Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vozidlo bez ABS

Od: chip odpovědí: 24 změna:

Zdravím všechny,

myslíte si, že vozidlo bez ABS je vážný problém a není dobré toto vozidlo používat? Někdo mi říká, že je to vcelku jedno a že obojí má své pro a proti. A někteří zase říkají, že je to nepoužitelný vrak. Co myslíte?

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*
hodnocení

2x

Obojí má pro i proti - za použití ABS brzdí auto hůř, ale ne každý zase brzdit umí...

Takže - kdo umí brzdit, ABS nepotřebuje (a nespouští - až na výjimky) i když ho auto má... A kdo brzit neumí, je za ABS neskonale vděčný...

*smich*

 

hodnocení

2x
avatar dabel

já vyrůstal na vozech bez ABS a nevidím v těchto autech žádný problém

ABS je pro ty co neuměj jezdit hlavou *vtip*

 

gumidek*
hodnocení

2x

Vozidlo bez ABS je vážný problém a nepoužitelný vrak? Tak to ať mi nikdo neříká *cert*.

Vážný problém je vozidlo s řidičem, který je totálně bezohledný, pod vlivem alkoholu a omamných látek.

Řidič bez ABS aspoň neriskuje zběsilou jízdu, pokud to má trochu v hlavě srovnané.

Mnohem více řidičů bourá s těmito systémy, protože si myslí, že se jim nic nestane a jsou pod ochranou techniky.

Vůbec to není o autě, ale o řidiči. Dnešní řidiči se učí na Fábiích s ABS,ESP,... a když sednou do vozidel bez těchto prostředků, tak neumí jezdit a nebo se přehnaně bojí. Ten, kdo jezdí každou zimu jako já na zasněžené nebo za deště na asfaltové plochy a trénuje si dovednosti je s řízením na tom mnohem lépe. Dokáže předvídat a ví, co auto ve všech krizovkách udělá. Jen tak se dá auto zvládnout.

ABS a ESP je jak uvedl Dabel *palec*

doplněno 09.10.12 19:40:

@jenyk To brždění je hodně individuální. Záleží na situacích. Já obecně spíš dám nohu z plynu a pomalu podřazuji dolů a ten zbytek z 60 dobrzdím najednou. Nebo v krizovce to samozdřejmě zašlápnu, ale jak slyším hvízdat kola, tak trochu povolím (to už jsem se tréningem naučil). Brzdit v dávkách, jako tvůj táta taky není k zahození. Brzdy skutečně postupně vychladnou a nemohou se přehřát. ;)

doplněno 09.10.12 19:57:

... a když sem zatáhnul rukav tak namě začal blikat a pípat nějaká kontrlka ...

Mimochodem první Favority neměli ani kontrolku zatažení ruční brzdy. Jednalo se o vyžší výbavu :D

jj tydle elktronický vecičky mohou být dobré že se jen človek cejí o neco vic bezpečneji kvuli ostatnim blbcum ale jinak je nepotřebuje nikdo ;) nicmene já na suchý vozovce brzdím třeba tak že to prostě sešlápnu a brzdim na jedno šlápnutí třeba ze 120 na sjezd na 50 vjednom kuse, tatka brzdí tak že třeba sešlápne brzdu na třikratvždy po určitem době, nebo i k přijiždení ksemaforomu tak brzdu povoluje že prý se tomu aspon uleví, nevím je to možné, ale já brzdim na jedno šlápnutí v kuse,možnáý dělám chybu možná ne, každopádne problem s jizdou bez techto veciček nemam, spíš naopak když mi pak bubnuje zbytečne brzdovej pedál u segřinýho auta tak jsem s toho na nervy :D poté sem měl jednou octavii tour od kámoše pujčenou, a když sem zatáhnul rukav tak namě začal blikat a pípat nějaká kontrlka smyku či co :D ještě že tydle kraviny v autě nemam ;)

když mmam krizovku tak mi jde o to abych co nejdřive zastavil tam mi moc o ohleduplnosti k autu nejde proste potřebuji co nejdřiv zastavit i kdybych mel gumavat ale to se mi stalo jen jednou když my vletel do celsty bažant :D sem se ho lek tak sme dupl na brzdu ;) jinak bežne brzdím z rozumem nebo nechávam dojiždet ;)

 

hodnocení

0x
avatar jenyk

Tady asi půjde spíše o to, že to bude už dost starý auto. Jinak, řidičák mám od roku 1985 a za tu dobu jsem asi 15 let jezdil s autama bez ABS. A nebyl s tím nikdy problém. Aspon se člověk pořádně naučil jezdit. Dnešní auta jsou napěchovaný elektronikou až po střechu která za vás dělá vše. Ovšem když se startovalo se sytičem, v zimě, když se nemohlo vyjet tak semalinko zatáhla ruční brzda atd. atd. A spousta jiných fíglů, ty dnes už nejsou potřeba, auto vše udělá samo.

