Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přihlášení přípojného vozíku?

Od: aznoh24 odpovědí: 13 změna:

Dobrý den. Prosím o radu,jak přihlásit přípojný vozík.

Jedná se o štípačku na dřevo,vyrobená finskou firmou. Je uložená na podvozku,a lze ji tahat za autem.

K tomuto "vozíku" mám od výrobce certifikát na nápravu(do 140km/h),certifikát na tažné zařízení, certifikát na osvětlení,certifikát na odrazky.

V papírech od výrobce je dále uvedeno, rozměry stroje,rozměry pneumatik,váha.

Jak mám tento stroj přihlásit? abych dostal SPZ a mohl s tím do provozu.

Děkuji za radu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

tak todle sem nikdy neřešil ale tuším že to nejdřív bude muset projí STKčkem a pak se to bude muset pojistit a pak teprv přihlásit osobně bych si brnknul na dopravku a zeptal se jich co vše je potřeba *cteni*

aznoh24
hodnocení

Na dopravce jsem byl. Několikrát. První mi řekli,že bude stačit když budu mít homologovaný(certifikovaný) oje(tažné) a nápravu. To mám. Ale teď když jsem tam s tím přišel,tak mě to nechtějí udělat. že to nemá VIN kód a bez VINu nic nepřihlásí.

Tak nevim co mám dělat. Děkuji za rady.

to bude asi problém co skusit kontaktovat výrobce jestli existuje? ten win to nikdy nemělo nebo je nák poničenej?

aznoh24

Vin kód to nemělo a nemá,protože jej výrobce nedělá,mají tam jen seriové číslo. stroj je uplně nový,vyroben 1.10.2012.

Náš stát zase dělá v tomhle problémy oproti celé evropě. protože tyhle štípačky,na podvozku jezdí naprosto běžně všude okolo,Německo,Rakousko,Slovensko,Finsko,Švédsko. Nikde není úproblém to přihlásit. jen u nás.

 

nu*
hodnocení

0x

Je nutné rozlišovat přihlášení a schvalování, pokud někdo z výrobců neabsolvuje schvalovací zkoušky u národní typové zkušebny, nemůže prodávat speciální vozíky jako vozíky, ale jen jako soubory náhradních dílů, i když jsou k těm dílům doloženy jednotlivé homologace...

Budete muset podstoupit schvalovací proces, jako individuální výrobce vozíku

To ce není schváleno, nelze ani registrovat

VIN musí mít každé nově vyrobené vozidlo, jak vidíte, nemáte žádné vozidlo ale jen slepenec dílů...Pokud požádáte o povolení výroby, úřad Vám přidělí 17-místné úřední číwslo. Jdětě na úřad.

Mimochodem, certifikát se kterým se přihlašují auta a vozíky bez dalšího shvalování se jmenuje CERTIFICATE OF COMFORMITY, je to doklad který je výsledkem homologačních zkoušek platných pro celou EU. Vy asi nic takového nemáte.

aznoh24

Mám DECLARATION OF CONFORMITY

to je něco jineho? Nebo je to to samé?

nu*

Pane na dálku Vám neporadím, nevím co máte, ale s největší pravděpodobností bezcenný papír...COC je prohlášení o shodě, COC listem vybavují výrobci své výrobky vyráběné ve shodě, na cOC listu je uvedeno číslo ES homologace, ve tvaru napříkald e2*93/59*0016*01...to je označení státu, číslo směrnice, pozměnovací směrnice atd podle kteé bylo vozidlo schváleno...vozidlo lze pak kdekliv v EU registrovat...Někteří výrobci malých sérií "nedosáhnou" technicky ani finačně na to, aby byli schopmi splnit přísmné EU normy a absolvovat schvalování, které je pak platné pro celpu EU, tak na to prostě se**ou...prodávají co se dá...Přípojné vozidlo kategorie O1 vyráběné v EU po 29.10.2012 musí absolvovat ES zkoušky a získat ES prohlášení o shodě...na to mnoho výrobců nedosáhne, proot budou prodávat cokoliv, co bude muset řešuit indioviduálně koncový zákazník, takže tyto případy se budou po 29.10.2012 množit...

Pokud se někdo rozhodne prodávat slepenec náhradních dílů, za "výhodnou" cenu, do které nemusí započíst náklady na absolvování typových zkoušek a následné získání oprávnění vyrávět tyto vozidla ve shodě, přenáší tuto povinnost na koncového uživatele...

Pokud nemáte COC, ani registrační doklad, kterým prokážete schválení technciké způsoilosti uvedeného vozidla, budete muset postupovat, jako kdyby jste si vozík vyrobil sám...

