Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám auto v polopřevodu. Hrozí mi nějaký postih, jestliže s autem jezdím? Děkuji za rady.
novela zákona má číslo sněmovního tisku 717. Sněmovna má stránky www.psp.cz
je tam program jednání, novela prošla prvním čtením, jdou tam k dispozici příspevky asi 5 poslanců, projednával jí hospodřský výbor, do 2- čtení měla jít 6.2., ale je to pár dnů co ministr stanjura nechal ten text stáhnout, nevím co s tím budou dělat, našel jsem tam asi 10 chyb, z toho cca 3 zásadní
každý kdo má internet si zde může najít, jak probíhala jednotlivá čtení zákona, kdo co navrhoval a kdo jak hlasoval, k tomu nejsou nutné zvlátní schopnosti ani konexe
aktuální stav :
Poslanecká sněmovna
Projednávání tisku navrženo na pořad 51. schůze (od 5. února 2013).
Pokud jste uveden oprvavdu v techničku na pozici:
odhlášeno, převedeno na kkkk, tak Vám nic nehrozí.
Pro upřesnění. Zítra prodávající auto odhlásí ze sebe a nahlásí na mě. Já už ho na sebe nedonlásím - no, pochopitelně to dělám kvůli ek. dani. Takže takto to bude v pořádku?
A to jako prodávající, nebo kupec? Policista to nepozná, pokud neustřihnou roh ORV. Jak který úřad, někde postihují že není zaregistrováno vlastníkem do 10 dnů.
Když se zaváděla "eko daň", vymýšleli někteří, že by se dala obejít kromě jiného právě uvedením auta do "polopřevodu", protože "ekodaň" platí až nový majitel při zápisu do TP. Takže když neproběhne zapsání, "ekodaň" se neplatí. Pak se ale obejvila v mediích zpráva, že zavedli ( zákon, vyhláška,..nevím) nějaké časové omezení (jen tuším, že šlo o právě těch 10dnů) pro tento úkon a za jeho nedodržení pak že bude nějaký postih. Dříve totiž údajně byla délka polopřevodu v zákonech neřešena, tudíž byla v podstatě neomezená (opět v podstatě stejná situace jako je u uložení RZ do depozitu - taky je předpis, že je tam lhůta 1 rok, ale za překročení lhůty žádný postih ze zákona není - zatím).
Další k tomu je určitě dohledatelné na internetu.
nesmysl, ekodaň nijak nesouvisí s polopřevodem, nidke nejí uvedena žádná lůhlta, jen slovní spojení - hodlá provozovat - povinnsot registrovat.
Novela zákona zavede povinnost registrovat auto do 10 dnů, zruší se polopřevody a začnou se vyboírat 10 nebo 50 tisícové pokuty. A to už za rok, těšte se.
Osvobození od ekodaně se bude vztahovat jen na konkrétního ZTP, pokud se auto převede zr ZTP dál na někoho jiného, ten ekodaň bude muset zaplatit. Konečně skončí to eldorádo.
Zdroj na plánovanou úpravu ohledně osvobození ZTP (viz váš poslední odstavec) by nebyl?
Souvislost "ekodaně"s polopřevodem a následnou registrací není nemysl. Pokud je vozidlo uvedeno do "polopřevodu"a není z něj posléze zaregistrováno dál, "ekodaň"se neplatí. "Ekodaň"platí 1.člověk, který zaregistruje vozidlo od účinnosti platnosti zákona (1.1.2009), toto neplatí, pokud je takovou osobou ZTP (splňující podmínky zákona) a nebo pokud se jedná o převod v rámci dědického řízení. Jestli bylo vozidlo převedeno přímo z majitele an majitele a nebo bylo v polopřevodu třeba 10let zákon neřeší.
