Výměna topení Favorit

Od: Datum: 21.10.12 21:06 odpovědí: 18 změna: 24.10.12 11:50

Prosím o ty,kteří s tím již mají zkušenost s výměnou topení ve Favoritu.

Už mám plné zuby toho nedořešenýho topení ve Favoritu.
Chci si do formana dát topení z feldy,a vím že se musí vyříznout přepážka na palubce.
Vím o dvou maticích které drží komplet v motorové části a to je vše.
Poraďte postup.
Svody i se sáním už mám demontovány.
Dík za rady.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.10.12 21:28
 

Ale to jsi vůbec nemusel demontovat...

Stačí odmontovat filtrbox a karburátor. Taky je dobré vyjmout baterku a pokud je vzpěra tlumičů, tak i ona. Pak je potřeba nejlépe vykuchat celou palubní desku v interiéru až na samotné dráty a ipa hadr. Je to k vůli lepšímu usazení na svody ventilace (spodní trubka a horní vedení.

Pak se odmontují ty dvě hadice a v interiéru se odpojí ten konektor a topení jde po odmontování dvou matic na 12! klíč ven.

A teď to nejlepší. Je tedy potřeba topení s benzínových feld. Naftová tam ten kohout taky má a tak by jsi si nepomohl *smich*.

Topení usadíš na ty dva štefty a opět vrátíš ty dvě matice a nezapomeneš dát oko kostry stěračů zpět pod tu jednu matku.

Nastává vyřešení elektroinstalace. Já si ustřihl konektor s kousky drátů s Felda elektroinstalace a vyrobil si redukci. Na redukci jsem udělal vývod s dlouhého lankového drátku 2.5mm asi 1m dlouhého, abych mohl opět topení ukostřit pod matici, kde je i kostra předního stěrače.

Sorry, možná to píšu dost kostrbatě, ale jsem už unaven... ;)

Hlavně ta nová kostra je důležitá. Brát si kostru s konektoru je hazard. To je jen kostra pro osvětlení ovládacího panelu. Jsou tam dvě žárovičky. Já je dal hned z kraje obě nové.

Pozn.: Chledící kapalina leptá lak, tak pak vše opláchni vodou, kde ti ukápla. Systém chlazení se odvzdušnuje sám. Dám ti sem fotky, tak to pochopíš hned ;). Do pojistkovky jsem dal novou pojistku o síle 25A (průhledná/bílá)

doplněno 21.10.12 21:30:

redukce:

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.12 21:34
 

Zde v interiéru usadit horní a dolní vzduchovod a nepotrhat si molitan. Mít to rozebrané v tomhle stádiu.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.12 21:37
 

Té přepážky se řeže fakt minimum (cca 2cm nahoru a stačí od půlky dozadu k mot. prostoru jakoby). Výborné je jí cvaknout štípačkama (stranové a takové ty kusadly přímé). Pak jsem to vybrousil dohladka dremel vrtačkou s kamínkem a osmirkoval smirkem pod vodou do hladka a je tam, jako z výroby *smich*. Najdu fotku...

doplněno 21.10.12 22:03:

Tak jsem ti udělal fotku toho vzduchovodu. Přepážka se vyřízne (vyštípne štípačkama) takto. Tečkovaně je, kde byla původně.

Jinak k tomu zapojení elektriky. Dáš tedy hlavní (topení) + na hlavní (topení) +, jak bylo na konektoru, pak propojíš + podsvícení na + podsvícení a pak kostru podsvícení na kostru podsvícení. K této kostře přidáš onen hlavní kostřící drát s 2,5 průřezem a připojíš ho pod matici na kabelové oko, jak je přední stěrač. Mě to přišlo jako nejvhodnější místo. Nebo ho dáš přímo na - baterky, ale to je nepohodlné vůči výměnám baterky, takže pod tu matku a je to OK.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.12 22:19
 

Ty svody sem sundával,kvůli tomu,abych místo té "posrané" favoriťácké měrky oleje,dal měrku z feldy.
Obnáší to převrtání otvoru pro měrku na Ø 10mm.