Pokud má v ČR tato slavná firma svého akreditovaného zástupce,. mžete s ena něj s dlvěrou opbrátit o radu...Jinak platí co sjem napsal...požádáte o povolení výroby vozidla, splníte zákonné podmínky, tedy doložíte homologaci nápravy, oje atd, pak abslovujete TP, TK a násoledně obdržíte Rozhodnutí..na Úřadu zaplatíte 2000,- Kč za individuální schválení, na STK cca 2000,- Kč

doplněno 19.10.12 12:31:

také varuji před kupováním různých vozítek z polska bez podrobného prostudování připojené dokumentace, stane se že lidé dostanou desítky barevných listů, různých certifikátů, které jsou bohužel k ničemu...k tomu desítky listů překladů...

Mimochodem úřad může požadovat překlad příslušných potvrzení o homoogaci jednotlivých částí, ze kterých je slepenec slepen, ale také nemusí...

Takže dle mého názoru, jediná cesta jak dostat vozítko do registru je individuální schválení...

nezaslouží si nu pochvalu?

Určitě!

a body!

a hezký víkend přeji.

aznoh24

Obchodní zastoupení je na slovensku pro střední evropu. Je to finský výrobce,ne žádný polský slepenec.

Problém je v tom,že když s těmi papíry jdou na slovensku přihlásit,tak jim to bez problému přihlásí,v Německu to samé,v rakousku jak by smet. Jen u nás jsou výjmečné předpisy oproti celé EU.

Když se dopracuji ke zdárnému konci,dám vědět jak to proběhlo.

Nepohrdnu dalším konstruktivním nápadem,radou jak to provést. díky

bo*

PRVNÍ cesta je na STK!Pokud to nevezmou,tak se domluvit s nějakým Němcem,ať to přihlásí u nich(když to všude jde)Potom to od něj jako koupit a udělat si převod.Ale naco to dělat,kam s tím proboha budete jezdit?Závodit?Není to lepší hodit na homologovaný vozík u nás?

aznoh24

To mě také napadlo,přehodit to na druhý vozík,ale proč to komplikovatmkdyž to má vlastní nápravu atd.

závodit nechci,ale budu s tím muset občas přejet,podle potřeby.

S tím že to přihlásim na slovensku a pak to tady přehlásim mě to také napadlo. Když to jinak nepujde,asi to tak udělám.

nu*

ještě jednou Vám opakuji, že přihlásit a schválit + následně přihlásit jsou dva rozdílné úkony, vozidlo s COC listem lze přihlásit bez předchozího schvalování, protože schálení již proběhlo v některé zemi EU, nescvhálené vozidlo se musí nejdříve scvhálit, a až poté přihlásit...Mimochodem, prodeJCE Vám měl dát k vozíku čistOpis TP a mohl jste to rovnou registriova, TEDY PŘIHLÁSIT.

Tak se opláchněte vlažnou vodou a ještě jednou se podívejte na papíry co máte, pokud máte doklad o tom že byl vozík SCHVÁLEN někde v EU, máte to zapsáno v těch papírech...pak máte COC list...Pokud nemáte COC list, budete muset absolvovat technickou prohlídku a technickou kontrolu...

Když tak dobře znáte EU legislativu, nebude Vám dělat problém najít si příslušnou směrnici na stránkách EUROLEX, kde jsou i v češtině, a tam SI PČEČÍST, JAK VYPADÁ A CO OBSAHUJE COC list...budete mít ve všem jasno...

Postupy registrace na základě COC listu jsou všude stejné, pokud COC list nemáte, ale na Slovensku je zastoupení, COC list si vyžádejte

doplněno 22.10.12 19:28:

místo těch keců o slovensku, německu a rakousku, kde jste nikdy podobný sLepenec nepřihlašoval jste to sem moh dávnO naskenova, protože vůbec nevíme o čem se bavíme

doplněno 22.10.12 19:29:

místo těch keců o slovensku, německu a rakousku, kde jste nikdy podobný sLepenec nepřihlašoval jste to sem moh dávnO naskenovat, protože vůbec nevíme o čem se bavíme

 

kuklik*
hodnocení

0x

Zkuste se podívat sem. Uvažoval jsem o něčem podobném jako vy. (nakonec z toho sešlo)

liberec.cz/...

Podobný postup jako najdete v odkaze bude po celé ČR. Registrace individuálně stavěného vozidla zdaleka není tak problematická jako se většinou říká.

Jinak je také řešením sehnat doklady k vozíku se štítkem a ten přidělat. (to se používá když se dělají přívěsy ze starých aut)

:)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]