Snížení spotřeby u felicie

Od: Datum: 12.10.12 20:29 odpovědí: 9 změna: 12.10.12 21:57

Zdravim všechny rádcové. Mám feldu u které mám spotřebu 5.5l/100 km. Chtěl bych poradit zda je možné něčím tuto spotřebu ještě snížit. Je to 1.3 MPI, r.v 95. Najeto 185 tis. Máte zkušenosti s denním svícením pomocí těch led lamp? Je tam úspora paliva? Svíčky mám jinak nové.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.10.12 20:34
 
avatar

Prosím tě, za kolik bys tak asi s felinou chtěl jezdit?

 
Datum: 12.10.12 20:38
 

Lehce pod 5l . Každý den 30km dohromady do práce se prodraží.

Datum: 12.10.12 20:43
 
avatar

No, to nevím. Když jsem měl já tuhle feldu, ani zadleka jsem se nedostal k těmto číslům.

Třeba by to nějak šlo, ale asi to nebude žádná pohodová jízda, ale pěknej opruz.

 
Datum: 12.10.12 20:42
 

5,5l/100km? Felicia má spotřebuji i 0l/100km, když se táhne na laně :D...

v roce 95 se MPi nevyrábělo, takže si nedělej naděje, že máš MPi, pokud tam není vyměněnej motor a systém. Typuji, že máš Obyč BMM jednovstřik, tedy SPi a ne MPi!

5,5l/100km je fakt hranice. Spíš by to mělo být 6,5, pokud to není překlep. Na LED svícení se vyprdni. Sám jezdím s Favoritem za 7 - 8,5l/100km a nikdy bych neuvažoval o LED svícení. Nejsi skoro vidět a málo kdo je přepíná na normální za deště a při vjezdu do tunelu. Největší jejich blbost je, že ti vůbec nesmí svítit obrysovky, když máš LED zaplé a tak nejsi zezadu vůbec v šeru vidět.

doplněno 12.10.12 20:44:

Měň pravidelně jednou za rok vzduchový filtr (sání motoru). Spotřebu udržíš. Taky by byl dobrý nový převodový olej 75W-80. V zimě bude ustší a spotřeba ti poroste, jak bude více chladno a mrazy.

doplněno 12.10.12 21:14:

Tak přeci 96 *frajer*. Jo, stále se lije přes náhon tachometru a vypouští se tím velkým šroubem na boku (dodám obrázek). Vejde se tam asi 2,4 - 2,6 litru. Ozubené kolečko náhonu slouží jako měrka a MIN je spodní hřídelka kolečka. Normálně se lije tak, aby byly zuby kolečka z poloviny mokré od oleje.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.10.12 20:52
 

Sakra zajdu vyhrabat techničák. Co si pamatuji tak je tam uvedeno uvedení do provozu 1995 a motor je opravdu MPI. BMM mám u druhé feldy, ale ta jezdí za 7l. Jinak tato felicie je bývalá policejní, tak je možné že tam bylo nějaké šméčko. Ale jdu najít techničák a naskenuji datum (jestli ho nemám u rodičů)

doplněno 12.10.12 21:04:

Jo tak pravda pravdoucí. Je tam r.v 1996. Tak to ste mě potěšil. Mám o rok novější auto *hej*

doplněno 12.10.12 21:07:

OK, ty světla tam tedy dávat nebudu. Jinak filtr měnim. s tim převodovým olejem - kde ho vypustim a kolik se ho tam přesněji lije? A lije se stále přes náhon tachometru?

doplněno 12.10.12 21:24:

OK super. zítra to zkusím vyměnit. Sám se té spotřebě divim. Jezdil jsem teď čas na E85 1:1. Jezdilo to suprově, ale teď v chladu to špatně startovalo a spotřeba mi ale vzrostla skoro na těch 7 l a tak jsem se na to vyprd. Liju obyč nejlevnější N95 a dlouhodoběji měřim spotřebu. Lehce se to dá počítat. Stále stejná trasa a pak to máme v oku kolik je v nádrži , takže to vychází těch 5.5/6l. S motorem jsem spokojen, i když odchází věci okolo.

Datum: 12.10.12 21:22
 

Pod výpustní šroub je potřeba nový těsnící Al kroužek. Shodou okolností se jedná o ten samí, co se používá na chladiči k utěsnění spínače termostatu větráku (čidla).

doplněno 12.10.12 21:26:

Motor je držák. Ten při dobré údržbě jen tak neodejde ;). Věci okolo sice odejdou, ale pak zase vydrží těch 15 let, jak do te´d, pokud je to origo a kvalita. Já sám jsem zrenovoval Favorita a už ani nevím, co mi naposled odešlo :)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.10.12 21:48
 

A ještě bych měl jednu otázku. V práci máme služební feldu se kterou lítáme se šefíkem. No jo ale. Je to asi poslední typ (nová maska), obsah 1.6. Šéfík je trochu antitalent na auta. Podle mě má v háji termostat. Teplota v normálu nad polovinou, do kopečka ve full červeném, až se někdy stane že už nejede. Chladič má jinej než já, ale spodní hadice je studená, horní už bublá. Někdo mu v servisu nakukal že je to čidlem teploty, tak na nějakou dobu klemoval - nesmysl hadr. mu povidám že čidlo má ok, ale teplá voda tam chybí. Jak dlouho může ten motor snášet takovéto teploty? Co pravděpodobně odejde jako první? Jinak jezdíme se zapnutým topením na stupeň 3. Docela opruz. Domu přijedu vždycky jak ze sauny. Je mi tedy trochu líto toho motoru, ale nějak na mě nechce dát že je to termostatem, tak na to jezdíme skoro 2 měsíce..

Datum: 12.10.12 21:57
 

Jako první odejde těsnění hlavy motoru. Jinak se vzrůstající teplotou se motor může trochu zadírat (velké opotřebení pístních kroužků...poteče olej, který bude spalován).

Topení je na malém okruhu, takže ho používáte jako chladič. Neotvírá velký okruh, což je chladič v masce ze saharou.

Asi je vadný chladič (ucpaný kamenem). Chladič bych vymontoval a nalil do něj vařící ocet s rychlovarné konvice a nechal působit tak den. Pak opakovat ještě jednou a nechat dva dny. Pak bude jak nový a bude mít 100% průtok. Žebra chladiče je dobré vzít vapkou (odmontovat větrák i se saharou).

Termostat bych taky omrkl, jestli otvírá (dát do vroucí vody).

Spínač ventilátoru na chladiči bude dobrý, pokud je spodní hadice studená. Sepne, až bude dole horká.

 
Datum: 12.10.12 21:46
 

Předělat na LPG. To je úspora největší. Při přepočtu budeš jezdit do 3l na 100Km. Denní svícení uspoří cca 0,1l na 100Km.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.