Datum: 21.10.12 22:23
 

Tak to pak jo a sundat i vanu, že? Ty špony hliníku by byly v oleji. Jinak taky jsem o té měrce uvažoval a nakonec jsem se na to vyprdnul. Původně jsem tam měl takovou tu s ohnutého drátu do oblouku a bylo těžké pro ty, co Favorita neznají jí najít. Navíc já to chtěl mít tak, jak to mají moderněší auta přehledně, tak jsem tam dal měrku s Favorita po roce 1993. Taky je s drátu, ale není zahnutý do oblouku, ale pokračuje rovně a na konci má plastové červené ouško. Vypadá to líp a díru jsem nemusel vrtat i když ta Feldí měrka je Feldí měrka :D

 
Datum: 21.10.12 22:38
 

Jo,a kde a kolik je těch šroubů,co drží tu palubku?

Počítám asi,že budou na klíč č.10.

Datum: 21.10.12 23:12
 

Šrouby jsou na křížový šroubovák. Je potřeba sundat volant (22 gola a tisícihran znovu namaž vazelínou). Pokud nepůjde vysunout k sobě, tak ho chytni za ty dvě tuhá místa ramen a cukej střídavě k sobě jedno a druhé nebo volant zamkni a cukej a tlač doleva a doprava (ne moc, ať se nepoškodí zámek, ale ten to vydrží). Pak demontuj plasty i s kompletem spínačů volantového sloupku. Pak sejmi kapličku (panely spínačů,spodní tácek,přístrojovku). Pak schránku spolujezdce celou ven (začíná se odmontováním víka a až pak ten koš. Drží ho horní lišta v palubce, tak se vycvakne. Já jí vypáčím vždy nožem nebo malím plochým šroubováčkem a začínám na levé straně (zasunu a nahoru o 90° zatlačím a postupně jí celou vycvakám. Chce to zde trpělivost a cit. Příjdeš pak na to sám.

Pak drží palubku spodních 5 šroubků na křížák a pak nahoře asi 7 šroubku a 2 uprostřed na vzpěře výztuhy. Pak jde ven a demontuj si šroubek pojistkovky a pojistkovku sklop, ať ji neurveš při sundání palubky.

Pak případně demontuješ i vzduchovod (horní a spodní). Spodní je jen nasunut. Stačí jeho horní vývod u topení zatlačit kousek dolů a pak táhnout k sobě a dole ho vysunout a je tvůj. Horní drží 4 šroubky a v motorovém prostoru 4 matice M6. Ty skontroluj a případně dej nové, pokud některá chybí (vibracema se ztrácí). Je tam velkoplošná podložka,pérová podložka,matka M6.

Pak ti palubka nebude povrzávat a kňučet při vibracích.

doplněno 21.10.12 23:24:

Ještě ti palubku drží panel topení. Dva šroubky nahoře a pak jeden blbě přístupní k popelníku (taky viděn zhora). A odpojíš zásuvku na 12V u popelníku.

doplněno 21.10.12 23:27:

U feldího topení se panel montuje tak, že se nechají knoflíky i světlovod (plexi) a jen se sundá přední plast s popisky. Ten se dává zepředu do palubky a ten druhý kus zezadu.

Favoritové se dávalo celé v kompletu zezadu. To Feldí se ani složitě nedemontovává (ten panel) stačí povolit ty dva horní šroubky vzadu nahoře a pak stím zaviklat a on povolí sám a pak se snadno ten přední panel vyjme a zbyde ti jen ten bílí plast se světlovodem a knoflíky.

 
Datum: 22.10.12 21:45
 

S tím kostřením u toho feldího ventilátoru,musím ho tam skutečně mít?

Jak sem odpojil původní konektor topení,tak sem zjistil,že je shodný s tím z feldy(tím odpadá i ta redukce).

Pokud je tam kostřící drát který je zároveň připojen ke kostřícímu konektoru pod přístrojovkou.

doplněno 22.10.12 21:49:

Jo,málem bych zapoměl.