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Myslím, že ten, co Ti řekl tu poslední větu by měl zahodit řidičák a chodit pěšky. A nejlíp kanálama. Je to přesně tak, oboje má své pro a proti, ale jsem toho názoru, že kdo umí jezdit, ten ABS nepotřebuje. Vlastně už tu snad všechno zaznělo. Není co dodat.

 

buss
hodnocení

0x

Doporučl bych mechanické brzdy, takový KdF, to byla věc. Furt vpřed, to se na napřed vyhrávalo... Kdo umí jezdit..kdysik to přece nebylo a jezdilo se, tož nebuďme z toho větvoví..

 

rupik
hodnocení

0x

Jezděte s rozumem, hlavně na vodě a v zimě, a ABS nepotřebujete.

Jinak je to super vychytavka a pokud jste trenovany řidič a dokážete 20x za sekundu v krizové situaci sešlápnout a povolit brzdu potom ABS opravdu nepotřebujete.

Právě v krizové situaci za Vas ABS vykoná část práce a vy se můžete věnovat vyhybacímu manévru. Nevěřil bych, kdybych nezažil. Takže za mě ABS jednoznačně ano, přiznávám, však, že za 12 let se ABS aktivovalo jen několikrát, z toho jedenkrát jsem jej opravdu potřeboval.

skokycz*

Máte pravdu. Já mám Peugeota 205 a moje baba Fiata Palio. První je bez ABS druhý ho má. Hádejte čím jsem v zimě raději jezdil... Fiatem, protože jsem věděl, že pokud vlítnu při brždění na led ,nebo do rozkydaný srágory ze solení, tak mě to nehodí nikam mimo stopu , budu moci brzdit skoro naplno a přitom mít auto pod kontrolou. S Pažoutem si ale dělám v zimě s prvním sněhem rozcvičku a jedu si někam vyzkoušet jízdy na klouzavým. Ale pokud jezdíte s rozumem , ale ten druhej na silnici ho nemá tak vás ani rozum a předvídavost neochrání. Tyhle systémy jsou dobrý pro prevenci, ale nenapraví hrubé chyby řidičů.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dodnes ještě jezdí auta bez abs a je to ok,či spíše u řidiče-pkd je to rapl nepomůže mu nic ani ABS,ESP,EBD a kdoví jak se vše jmenuje.Pokud je ale z auta vymontováno tak opravdu na sinici by nemělo být!

no ja myslim že abs je opravdu jen dobre při krizovce.. si vemnte v momentě vam něco vleti do cesty , vy skočite po brzdach a jedete smykem, a třeba stočite ještě volant ale ouha,,, auto jede furt rovně.. a ne každy by si to během mžiku uvědomil že musi povolit brzdu aby zatočil... v tomhle vidim vyhodu.. a taky třeba na zimu to neni špatne.. nemusim aspon skakat po pedalu když mě chytaji saně.. ale jinak na běžne slušne ježděni to nepotřebujete vubec.. mě se mimo sníh snad nestalo aby abs seplo a to občas brzdim i ostřeji.. ESP nemam ale taky to neni špatný system.. a jde to hodně poznat.. nejlip se to testuje na sněhu.. v tom třeba vidim vyhodu že i při mirnoučkem smyku kdy to skoro ještě ani nepoznate začne řvat kontrolka a vy vite že se mate krotit.. jinak rozhodně to za vas neřeši všechny situace.. jen to napomaha.. ale vytřiskat se s tím dá stejně lehce jako se 120kou

erikch*

kdo má rád svezení v pravém slova smyslu-čili žádná elektronika,ale pouze výkon motoru,řidičovy schopnosti a rac.úvaha-ten je téměř "alergický"-osobně se přikláním k téhle skupině,mimojiné(krom samotného ježdění) i z praxe ježdění na horách,kde v zimní sezoně vidím dnes a denně(a leckdy i tahám) právě "řidiče" co mají ABS,ESP,ATC bla bla bla (atd.)-přesto končí(v lepších případech) ve škarpách...Ptám se proč,když je ABS(ESP a další) tak "bezpečné"-jak se snaží od výrobců počínaje všichni tvrdit...?!?

