1x



Kde dát zvedák, když jsou prahy tabu?

Od: Datum: 19.10.12 19:12 odpovědí: 45 změna: 20.10.12 20:23

Zdravím všechny rádce,

budu měnit kola za zimní a jelikož mám asi 4 měsíce starý/nový lak na prazích, tak se tam nechci dotýkat a otlačovat zvedákem s povinné výbavy. Mám i hydraulický hever. Otázka zní, kam ho umístit a do jakého místa jím tlačit, abych nepromáčkl podlahu, nebo aby někde nesklouzl. Popř. mám si tam dávat i nějakou fošnu ze dřeva´k vůli rozložení váhy na více míst (plochu)?

Pokud budete tak hodní, tak bych rád měl do obrázku zakresleno, kde ho opřít.

Díky moc všem. Podvozek je Favorit. ;)

P.S.: Napadlo mě pár míst, ale zatím bych si je nechal pro sebe, jestli se shodnem (pořád bádám, kam u přední nápravy?)

doplněno 19.10.12 19:13:

Těch šipek si nevšímejte. Jsou to místa určená k ošetření podvozku.



avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 19.10.12 19:28
 

Já dávám tady.

doplněno 19.10.12 19:40:

Jo vzadu proti tlumočům a vpředu pod čepy. Jestli máš "krokodýla" tak by ses tam měl dostat. JInak vředu u uložení ramene. Kdyby jsi to bral za remeno dej raději kus "prkna" aby se váha co nejcíc rozložila.

Ohodnoceno: 5x
 
Datum: 19.10.12 19:34
 

Takže vzadu pod tu nohu tlumiče na ten zaoblený konec a vepředu co nejblíže k čepům ramen? Zatím díky moc za reakci.

V zadu bychom se shodli, ale vepředu se trochu bojím. Ramena jsou z tlustého plechu se zahnutými konci (dva plechy přivařeny zády k sobě). Proti ohnutí je drží jen okraje. Felicia ramena jsou více tuhá, ale tady se trochu fakt bojím. Nešlo by to ještě jinde na té přední?

doplněno 19.10.12 19:58:

Spíš bych to dal asi k tomu uložení. Díky moc *placni*

Datum: 19.10.12 20:01
 
avatar

jestli je k dispozici hydraulika(panenka),jak psáno,tak vnější konce nápravnice-to je nejpevnější část podvozku...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pepr®
Datum: 19.10.12 20:27
 
avatar

gumidku, podle vašich rad ohledně aut, by člověk řekl, že tohle pro je vás brnkačka.

Vepředu lze dát zvedák kamkoliv mezi puntík od ar a šipku č. 8. Čím blíž ke kolu, tím dřív auto zvednete.

Prohnutí ramene bych se nebál. Když zvládne náraz ve velké rychlosti, třeba vjetí do výmolu, tak ten zvedák skousne bez problémů.

A jen pro sichr a klid vaší duše neopírejte zvedák na hranu, ale mezi lemy. I když sám to občas o lem zvedu a nestalo se mi, že bych ho ohnul ;)

A vzadu, dávám obvykle pod rameno. Čím blíž pod tlumič, tím líp.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.10.12 20:35
 

Tak v nouzi bych určitě správné místo vybral, ale proč to neprodiskutovat, že? ;)

O lem ramene bych si to nelajznul. Asi dám dovnitř ramene mezi lemi prkínko a na to teprve zvedák. ;)

Vůbec nejlepší by bylo překonat gravitaci a umožnit vznesení jako u UFO talíře, ale tam ještě nejsme *smich*

Datum: 19.10.12 20:39
 
avatar

není-li jistota plechařiny,je podobně "nepraktické" zvedat auto za pohyblivé části podvozku-třeba právě výše avizovaná ramena(pak až to třeba "sjede" je už pozdě)-oproti tomu např.právě nápravnice je pevnou(pevným spojením) součástí kastle...,tam není o čem pochybovat-a aby byla nápravnice shnilá-to už by z kastle byl průklepák...

