Vyvažovat každý rok kola?

Od: Datum: 12.10.12 16:25 odpovědí: 16 změna: 13.10.12 18:18

Zdravím,

mám sadu letních a sadu zimních kol na discích a uvažuji jestli mám nebo nemám vyvažovat.

Kola jsem vyvažoval na začátku zimy 2010 takže jsem na nich odjel dvě sezony. Závaží jsou všechna v pořádku. A disky také.

Teď jsem na těch zimních kolech jezdil nějakou dobu na jiném v autě a nic nevibrovalo a neviděl jsem žádný problém.

Má cenu je tedy vyvažovat když vím, že jsou v pořádku? Nebo stačí vyvážit případně jen přední?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.10.12 16:33
 
avatar

Já nechávám kola vyvážit vždy před tím, než jdou na auto. Ta cena za vyvážení není závratná, kola se za sezonu ojedou a tak je lepší je převážit.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: ar*
Datum: 12.10.12 17:45
 

Pokud žádné závaží neupadlo a nebo se neodlepilo, je zbytečné nechat kola vyvžovat. To jedině, že by se objevilo chvění.

Když už budete někdy nechávat vyvažovat, tak všechny. Ne jen přední.

 
Od: nu*
Datum: 12.10.12 17:54
 

nevyvažovat, když trpí ložiska či poloosy, to vůbec nevadí...

 
Datum: 12.10.12 17:59
 
avatar

nu-aby netrpěla ložiska,poloosy-měla rada znít "nejezdit"...*smich*

 
Od: nu*
Datum: 13.10.12 10:04
 

já myslel nejezdis s nevyváženým kolem...ale to je věcí tazatele, lidé sned šetří kde se dá a nedivím se jim...aby se to pak neprodražilo

 
Od: ladaadal*
Datum: 12.10.12 18:31
 

Jak píše ar, není-li zjevná vada, je to zbytečný. Pokud si nejseš jistej, tak všechny.

 
Datum: 12.10.12 23:20
 
avatar
Gumy se sjíždí, ubývá materiál...čistě teoreticky zhruba každých 10tis km, ne každé kolo se sjíždí rovnoměrně.
 
Od: nu*
Datum: 13.10.12 10:03
 

ale ušetříš 20 kč za olůvko a 40 kč za práci, guma za 1600 nenoí důležitá:-P

 
Datum: 13.10.12 15:01
 
avatar
Tohle jsem říkal šéfovi v práci po opravě přední nápravy u náklaďáku. Nové gumy ale geometrie je prý zbytečná a drahá, musí se šetřit. Za tři dny byly gumy hladké jak dětská prdelka, bez vzorku.
 
Datum: 13.10.12 16:41
 
avatar

No co? Ale ušetřil na geometrii, ne? Tento systém ,,úspory ať to stojí, co to stojí´´ znám velmi dobře, u nás ve firmě jej máme taky! Nejhorší je zeptat na to, jestli mám, či nemám, nechat udělat nějakou opravu na autě, včetně onoho vyvažování. Prostě to nechám udělat, pak se sice brblá, ale ve finále přizná, že to bylo třeba udělat.

 
Datum: 13.10.12 16:53
 
avatar

Tady ale nejde o geometrii, ta je jasná, zvlášť pokud se zasahovalo do nápravy. Tady jde o již jednou vyvážené, ale každý rok nepřevažované gumy. To není stejné.

 
Datum: 13.10.12 16:51
 
avatar

Když jsem auto koupil, byly gumy (letní) sjeté tak na 50 %. Najezdil jsem na nich bez převažování dalších 40000 km. Gumy se sjíždějí naprosto rovnoměrně, nic nekmitá. A to mám 4x4 a jezdím i do terénu. Předpokládám, že vydrží ještě příští sezónu.

 

 

Datum: 13.10.12 17:21
 
avatar
Já už mám na gumach přes 50tis a taky jsou sjete rovnomerne a bez vyvazovani. Nic nekmita ani nehuci. Ale u starších aut s hnutou kastli či pohlou geometrii s tim muže byt problém.
 
Datum: 13.10.12 18:18
 
avatar

Jistě, pokud máte hnutou geometrii, gumy se sjíždějí špatně. To ale nesouvisí s jejich ročním nepřevažováním.

 
Datum: 13.10.12 17:37
 
avatar

To magdon: Tak samozřejmě, pokud na gumách za sezónu najedete 2000 km, tak je asi zbytečné je nechat převážit. Ale bavíme li se o vyšších nájezdech kilometrů, je určitě lepší gumy nechat převážit. Úbytek hmoty není stejnoměrný, jak jsem psal, nechávám si kola před nasazením na auto vždy převážit a vždy je na nich určitá nevývaha.

Ale je věcí každého, jestli to udělá, či ne. Každý svého štěstí ,,strojvůdcem´´ . . Je třeba vždy použít šedou hmotu mozkovou a popřemýšlet, jestli se vyplatí investovat kačky do vyvážení, nebo to neřešit a pak zaplatit třeba výměnu tlumičů. Je to jen otázka priorit, nemá cenu nic nařizovat či zakazovat.

 
Datum: 13.10.12 18:15
 
avatar

Asi jste si mojí odpověď špatně přečetl. Nikoliv 4 000 km, ale 40 000 km (čtyřicettisíc). Není to tedy za 2 sezóny, ale za 3. Totéž platí i o gumách zimních, ty jsem kupoval nové a po cca 30 000 (třiceti tisících) km jsou sjeté zcela rovnoměrně (nepočítám oděrky zježdění v terénu, které nemají s vyvážením nic společného). Vyvyžovaly se jen po nazutí, od té doby nikolv.

doplněno 13.10.12 18:20:

Jejich stav je tak 40%.

doplněno 13.10.12 18:25:

Kdybych najel 2000 km za sezónu, musel bych na těch gumách jezdit už 35 let. Myslím, že by to nevydrželo ani to auto, natož gumy.*smich*

doplněno 13.10.12 18:33:

vždy je na nich určitá nevývaha...

Už je to dávno, ale kdysi dělala redakce jednoho motoristického časopisu test v různých pneuservisech. Stejné kolo dala postupně vyvážit v 9 servisech. Ani jedno vyvážení nebylo stejné a ani jedno nedpovídalo kontrolnímu vyvážení ve výzkumáku motorových vozidel. Takže si myslím, že kdybyste to Vaše kolo dal vyvážit druhý den do toho samého servisu, ta určitá nevyváženost by tam byla taky.;)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.