Praskle tesnení pod hlavou

Od: Datum: 17.10.12 15:47 odpovědí: 18 změna: 21.10.12 21:11

Muze me prosim z vas nekdo vysvetlit,proc me tak casto praska tesneni pod hlavou?Uz to menim behem roku po druhe.

Diky za odpovedi.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bo*
Datum: 17.10.12 15:53
 

Je na to mnoho důvodů.1)bývá křivá hlava,2)špatný postup při dotahování,kup si jinou našrotě a dej ji tam.Nebo volšový ruce.Těsnění je celoživotní záležitost.

 
Od: ar*
Datum: 17.10.12 15:55
 

Co je to za motor?

Pokud vám zlobí termostat a motor se i krátkodobě přehřeje je možné, že těsnění "vyfoukne".

Těstnění při výmněně nebylo správně dotahováno a utaženo nesprávným Nm.

Nekvalitní těsnění.

Poškozená dosedací plocha na hlavě nebo bloku.

doplněno 17.10.12 16:51:

To: gumídek, jseš si jistý, že všechny motory mají v bloku vložky válců jako Favorit?;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.10.12 16:39
 

Další možnost jsou utopené vložky válců. Nemají přesah.

doplněno 17.10.12 18:01:

Ar: Taky jsem nenašel, o jaký motor se jedná, tak je tu možnost, že to bude 781.xxx ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ladaadal*
Datum: 17.10.12 19:40
 

Křivá hlava, špatné utahování, utopené vložky, důvodů je plno a pokud příčinu nenajdeš, zřejmě ti to bude dělat dál. Sundat, nechat přefrézovat a odtlakovat hlavu (z vrakáče může být taky křivá), jestli to má vložky, tak zkontrolovat přesahy, montovat tak jak se má a nemůže ti za dalších 10 let prasknout ani podfouknout, to by muselo být hodně aušusový těsnění.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.10.12 20:53
 
avatar

ladaadal-těsnění hlavy je "nejslabším" článkem,takže povolí jako první(většinou)-ale výdrž 10 let je trošku nadsazená-uvařit motor dokáže kdejaký tydýd během pár kilometrů-když to přeženu-prostě o tom to není...Ale k problému samotnému-počínaje těsněním(pouze a jen Viktor Reinz)-než ho vůbec budeš měnit-sundej hlavu,očisti,odstroj vstřiky atd a navštiv pana Lounka v činěvsi u Poděbrad(a to at jsi odkudkoli) http://www.lounekwelding.com/ fakt pan opravář přes hlavy,sváření atd.-je vyhlášenej...,podle výsledku se domluvíte co a jak...Poté ti řekne i tlouštku těsnění,jsou běžně tři typy,ale nechá se dohnat i spešl dle potřeby(síla těsnění)...Neodhalíš-li problém,můžeš měnit stále dokola-jo a určitě i šrouby do hlavy-po každém povolení musí být nové(opět V.Reinz),stejně jako komplet motorový olej-to taky spousta lidí podcení(při sundavání se chtě nechtě do oleje dostane chladící kapalina-a tím je olej.nápln v motoru k.o.)-kor jestli máš turbínu-to je tak třikrát komplet tradá olej(proplach)-opravdu nepodcenit...!

 
Od: ladaadal*
Datum: 17.10.12 21:46
 

Nejslabší sice je, ale kolikrát za život jsi uvařil auto? A nevidím jediný důvod, proč by mělo 10 let být nadsazeno, mám to z vlastní zkušenosti. Ty snad měníš těsnění pod hlavou každých 5 let? Pak ovšem nevím, jak jezdíš, normálnímu člověku to vydrží. A za další - nevidím důvod, proč pan Lounek. Věřím, že je to machr, ale věř, že není jedinej v republice. Jen blázen by jel přes půl republiky kvůli vyrovnání hlavy. Nevím, jestli v každém kraji či okrese, ale u nás machr je a Lounek se určitě nejmenuje.

 
Od: lipiczech
Datum: 17.10.12 21:59
 

to je dalsi vec..mel sem to v servisu s tim,ze pod autem byla louze,takova mastna emulze,ale rikali me,ze olej nemenili,ze je cistej..je to mozne?jinak na merce se opravdu nezda,ze by tam byla voda..ale taky sem pocital s tim,ze to rovnou vymeni..

