Fabie TDI topeni

Od: Datum: 18.10.12 13:28 odpovědí: 13 změna: 27.10.12 16:59
Dobry den. Nedavno jsem si poridil naftovou fabii. Na kratke trasy ale skoro vubec netopi, jenom kdyz jedu nekam dal. Pry se do vsech tdi montovalo pridavne elektricke topeni ale mne asi nefunguje nebo ho tam nemam. Nevedel by nekdo jestli se da nejak zjistit zda je tenhle panel v topeni namontovany? Nebo pokud tam je tak jak to udelat aby to topilo, protoze ted uz rano slusne klepu kosu a mozna zbytecne. Dekuji.
avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: peetcze
Datum: 18.10.12 14:28
 

Nepíšete, jaký objem motoru (1.4 nebo 1.9). U 1,9 to trvá celkem dlouho, to je normální. Elektrické topení mají všechna premiová auta koncernu. U Skodovky je to od Octavie II.

 
Datum: 18.10.12 15:06
 
avatar

proč se nezeptáš nejlíp u prodejce a ptáš se někoho, kde neví vlastně jaký máš přesně typ a výbavu. Grrrrrr. Pochybuju, že tam něco takového je a prodejce by tě na to při prodeji neupozornil. obecně TDI pokud nejezdíš jak dobytek se zahřívá pomalu. Osobně na zimu doporučuju (když mrzne!) mít zadělanou dolní mřížku (jak je mřížka při spodku nárazníku) např. plechem, jež zamezuje takovému ochlazování. Na léto to samozřejmě odělávám. Ale můžu říct, že mě to pomohlo velmi. Když byly mrazy -20st. krásně fábka topila a kolega se svým 1.9 Tdi neskutečně mrzl.

 
Datum: 18.10.12 16:08
 

všechny tdi určitě ne..! jsou dvě možnosti, bud bufík a nebo myslím tři žhavici svíčky v orkuhu... hlavně doporučuju při studenem motoru nedavat teplotu na max a rychlost větraku nejlip na 1.. jinak se pak okruh ochlazuje a trva to ještě dele

 
Od: adammmm
Datum: 18.10.12 17:38
 
Všechny dieselové Fábie mají v topení sériově třístupňový elektrický topný článek s příkonem 1kW. Jen u aut co byly určený do jižních zemí asi chybí. Neznamená to že v autě bude během minuty hic, ale zlepšuje to náběh topení. Měl jsem služební Fabii 1.9SDI výbava Classic lidově zvaná "žebrák" a už za pár minut to foukalo horký vzduch. Dojeť si s tím do servisu, tam ti řeknou co a jak.
 
Datum: 18.10.12 18:08
 
avatar

no a čím se ten 1kw článek napájí . . .? to by mězajímalo.

 
Datum: 18.10.12 18:06
 
avatar
Žádný článek nehledejte, jedná se o topnou spirálu v okruhu chladící kapaliny a ani ji tam nemusíš mít, většinou je určená pro severské země, ale i u nás můžete být. Pokud máš dovoz z jihu, patrně tam nebude, pokud ji tam máš, nemusí fungovat. Spíná se automaticky, dle venkovní teploty a teploty motoru a napětí v síti vozu. Pokud nefunguje nebo slabě dobíjí altik, nebo má velký odběr od jiných spotřebičů, tak se nesepne vůbec.
 
Od: adammmm
Datum: 18.10.12 18:48
 
Ne. Je to elektický radiátor přímo v topení, chladicí kapalinu to neohřívá.
miramira: alternátor má v dieselových fabiích min 110A, lepší výbavy 150A. Ten topný panel žere na plno tak 80A, proudu je většinou dost. A pokud ne a jsou zapnuty další spotřebiče, jednotka spíná jen druhý nebo jen první stupeň při kterých má nižší spotřebu.
 
Datum: 18.10.12 19:12
 
avatar

adammmm-jen pro doplnění-altík u nafty koncernu VW (TDíčka) začínal na 70A-a ani Fabie s 1.9 TDi není vyjímkou,stačí se podívat někam online AKelly,Elit atd...

 
Od: nu*
Datum: 18.10.12 19:36
 

PD-čko 74 kW je něco úplně jiného než SDI-čko...Motor je bytelný,. jsou v něm velké tlaky a samozřejmě je také účinný, proto neprodukuje nadbytek tepla jako staré SDI-čko...jí dojíždím do práce cca 14 km a na provozní teplotui v mrazech jsem se s PD-čkem někdy ani nedostal... když jsme dojížděšlukazovalo to ccy 70-80 stupňů...ale s pédéčkem se jezdí na krouťák, ten je téměř maximálí už od cca 1750 otáček...není to tříválcový vysokootáčkový mixér jako hátépéčko...Takže auto je v pořádku, pokdu chcete více tepla jezděte na vyšší otáčky s vyšší spotřebou...jinak v mrazech jsem zapínal topení až poté co se motor trochu ohřál...

 
Datum: 19.10.12 20:10
 
avatar

... nebo zadělávat / zakrývat ten chladič a proudění vzduchu v zimě na motor. Věřte že v mrazech je to velmi znát.

 
Od: mirek89
Datum: 18.10.12 20:45
 
Ano je to 1.9TDI 74kW. Tak nevim, nejsem z toho moudry. Na jednom foru jsem cetl ze je to v kazde naftove fabii tak jak rika adammmm a ze to ohriva vzduch, ne motor, to pry bylo jen u Octavek. Je to obdelnikovy primotop dole ve skrini topne soustavy, maji od toho vest kabely k akumulatoru a k nejaké jednotce. Rikam si, to by si prece majitele naftovych fabii nestezovali ze jim to spatne topi teda kdyby to mely vsechny, ze? Ze by to u vetsiny techto aut nefungovalo se mi nechce verit. Do servisu se mi nechtelo protoze jsem si myslel ze je to nejaka drobnost kterou vyresim sam. Pry tam jsou nejaky rele ktere maji cvakat jak se to zapina. Ja ale nevim kde jsou u fabie relatka, kdyz zapinam vyhrivani okna, neco nekde u pojistkovky neco cvakne, tak tam? Do servisu si zajdu, co kdyz to tam prece jenom je a bylo by blby to nevyuzit.
Od: nu*
Datum: 19.10.12 12:33
 

pak jedině na www.ulozto.cz nebo na fóru najít odkaz na podrobnější manuál a nastudovat

 
Od: mirek89
Datum: 27.10.12 16:59
 
Tak mi vcera v servisu udelali radost. Byvaly majitel asi neco delal s panelem topeni a konektor od spinace na tom levem knofliku byl vytazeny. Zapojili to zpatky a uz to funguje, trikrat to cvakne a za chvili to uz fouká horky vzduch!

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.