Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stojící kolona vs. vedlejší silnice

Od: honzas1® odpovědí: 28 změna:

dobrý den, chtěl jsem se zeptat na následujicí situaci... je kolona stojících aut na hlavní silnici, vedle kolony je odbočka na vedlejší silnici.. je pravidlem nebo je jen slušnost nechat mezeru aby např protijedoucí auta mohly odbočit na tuto vedlejší silnici? protože jsem jel ve směru kolony, a potřeboval jsem par aut objet a pak odbočit v pravo ale žadnou mezeru jsem neviděl tak naštěsti jsem se vlezl zprava, ale kamoš je objel zleva ale pak už se nemohl dostat na vedlejší protože mezera žadna a pustit ho nikdo nijak nechtěl.. i pro auta co jedou proti a chcou odbočit vlevo tak je to trochu blbá situace,, jak se to pak dá řešit? zbývá jen si ťukat na čelo? :D je to na stavbě silnice..

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cockpunk*
hodnocení

2x

Mezeru bys nechat měl, protože se jedná o křožovatku. A v pravidlech je že do křožovatky nesmíš vjet pokud ti situace nedovoluje pokračovat v jízdě v křižovatce a za křožovatkou. Alespoň takhle si to vysvětluju já:)

doplněno 15.10.12 15:04:

Tyjo tak to se mě ještě nestalo v jedný větě třikrát stejná chyba*smich*

 

mowla*
hodnocení

2x

Podle zákona mezeru na křižovatce nechat musíš - nesmíš do křižovatky vjet, pokud za ní memůžeš pokračovat v jízdě (čemuž brání kolona)...

Bohužel, někteří netrpěliví troubové to nevědí nebo nerespektují...

doplněno 15.10.12 15:26:

To Cockpunk: Aspoň je jasné, jak tě taková představa rozlítila... ;) *smich*

 

gumidek*
hodnocení

0x

V křižovatce nesmíš zůstat stát, takže tu mezeru musíš udělat. Zároveň nesmíš stát na přechodu, který na křižovatkách většinou je.

hodnocení

diky za odpovědi.-. uplně stejně si to vysvětluju i já..

on je ale rozdíl mezi "zastavením" a "zastavením vozidla". zvláště u vámi zmiňovaného příkladu s přechodem pro chodce. . .

 

itan71*
hodnocení

0x

To není jen slušnost ale i povinnost je to jako na křižovatce ikdyž mám zelenou a nemůžu pokračovat za křižovatkou musím stát aby měly volný průjezd záchranné složky ovšem někteří řidiči jsou čur... a nebo si sedí na vedení

doplněno 15.10.12 21:15:

Švestky by se měli na to zaměřit víc než třeba na posr... zákaz stání nebo zákaz zastavení apod.

doplněno 15.10.12 21:23:

Ještě víc miluji řidiče co se poposunují ke křižovatce nebo okruháči, že mi auto sotva jede na jedničku a z bídou mám tis.otáček popř.stále vymačkávám spojku a ten předemnou má ještě díru na dalších 5 auťáků. To by mě *cert*vzal.

doplněno 15.10.12 21:57:

@milancukrar a jaká to je plynulost provozu když je díra před náma na 5 aut a za náma čekají a jde vše pomaleji, nehledě na to že každé auto jezdí na něco jiného tzn. diesel - benzín + nizko - vysoko otáčkový motor.

itane, nevím zdali si teď porozumíme...

"... a ten předemnou má ještě díru na dalších 5 auťáků." podobně to dělám já, snažím se kolonu nebrzit stálým rozjížděním a bržděním, snažím se o plynulost, třeba jízdou na stálou rychlost... a když to auto přede mnou rozjíždí, brzdí, cuká...ať cuká, jedu třeba na volnoběh plynule...

OK, hněváte se na mne?

doplněno 15.10.12 22:18:

itane, kdysi jsem viděl na jutube (nebo jak se to píše) testování řiičů na velkém okruhu, kde se pohyboval mnoho aut za sebou do kruhu...

tam se testovala plynulost dopravy a mezery mezi auty...

to je na delší povídání, třeba na mostě u Parama, když vyjedou vojáci z kasáren okolo 15:15 hodin...

ale každý věříme něčemu...

co se stane až přidám plyn a dojedu ty auta před sebou? Musím přibrzdit...

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Honzo, jak zde bylo jednou zmíněno, jedná se o zastavení vozidla, nikoliv o zastavení v křížovatce.

Příklad, kolony na silnici známe všichni, jedeme, nadáváme a couráme se..

kolona jede 10-15km rychlostí.. kolik metrů si necháte před sebou? No a najednou zastaví auto před Vámi...a za Vámi zastaví...hm a jste v křížovatce...Takových aut je více...

Co jste porušil? Nebo snad každý v koloně zastaví před křižovatkou a počká až odjede auto před ním?

Teorie a praxe je jiná.

Rozhodně jsem ale pro to, aby každý řidič používal hlavu a nechal mezi auty uličku na průjezd jiných...ťukání na čelo nepomůže...jen osvěta a výchova...

