Jaký motor u fábie?

Od: Datum: 24.10.12 18:39 odpovědí: 21 změna: 25.10.12 09:08

Dobrý den chtšl bych poradit jaký motor je u fabie nejlepší? který vydrží nejvic:) dík


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.10.12 18:50
 

Kdybych kupoval Fábii já, tak bych chtěl 1.4MPi 8V. Je to ten poctivej motor z doby Favorita a Felicie s řeťezovým rozvodem. S údržbou nemá problém najet i 300 000km.

Hlavně nekupovat 1.2HTP.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: cockpunk*
Datum: 24.10.12 19:01
 

Nebo 1,9 SDi. Je to sice líná mrcha za kterou se každý po projetí otočí v domění že kolem projela dieslová lokomotiva, ale ten motor vydrží fakt hodně. Navíc super spotřeba.

 
Od: laybor*
Datum: 24.10.12 19:08
 

1.9 Sdi je nezmar , ale kupovaly ho většinou firmy , takže jsou u nich velké nájezdy km,

1.4 Mpi 8V - odchází jen těsnění pod hlavou víc nic

1.4 Mpi 16V - oproti 8V je nižší spotřeba ale musí se dělat rozvody cca po 100 000km, ale prodává se doposud.

 
Datum: 24.10.12 19:08
 
avatar

1.2 HTP jede dobre do 110km/h ma kratke prevody , do mesta pohoda , 6litru spotreba. Velke potize jsou s propalenyma ventilama , dost draha oprava.

1.4 8V 50kwI mam ted v combiku a je to dost line auto a spotreba mi pod 8 nejde. Na to kolik mi to zere tak moc nejede. Ale bezne udrzby a auto najede v klidecku 300tisic , je to klasika.

1.4 16V , dobre jede ale uz ma rozvodovy remen , takze menis a vic nepovim , nemam vetsi zkusenosti.

2.0 Dost zere , ale dobry vykon.

1.9SDI Nejede , malo zere a nejvetsi zivotnost motoru, Pul milionu neni problem.

1.9TDI Co si budem vypravet , dobry vykon , dobra spotreba , ale je to diesel.

doplněno 24.10.12 19:32:

A jo jeste 1.4tdi , pokud ti nevadi trihrnek , tak ma luxusni spotrebu a dobry vykon kvuli turbu. Do toho bych sel

 
Datum: 24.10.12 19:13
 
avatar

mám možnnost užívat 1.4 Tdi a jsem spokojen. BYť je to jen tříválec, turbo táhne. Jen to chce čerpat normální naftu ne žádný chca..y. Dlouhodobá spotřeba je někde kolem 5.3L. Když bych furt nelítalpo městě tak klidně 5.0! Celkem nízký ručení.

doplněno 24.10.12 19:14:

1.9 Sdi je opravdu dost líné auto. Ale má skutečný opravdový průměr spotřeby kolem 5.0L.

doplněno 24.10.12 19:15:

nikdo tu nenapsal spotřebu, ale benzínák má myslím 6-7L.

 
Datum: 24.10.12 20:16
 

1.4 8V je hrozný lenoch.. ten motor vyloženě nesnáším.. ale zase se tam moc nema co posrat.. je to vlastně favorit osazeny elektronikou.. takže maximalně lambdasondy.. a pak těsnění pod hlavou a hydrozdvihy.. nic hrozneho... je to bezudržbove auto naukor vysoke spotřebě a nuloveho vykonu.. s timhle bezpečně opravdu nepředjedete ani traktor pomalu.. já mám to 1.4tdi v polu a nestěžuju si.. jezdim za 4,5l a oproti mpi to je raketa.. a jede to kopec nekopec.. ne jak ta chciplina... každopadně takovy kompromis mezi naftou a benzinem je 1:9sdi.. sice to ma šileny zvuk ale aspon to málo žere a nema se tam moc co posrat..

 
Datum: 24.10.12 20:17
 

Kde ty hydrozdvihy jsou?

doplněno 24.10.12 20:19:

Ten můj jezdí jak drak a předjet se dá cokoliv, pokud ten předjížděný nedupne na plyn a jede v klidu. Maximálky je 160km/h. Co víc chtít...?

doplněno 24.10.12 21:01:

@andelck : U tohodle motoru jen vím, že má zvětšené sací kanaly a ventily, jako měla Felda 1.3MPi, ale hydroštel? Blok totiž tvarově zůstal s řadou 781.*** z doby Favorita, tak nevím, no. Skusím pohledat, ale moc tomu nevěřím, každopádně se nehádám, jen mě to zajímá. Byl jsem přesvědčen, že se tam ještě seřizují vůle listovými měrkami...