Od: ladaadal*
Datum: 18.10.12 06:50
 

No jestli ti v servisu při výměně hlavy nechali starej olej, tak fofrem sehnat jinej servis. To jsou ňáký kůlničkáři domamonti. To sis to mohl udělat rovnou sám. To se nedivím, že měníš 2x do roka. Dej to do pořádnýho servisu. Bude o pár procent dražší, ale udělá ti to pořádně. Nejlépe, když jsou dobré reference od známých.

 
Od: itan71*
Datum: 17.10.12 20:36
 

Srovnat hlavu pokud nepomůže sehnat celý motor z vrakáče

 
Datum: 17.10.12 22:55
 
avatar

typuju že ste dělali těsnění a nesrovnali hlavu na magnetický brusce co je to za auto?

 
Od: lipiczech
Datum: 20.10.12 14:29
 

tak dnes jsem si vsiml,ze me nespina ventilator,je mozny,ze by to delal termostat?protoze teplota normalne i po vymene tesneni leze nad devadesat..uz sem z toho na nervy..je to fiat punto

Od: ar*
Datum: 20.10.12 15:07
 

Důležité je pořádně odvzdušnit soustavu. U Fiatů bývá zvykem odvzdušnovací šrouby na hadicích do topení, jsou u motorové stěny. Jestli je toplota na 90° , měl by být žhavý i chladič. Pokud není, termostat zůstává zavřený a motor se zase může uvařit.

doplněno 20.10.12 15:46:

" slysel jakysi pretlak,unik vzduchu " to pravděpodobně probublala vduchová bublina. Odvzdušnit to je celkem jenoduché. Jak jsem psal na těch hadicích bývají dva šrouby , na každé jeden. Většinou to jsou takové plastové s talířovou hlavou, aby se to nechalo povolit ručně. Nastartovat malinko povolit ten horní šroub. Jestli je tam vzduch bude nejprve syčet, pak prskat a pak už jen "voda". Utáhnout a hotovo. Hlídat jestli je dost kapaliny v expančce, po probublání hladina klesne, pokud je tam vzduch.

 
Od: lipiczech
Datum: 20.10.12 15:15
 

jo takhle..ja kdyz sem na to dnes koukal a teplota byla nad 90% tak sem slysel jakysi pretlak,unik vzduchu a jakmile to spadlo na 90 uz nic slyset nebylo.Zvladnu to odvzdusnit i sam?diky moc za radu

Datum: 21.10.12 10:06
 
avatar

Na Tvoji poslední otázku ,jestli to zvládneš sám,Ti mohu odpovědět jen podle momentální nálady: 1) jsi machr,to zvládneš,nebo 2)jsi levej,dej to do servisu. Na takto položenou otázku se nedá odpovědět,když Tě neznám.

Včera jsem měnil přední dveře(stahování okna na kliku) za dveře(elektrické stahování okna) a neptal jsem se jesli to zvládnu.Vždy pokud něco nevíš ptej se raději na postup prací,je zde mnoho machrů,kteří jsou schopni dát Ti dobrou radu.

Jinak Ti přeji zdárné vyřešení problému.Jiří.

 

 

Datum: 21.10.12 15:13
 
avatar

to že nespíná ventilátor může bejt v háji termospínač na chladiči,náká pojistka,relátko či samotnej ventilátor vše skouknout

k tomu termostatu klidně se může sekat dej novej

 
Od: itan71*
Datum: 21.10.12 12:09
 

Já když jsem měnil poprvé těsnění pod hlavou pozval jsem si kámoše*frajer* který to uměl, *palec*nechal mě to dělat samotného jen se díval a radil.*placni*

 
Od: lipiczech
Datum: 21.10.12 21:01
 

tak odvzdusneno vzduchu tam bylo celkem dost,ale problem pretrvava..teda..mozna je jen ve me mozna se zeptam jako idiot..Na ukazateli teploty neni zadna cislovka,pouze carky,tak zakonite sem myslel,ze 90st. je polovina ukazatele,ale je mozny,ze standart by bylo i neco nad?raficka je tak ve 3/4.obsah je 1.2

Od: aroff
Datum: 21.10.12 21:11
 

90ºC nebývá v polovině, je většinou za polovinou. Ber to tak, že ukazatele jsou zhruba od 40-120ºC. Od 100-120ºC to bývá značeno červeně. Mám dojem, že i u Punta je to tak značeno Nesmí to prostě do červeného pole a zůstat to kousek před ním. Než se to dostane k červenému musí se zapnout vrtule sahary (chladiče). Toto si vše pekontroluj.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.