Takto denně je to na křižovatce zde, 50°1'37.369"N, 15°46'7.406"E, když jedu k semaforu...

 

frame*
hodnocení

0x

Nechat místo na odbočení na vedlejší je POVINNOST. Pokud nastane taková situace, kdy se mi nedaří odbočit, protože tam nějakej vůl stojí (v kžižovatce) - najedu si tak jako, že budu odbočovat a dám světelné znamení (blinkr). "A starej se blbče" Případně začnu nepřerušovaně troubit. To, že tam nenechal mezeru je věc, která mě dokáže totálně vytočit a může jí snad udělat jen člověk s IQ nedosahující získání řidičáku.

hodnocení

jo ale rozlišujme dvě věci... popojiždějici kolona.. tak tam bych to bral.. ale tady v mem připadě se stoji na semaforu..,, takže auta zastavujou jedno za druhym bez popojižděni..


..."A starej se blbče" Případně začnu nepřerušovaně troubit...
ale proč? troubení je v tomto případě stejný přestupek...a nic to neřeší...

Musíte mít hodně silnou houkačku, která překážející auto sfoukne ze silnice*smich*

frame*

Proč? A co navrhujete vy. Když jedu proti stojící koloně a chci odbočit skrze kolonu (tedy vlevo) - mám zastavit a nechat tak vytvořit kolonu i za mnou. Poprvé jsem se s touto situací setkal v autoškole. Instruktor řekl: "odbočte vlevo" Já ho nechtěl poslechnout, protože to prostě vlevo nešlo. On byl však neodbytný a dle výrazu ve tváři řidičky, která na tom místě neměla s autem co dělat - to konečně pochopila.

Jak to tedy řešíte milane vy? Já se rád poučím.

asd*

Milan je nejspíš ten co do křižovatky najede i když nemůže dál, pak stojí uprostřed křižovatky a říká "proč na mě ten xxx troubí, kam mám asi uhnout ty xxx když přede mnou jsou auta".

Takový by se měli převracet do příkopu... Nechat mezeru na odbočení je 1. slušnost a 2. povinnost.

V kolonách je lepší (rychlejší) jet pomalu a nechávat klidně i větší mezery, než přískokama s lepením se na kufr. Pokud se jede pomaleji než za 1 na volnoběh, tak je lepší zastavit, nechat je kus poodjet a pak je zase pomalu dojíždět na volnoběh. Hlavně pro spojku je to šetrnější než přískoky nebo dokonce jet pořád s klouzající spojkou. Rychlost kolony taky vychází líp.


asd, je hezké, že mě neznáte, ale víte jak se nejspíš chovám... četl jste, co jsem napsal, že "rozhodně jsem ale pro to, aby každý řidič používal hlavu a nechal mezi auty uličku na průjezd jiných"
Vy byste mě najraději převrátil do příkopu? Proč tolika zloby a arogance na silnici...
souhlasím s Vámi s těmi mezerami v koloně, avšak je tu i jiná názor, viz...

Dobře, dotyčný nemá v křižovatce co stát a zasloužil by na zadel. Ale on už tam stojí. Co Vám v tom případě troubení pomůže? Dopředu nemůže, dozadu nemůže... myslíte že po Vašem zatroubení vystrčí vrtuli a vznese se nad pole?

asd*

Příště tam tu mezeru nechá ;) Pokud mu to nedojde ani po tom co na něj budou troubit všichni a pokaždé, tak pak už ale pomůže jen to převalení do škarpy...

frame*

A myslíte, že když situaci necháte jen tak, tak, že si dotyčný uvědomý, že překáží a příště to neudělá.

Nepředpokládám, že by se vznesl a uhnul mi. Udělá to co musí. Couvne metr dozadu a na plný rejt odbočí taky v pravo. Za svou chybu zaplatí tím, že se bude muset někdo otočit a snažit se opět nas...at zpět do kolony.

A co mám dělat já, když mi někdo brání v odbočení? Mám pokračovat rovně a najít si jinou trasu do cíle? Mám pokračovat rovně, za kolonou se otočit a celou kolonu si počkat, až se dostanu na řadu a budu moci odbočit? Nebo mám vystčit vrtuli a vznést se přes něj?

 

zabu
hodnocení

0x

No já nevím, může být kolona jak chce, ale když se blíží křižovatka tak do ní nevjedu, když za ní není místo, kam bych se vešel. Proč by to mělo být jinak? A výmluvy na kolonu? No když jsou v té koloně sobci a bezohlední řidiči, které nezajímá, že protijedoucí auto potřebuje odbočit. . . . . . . . .Je to zase jen o ohleduplnosti, a o tom, jak si všímám, co se kolem mě děje.