 
Datum: 19.10.12 20:42
 

Proto se ptám na takovou triviálnost... Takže raději na nepohyblivé sem? A ještě bych se chtěl zeptat, co výztuhy podlahy 7? Rozloží dostatečně těch asi 400kg?

doplněno 19.10.12 21:30:

Na převodovce se začíná sypat (jen mírné trhlinky, jinak drží fest), na pumpě i s pumpo nový, ale to "Y" v něm se dost natahuje, pokud motor zvedám vůči kastli nahoru.

Ale jinak dobrý nápad. Díky

Od: mux
Datum: 19.10.12 21:25
 

Gumidku nebo za převodovku celej předek do vzduchu. Neboj se vydrží to, řeším to takhle, protože podlaha je prohnilá :(( . Sice se musí auto zvednout do velké výšky ale hydraulikou není problém. Za převodovku to zvedáme i v dílnách u rezavých aut ale musí být uložení motoru OK.

 
Od: ernie*
Datum: 19.10.12 21:27
 

Gumídek tady dělá IQ test automobilového národa, nebo co? *smich*

 
Datum: 19.10.12 21:32
 

Kdybych položil dotaz jako někdo jiný, stejně by jste mě poznali *haha*.

Jde o to, že jsem nesnědl veškerou moudroust a protože nedělám v servisu, tak bych chtěl vědět veškeré možnosti zvednutí, ne vaše IQ *placni*, přiznávám, že, když to shrnu, tak to tak vypadá, že *smich*, ale není tomu tak, to mi věřte *hi*

doplněno 19.10.12 21:33:

ernie: Zatím nikdo nenapsal zvedat auto za výfuk, takže se všichni o IQ nemusíte bát *frajer*

Od: ernie*
Datum: 19.10.12 21:39
 

Takže si to shrneme.

Gumidek má fako.

Gumidek bude na faku měnit kola. Poprvé.

Gumidek neví, kam s heverem.

Gumidek sem hodí nákres.

Gumidka napadlo pár míst, ale ZATÍM SI JE NECHÁ PRO SEBE.

LOL

 
Datum: 19.10.12 21:44
 

Ernie, poprvé budu dávat hever jinam, než na práh. Minulý rok byl na heveru furt, ale na určených místech, kam se na práh dává normálně. Teď mám prahy v novém laku a nechci tam cpát hever k vůli výměně kol. Volím tedy jiná místa a nejsem (tedy nebyl jsem) si jistý, kam ho nejlépe umístit. Některá místa jsou totiž nevhodná,vratká nebo hodně blízko středové osy, takže by se auto zhouplo z leva do prava (v extrému). Proto jsem se jen zeptal... ;)

Od: ernie*
Datum: 19.10.12 21:54
 

Žišikriste.

Dej(te) hever, jak radí přispěvatel "ar" v prvním příspěvku.

BTW, která jsou ta další místa, která si necháváte pro sebe?

 
Datum: 19.10.12 22:06
 

Udělám kombinaci Erikcha (přední) a Ara (zadní). Moje nápady a ostatních viz obr. Mimochodem Ernie, ty jsi poradil kulový :)

Od: ernie*
Datum: 19.10.12 22:13
 

Nevylučuji, že jsem prioritně neporadil, ale nelze popřít, že jsem se shodl na způsobu provedení s jiným diskutérem.

Jen bych poprosil jestlipak bych mohl vědět ona další utajená místa, která si necháváš pro sebe? To abych došel novému poznání, kterak fako svépomocí zvednouti metodou bezprahovou. Děkuji.

 
Datum: 19.10.12 22:14
 

Tak s tím IQ u tebe bych byl na pochybách... V obrázku ta místa jsou označena jako Moje ;)

doplněno 19.10.12 22:28:

Ernie, nech to být. Nákres jsem dal jen proto, protože s psaného textu se to dá pochopit ledajak. Na nákresu je to 100% a nedochází k omylům. Vpohodě, vůbec není důvod se omlouvat... *placni*;)

Od: ernie*
Datum: 19.10.12 22:23
 

Ach tak. To já nepochopil. Bude to patrně tím, že já na zvedání nápravy nepotřebuji nákres. Má omluva vám...