 
Datum: 24.10.12 20:46
 

Myslel hydraulická zdvihátka. 1.4MPI je už má.

Můj pohled je, že 1.4TDI jede +- stejně jako 1.4MPI.

doplněno 24.10.12 21:30:

Sice jsem nikdy tak 1.4MPI nerozebíral, ale měla by mít hydroštely. Myslím ohv.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.10.12 21:39
 
avatar
Fábiácký motor OHV 1.4MPI i 1.0MPI hydroštely má. Ale spousta jejich majitelů to neví a ventily na těchto motorech seřizují a potom se diví že to nejede.
doplněno 24.10.12 21:43: Gumídku, blok se u těchto motorů na několika místech liší. Například nemá kryt zdvihátek, na jeho místě je olejový kanál pro hydroštely.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.10.12 21:40
 

A kde jsou ty hydroštely schované? Seřizují, takže vršek vahadel je stejný po staletí, ale něco v bloku změnili?

doplněno 24.10.12 21:46:

A díru pro rozdělovač ještě nechali? Mpi Felda ho tam měla zadělán takovou hliníkovou krytkou s ozubeným kolečkem k vůli zachování pohonu zubového olejového čerpadla.

 
Datum: 24.10.12 22:20
 
avatar
Právě že vahadla a tyčky (všechny ocelové) vypadají stejně, jenže šroubky zde slouží jen k základnímu seřízení, tak aby zde nebyla žádná vůle a hydroštely byly smáčknuté (zdvihátko má dvě části, mezi nimi je pružina a olej přiváděný k nim zepředu kanálem - do míst kde byl ještě u feldy na motoru pod svíčkami dekl). Hydraulická zdvihátka jsou tedy stále na stejném místě jako ta obyčejná u starších verzí ale montují se zezhora, před nasazením hlavy. Motor má upravený celý pravý bok a spodek, včetně uložení. Nebýt charakteristického deklu ventilů, hodně lidí by si ani nevšimlo že je to starý známý OHV. Pamatuju si zákazníka, který měl před Fábií Felicii a když jsem sundal horní kryt motoru, málem mu vypadly oči z důlků - z motoru na něj civěl jemu známý kus aluminia :-D
 
Datum: 24.10.12 22:22
 
avatar
A zepředu
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.10.12 23:22
 
avatar
A ještě hydroštel - je roztažený pružinou
 
Datum: 24.10.12 23:24
 

Vypadá trošku jako původní pevné zdvihátko.*vtip*

doplněno 24.10.12 23:26:

Proč se vlastně ustoupilo od hliníkových tyček? Přece tolik u Favorita stišily chod motoru? Ten hydroštel by s hliníkovou pracoval špatně?

 
Datum: 25.10.12 06:37
 
avatar
Tím že rozvod u těchto motorů nemá žádnou ventilovou vůli, hliníkové tyčky pozbyly smysl.
 
Datum: 24.10.12 22:29
 

Takže se zase vrátili k ocelovým tyčkám jako u starých Favoritů *smich*. Díky moc za ty fotky. Koukám, že úprav je docea dost, ale známí kus aluminia naštěstí zůstal v celé své kráse :)

 
Od: nu*
Datum: 24.10.12 21:03
 

a nezapomínejte na Fabii 1.0 Junior, to je další líná plečka co nejde a netáhne, má o palec menší kola a plastové nárazníky bez laku*smich*

Já bych bral 1.4/ 16V/74 kW benzin, ale budete jezdit za 6.5 litru...SDI-čko jede za 4.5 litru,alemotror je težký a TRPÍ PŘEDNÍ NÁPRAVA...

rozhodující je STAV AUTA

 

 

Datum: 24.10.12 21:05
 

Ta byla tak oholená, že něměla ani přední mlhovky, že? *smich*

 
Datum: 24.10.12 21:45
 

Tak ony ty mlhovky byly dost naprd. V reálu to v podstatě k ničemu nebylo. Nedávno jsem je po 13 letech vyhodil, protože byly úplně slepé a neprošel bych STK. Místo toho jsem osadil záslepky.

 
Datum: 24.10.12 21:33
 
avatar
Kolega má u Fabie 1.9SDI najeto skoro 280 tisíc a nestěžuje si. Takže kdo chce do fabky diesel a nevadí mu menší výkon, je to jasná volba.
U benzíňáků 1.4i 16V, ale jen 55kW verze, stokoňovka se musí vytáčet a má proto vyšší spotřebu.
 
Datum: 25.10.12 09:08
 

jojo muj nazor je taky bud 16V55kw a nebo SDI... já mám 1.4tdi v polu a to je lehčí než fabka... ale rozhodně to jede o dost lip než mpi 8V a myslim že i v te fabce... to spíš ty 16V už možna pojedou podobně .. :)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.