Technická kontrola - rozhození světel

Od: Datum: 13.10.12 22:00 odpovědí: 28 změna: 11.01.13 12:22

Dobrý den. Mám automobil s elektronicky ovladatelnými předními světly. Pokaždé když jdu na technickou kontrolu, má pracovník STK nutnou potřebu vyzkoušet si, jestli ovládání funguje. Vždy se přesvědčí, že je vše v pořádku, ale problém je v tom, že pokaždé odcházím s totálně rozhozenými světly a následuje návštěva v servisu, kde si opětovné seřízení musím samozřejmě zaplatit. Opravdu mne nebaví vyhazovat neustále zbytečně peníze jen proto, že mi na STK světla rozhodí a již neseřídí zpátky. Nemáte někdo zkušenost s tím, jak se tomuto bránit? Blíží se mi technická kontrola a nerada bych zase vyhodila několik set úplně zbytečně. Předem děkuji za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.10.12 22:01
avatar

co zkusit jinou STK?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.10.12 22:09
avatar

jak odcházíš s roštelovanými světli oni ti je tam seřizujou?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.12 22:12

No prostě si vždycky chtějí vyzkoušet, že to elektronické ovládání opravdu funguje, takže s tím zahýbou, no a světla samozřejmě rozštelujou. Prý pokud má auto možnost ovládat světla elektronicky, je povinnost, aby ovládání fungovalo, což si musí ověřit. Prostě blbci.

Od: jarda3*
Datum: 13.10.12 22:17

Tak v tom pripade vam to asi dobre nefunguje, protoze normalne by stacilo cudlik nebo kolecko vratit do puvodni polohu a svitilo by to jako pred testem ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.10.12 22:20

No když to je těžký, oni mi to nikdy sami do původní polohy nevrátí, a já sama netuším, kam a jak s tím hnuli, abych si to vrátila zpátky.

Datum: 13.10.12 22:27
avatar

u světel je motůrek který naklápí parabolu světla nahoru a dolu dle toho kam se hne s ovládacím kolečkem v interiéru vozu takže pokud se otočí kolečkem tak se při zapnutých světlech rozjedou motorky u světel a hnou parabolou světla nahoru či dolů dle směru otočení ovládacím kolečkem pokud to ovládání vrátím do původní polohy měly by se ty světla vrátit do polohy kde byly před tím pokud ne je problém bud v ovládacích motorcích jednotlivých světel nebo v zoxidovaných kontaktech konektoru motorků naklápění světel

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.10.12 22:30

Díky moc za radu :)

Od: olaf71*
Datum: 14.10.12 11:00

tak to zřejmě nevíte, na co to elektrické ovládání světlometů je a nepoužíváte jej. pak při jiném zatížení vozu oslňujete protijedoucí vozidla, nebo naopak špatně vidíte.pokud budete mít opravdu rozštelované světlomety, tak technickou neprojdete.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: prochy35*
Datum: 14.10.12 11:33

Na STK by je měli seřídit , pokud se nepletu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.12 11:34
avatar

nepleteš ale dost to záleží na ochotě danýho technika*cteni*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.12 11:48

Nesouhlasím. V podmínkách pro provedení TK ministerstvo dopravy garantuje, že seřízení světlometů je v ceně TK.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: olaf71*
Datum: 14.10.12 12:21

mě je technik seřídil. kamarádovi ne a musel opakovat TK. tak potom nevím, jak to tedy je.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.10.12 12:34

No přečíst si, co se na STK děláá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.10.12 12:01

Nastavují, nerozhazují, jenže neví jak je v provozu auto zatížené, také jsem to vracel. Chce to mít základní znalosti v čem sedím...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.12 13:45

Mohli byste napsat, kde najdu vámi zmiňovaná pravidla ministerstva dopravy, kde je garantováno, že seřízení světel je v ceně TK? Všude jsem našla jen, že součástí TK je kontrola osvětlení, ale o seřízení ani zmínka. Pokud vím, tak z STK, kterou mám nejblíž, pokud nemát seřízená světla, pošlou vás do specializovaného servisu, kde si seřízení musíte zaplatit. Rozhodně to sami neseřizují.

