Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám v autě bateri 55AH-420A. Budu si kupovat novou rozměry připojení plus polu vyhovuje mužu použít bateri která má více jak 420A? Bude lepší pro startování v zimě atd?. Děkuji.
Ale s rozumem. Pokuď zvolíme moc velkou kapacitu baterie, tak při nízkém nabití, bude mít tato baterie tak malý odpor, že proud který do ní půjde, bude tak velký, že bude hodně špatně alternátoru ale i silovému vodiči, který vede k baterii. V extremním případě může dojít i k zahoření.
@martinhajek Ani ne moc obří.
Proč myslíš, že po nouzovém startu přes pomocnou baterii je nutné po naskočení motoru tu druhou odpojit? Já už viděl několik aut, jak se jim pálila izolace silového kabelu k baterii.
Třeba do felicie se vejde i 105Ah, má jí tam známej. Už jsem viděl i Favorita Pick-Up, který jezdil na nějakou 200Ah baterii. Tu ale měl v nákladovém prostoru.
doplněno 20.10.12 20:34:Ty to stále nechápeš. Mám pro tebe jednu radu. Dojdi si ven k autu a nastartuj, vyndej baterii ( bohužel některá auta bez ní chcípnou, ale budeme brát případ, že ne) a natvrdo zkratuj plus a mínus a pozoruj co se bude dít.
On totiž ten alternátor nemá žádnou šanci omezit maximální proud, který z něj půjde. On je dokáže regulovat jen napětí. V tomto případě ale nevydrží alternátor(přesně diody), protože bude překročen jejich kritický proud. Pokuď by jsi zvýšil odpor toho zkratu na únosnou hranici pro diody a alternátor, tak bude hořet právě ten kabel k baterii.
doplněno 20.10.12 21:26:O kolik může dát víc proudu alternátor než má deklarováno a než odejde, záleží z jakých součástek je přesně složen. Nikdy jsem se u daného vozidla nezajímal, co přesně tam je. Jen mám zkušenost, že např. u Mitsubishi Colt se po snížení vnitřního odporu baterie začala tavit izolace na silovém kabelu od alternátoru.
V případě odpojení baterie je jasné, že to uděláme se zátěží a nebo dostatečně rychle.
doplněno 20.10.12 22:32:Když píšu, že je to potřeba provézt dostatečně rychle, tak právě myslím dostatečně rychle, aby nedošlo k napěťovému průrazu.
Jak se může podle tebe pálit izolace silového kabelu díky přechodovému odporu?
doplněno 21.10.12 14:27:Tak znova, když píšu dostatečně rychle, tak myslím dostatečně rychle. Neuváděl jsem žádné číslo. Jen dostatečně rychle. Takže pokuď by jsi baterii odpojil třeba na 1/1000000 vteřiny, tak to altík 100% přežije. Já tam psal to dostatečně rychle, právě aby bylo jasné, že může dojít k průrazu.
Věr tomu, že i alternátor z Favorita dokáže dodat krátkodobě(v řádu sekund či minut dle teploty) vyprodukovat přes 100A. Až bude čas a nálada, tak se mi tu pár různých alternátoru válí, tak mohu udělat názornou ukázku.
doplněno 21.10.12 15:36:Ty se chytneš jedné věci a už se jí nepustíš. Myslím ohledně té rychlosti odpojení. Já to řekl, jen jako příklad a proto jsem čas nespecifikoval.
Až bude nálada, tak ti ukážu, jak se dá dostat z orig. alternátoru favorit více jak 59A. Ty pořád věříš, že všechny součástky jsou na samé hraně tolerance. Ale i ta hrana platí pro provozní podmínky. Takže v krajním případě mohou vydržet daleko více. Tímto debatu končím.
Právě u té koncovky, kde přechoďák vzniká.
Na kabelovém oku přechoďák dokáže celé oko pěkně rozpálit a kolem se veškerá izolace spálí.
Př. je kabelové oko přípojky B+ na alternátoru (prpoj +aku a altu)
vše se dá spočítat podle příslušných vzorců, osobně bych se držel při výběru baterie doporučení výrobce, je jasné že jiný (poddimenzovaný) alternátor bude mít litrová corsa a jiný Passat 2.8...je otázkou zda malá corsa bude schopna dobíjet 90Ah akumulátor a ještě dávat dost proudu pro ostatní spotřebiče, také je optázkou jak dlouho takový akumulátor vydrží...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.