 
Od: ernie*
Datum: 19.10.12 22:41
 

To jistě chápu. U nás blbců s IQ bublajícího bahna nepomůže ani nákres, natož psaný text. Teď si říkám, proč jsem si nenechal u šéfa vypracovat v powerpointu systematický slideshow výměny pneumatiky, když jsem byl nucen demontovat středovou dvojmontážku u návěsu, na kterým bylo naloženo šestadvacet tun transformátorovýho oleje. Já to dělal sám. Hold jsem úplně vylízanej.

 
Datum: 19.10.12 23:09
 

Nejsi, seš borec!

Právě s toho textu se nepozná, jak to doopravdy myslíme. Já se tě nechtěl dotknout, jen si trochu rejpnout, sorry

Od: ernie*
Datum: 19.10.12 23:23
 

FY very much mister Gumidek, FY very much...

 
Datum: 19.10.12 22:25
 
avatar

Každý rok to řeším, jako Ar. A nikdy se nic nestalo. Používám hydraulický pojízdný hever.

 
Datum: 19.10.12 22:33
 

No já mám taky ten pojízdný hever a i s ním budu dělat prvně. Dělal jsem veškeré opravy na tom nůžkovém (kosočtverci), co je v povinné výbavě a to i ramena a tlumiče (vše o prahy). Zatím jsem si při práci s tím pojizdným všiml jednoho vedlejšího jevu, že mi při zvedání auto trochu sune směrem ke mě, proto se trochu bojím varianty Ara, že sklouzne.

Datum: 19.10.12 22:38
 
avatar

Musíš ho dát na rovný pervný povrch. Třeba já, když ho dám vepředu pod rameno, tak pod zvedák dám plech, abi si mohl pod auto najet. Ale je tam málo místa a třeba cihla nebo prkno se tam nevejde.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.10.12 22:40
 
avatar

Sakra, už jsem někaký uvanený. Takže pevný a aby.:) Snad je to všechno.

doplněno 19.10.12 22:41:

Nějaký. *hi*Už nebudu pít, slibuju. :)

 
Datum: 19.10.12 22:41
 

To bude asi můj problém se zvedákem *hi*, mám pod autem zámkovou dlažbu a kolečka nemohou popojíždět. Takže se tyhle zvedáky dávají oproti nůžkovým na rovné podložky, aby mohli popojíždět. To je pro mě novinka. Moc díky. Dám si tam plech a zítra vyskouším *palec*

doplněno 19.10.12 22:42:

Solenza: Já si toho ani nevšimnul. Přečetl jsem to vpohodě ;)

Datum: 19.10.12 22:45
 
avatar

Jj, jak se zvedá to rameno na zvedáku, tak má snahu podstrčit zvedák více pod auto. Ale zase je to pohoda, ten nůžkový než se vytočí, to je doba. Tenhle se jen "našlape" a je nahoře. Někdy je taky ale problém, že v místě, kde je pod autem, nejde využít celý zdvih páky, protože je pod autem málo místa.

doplněno 19.10.12 22:45:

*palec*

 
Od: ar*
Datum: 19.10.12 22:58
 

"mám pod autem zámkovou dlažbu a kolečka nemohou popojíždět" Jednoduchý, auto nazbrzdi a "krokodýl" si ho na sebe natáhne sám. Když ho dáš na správné místo, spadnout nemůže. Jsou horší pomínky než je zámková dlažba. Pokud se bojíš dej pod hever kus plechu, po kterém může popojet. Drž se hesla od Toyoty "Nic není nemožné" ;)

doplněno 20.10.12 00:04:

Každý má to své, Cuore sportivo *srdce*

 
Datum: 19.10.12 23:03
 

Místo mám vodorovné, tak by to mohlo jít i tak. Každopádně zítra ten hever pořádně otestuju ;).

Hesla Toyoty? Já spíš hesla Škodvky "Simply clever" *frajer*

Datum: 19.10.12 22:56
 

Dala by se tato možnost kde se dá zvedání pojízdným hydraulickým heverem použít i u Felicie?

doplněno 19.10.12 22:58:

Měl jsem sem na mysli kde bych mohl hever zapřít a zvednout.

