Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobíjecí relé Škoda 105

Od: mikihans® odpovědí: 10 změna:
avatar mikihans

Ahoj, v pátek jsem potřeboval jet, ale za jízdy jsem si všiml, že při zvýšení otáček začnou podezřele rychle blikat blinkry, tak mi bylo hned jasné, že to signalizuje vysoké napětí. A opravdu, po proměření bylo při zvýšených otáčkách na baterce až 17V. Tak jsem klidnou jízdou dojel domů, snahou v co nejnižších otáčkách, aby mi nepopraskaly žárovky a netrpěla baterka. Doma jsem vyměnil dobíjecí relé za jiné, co jsem našel v garáži, obojí byly ještě nejstarší typ viz obrázek. Nové ale dává napětí příliš nízké, při zapnutých světlech a zvýšených otáčkách jsem naměřil jen cca 12,5V.

Proto bych si chtěl koupit nový regulátor, ale asi už elektronický, protože u toho mechanického se mi v zimě občas i stávalo, že zamrzlo a nedobíjelo vůbec.

Otázka zní, jaký regulátor je vhodný do Š.105L? Případně dá se použít i z Favorita? (to má čtyři kontakty, je zapojení stejné nebo jiné? Předpokládám že stejné a čtvrtý kontakt je kostra, ale pro jistotu se ptám) :)

doplněno 21.10.12 16:47:

Dobíjecí relé Škoda 105

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel

tydle regulátory se dělaly pro 55A alternátory pro 42A a 35A vhodný nejsou

pokud to mechanický relé otevřeš odrbeš ten silovej spínací kontakt pak dáš voltmetr a přihnutím či odehnutím toho spínacího kontaktu si to napětí doladíš už sem to párkrát dělal

 

martinhajek*
hodnocení

3x
Kup si elektronický regulátor, který se u škůdek použival pro 55A altíky. Má stejné zapojení jako tento relátkový, plus čtvrtý kontakt je kostra.
hodnocení

Díky, ale dá se bez úprav použít i pro starý 35A altík?

martinhajek*
Samozřejmě. A na vibrační regler se vykašli, po letech už nebude fungovat spolehlivě i když ho seřídíš.
Dobíjecí relé Škoda 105 #2
hodnocení

super, tak to se půjdu zítra poptat k místnímu soukromému prodejci dílů na škodovky :) ono to mechanické mi dostačovalo, ale v zimě mi fakt párkrát zamrzlo a to bylo akorát k vzteku, protože nedobíjelo vůbec, dokud se od motoru trochu neohřálo.

 

gumidek*
hodnocení

2x

Regulátor s Favorita spíše ne. Musel by se upravit a místo uhlíků by jsi dal vývody. Mě se spíš občas stalo, že když jsem měnil regulátory nebo alternátor delší dobu stál, tak potřeboval nabudit natvrdo. Spojil jsem tedy za jeho běhu D+ a B+ asi na 10s. Pak vrátil buzení žárovce a alt už neměl problém.

doplněno 21.10.12 16:52:

Není v tomhle ještě uvnitř relé? Favorit už tam má tranzistor, takže by to asi nešlo. Jedině celý alternátor s Favorita, ale nevím, jestli ti padne do držáku, popř vzít i s držáky a pak možná bude problém, že řemenice nebudou v ose a bude se muset vypodkládat. Dost práce, spíš ten regulátor oživit.

 

hodnocení

avatar mikihans

Díky oba dva, ano v té mé plechové kostce je uvniř jen přepínací relé. To původní bylo nějaké zatuhlé a mezi jazýčkem a horním kontaktem byl nějakej bordel, tak jsem to vyčistil a asi je vrátím zpátky.

A to napětí se dá regulovat přihýbáním kterého kontaktu, horního?

ano ale hejbej s citem je docela umění to vychytat:)

martinhajek*
Proboha živýho ne! Vzdálenost horního a spodního kontaktu musí zůstat stejná a to i vzhledem k jádru cívky. Napětí se seřizuje předpětím pružiny pohyblivého kontaktu, ostrými kleštičkami lze ohýbat její spodní úchyt a tak napětí nastavit.
hodnocení

díky, zkusím to :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]