Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyvažovat každý rok kola?

Od: feguson odpovědí: 16 změna:

Zdravím,

mám sadu letních a sadu zimních kol na discích a uvažuji jestli mám nebo nemám vyvažovat.

Kola jsem vyvažoval na začátku zimy 2010 takže jsem na nich odjel dvě sezony. Závaží jsou všechna v pořádku. A disky také.

Teď jsem na těch zimních kolech jezdil nějakou dobu na jiném v autě a nic nevibrovalo a neviděl jsem žádný problém.

Má cenu je tedy vyvažovat když vím, že jsou v pořádku? Nebo stačí vyvážit případně jen přední?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar promon

Já nechávám kola vyvážit vždy před tím, než jdou na auto. Ta cena za vyvážení není závratná, kola se za sezonu ojedou a tak je lepší je převážit.

 

ar*
hodnocení

0x

Pokud žádné závaží neupadlo a nebo se neodlepilo, je zbytečné nechat kola vyvžovat. To jedině, že by se objevilo chvění.

Když už budete někdy nechávat vyvažovat, tak všechny. Ne jen přední.

 

nu*
hodnocení

0x

nevyvažovat, když trpí ložiska či poloosy, to vůbec nevadí...

erikch*

nu-aby netrpěla ložiska,poloosy-měla rada znít "nejezdit"...*smich*

nu*

já myslel nejezdis s nevyváženým kolem...ale to je věcí tazatele, lidé sned šetří kde se dá a nedivím se jim...aby se to pak neprodražilo

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Jak píše ar, není-li zjevná vada, je to zbytečný. Pokud si nejseš jistej, tak všechny.

 

stirecek*
hodnocení

0x
Gumy se sjíždí, ubývá materiál...čistě teoreticky zhruba každých 10tis km, ne každé kolo se sjíždí rovnoměrně.
nu*

ale ušetříš 20 kč za olůvko a 40 kč za práci, guma za 1600 nenoí důležitá:-P

stirecek*
Tohle jsem říkal šéfovi v práci po opravě přední nápravy u náklaďáku. Nové gumy ale geometrie je prý zbytečná a drahá, musí se šetřit. Za tři dny byly gumy hladké jak dětská prdelka, bez vzorku. :)

No co? Ale ušetřil na geometrii, ne? Tento systém ,,úspory ať to stojí, co to stojí´´ znám velmi dobře, u nás ve firmě jej máme taky! Nejhorší je zeptat na to, jestli mám, či nemám, nechat udělat nějakou opravu na autě, včetně onoho vyvažování. Prostě to nechám udělat, pak se sice brblá, ale ve finále přizná, že to bylo třeba udělat.

Tady ale nejde o geometrii, ta je jasná, zvlášť pokud se zasahovalo do nápravy. Tady jde o již jednou vyvážené, ale každý rok nepřevažované gumy. To není stejné.

Když jsem auto koupil, byly gumy (letní) sjeté tak na 50 %. Najezdil jsem na nich bez převažování dalších 40000 km. Gumy se sjíždějí naprosto rovnoměrně, nic nekmitá. A to mám 4x4 a jezdím i do terénu. Předpokládám, že vydrží ještě příští sezónu.

 

stirecek*
Já už mám na gumach přes 50tis a taky jsou sjete rovnomerne a bez vyvazovani. Nic nekmita ani nehuci. Ale u starších aut s hnutou kastli či pohlou geometrii s tim muže byt problém.

Jistě, pokud máte hnutou geometrii, gumy se sjíždějí špatně. To ale nesouvisí s jejich ročním nepřevažováním.

To magdon: Tak samozřejmě, pokud na gumách za sezónu najedete 2000 km, tak je asi zbytečné je nechat převážit. Ale bavíme li se o vyšších nájezdech kilometrů, je určitě lepší gumy nechat převážit. Úbytek hmoty není stejnoměrný, jak jsem psal, nechávám si kola před nasazením na auto vždy převážit a vždy je na nich určitá nevývaha.

Ale je věcí každého, jestli to udělá, či ne. Každý svého štěstí ,,strojvůdcem´´ . . Je třeba vždy použít šedou hmotu mozkovou a popřemýšlet, jestli se vyplatí investovat kačky do vyvážení, nebo to neřešit a pak zaplatit třeba výměnu tlumičů. Je to jen otázka priorit, nemá cenu nic nařizovat či zakazovat.

Asi jste si mojí odpověď špatně přečetl. Nikoliv 4 000 km, ale 40 000 km (čtyřicettisíc). Není to tedy za 2 sezóny, ale za 3. Totéž platí i o gumách zimních, ty jsem kupoval nové a po cca 30 000 (třiceti tisících) km jsou sjeté zcela rovnoměrně (nepočítám oděrky zježdění v terénu, které nemají s vyvážením nic společného). Vyvyžovaly se jen po nazutí, od té doby nikolv.

doplněno 13.10.12 18:20:

Jejich stav je tak 40%.

doplněno 13.10.12 18:25:

Kdybych najel 2000 km za sezónu, musel bych na těch gumách jezdit už 35 let. Myslím, že by to nevydrželo ani to auto, natož gumy.*smich*

doplněno 13.10.12 18:33:

vždy je na nich určitá nevývaha...

Už je to dávno, ale kdysi dělala redakce jednoho motoristického časopisu test v různých pneuservisech. Stejné kolo dala postupně vyvážit v 9 servisech. Ani jedno vyvážení nebylo stejné a ani jedno nedpovídalo kontrolnímu vyvážení ve výzkumáku motorových vozidel. Takže si myslím, že kdybyste to Vaše kolo dal vyvážit druhý den do toho samého servisu, ta určitá nevyváženost by tam byla taky.;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]