Při demontáži palubky sem narazil na neoznačenou plastovou krabičku s pěti vývody,kde na dva z nich je připájena zelená LED.

Datum: 22.10.12 21:47
 

To jsi neřekl, že máš 1994ku s karburátorem? Ty máš tu výměnu kastle? 1994 neměla karb nikdy, vlastní bastl *smich*. Pokud je ta kostra tažená v konektoru stejně tlestým kabelem (hnědým) jako u druhé strany konektoru, tak to jen připojíš a nic víc nedoděláváš.

doplněno 22.10.12 21:48:

Nevidím na dráty, ale pokud mají stejný průřez, tak je to vpohodě 1-1 2-2 3-3-3

doplněno 22.10.12 21:52:

Ukaž krabičku, možná dobový immo. V 1994kách byla samá lepší výbava pro Němce,Dánsko,...

doplněno 22.10.12 21:54:

Tak to by mě samotnýho zajímalo, co to je *smich*. Možná by věděl martinhajek *hi*.

 
Datum: 22.10.12 21:51
 

Krabička

Datum: 22.10.12 21:58
 

Barva konektorů je zde.

Datum: 22.10.12 22:03
 

Výborně, moc díky, že jsi se koukl! Tedy kostry jsou tam dvě (bílé vodiče ... Felda zase používá po vzoru VW hnědé). Kostra je tedy dostatečná. Jen zapojit a nic víc. Co dodat. Nové elektroinstalační svazky 1994 Favoritů, co později jsou ve všech Feldách ;)

 
Datum: 22.10.12 22:00
 

Jo,a ta kastle asi pochází z Norska.*nevi*

Datum: 22.10.12 22:04
 

Klasika 1994. Dle výbavy se dá určit vývoz. Ostřikovače světel na tlačítko měli Severské země ve svých 1994kách. Němci zase měli automatiku se stěračema od Hella výrobce a češi měli prd *smich*.

doplněno 22.10.12 22:11:

Češi měli ve výbavách GLX automaticky jen digitální hodiny ve stropním panelu a sedačky z mikroplyše. Ty ostřiky myslím taky (světel), alarm Scarico,centrál BRANO, světlo v kufru,odskok kufru,ale tím to haslo. Němci pak ještě okýnka v elektryce, popř klimatizaci (skutečně). Střešní okna byla jako doplňková výbava.

 

 

Datum: 22.10.12 22:11
 

Tak moment,ty stěrače mne zajímají.

Jak si to myslel na tlačítko,a nebo automatiku?

Datum: 22.10.12 22:14
 

Ostřikovače světel se uváděli běžně v činnost automaticky takto:

Světla musela svítít potkávací, klíček v zapnuté poloze,puštění ostřikovače předního okna pustilo automaticky i světel. Na páčce všech Favoritů je piktogram dálkového světla a vodotrysku.

Extra na tlačítko to měli ti, co to musely často používat, tedy předpoklad na sever evropy. Najdu Fotku. Přípravu by ta 1994 mít mohla. Koukni u pravého panelu spínačů po 4 pinovém konektoru podobného tvaru, jako je u topení, které se lyší je 3 piny.

doplněno 22.10.12 22:20:

Tlačítko pro sever evropy a stále k sehnání v pár autodílech

doplněno 22.10.12 22:27:

oprava: levého panelu. Jeden z těch tří spínačů byl právě použit tento. Ostatní mají běžně dole záslepku.

doplněno 23.10.12 14:46:

Obrázek části palubní desky v provedení ostřikovače světel na tlačítko pro sever evropy (vývoz)

 
Datum: 23.10.12 22:53
 

Ta krabička je napojená na přerušovač.

Tak jak sem popsal i s barvami na fotce.

Datum: 24.10.12 11:50
 

Tak to bude asi jen nějaké blikátko imitující funkci alarmu, který tam veskutečnosti nemáš :). Na přerušovači se totiž nachází + 15 přívod po zapnutí klíčku a na varovných je stálé + 30. Takže podle toho ti Led bliká nebo zhasne, dle otočení klíčkem. Nějaký větší smysl krabičky nevidím.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.