 
Datum: 19.10.12 23:01
 
avatar

U Felicie bych to řešil úplně stejně. Takže vepředu za ramena co nejblíže ke kolu a vzadu bych dal zvedák pod spodní uložení tlumiče.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar*
Datum: 19.10.12 23:03
 

Felicie= kulatej Favorit :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.10.12 23:55
 
avatar
Felda je druhá generace Favorita.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.10.12 23:04
 

To sem potřeboval vědět, díky *palec*.

 
Od: ernie*
Datum: 19.10.12 23:04
 

Tak stejně, jako radí "ar" nebo "solenza"

 
Datum: 19.10.12 23:05
 

Podvozek mají stejný, takže ano. Akorát u ramen má některá stabilizátor, takže zvedání za rameno (Pepr) asi nepůjde (ostatní varianty ano)

Datum: 19.10.12 23:08
 

Ups, a jejda:(.

 
Datum: 19.10.12 23:11
 

Ale zvedání za rameno dle Ara lze, takže vpohodě :)

doplněno 19.10.12 23:21:

jenik2: ;)

Datum: 19.10.12 23:19
 

Děkuji za odpověď "gumidku".

 
Od: ernie*
Datum: 19.10.12 23:12
 

Tak pozor. Tam je problém. Mohu nabídnout řešení. Vypracuji názorný návod v progamu. Slideshow, video apod... Zcela zdarma.

 
Datum: 20.10.12 14:37
 

Tak jsem se zde přiživil na radách, koupil jsem si totiž na letošní výměnu kol pojízdný hydraulický zvedák u Lidla. Trochu mne překvapilo, že tento zvedák táhá při zvedání za auto, takže by měl mít možnost po těch kolečkách lehce pojíždět. Takže na trávě to asi nebude ono. V nejhorším strčím čumák do stodoly, tam je cihlová podlaha :))

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.10.12 15:59
 

Máme úplně ten samí. Dneska jsem ho měl na zámkové dlažbě na plechu a vpohodě. Místo, aby tahal za auto si pod něj krásně zajíždí. ;)

 

Datum: 20.10.12 19:19
 

Také o tom hydraulickém zvedáku na kolečkách uvažuji, takže se mi tato diskuze a rady rovněž hodí:). A taky řeším, že vlastně asi na měkčím podkladu to asi nebude ono, a že tento zvedák bude potřebovat nějaký pevnější podklad, aby mohl popojíždět. Doteď jsem dělal např.výměnu kol, nebo udržbu brzd apod. na nůžkovém zvedáku, co je v povinné výbavě auta. A ten nikam nepopojíždí a zvedá namístě. Proto jsem z hydraulického zvedáku na kolečkách z nezkušenosti trochu nervozní, co to udělá pod autem, aby jej tam někde nepoškodil:(.

 
Datum: 20.10.12 19:23
 

Taky jsem vše dělal na nůžkovém a dnes jsem si ten hydraulický s kolečky vyskoušel a je to bez obav. Měl jsem ho na plechu položený na zámkové dlažbě a vpoho si při zvedání pod auto zajížděl a auto si netahal na sebe.

Ještě je jeden hydro a je to taková panenka. Jen je dost vysoký a tak všude nevejde. Pracuje jako nůžkový. Do stran se neposouvá. Je to píst do vrchu.

Datum: 20.10.12 19:30
 

Jo tu panenku znám, problém je ten jak píšete že se všude nevejde, proto uvažuji o tom pojízdném, který je, nebo bývá nížší.

doplněno 20.10.12 19:38:

Jediné co jsem donedávna nevěděl, že ten hydraulický zvedák s pístem nahoru, že se mu říká panenka, na to jsem přišel při hledání zvedáků, jaké se nabízejí na trhu :).

 
Datum: 20.10.12 20:23
 

Panenka se říká i té pevné podpěře. Má takovou trojnožku a jednu nohu nahoru. Trojnožka tvar sukýnky - odtud asi ta panenka :)

doplněno 20.10.12 20:24:

obr

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.