Přebíjení aku

Od: Datum: 19.10.12 23:31 odpovědí: 13 změna: 01.11.15 11:24

dobry den

Dnes jsem zjistil,nebo spis nameril ze mi asi 3 tydny prebijel alternator,pri plnych otackach skoro 21 V,muzu pocitat s poskozenou baterkou,je zhruba 3 roky stara diky za odpoved diky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.10.12 23:35

Je údržbová nebo bezúdržbová? Pokud údržbová s víčky, tak skontrolovat hladinu, popř dolít destilkou, aby byly desky článků utopené v elektrolytu. Přebíjením se elektrolyt vaří a vypařuje z aku ven (hladina klesá, článek na suchu degraduje ... klesá kapacita). Pokud se to podchytí zavčas, tak se baterka ještě zachrání.

Ještě žárovky tou závadou trochu zčernají a brzo skončí, tak kontrolovat osvětlení vozu.

doplněno 19.10.12 23:47:

Ar: A jdou pak zpět dobře uzavřít? Třeba Banner se pyšní přímo ventily, které omezují odpařování na minimum.

doplněno 20.10.12 00:01:

Ar: Dík za objasnění. Bezudržbovku mám pořád tu stejnou 6 let a ještě jsem ji neotevřel a ani zatím nic takového neplánuji, takže chybí zkušenost :)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar*
Datum: 19.10.12 23:36

Může a nemusí, to takhle nikdo neurčí, hlavně dolít destilku.

doplněno 19.10.12 23:38:

"gumi" 99% baterií jde dolít a to i bezúdržbových, Stejně je už nejspíš po záruce tak strhnout samoleku a ucpávky vydloubnout. I bezúdržbová se při přebíjení odpařuje.

doplněno 19.10.12 23:58:

Gumi, jdou, jsou to v podstatě jen plastové zátky bez závitů. Spátky se jen nacvaknou. To že se odpařují méně je pravda, ale při takovémto přebijení se protě odpařují taky. Jak by pak dopadly suché články je jasné, to jsi už psal.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.10.12 23:39
avatar

Baterie se při takto vysokém napětí poškozuje, zvyšuje se spotřeba elektrolytu a zrychluje se rozpad desek. Nejrychleji se ale opotřebovává elektronika auta. Žárovky a jiné spotřebiče. 21 V je skutečně hodně, takto vysoké napětí bych se znažil vyřešit velice rychle a závadu opravit, aby nedošlo k poškození jiných komponentů auta. Pravděpodobně na 99% je špatný regulátor napětí.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.10.12 23:44
avatar
Na 100% je to regulátor.
Osobně nechápu, že si toho všimnul až po 3 týdnech, přebíjení si lze všimnout prakticky ihned.
Ohodnoceno: 3x
 
Od: lancercore
Datum: 20.10.12 04:47

no ja jsem si nejdřív myslel že to na volnoběh dává málo štávy a při zvýšených ot. to normal dobiji (světla začali víc svítit,ventilátor víc foukal) :D.samozřejmě že to to byl vadny regulátor už sem ho vyměnil.mě osobně se toto stalo poprvé,takže jsem si přebíjení praktikcky vubec nevšiml

Datum: 20.10.12 10:40
avatar
A jak napsal solenza, akumulátor se při dlouhodobém přebíjení ničí, odpadává aktivní vrstva z desek a vzniklý kal články vyzkratuje. Je to rychlá smrt, najednou se ohřeje a chcípne. Baterku vyměň.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.10.12 16:39
avatar
Lze si toho všimnout maximálně po několika desítkách minut, kdy je cítit odpařující se elektrolyt - vlastní zkušenost. Po zjištění je třeba zajistit maximální možné zatížení el. sítě - i v létě zapnout na maximum větráky a topení, v rozumné míře zvýšit hlasitost autorádia, popřípadě ještě něco připojit do zásuvky zapalovače...
doplněno 20.10.12 16:44: Ale 21 V tam určitě nebylo, okamžitě by se zničily žárovky. Elektrolyt je cítit už při nabíjení asi 16-17 V, takže jestli to vydrželo 3 týdny bez povšimnutí, nějaké výrazné přebíjení to určitě nebylo.
doplněno 20.10.12 21:26: Tohle je případ Škody Felicie Combi 1996.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lancercore
Datum: 20.10.12 18:13

opravdu nekecam měřil sem,pri zhruba 4k ot. napetí 20.7V,mozna ze to tak nebylo od zacatku,a elektrolyt opravdu nevim jak smrdi,zarovky mi odesly potkávacky a zadni zpatecka,daval sem to za vinu tem zmenam napeti.Dolival sem tam destlilku a zahucelo tam cca 1,5l,takze asi pocitat s poskozenim te baterky,že?

Datum: 20.10.12 19:52
avatar
Já ti věřím setkávám se s tím často u starších škodovek, hlavně fáček a feld ale i dalších značek. Stát se to ale může u kteréhokoliv alternátoru.
Dojde k tomu, že přestane fungovat stabilizační obvod (zenerova dioda nebo sledovací obvod u moderních reglerů) a alternátor dostává do buzení maximální proud. Poté je jeho napětí závislé na otáčkách a odebíraném proudu. Řídící jednotka to většinou vydrží, žárovky moc dlouho ne a akumulátor se taky nevyvaří hned. Nezvykle při tom září kontrolky v přístrojovce a větrák topení hučí podle otáček motoru.
Baterku vyhoď do sběru na NO.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: juro
Datum: 31.10.15 20:16

Ano take se mi to stalo merim a cumim 21V bohuzel shorel regulator a odesla baterka baterku jsem koupil novou a regulator taky jezdim dalsi 2 roky ted zacal altec vypadavat jinak dobiji dle hodnot byl po oprave jdu koupit novy najeto 140000 km

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.10.15 23:24

Na jákém autě? 21V je neskutečně moc. Jak to mohli vydržet žárovky a elektronika? Měřeno přímo na aku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 01.11.15 09:47

Na nabíječce nelze překročit nabíjecí napětí u akumulátoru, což je cca 15,5 V. Více baterka nepustí.

Ani u auta není pravděpodobné, že by akumulátor pustil více. Zkoušel jste jiný měřák? Při takovém napětí by byly žárovky spálené a ŘJ by mohla vykazovat chyby.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 01.11.15 11:24
Co je to za nesmysl? Jaký nepustí? Pokud dojde k poruše regulátoru a alternátor je buzen naplno, má napětí podle otáček a zatížení. 20V na baterce není problém, viděl jsem to několikrát.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.