ladaadal*

erikch, to je jednoduchý. Má to dvě příčiny. Řidič s ABS má pocit většího bezpečí, tudíž jede rychleji = nebezpečněji. A nemusí jet zrovna jako rapl. A druhá věc= ABS sice malinko kompenzuje smyk, ale málokomu dochází, že prodlužuje brzdnou dráhu a to někdy až 2x.

ridic

Moje zkušenost je, že ABS na sněhu prodlužuje brzdnou dráhu minimálně o 20%. Auto sice nejde do smyku, ale jede furt a pokud není kam jet tak bum ;) Auto bez ABS brzdí o dost líp, samozřejmě řidič to musí umět. Pokud někdo zadupne brzdu tak z toho udělá sáňky a šup do pangejtu ;)

Měl jsem stejný auto, stejný gumy i stejnou silnici, jen jsem střídal ABS aktivní a odpojený.

Řekl bych pro 90% řidičů je lepší ABS (brzdí hůř ale auto nejde do smyku), ale pro 10% "profíků" to je zhoršení (sice hrozí smyk, ale brzdí to líp.

Bez ABS je třeba umět smyk udržet pod kontrolou což běžný řidič nedovede, ten se při smyku lekne a neví co s tim. Pomůže cvičit na letišti, jen pomalu nestačí - auto se při 30kmh a 100kmh nechová stejně

vvv*

abs prodluzuje brzdnou drahu dvakrat? kde jste na to prisel? zdroj?

erikch*

vvv-ono se o tom moc veřejně nemluví(v tu chvíli by ony asistenty postrádaly smysl),ale podle nezávislých fundovaných měření to tak je-stejně jako "smutný fakt",že třeba starý 2.0 motor od Mercedesu bez katu má podstatně menší spotřebu benzínu při 120 km/h než jakože nový a "ekologický" motor 1.2 TSi...A tak můžeme pokračovat-FAP(DPF),neboli filtr pevných částic-četl jsi někdy nezávislé měření částic měřených při regeneraci-pokud ne-vřele doboručuju,to je pak počteníčko,když si člověk uvědomí co nás naprosto nadbytečný jakože ekologický nesmysl bude nevyhnutelně stát min.10 000,-kaček,je to ke zvracení...To staré dobré komůrky nafty na tom jsou(paradoxně) líp...

vvv*

erikch ... no vim, že abs ma delsi brzdnou drahu za optimalnich podminek, ale rozhodne ne dvakrat to ani nahodou ... v "boura jen blb" to zkouseli, ale kdy mas optimalni podminky. Za zhorsenych podminek je abs rozhodne lepsi

ridic

Právě že za zhoršených podmínek je ten rozdíl větší. Na suchým asfaltu je rozdíl v brzdné dráze minimální, ale na sněhu nebo štěrku to je o hodně - zkuste si zabrzdit na štěrku z kopce a nestačíte se divit jak to furt jede a jede a jede ;)

Bouračky - spousta lidí jezdí rychle a při nečekaný situaci zjistí že to nemaj pod kontrolou a nedobrzdí nebo to někam strhnou. Prostě najednou zjistí že to bylo moc rychle a bum...

ladaadal*

vvv-za zhoršených podmínek se to projeví ještě víc. někdy si to vyzkoušej.

 

JJ to jsou ty jejich ekokurvítka!

ladaadal*

Tak tak, jak se říká, někdy míň je víc*palec*

erikch*

přesně tak-kdo jel kdy třeba s Bafíkem Mercedesem apod.a ESP na hory,tak byklo rychlejší vystoupit a jít pěšky-pedál na podlaze(obrazně) motor 1200 otáček a sorry...takže ESP čus baby,klidně at mi trošku "vlaje zadek",ale jedu a vyjedu...

 

hhh*
hodnocení

0x

Ano, vozidla bez ruznych vychtavek jako jsou posilovace a elektronicke kontroly ridice jsou dnes bohuzel uz vetsinou vraky. Bohuzel proto, ze dnesni idici by klasicky automobil bez elektroniky ani nenastartovali. Takze by byl na silnicich klidek, nejezdili by dementi, kteri zpusobuji bouracky jen proto, ze neumí zkorigovat zakladni pohyby sveho idicskeho tela a jeste k tomu v jedny ruce drzej mobil a druhou neco cvakaj do nevigace... *zed*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]