Multimetr dt 830b

Od: Datum: 20.10.12 12:21 odpovědí: 20 změna: 22.10.12 23:02

prosím vás, dalo by se tímto přistrojem změřit nějak napětí,nebo proud na autobaterii?

pokud ano kam natočit to kolečko , děkuji za rady

http://www.rc-trade.cz/index.php?show=product&id=361


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.10.12 12:30
 
avatar

Určitě se dá změřit napětí.Proud je dán tokem proudu do nějakého spotřebiče.Pak je možnost změření dána rozsahem měřidla.Na příklad do startéru teče z baterie až 500 A,pokud to snese měřicí přístroj,je možno ho měřit.Pokud má rozsah měření proudu jen do 10A ,pak se o to nemůžeš ani pokoušet.

JABRAKA

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.10.12 12:31
 

dcv 20.. ale takhle moc nezjistite stav.. maximalně jestli je nabita.. ale jestli ma kapacitu ještě ne..

doplněno 20.10.12 12:34:

co by měl z měřeni proudu starteru? .. na autě si mužete třeba změřit klidovy odběr proudu..

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.10.12 12:37
 
avatar

Honzo,je to jen příklad.A co by měl z měření klidového proudu?Při vypnutém zapalování žádný proud téci nemá.

JABRAKA

 
Datum: 20.10.12 12:39
 
avatar
Ale ano. Imobilizér, alarm, centrál, paměť autorádia...
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.10.12 12:37
 
avatar

Po přeputí na dcv20 u nabité baterie musí být alespoň 12,6 V, pokud dlouho stála, jinak víc, nejlépe přes 13 V. Je-li opravdu nabitá, poznáte tím, že rozsvítíte světla a změříte napětí znovu. Pokud napětí poklesne pod 11,4 V, je prázdná a nemusí s ní jít ani nastartovat.
 
Datum: 20.10.12 12:37
 
avatar
I s tímhle prdítkem u auta zjistíš např. dobíjecí napětí nebo klidový proud z akumulátoru.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.10.12 12:38
 

Napětí přiložením svorek na svorky aku a proud rozpojením jedné svorky a mezi rozpoené konce vřadit multimetr.

doplněno 20.10.12 12:50:

Na obrázku je nastaven rozsah proudu od 0,2A (200mA) - 10A

Ohodnoceno: 3x
 
Od: ok®
Datum: 20.10.12 13:18
 

zkoušel jsme změřit tu autobaterii a v klidu: 12,4 a při zap. světlech: 11,8V

je to v pořádku?

nebo raději na zimu raději dobít?

Datum: 20.10.12 13:53
 

chce to změřit zátěžákem.. tak to nejlip poznate jestli je na výměnu

 
Od: ok®
Datum: 20.10.12 17:25
 

baterie je rok stará Bosch

jde mi jen o to jesztli ji nazimu "oživit"?

Datum: 20.10.12 18:06
 

Dát ji na nabíječku jí vůbec neuškodí, ba naopak ;)

 
Od: mkat®
Datum: 20.10.12 18:18
 
avatar

Možeš zmerat či ti dobija alternator.Zmeraš napetie baterie na volnobehu a potom pridavaj .Napetie na baterke by mala vystupit asi až na 14 volt.No namalo by vystupit nad 14,7 V.

 
Od: ok®
Datum: 20.10.12 19:24
 

ale já nemám žádný problém, s baterii , ale jen jsem se patl na ten multimetr,zda by to šlo s ním změřit, a jestli by takový obyčejný se doma hodil

nebo jestli mi můžetee nějaký doporučit

Datum: 20.10.12 23:12
 

Na doma se hodí výborně. Jen je potřeba s ním trochu umět a rozumět rozsahům a zapojení pro měření proudu a napětí. Není to žádná věda, ale takové to všeobecné ovládání by měl člověk umět, pokud s tím chce měřit, jinak odejde.

Výborně se sním zjistí napětí na baterce (ne její kondice), stav, jestli alternátor dobíjí (zvedne se napětí), měření proudu, co je odebírán z baterky v klidů pro spotřebiče jako centrál,alarm,hodiny,...

Ten stav akumulátoru se dá změřit s tímhle multimetrem jen tak, že se připojí na aku a pustí se spotřebiče a sleduje se pokles a následné stoupnutí napětí po odpojení spotřebičů. Dle toho, jak moc klesne napětí a jak rychle se vrátí po odpojení zátěže zpět na výchozí hodnotu lze posoudit stav aku.

Takže univerzálně na doma se hodí moc.

Pro samotné měření akumulátorů se používá zátěžový voltmetr, který je určen jen k tomuto účelu. Paraelně má na svorkách jako zátěž smotaný drát a tak akumulátor při měření zatíží a zjistí se tím skutečný stav.

 
Datum: 20.10.12 22:58
 
avatar

V podstatě měřit nic nepotřebuješ.Jednou za dva měsíce aku vymontuj z auta a na 12 hodin ji v garáži(doma) zapoj na nabíječku.V zimě to udělej každý měsíc.Budeš mít baterku v pořádku.

JABRAKA

 
Datum: 21.10.12 00:04
 
avatar

Pokud se rozhodujete měřák koupit a nemáte žádné zkušenosti (z dotazu to tak vyznělo) vám doporučuji si koupit s "pípákem" na proměření okruhu. V domácnosti více použitelný než měření tranzistorů.

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: ok®
Datum: 21.10.12 09:03
 

a jde s tím měřit i miliampéry co jsou uvedené na dobíjecích baterii třeba do foťáků,kamer apod.

Od: ok®
Datum: 22.10.12 22:54
 

nakonec jsem si koupil tento - http://www.zjtronic.cz/zjtron…lestovy-multimetr-UNI-T-UT202

snad dovede toho více

Datum: 22.10.12 22:58
 

Dobrá volba. S přepínání rozsahů je automatické. Jen navolit proud nebo napěti a měřit ;). Pípák tam koukám je taky

 
Od: ok®
Datum: 22.10.12 23:02
 

kdyby měřila i kapacitu,by bylo dobré,ale ještě jsme nečetl návod

návod zde. - http://www.gme.cz/dokumentace…722/722-359/czn.722-359.1.pdf

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.