Přívesný vozík - Hmotnosti

Od: Datum: 09.10.12 21:29 odpovědí: 11 změna: 10.10.12 16:28

Dobrý den, mam dotaz vlastním Škoda felicia a když potřebuji neco nekam převíst nebo tak tak si vetšinou pujčuju od známích vozík jenomže je problem v tom že oni maji takový ty podomácku vyrobené a v technickým prukazu maji cca 300 kg nosnost a já vetšinou přetežuji protože vozim naklady kolem 600 kg což nemam s toho radost (bojim se o poškození), vím že by to bejt nemelo u feldy mam napsano 400 kg nebržděný a 900 kg brždený příves, tedka konečně si scháním svuj příves ale je o celkové hmotnosti 750 KG a je nebrždený nosnost 596 kg to znamená 750-596=154 to znamená že samotný příves váží 154 kg a když v techničáku od auta mam nebrždený 400 kg tak když vezmu 400-154=246 takže když to schrnu tak na tento vozík by jsem mohl naložit 246 KG aby jsem se vešel do maximálni hmotnosti nebrždeného přívesu 400 kg jak mam v technickým prukazu počítám dobře a s mím legálně takto jezdit? nebo se to zkrátka bere tak co ej v techničáku přívese tj 750 kg tím pádem už to nesmí být za feldou zapojené?
jedná se o tento příves: http://www.privesne-voziky.cz…-np/361-prives-np-3.html#foto


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.10.12 21:35
 

platí to co je v techničáku

 
Datum: 09.10.12 21:46
 
avatar

za Feldou nesmíte táhnout více jak 400Kg.

už jste slyšel, že by někoho zvážili? Vozík musí konstrukčně vydržet 6ti násobek povoleného zatížení..

doplněno 10.10.12 08:14:

Vozík je konstručně vymyšlen na větší zatížení, nežli je schválen. Ale to je s každým vozidlem. Nelze přeci vymyslet vozík na 600kg, který se při 700kg rozpadne...

Uvědomte si, že vozidlo musí zvládnout i kritické situace, kde se silně mění váhové limity. Odborně Vám to vysvětlí konstruktér vozidel, detaily jsem již zapomněl...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.10.12 23:57
 

mohu za feldou tahnout brždený 900 KG TAKLE TO STOJI V TECHNIČÁKU.. no neviděl jsem to práve, že i já už za feldou táhnul 1080 kg písku pač sem to vubec nodhadnul a udelal jsem furu jak blázen a v pohodě to felda utáhne.. jinak sem se dozvedel novinu s tim 6tinásobkem konstrukčního ztížení ;) to znemná že by tento vozík v odkazu měl zvládnout 3 tuny ;)

Od: nemec*
Datum: 10.10.12 00:11
 

kdysi jsem si to zjišťoval kvůli motorce, jak to je - v Čr platí okamžitá hmotnost, tzn. museli by mě zvážit a prokázat, že vezu víc, než mám v techničáku motorky povoleno. víc jsem se nepídil a spokojeně jezdím

 
Datum: 10.10.12 08:51
 

tak to by určitě nezvládl... sice nevím co tam máte za pneu ale hmotnostni index byva kolem 400kg.. a nevim jestli nějaka guma ma index 1,5t

 
Od: asd*
Datum: 10.10.12 15:06
 

Index hmotnosti a co guma skutečně uveze je taky dost rozdíl... ;)

 
Od: nu*
Datum: 10.10.12 09:14
 

246 kg, tak je to správně...správně se má počítat okamžitá hmotmnost, tedy hmotnost v okamžiku meření nebo kontroly...když tam budete mít 600kg, porušujete zákon a čeká Vás pokuta...Jinak Vám doporučuji opláchnout s evlažnou vodou a začít se chvoat jako zodpovědný občan - řidič...feleicie ení tank ani traktor, je lehoučká a když tam naložíte třičtvrtě tuny stavebního materiálu, s nebržděným přívěsem se Vám brzddná dráha protáhne na dvojnásobek...

Já vím že Vás to asi nezajímá, podle toho co píšete, ale toho, koho poškodíte nebo zmrzačíte to zajímat bude...

 
Datum: 10.10.12 12:11
 
avatar

nu, přidám jen, že mu přidělí i body!

 
Od: bo*
Datum: 10.10.12 14:42
 

Fór je v tom,že se za Feldu ani nesmí připojit vozík který je konstrukčně schválený,více jak 400kg nebržděný,ikdyby byl prázdný!Vysolil jsem za to 1000káčé a naštěstí jsem ho nemusel odpojit.

 
Od: jaktoje
Datum: 10.10.12 14:55
 

To je otázka jestli rozhoduje okamžitá hmotnost nebo údaj v TP. Ví tu někdo na 100% jak to je a podle jakého předpisu? (obě verze). Vzhledem k tomu že všechny novější vozíky mají nosnost velkou a spousta lidových aut má max 400kg nebrzděný, tak je to celkem aktuální..

 
Od: asd*
Datum: 10.10.12 16:28
 

Podle toho co jsem našel rozhoduje okamžitá hmotnost - viz Vyhl. 341/2002 par.14 odst. 7a:
(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
= pán co jel s prázdným přívěsem max. povolenou hmotnost nepřekročil a pokuta byla neoprávněná.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.