Prehrivani motoru

Od: Datum: 22.10.12 20:58 odpovědí: 13 změna: 24.10.12 22:23

Zdravím,

už tu sem pisu ponekolikate,ale porad si nevim rady..U Fiata Punto jsem mel praskle tesneni pod palici,dal do servisu,kde me ho nejspis vymenili ..ale..auto mam pocit,ze se stale prehriva,sice tam neni uvedena teplota,jen carky,ale na ruznych forech sem zjistil,ze raficka by mela byt na stredu a ja ho mam ve 3/4.Je to odvzdusnene,vody je tam taky dost.Chladic je teply,ale ventilator nespina.Termostatem to byt taky nemuze,myslim,ze by naopak byl motor podchlazenej.Nutno podotknout,ze motor se "prehriva" uz po 15km..Auto mam chvili,takze nevim,jak to bylo pred,ale mam strach,aby me to zas nepodfouklo..Myslite,ze je to na reklamaci servisu?Myslim,ze by to chladic mel utahnout i bez sahary,pokud jedu klidnou cestou,ne?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.10.12 21:06
 
avatar

Ptám se, proč by to nemohlo být termostatem? Pokud se neotvírá úplně, ale je přiškrcený, tak to udělá to co píšete. Hlavně když chladič není horký, ale jen teplý.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: lipiczech
Datum: 22.10.12 22:28
 

No myslel sem,ze vzdycky spis zustane otevreny...no do chladice voda cirkuluje,protoze,kdyz sem to odvzdusnoval,tak me voda oparila.Ale kazdopadne ho vymenim a uvidim.

Datum: 22.10.12 22:32
 

Taky může závadou (vodní kámen,stáří) otevírat až za vyžších teplot. Pak jde sice na chladič, ale pozdě.

 
Od: itan71*
Datum: 22.10.12 22:33
 

Termostat se zkouší třeba hozením do vařícího hrnce a pokud se otevře je v pořádku pokud ne vyhodit koupit nový. jde to poznat i na topení v autě pokud nesálá teplý vzduch je v háji nebo je topení zavzdušněný

 
Od: lipiczech
Datum: 22.10.12 22:38
 

no to je dalsi vec,protoze topeni jde,rekl bych na punto az moc,coz me potvrdili i v servise.Proto dalsi duvod,proc si nemyslim,ze je to termostat.No a pokud je tam vodni kamen,tak vymenit cely chladic?nebo da se to nejak odvapnit?

Datum: 22.10.12 22:40
 

Nevím jak u punta, ale u Favorita a Felicie je topení na malém okruhu. Tedy pokud je termostat zavřen, tak topení běží a chladič je studený.

Topení je horké proto, protože ti ten termostat kočíruje na vyžší teplotu celý okruh chlazení.

doplněno 22.10.12 22:55:

Protože termostat otvírá a přebytek tepla odvádí pryč. To neznamená, že by topení přestalo topit. Voda v topení je stejně horká jako v motoru. Aby se motor nepřehřál, tak přes termostat to pouští na výměnu na chladič.

doplněno 23.10.12 15:17:

Ano

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lipiczech
Datum: 22.10.12 22:46
 

no ale prave ze chladic studeny neni...

Od: lipiczech
Datum: 22.10.12 23:31
 

takze z toho vypliva,ze to opravdu muze byt termostat?

Od: itan71*
Datum: 22.10.12 21:13
 

Přesně tak jak píše @mikihans hlavně teď před zimou a v zimě to chladič utáhne bez problému pokud nebudeš dlouho v koloně stát. Pokud není v červeném políčku tak zatím to jde, horší je to červeném potom si můžeš uvařit vajčka a v zimě čaj

 
Od: itan71*
Datum: 22.10.12 22:46
 

Vyčištění chladícího systému já osobně raději nedělám jen v nouzi většinou vyleze nějaká dírka nebo to je potom jak cedník jsou na to prostředky dají se koupit v autodílech nebo i opačně na ucpání v tom já mám dobrou zkušenost

 
Od: lipiczech
Datum: 24.10.12 21:26
 

takze zavada vyresena..opravdu termostat..diky chlapy!

Datum: 24.10.12 21:28
 

To bylo jasné ;), není zač *placni*

 
Od: asd*
Datum: 24.10.12 22:23
 

Nejspíš to byla i příčina prasklýho těsnění pod hlavou...

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.