(př.: pokud dnes půjdu a doregistruju na sebe auto, které mám 10let, ale je v polopřevodu, tak ekodaň zaplatím až dnes)
zdroj třeba zde nejlevnejsiruceni.cz/...
nesmysl, nechápete český polopřevod, je to první úkon směřujíí k registraci, ekodaň s eplatí od 1.1.2009 a na auto odhlášené na někoho úpřed 10 lety se ekodaň při doregistarci neplatím, protžře registrace byla započata přwed 1.1.2009...protže jsou naši poslanci pitomci zákon neřeščí co dál, správně by měl ekodaň zapalti ten další.
Jinak je snad každému jasné kdy se ekodaň paltí - při registraci, pokud autp neplní normu EURP 3 a vyšší atd...o tom nebudu polemizovat..
za polopřevpdy může ministerstvo dopravy, teď je z polopřevodů největší bordel v registrech vozidel v celé EU, protže těch aut jsopu miliony , nikdo nenutí lidi auto na sebe přihlásit a tím pádem STÁT neví, kdo je skutečným PROVOZOVATELEM vozidla.Nejsme schopmni v rámci EU vymňpvat si inform,asce z regustrů, stát je tlotiž nemá, a to co má je mu k ničemu.
Al to snad brzy padne. Já v polopřevodu nejezdím a nechápu proč by milion dalších mělo takhle jezdizt, a auto s normou nižší než EURO 3 si nemusíte kupovat.
Zdrojem je ministrstvo životního prostředí, to se snaží ekodaně vztáhnout i na normu EURO 3, jejich poslední návrh zákona který toto obsahoval byl stažen z připomínkového řízení kvůli tomu ža k němu bylo několik stovek faktických připomínek.
Postih hrozí, každý jdo hodlá vozidlo povozovat je povinen votzidlo registrovat, za porušení této povinnosti zákon 56/22001sb. ve svém §83 definuje příslušný přestupek a stanovuje pokutu do 50 tisíc Kč
S novým zákonem bude pokuta vyšší, dnes je problém jednozančně definovat spojení "hodlá provozovat" ...v každém případě, pokud budete bourat s autem v polopřevodu, je důkazem provozování auta skutečnost že s ním někdo někam jel přitom boural...o subjektivním stavu hodlal pak už nikdo polemizovat nebude...Takže pak může správní orgán udělit pokutu do 50 tisíc a Vy se můžete proti ní odvolat...myslím že odvolací orgán pokutu potvrdí...Můžete s epak soudit...
I zdokumentovaná policejní kontrola konkrétního auta v polopřevodu může být dle mého názoru důkazerm provozování bez nutnosti zabývat se slovem hodlal...
Lhůta pro registraci na Vaši osobu neexistuje, ať říká kdo chce co chce. A znehodnocení ORV(OTP) ustřihnutím rohu nebo vyznačením nějaké platnosti po obvodu (jsou tam měsíce a dny) také není uplně O.K. Neexistuje pro takové omezení opora v zákoně. Jediný problém vždycky představuje to, že ten kdo auto odhlásil následně zrušil pojištění, a pokud nenavázalo nové (Vaše) pojištění tak začíná běžet doba nepojištěného vozidla. Odpovědný za pojištění auta jste ode dne kdy bylo auto na Vás odhlášeno, pokud není v kupní smlouvě datum jiný. Pokud je auto nepojištěné cca méně než 30 dnů, tak Vás bude pojišťovna uhánět o zaplacení dlužné částky. Pokud bude doba delší něž měsíc, zasílá ČKP na přísl.úřad oznámení a úřady řesí porušení zákona, což výjde dráž. Základ je tedy mít sjednané pojištění. Různé stříhání rohů ORV slouží pouze jako nástroj, jak dotyčného co nejdřív dokopat na úřad, aby řádně provedl registraci. Klasický případ jsou motorky. Moto se koupí v prosinci a přihlásit se jde v dubnu. Pokud je moto pojištěno nikdo nic neřeší.
