komplet novou (mezitím je dobré systém vypláchnout destilkou)...

laybor*

Mrkni se na víčko od oleje , pokud je tam šlem tak voda valí do oleje - propouští těsnění pod hlavou.

n3ss3r
hodnocení

Jak ten šlem vypada?
gumidek*

jako řídká bramborová kaše s pytlíku školních jídelen :D

laybor*

Doplnit se nemůžu proto nová odpověd,

šlem, sajrajt,trochu jako pěna a pod.

do vody nedolíváš podle barev (to je chladící kapalina (modra, zelenomodrá,růžová)

dolíváš pouze destilku nebo zimní směs (pokud ubývá tak bych dolil jen destilku pokud nemrzne ,než se přijde na příčinu)

n3ss3r
hodnocení

A kam se tedy leje fridex? :D
gumidek*

Fridex (chladící kapalina) se smíchá s destilkou v potřebném poměru, aby fungovala (čistý zamrzá) a pak se leje do systému chlazení.

n3ss3r
hodnocení

Na to jsem jeste nekoukal , a jakou nemrznouci smesi? vim ze jsou nejak podle barev ze?
begby*
hele jen si dej bacha na to jakou chladici smes v aute mas.jestli ze totiz smichas obyc frydex s antifres muze ti to rozezrat gufera a ceka te generalka motoru..
laybor*

To mowla - máte pravdu - jsemto zvojtil

Dolit destilku nebo naředit a dolit co tam je.

 

hodnocení

0x

Mám to stejné. Na nějakou kontrolu to čeká u mechanika, já konkrétní místo nenašel... Jediné co tak se po chcípnutí motoru chvilku drobet kouří od chladiče, ale vody tam je dost. Na fóru jsem našel, že to často u E46 dělají odvzdušňováky páč jsou plastové tak nevím, mají být až tři, já našel zatim jeden a ten je suchej.

Pozor na barvu nemrzky, vytáhni si jakou tam teď máš a podle toho ji kup a dej nejlépe/nejčastěji se používá 1:1 s destilkou

erikch*

jestli máš řadovou šestku(R6) motor,což je tak u E46 asi polovina motorizací-bud velmi opatrný na rovnoměrné a postupné prohřátí motoru(sámm má TDS v E36)-pozor ukazatel teploty vody není teplotou motoru(to ukazuje budík teploty oleje-pokud máš)-takže pilu můžeš až po trošku delší době co máš vodu na provozní teplotě-to jsou praktické rady,aby sis neuvařil hlavu...A problém sám-zpočátku není třeba plašit-už jen fakt,že vůbec věc jako hladina kapaliny v okruhu sleduješ je super...-Každopádně u starších bafíků občas vodní pumpy zlobily-pod řemenicí je to zespoda vidět,stejně tak třeba domeček termostatu z boku(tam toho taky moc přes sání nevidíš)-prostě oslov nějakého mechanika v okolí zajed tam s autem a at to omrkne-on už bude vědět na co přesně(a hlavně kde) má mrknout,bude to nejspíš prkotina-ale nepodcenit-hlava je dražší srandou(včetně těsnění,šroubů a min.dvou komplet olejových výměn kvůli turbu-pokud máš naftu)...Tak at ti Baworáček dělá jen radost(stejně jako mně)...!

Ne, mam benzína z roku 2000 (320i), zatím na mechanika čekám páč řešil tchána s feldou. Mám asi docela smůlu jelikož za ten rok co bafíka mám tak mi už stihla odejít servopumpa, tak snad tohle nebude vážné.
Teď jezdim povětšinou E30 (325i), kterou tu po sobě zanechal taťka, přeci jen nechci riskovat, každopádně u mého jsem zjistil, že voda při stání neutíká, čili vysloveně díra by tam být nikde nemusela být a snad drobnost

Docela by mě zajímalo jak dopadl tazatel :)

 

erikch*

určitě nechat zkontrolovat-prostě u Bafíků je chlazení životně důležitou otázkou...,u toho serva-bohužel se může stát-a to dával Bafík v prvovýrobě od ZF-čili špička na trhu,co se pump a převodovek týče...

 

hodnocení

0x

U mé felicie 1.6MPI se začala před cca 2 měsíci ztrácet chl. kapalina,únik nikde není (spoje,hadice atd.).Během posledních 14 dní z MAX rysky na MIN.Olejové víčko mám našlehané vždy (ne extrémně),protože jezdím z 80% jen městské vzdálenosti.V servisu zkontrolovali stav oleje, ale nepřibývá a kvalita po cca 10 měsících dobrá.

Pára z výfuku viditelná není.Když dám dlaň těsně k výfuku na cca 1min. tak je zarosená jen málo (tedy výpary).
Dnes jsem se byl objednat v servisu a tam mi řekli,že těch možností už moc není (pokud je těsnost okruhu OK) a jedině tedy sundání hlavy,případné její srovnání,gufero vent. atd..Nevím jak dlouho by toto mělo po opravě vydržet,naposledy bylo těsnění měněno + rovnání+gufero v roce 2009.


doplněno 02.02.16 11:01:

Rozvody + pumpa měněny 1/2014

Už jsem to tu psal. Před sundáním hlavy zkontrolujte svíčky. Pokud jde voda těsněním, nebo prasklinou do spalovacího prostoru, elektrody svíčky postiženého válce budou potaženy světlou vrtvou jakoby vodního kamene. Pokud to tak je, víte jistě, že hlava musí dolů.

Někde jinde jsem ale četl, že pokud by to tak bylo,tak svíčky časem přestanou pálit a vypalovalo by to kabely. Nevíte,kolik si servisy cca účtujou za ten test chl. soustavy natlakováním? Jedu tam v příští týden ráno a budou to testovat do zavíračky. Jinak, pokud by nedrželo víčko vodní pumpy,tak se to na tom testu pozná,tedy že bude lívanec pod autem?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]