Startování-altík? Baterka?

Od: Datum: 22.10.12 18:18 odpovědí: 10 změna: 22.10.12 22:23

Zdravím mám dotaz je-li tu zkušený autoelektrikář co mi dokáže poradit :)
Tedka v pátek sem měl takový problém že celý den sem jezdil a večer když sem nechal auto na parkovišti tak 3 hodiny tak vychladlo a už sem nemohl nastartovat,auto mě normálně startovalo ještě 2 v noci ale jak sem ho nechal na parkovišti tak konec baterka vybitá není dneska sem nastartoval bez problému odpoledne byl sem se poradit a bylo mi řečeno že mám špatnou diodu na alternátoru a že když zastavím a necham auto v klidu tak že alternátor mi to pořád vycucáva je to možné? Protože abych když je pěkně dneska nastartoval a ráno když je zima tak nestartuju to sem ještě nezažil :D ... Mám astru v Dieslu


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.10.12 18:20
 

Chtělo by to změřit klidový odběr proudu z baterky.

doplněno 22.10.12 18:24:

Nešlo nastartovat po vychladnutí? Jak? Startér vpohodě a silně točil, ale motor nechytal, nebo se startér převaloval a zastavoval?

P.S.: Text se nedá číst. Větu ukončujeme tečkou. Trochu se to vše spojuje v jeden nesmysl a zmatek... Popravdě se v tom nevyznám, co se vlastně děje.

doplněno 22.10.12 18:28:

Proud a né napětí! Dvě odlišné věci! Napětí na abterce je v klidu asi 12,6 - 12,8V (min 12,4V). Při nastartovaném motoru a zapnutém alternátoru je napětí kolem 14,1 - 14,4V.

Proud se měří odpojením svorky + a zapojení měřáku na svorku + a odpojený kabel +. Co tam proteče je odběr v klidu. Alarm,centrál,hodiny,... nebo vadný alternátor, který baterku vysává. Každopádně by neměl být větší jak 30mA tedy 0,03A (ampér)

doplněno 22.10.12 18:30:

Žhavení funguje? Před startem je potřeba chvíli nechat klíček v zapnuté poloze (až zhasne kontrolka žhavení) a né hned otočit a startovat. Spínačka není zámek od dveří baráku! Píši to jen projistotu...

doplněno 22.10.12 18:38:

Řekl bych, že je spíš problém v přechodových odporech. Očisti kabelová oka koster v motoru a hlavního + na startér. Pak i svorky aku a namaž je vazelínkou k vůli zamezení oxidace. Na čištění použiješ jemný smirkový papír a případně kontaktový sprej.

Pokud by alternátor baterku vybíjel, tak se to pozná právě na zvýšeném odběru proudu a poklesu napětí pod 12V po delší době. Pak by napětí na baterce mělo být tak nízké, že po 6 a více hodinách startovat bez problému nepůjde. Ta šťáva se tam sama nedostatne.

Taky ten přechoďák může být v altu (diodovém můstku), nebo je některá dioda uklepaná (studený pájený spoj). Změř odběr po jízdě nebo hned začni čistit ty kabelové koncovky a kostry. Jinak je to hádání z koule...

doplněno 22.10.12 18:39:

... Startoval jak kdybych měl vybitou baterii ...

Takže točil, ale dle zvuku spomaloval?

doplněno 22.10.12 18:52:

Další jednoduchý test. Po jízdě odpoj jeden pól baterky a pak po 3 hodinách skus startovat. Pokud to chatne vpohodě, ajko poprvé, tak tam skutečně něco žere proud.

doplněno 22.10.12 18:54:

Točit by se mělo max 6 sekund. teče tam velký proud a konce vodičů se hřejí (mohou se i pálit). Navíc to baterku dost vyšťavuje. Je lepší točit cca max 5 sekund a pak minutu až dvě čekat. Takto je těch pokusů o nastartování více. Pokud budeš točit 6 sekund a budeš dávat pauzy 20 sekund, tak baterka za dvě minuty startérem ani neotočí a bude mrtvá a zralá na nabíječku.

doplněno 22.10.12 18:58:

V zimě je taky dobré žhavení třeba dvakrát opakovat (po zhasnutí žhavení místo nastartování klíček vypnout a pak znovu zapnout a pk po zhasnutí točit...)

Ohodnoceno: 3x
 
Od: dejwis*
Datum: 22.10.12 18:21
 

a kolik by měla dávat v klidu? 14V si myslím? je to tak?

Od: dejwis*
Datum: 22.10.12 18:30
 

Auto prostě jezdilo v pořádku. Jakmile jsem ho nechal na parkovišti a vychladlo tak už se mu nechtělo nastartovat. Nažhavilo se a starter začal točit ale trvalo to moc dlouho a nenastartoval. Startoval jak kdybych měl vybitou baterii ale ta je v pořádku. Když sem se na to byl zeptat tak mi bylo řečeno že: V alternátoru je špatná dioda a když zastavím tak že alternátor pořád vycucáva batertu a je pod proudem. A že to je důvod proč mi to nechtělo nastartovat ale když mi to v pátek nenastarovalo a dneska odpoledne nastartovalo tak je to zvláštní.

Od: dejwis*
Datum: 22.10.12 18:51
 

Točil strašně dlouho a už podle zvuku šlo slyšet že spomaluje tak sem přestal a roztlačili sme to

Od: itan71*
Datum: 22.10.12 21:35
 

@dejwis slyšel jsem někde že tlačit diesel by se nemělo a hlavně taky do kalhot

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dejwis*
Datum: 22.10.12 18:55
 

Ok moc děkuju :)

Datum: 22.10.12 20:37
 
avatar

opět a opět co je to za auto? problém může bejt klidně třeba v čidle teploty pro ŘJ

 
Datum: 22.10.12 20:41
 

Četl a vydedukoval jsem: Opel Astra s naftovým motorem

doplněno 22.10.12 21:04:

Dabel: V Astrách se nevyznám, tak jsem čekal, že nám tazatel upřesní motor, pokud nebyl naftový jen jeden typ. Znám je ECOTec benzín a to je trochu *hi*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.10.12 20:59
 
avatar

já nák blbě koukal*smich* tak jak píšu může bejt v háji to čidlo teploty odpojit a skusit natočit

dále může bejt v háji žhavení skontrolovat žhavící svíčky a zda to žhavý

taky může padat nafta kouknout na přepadový hadičky

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dejwis*
Datum: 22.10.12 22:23
 

Opel astra f 1.7 TD 50kw

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.