Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cukání motoru

Od: punker* odpovědí: 9 změna:

Zdravím.

Mám fiat brava 1.6 ELX 16v r.v.1999 a na volnoběh mi cuká motor...prvně to dělalo za jízdy,myslel sem že je nevyvážené kolo,ale jak to začlo dělat na volnoběh tak to bude něčím jiným...taky bývá vysoký volnoběh (1500ot.min.) jak se motor zahřeje na provozku tak je to vpořádku,nevíte kde je chyba?

doplněno 24.10.12 13:30:

Utoho volnoběhu někdy pomůže když klepnu nohou zespodu do plynového pedálu,ale to jen málokdy.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

začal bych vyčištěním klapky

punker*

jo to zkusím... jen ještě dodám že startuje hůř než dřív a taky se dost zvedla spotřeba...dřív sem jezdil sice delší trasy ale vzalo si to koem 5l/100 i když nevím jak je to možný když si každej stěžuje jak mu to žere =D teď jezdím hlavně po městě a nebo trasy 5km a spotřeba je přes 8l/100km

 

kulik*
hodnocení

2x

zajet do servisu,nechat napíchnout na diagnostiku,nebo napsat na fit forum,určitě se toho tam řeší spousty ,já měl podobný problémy s alfou-taky ital,napřed to byl snímač polohy klik.hřídele,pak se řešila váha vzduchu, nakonec to byl "šlehlý kabel ke svíčce.

 

ar*
hodnocení

0x

Vzhledem k tomu, že jde o motor Fiat a ne Škoda, nechal bych zatím klapku být. Tyhle motory na to netrpí jako "koncernové".

Navíc motor nechcípe.

V jakém stavu jsou svíčky, kabely a zapalovací modul? To že u studeného motoru jsou otáčky vyšší, je naprosto v pořádku. Zjednodušeně řečeno je to jako když je sytič, jen je to záležitost řídící jednotky.

doplněno 24.10.12 16:34:

Tak jestli jsou vysoké i po zahřítí motoru na provozní teplotu, pravděpodobně čidlo teploty dává řídící jednotce špatné hodnoty. Otáčky po zahřátí cca 900.

doplněno 24.10.12 17:35:

Ukazatel teploty a ŘJ má každý své čidlo. Já jsem nepsal, že to má vliv na cukání motoru, ale na vyšší otáčky motoru. "Check" se nemusí rozsvítit, Řj totiž dostává informace o teplotě motoru, ale může dostávat špatné, že je motor chladnější a dává pak více paliva.

Nejprve koukněte na ty svíčky to je první věc při nepravidelném chodu. Kabely říkáte že jsou OK, asi jste dával nové.

doplněno 24.10.12 18:10:

" tohle auto má čidlo teploty motoru pro ŘJ a pro budík společné " no, když myslíte

www.elitecat.cz

punker*

kabely jsou vpořádku na svíčka a zapalovací modul se chystám podívat,ale ty otáčky jsou vysoké i když je motor mírně zahřátý

punker*

to čidlo je dost pravděpodobé protože mi budík ukazoval že ''vařím'' a po chvilce zase normál ale to je aspoň dva týdny zpět teď ukazuje dobře,ale nejsem si jist jestli by čidlo způsobovalo takové cukání motoru a taky by se mělo rozsvítit check engine kdyby bylo čidlo špatné,nebo se mýlím?

punker*

tohle auto má čidlo teploty motoru pro ŘJ a pro budík společné :) na svíčky mrku a kabeli dával předchozí majitel,já to auto mám cca měsíc

punker*

2 el. obvody...starší bravy měli čidla dvě novější už mají jedno společné
autokelly.cz/...

 

punker*
hodnocení

0x
Tak jsem si včera udělal diagnostku,bylo tam 5chyb,tak sem je smazal...po smazání chyb z paměti auto stále zlobí...teď sem to napíchl znovu a hlásí bez chyb,lambda ''kreslí'' jak má ale občs to drží volnoběh třeba 1500ot.min.při studeném i teplém motoru...je možný že lambda funguje občas správně a jindy blbne? asi si ráno přivstanu a změřím lambdu protože za studena to blbne vždy (zatím sem lambdu měřil jen když otáčky byli vlikidu na cca 800ot.min.)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]