Datum: 14.10.12 14:09
avatar

Seřízení světel je JEDINÁ "oprava,která se dělá a PATŘÍ do toho co se dělá při STK-pokud to mechanik neudělá a vyhodí skrze rozštelovaná světla,tak tam nená co dělat a nebo naopak je na svém místě protože dokáže vytáhnout z důvěřivých a neznalých lidí peníze za opakovanou technickou!

doplněno 14.10.12 14:14:

Ještě doplním -co si pamatuji,tak na ibize zkontroloval zda naklápění funguje a poté regloskopem v základním naklopení seřídil!Na nynějším jen seřídí-nemá naklápění,má systém udržování konstantní sv.výšky.Vždy a bez problému-minule jediný-praskla žárovka tak ji i dokonce vyměnil!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 14.10.12 16:28

tato informace mě také zajímá a tak jsem rozeslal pár emailů na různá místa STK s otázkou, jak je to s těmi světly. snad zítra budu vědět nějaké odpovědi

doplněno 15.10.12 13:46:

tak první STK hlásí, že seřízení světlometů mají zdarma v rámci TK.

doplněno 17.10.12 18:28:

druhá STK odpověděla pozitivně. světla seřídí zdarma

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 17.10.12 19:04

řeší to vyhláška o provádění technických prohlídek, je to jediný seřizovací úkon, jinak technik nesmí nic opravit ani seřídit...každý řidička by se měla předtím než sedne do auta seznámit s obsluhou vozidla, k tomu bývá v každém autě papírový návod včetně obrázků pro nechápavé...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 17.10.12 20:24

V autě nejspíš máte ovladač na seřizování sklonu světel podle zatížení auta (viz návod). Na STK vyzkouší jestli ovládání sklonu funguje a světla seřídí v základní poloze (sklopená dolu). Pokud jste potom dávala seřizovat světla, tak servis jen otočil ovládacím kolečkem nahoru a bylo opraveno ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.12 20:32
avatar

Jj, takhle se vydělávají prachy.:D

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.10.12 22:46
avatar

"světla seřídí v základní poloze (sklopená dolu)" To je tak proto abyste při zatížení mohl světla zvednout ještě výše, aby byli oslněni nejen protijedoucí řidiči, ale i veverky na stromech?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jklk
Datum: 17.10.12 23:09

Sorry, nahoru v poloze "auto zatížený jen řidičem vepředu" Sklápí se když je naloženej kufr vzadu, samozřejmě *hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hanz*
Datum: 10.01.13 22:03

Technik na STK je povinen světla seřídit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.01.13 23:11

Je ta povinnost stanovena nějakou vyhláškou? Když už bych tvrdila, že tu povinnost má, tak abych taky věděla, na základě čeho.

 

Od: buss®
Datum: 10.01.13 23:24

Proč se bojíte oteřít pusu a zeptat se slušně na té STK? Řekl bych, že nastavil světla pro jednu osobu v autě, na to mají na stěně, vratech značky. Tím to i zkontroloval. Též regloskopem. Nemůže to přece zvednout jen nahoru a nechat to tak ať oslňují. Pokud nevyhovuje, vraťe si dle sebe.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.01.13 23:29
avatar

Ano, ale jen brzdová! *ee*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: artemio2*
Datum: 11.01.13 08:05

Halogenové světlomety mají ruční korekci sklonu,většinou kolečkem se stupnicí.Nějak nerozumím,kde může být problém.Samozřejmě,že to na STK zkouší,to je jejich povinnost.Ale také zkouší seřízení světel na regloskopu a pokud mají odchylku,hned je opraví.Bezplatně.Pokud seřídit nejdou,je to závada.Pokud seřídit nepotřebují,stačí otočit korektorem a je vše zpátky.Potud halogeny,tedy běžné žárovky jako H1,H3,H7,H4.U xenonových světlometů je situace trošku jiná,tam se ručně neseřizuje nic a o vše se stará elektronika,pokud je v pořádku.Rozhodit světlomety tedy na STK nemohou v žádném případě a problém bude spíše neznalost obsluhy automobilu.Bohužel.Proto se setkáváme dnes a denně s oslňujícími řidiči,kteří ani netuší,že sklon světlometů je nutné měnit se zatížením.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.13 12:22

A kolik si účtuje ten servis za to , že někdo pohne kolečkem o kousek?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.