Registr vozidel je podle zákona evidencí vozidel a jejich provozovatelů...dokud se nový provozovatel ka autu nepřihlásí, není jasné kdo je provozovatelem...
nu@...ale je jasné, kdo je odpovědný za pojištění. Buď ten kdo je v odhlášce anebo má ten kdo je v odhlášce s někým kupní smlouvu a ten někdo je odpovědný od data v kupní smlouvě. Jiný problém než pojištění v souvislosti s převodem není.
tex,
jediný zodpovědný za pojištění je majitel či provozovatel. Vůbec to nesouvisí se zápisem v techničáku!
chcete příklad?
a co se podívat do zákona?... § 3 odst. 2...tam se píše...o povinnosti uzavřít smlouvu ...vlastník vozidla...
Ahoj kluci chtěl bych se zeptat mám starého citrona bx 16V s 1989 no a dotaz zpočiva v tom. vuz mam 2 roky a auto je cca od 2009 v polopřevodu na jistou paní(nikdy nedohlasila) ale jezdím sním já kupní smlouvu mam na uplně jiného chlápka asi 4tej člověk co to auto od puvodního prodeje měl ... hrozí mi za to postih? co sem se ptal strejdy (vedoucí oddělení dačice) mi řekl že pokud malej TP neni procvaklej tak majtel vozu je ten co je v TP a tudíž ja sem jen provozovatel jako by to mam pujčené stím že od koupi mam povinné ručení platné... nebudu mít nějaký problém při přihlašení? když bych měl kupní smlouvu s puvodním majtelem? díky
Změny se hlásí do 10 dnů. Některé OdbDSA to postihují, některé ne.
Strejda je nepolíbený úředník, takových je, vlastníkem je ten, kdo má na auto kupní smlouvu, kdo ho tedy poslední koupil (to není nemovitost). Ať si vedoucí přečte OZ. Půjčené, tak ať strejda vysvětlí co dělat, kdyby přišel ten co je v TP nebo ta paní a chtěla auto zpět. Toto je děláno, aby se neplatila ekodaň. Nahlásit změnu, zacvakat daň, či nechat tak.
majtel vozu je ten co je v TP...že od koupi mam...jako by to mam pujčené
Jak muze byt majitel ten v TP, kdyz pisete, ze jste auto koupil Vy? Mateho pujcene, koupene, ukradene, nebo mate Vy to auto vubec? Ma v tom strejda trochu zmatek ne? Majitelem jste Vy.
Lujasi, vy ani nevíte, že Vám hrozí sankce až 40 000Kč.
Pokud je strejda vedoucí evidence, a toto Vám radí, tak se nedivím některé postupy na evidenci.
Příklad, potkáme se na silnici, já od Vás koupím vozidlo a dám Vám za Vaše auto 5 milionu korun. Odjedu pryč. Čí je vozidlo? MOJE
Kdo je zapsán v registur? Vy! Takže vidíte jak strýc nemluví pravdu, nebo jste se nepochopili.
Psal jsem poslancům návrh, aby byla všechna auta v polopřevodu s účinností novely zákona č.56/2001Sb. dlouhodobě vyřazena, a to ze zákona. V případě, že do nabytí účinnosti zákona nebude dokončen registrační úkon.
České eldorádo brzy skončí.
Nemůžeme se zapojit do evropských projektů s milionem aut v polopřevodu, na slovensku došlo v roce 2004 k PLOŠNÉ výměně SPZ za registrační značky, kdo nepřišel, tomu policie po roce auto TRVALE VYŘAILA. NAVŽDY.
Podobně se to musí udělat i u nás. Jinak se registr nikdy nevyčistí.
nu, nevím jak to chodí na Slovensku, ale zaslechl jsem jen ve zprávách, že se tam teď hodně kradou stará auta (vraky), páč tam nejde jen tak lehce vyřadit vozidlo, když již fyzicky není. Přitom se tam musí platit pojištění i když vozidlo fyzicky není, ale je v evidenci.
Nevím jak to je, ale takto jsem to slyšel...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.