No ono to zas tak moc k smíchu není. Tuhle jsem se coural po okreskách na Křivokládsku za polským autobusem, rozhodně širším, než půlka silnice. Za mnou jel nějaký pošuk, chvíli normálně, ale pak ho něco popadlo a začal mě předjíždět. Ještě si při tom zahoukal. Tak jsem ho pustil před sebe. Získal tak náskok nějakých 20 m. Jediná změna, že dalších 10 km dejchal tu naftu z autobusu on. *smich*

doplněno 16.10.12 19:53:

To patřlo za příspěvek Honzase o něco níž, nějak se mi to vložilo jinam *hi*

 

buss
hodnocení

0x

Nu což, zákon to řeší, život je jiný (vůlí lidí). Pokud to jede plynule a náhle zastaví, tak stojím i v křižovatce, klasické na kruháči. Na nějaké trubače, blikače bych kálel. Mohou se prostě po..., nastala taková situace. To není klasické zastavení. Pokud to poskakuje po metrech, tak jistě nechám protijednoucího odbočit. No jak kdo.
Jak by se vám líbilo přijet před křižovatku, čekat až předchozí auto ji opustí a teprve vjet, co na to cukání plynulost? A pak, jsou na hlavní. A co kolona vojska?
ale kamoš je objel zleva ale pak už se nemohl dostat na vedlejší protože mezera žadna a pustit ho nikdo nijak nechtěl..
Mnooo... to je řešení, kolona se pohne a kde je netrpělivec?
Je to vše jen o ohleduplnosti. I na tom kruháči jsou řidiči, co zastaví tak když už musí, aby z vedlejší projel.

doplněno 16.10.12 14:56:

to asd

No snad to půjde dál, to vidím kde se sbíhají dva pruhy, už není až takový problém zipování. I na tom kruháči dají projet, i když hovada jsou furt. Blinkry na poslední chvili nebo vůbec ne, před odbočením dupnout na brzdu a pak blinkr pokud už, předjetí a hned odbočení vpravo, před horizontem..., ale když si nabije čuňu sám..

asd*

Stačí lehce zpomalit už před křižovatkou a udělat si tím prostor na rozhodntí zastavit před / zastavit za tak, aby byla jistota že zůstane mezera na odbočení. Zastavující kolona není vidět až po vjetí do křižovatky ale o hodně dřív. Vojenské kolony nebo když všechno zastaví nečekaně a předtim nebyl výhled bych sem netahal - to jsou vyjímky a ne běžná kolona...

Jó ohleduplnost, zlatý silnice na západ od nás. Tady vládne spíš arogance a nutnost být tam za každou cenu o dvě auta dřív... Ale přijde mi že poslední roky se to tu trochu zlepšuje.

hodnocení

no jo... někdy se na cestě docela i směju protože někteří za tim volantem fakt nemyslí.. já třeba kdy vidím že si předjetim auta vubec nepomužu tak na to kašlu.. i když je tam třeba před nim misto.. ale najdou se takovi co musi za každou cenu předjiždět a riskovat a stejně se pak vlečou přede mnou stejně rychle... takove lidi fakt nepochopim..

To se hezky píše, ale praxe je někdy trochu jiná. Jasně, mezery taky nechávám aby bylo možné odbočit, ale když kolona jede a najednou zastaví? Nejlépe když ob auto je ještě náklaďák a přes něj není vidět? To tvoje troubení poleze leda tak někomu na nervy a vytáhne si tě z auta. Občas se prostě staně, že ne vše vyjde ideálně, takže klidni nervy a měl trpělivost ;)

 

itan71*

@maverick ono se říká a učí v autoškole že řidič musí předvídat ovšem někteří řidiči nepředvídájí vůbec. Možná tak předvídají kdy májí výplatu.

frame*

"Občas se prostě staně"

A to je právě ono - kdyby se to stávalo občas. Ač to tak možná nevypadá. Jsem dosti tolerantní. Nevadím mi když mě někdo sem tam trochu omezí či trochu ohrozí. Každý děláme chyby a musím za volantem myslet i za ostatní a ostatní by měli myslet i za mě pro případ mé chyby.

Ale až budeš 3x za jeden projíždět tou samou křižovatkou a ani jednou se ti nepovede odbočit - budeš taky nas... proč se tam ti blbci se...u

Mno jo, to je těžký když se to děje pravidelně na jedné křižovatce. Tak určitě bych nejel na další odbočku, najel bych si s blinkrem na odbočení, pokud možno abych nezablokoval celý pruh (a ne jako včera když mi ženská při odbočování vlevo najela co nejvíce doprava a čekala na mezeru v protisměru) a ono by se místo udělalo rychle :)

frame*

Tak to s těma kruháčema je zajímavý. Pravdou je, že se jedná v podstatě o stejnou situaci. Ale kdo zná např. soustavu třech za sebou jdoucích kruháčů v Liberci mezi Pavlovicemi (obi) a průmyslovou zonou sever, ví jak to tam funguje. Kruháče představují spíše parkoviště - je to tam věčně ucpané a když už člověk vjede na kruháč opravdu nikdy netuší kdy se kolona zastaví. Ten kdo si nechá rozestup, prostě nejede.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]