Preventivní opatření benzinák

Od: Datum: 16.10.12 20:45 odpovědí: 13 změna: 18.10.12 17:29

Dobrý den,prosím o váš názor, čím preventivně chránit u benzinového auta škrtící klapku atd,aby se nezanášela zplodinama atd.,aby prostě fungovala bezchybně nonstop. snad jste pochopili na co se ptám. Díky


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.10.12 20:51
 

tak myslím že předcházet se tomu moc nedá.. spíš ji pravidělně čistit

 
Datum: 16.10.12 20:55
 

Sací potrubí (to plastové) ke klapce včetně filtrboxu musí být těsné a nepopraskané, aby z venku nešel přisávaný falešný vzduch s prachem a částicemi ... nefiltrovaný). Dále se musí měnit filtrační vložka ve filtrboxu, aby byl vzduch pokaždé dobře čistý bez prachu.

Pokud je před klapkou montovaný tuším EGR ventil, který část spalin posílá zpět ke spálení, tak je tu problém. Nelepší je ho nějak vyřadit z činosti nebo ho bypassovat do výfuku a zplodiny neposílat na klapku.

Př. U Felicie by se jednalo jen o pravidelnou výměnu filtru (vložky) a kontrolu těsnosti spojů a stavu sání (bez prasklin). Pak se klapka nemá jak zanášet a jen se zanese až za hodně dlouhou dobu částečkami, které nezachytí ten filtr.

Další možností je pravidelné čištění klapky. Pak se nebude odstraňovat tak velký nános svinstva a klapku to tolik nerozhodí (nebude třeba její seřízení).

Hlavně používat kvalitní filtrační vložky a nešetřit. Levné toho moc nezachytí. Některé tuším jsou i nečím napuštěné, aby lépe zachytili prach.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 16.10.12 21:14
 
avatar

u aut bez EGRu klapka většinou funguje zcela bez problémů-EGR ventil je zlem a je vpodstatě nutné se jej zbavit-podle modelu a motorizace,kterou vlastníte-vygooglujte na foru clubu vaší značky auta postup-napříč spektry zmaček aut jsou podrobné návody-protože onu pravdu o škodlivosti ventilu pro motor(sání atd.) už odhalili mnozí...Vy taky nedýcháte splodiny ze svého komínu(obrazně řečeno),asi by se vám trošku "špatně dýchalo"-a stejné to má i motor vašeho auta...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.10.12 21:12
 
avatar
Škrtící klapka se zplodinama zanášet nebude, proto by měla? Z toho strach mítinku nemusíš.
 
Datum: 16.10.12 21:15
 

Honzasi a čistit preventivně myslíš mechanicky ne nějakým postříkáním?

Datum: 16.10.12 21:18
 

Jsou na to spreje a hlavní složkou je Aceton. Stačí na volnoběh trochu prostříknout po dávkách, aby se motor nezadusil, případně při zvýšených otáčkách na ni stříknout. Jen v garáži, nebo v době, kdy ve vzduchu není pyl a prach a je chladno.

Mechanicky tomu pomáhat nemusíš, když je to preventivní. Sprej je na to jako wapka. Jen hodně zanešenou drbat kartáčkem na zuby a stříkat u toho *smich*

doplněno 16.10.12 21:19:

Ale to už je samosebou lepší vymontovat ze sání a nedělat to na autě.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.10.12 22:46
 
avatar

zaslepit EGR a pokud to vůz vyžaduje odstavit ho i v ŘJ

 
Datum: 17.10.12 08:58
 

ale řekl bych že ta klapka se zanáší z části i z odvětrani klikovky a olejové mlhy.. myslím že prach neudla takovy sajrajt.. jinak egr je jasny... ten je schopny klapku zaprasit řádně..

 
Datum: 17.10.12 09:06
 

1. Namontovat oil catch tank. To pomůže nejvíce. Přes odvětrávání víka ventilů jde olejová mlha do sání, kde zas.re co může.

2. Pokuď má tvé vozidlo EGR ventil, tak ho zaslepit.

 
Datum: 17.10.12 21:12
 

Mám dacia logan 1.4 benzin 2006, má to vůbec EGR ventil a jestli ano, fakt nevadí když se zaslepí a proč ho tam vůbec dávají? Díky za vysvětlení.

Datum: 17.10.12 21:25
 

Tak tento motor ho nemá a EGR se dává pro lepší emise. V ostatních případech jen škodí.

 
Datum: 17.10.12 22:28
 
avatar
Proč ho tam dávají? Tlaky z unie, automobilka je z jedněch důvodů ovládaných státem a stát diktuje, co budou nebo nebudou vyrábět a egr je jeden z důvodů, jak snížit emise, ale i účinnost. Existuje sice"močka", ale do osobaku stále drahé řešení a zabírá hodně mista a navyšuje cenu auta a provozní náklady. To je důvod, proč výkony už nemůžou až tak nahoru a spotřeba dolů. A přitom by to šlo, dieslové motory mají stále rezervy, ale výrobci mají svázané ruce a do nových neoverenych technologií se nikdo nehrne, i když jsou stále novější řešení, technologie jsou dost drahé a nikdo neví, kam se vývoj vydá. Proto i nový rapid, nebude mit pod kapotou nic nového a kvůli ceně se vrátil i k vlečené zadní nápravě.
 
Datum: 18.10.12 17:29
 

díky všem za vysvétlení .

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.