Škoda felicia úbytek chladící kapaliny

Od: Datum: 07.10.12 16:28 odpovědí: 19 změna: 08.10.12 20:01

dobrý den mám škoda felicia 1.3 BMM a mám úproblem s ubytkem chladící kapaliny s expanzní nádržky dolil jsem chladící kapalinu až po MAX a za týden jsem měl úplně sucho.Je toto normální? co s tím popřípadě Děkuji za rady


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.10.12 16:49
 
avatar

normální to není-je zapotřebí najít místo úniku-předně začít kontrolou oleje v motoru(stačí i pohled na víčko oleje),nesmí tam být takový mléčný šlem,ale krásně černý povlak samotného oleje-to je nejdražší možný problém-pokud je víčko(olej)v poho-uuniká kapalina někde cestou...V kabině předpokládám sucho(radiátor+přívod topení)-to by byl asi druhý možný nejdražší problém,takže pokud kabina o.k. postupujte od expanzky přes termostat(domeček-to je ten výlitek na motoru) co zněj vede nejsilnější hadice k chladiči,přes samotný chladič,vodní pumpu a zpět-celou kontrolu provádějte pod tlakem(nastartovaný motor)-někde se něco musí projevit-celá expanzka(objem)se za týden "nevypaří...někde to bude minimálně kapat-pod tlakem(auto v pohodě-"nevaří" a topí? to byste asi zmínil)...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.10.12 17:04
 
avatar

A když nastartujete studený motor, nejde z výfuku nadměrné množství vody? A také hned po startu nespoupne tlak v chladícím systému? Nebo není na hladině chladící kapaliny olejová vrstva? To by odpovídalo špatnému těsnění pod hlavou. V nejhorším případě trhlinku ve vložce válce, ale to bývá jen málokdy. To těsnění je nejpravděpodobnější. Vydrží tak 100 - 150 tkm. Jestli kapalina neuniká někde jinde, viděl bych to na těsnění pod hlavou.

doplněno 07.10.12 17:05:

nestoupne tlak. *hi*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.10.12 17:26
 

Po MAX se kapalina neleje! Udržuje se mezi MIN a MAX (doléváno za studena). Při provozu stoupá na MAX a tam se drží. Jinak trpí přetlakové víčko a zničí se jeho ventil. Pak voda utíká ve formě páry ven ze systému nebo vycáká skrz víčko (jsou pak kolem víčka bílé mapy/stopy).

Takže dolít mezi MIN a MAX při vychladlém motoru...

Kapalina může unikat skoro všude, takže vše skontrolujte. Vodní pumpa těsní pod řemenicí guferem. Pokud se dlouho drží přešponovaný klínový řemen, tak ložisko a gufero odchází a voda teče nouzovou dírkou na komínku pumpy pod řemenicí viděno zespoda.

Další nejčastější problém je chladič. Jeho boky jsou z plastu a ve spojích časem z nekvalitních kapalin tudy uniká voda (to dělá vodní kámen, pokud tam někdo lejete pitnou vodu nebo neměníte kapalinu v intervalech výměn 3 - 5 let, to je pak zase koroze).

Ošahejte konce hadic na spojích, pokud budete mít mokré prsty. Nezapomeňte ina blbě přístupná místa jako u řemene. Odmontujte ten boční krycí plech u PP kola a ošahejte celou trubku od pumpy přes vypouštěcí šroub až ke chladiči (jeho spodní hadici).

Pak může voda v malém množství unikat těsněním termostatu. Dělá takové zelené krápníky kolem spoje a kape dolů na převodovku na Hallův snímač polohy kliky a ničí ho, pokud nemá ještě to velké gumové krytí (fajfku).

Poslední možnost co mě napadá je vadné víčko na expanzi. Neudrží v systému tlak a tak kapalina vycáká a odchází i ve formě páry. Kolem víčka expanze jsou pak stopy (bílé mapy a cestičky).

To těsění pod hlavou Vám už popsali kolegové. Kontrolujte tedy stav oleje, jestli nebřibývá na měrce a taky víčka, jestli na nich není bílá kašička (musí být černé a mokré jen od oleje a jeho par z víka)

doplněno 07.10.12 17:28:

Hlavně kouknout po celém systému chlazení...

citace Marečku, podejte mi pero: "Dolů jste se dívali? ..NE...To by jste se museli (v)ohnout, co?! *smich*

doplněno 07.10.12 17:37:

Mimo to častěji kontrolovat, když je problém. Třeba každý den. Ne až za týden, kdy je sucho...*zed*;)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lolik*
Datum: 07.10.12 19:11
 

Na víčku od oleje je trošku bílej povlak a když zatlačím rukou trochu na termostat a zahýbu sním tak to tam syčí

Datum: 07.10.12 19:14
 

Kde zatlačíš rukou? Na ten domek termostatu (termostat samotný je uvnitř a ruku na něj bez rozebráníá nedáš)? Tam kam jde ta velká horní hadice a ta malá od expanze?

doplněno 07.10.12 19:16:

Otevři si fotku v malování a šipkou naznač směr a kde tlačíš ruku a kde to syčí...

 
Od: lolik*
Datum: 07.10.12 19:18
 

'ANo zatlačím na termostat tj .jak je přidělanej 3 šrouby k hlavě válců a jak do něj jdou ty 3 hadice je to plat. kryt a termostat je pod ním (myslim si že je pod tím krytem na 3 šroubech ) tak tam to syčí někde kolem hadice jsou dotažené na fest a eště poznámka občas když jedu tak teplota mi vyskočí nad 110 stupnu a poté klesně třeba pod 90

Datum: 07.10.12 19:27
 

Máš termostat v kovovém domku nebo v plastovém? To, že to syčí znamená, že hladina v domku klesne, objeví se tam pára a ta blbě na čidlo teploty přenese teplo a tak čidlo kecá, protože není ve vodě. Bacha na přehřátí motoru. Hned opravit a nejezdit!

Termostat k hlavě drží dva šrouby (štefty) a zezadu koukají dvě matky tuším 13 nebo 16 klíč (teď nevím, možná 14 po staru).

Hliníkový domek ti ukážu, jak je řešen...

doplněno 07.10.12 19:32:

Domek termostatu

 
Datum: 07.10.12 19:33
 

Termostat (pozor. musí být vložen tím čudlíkem nahoru a pérem k hlavě)

 
Od: lolik*
Datum: 07.10.12 19:34
 

já mám plastový a dnes sem jel a zastavil a syčelo to jinak na termostat tlačím směrem dolu a když zatlačim tak občas zasyčí a občas ne a co mám opravit a nemám jezdit?

doplněno 07.10.12 19:35:

Termostat je nový pač přetím jsem to uvařil protože nefungoval tak tam mám noý a od té dby mi třeba jde teplota pomalu nahoru treba 90 stupnu a pote jde na 70 a pomaličku nahoru ale dnes jsme jel bez vody a vylítla az na 110 stupnu a pote spadla pod 90 stupnu

doplněno 07.10.12 19:36:

Za hízdy to nesyčí alespon to není slyšet syčelo to až když jsme zastavil a otevřel kapotu

Datum: 07.10.12 19:37
 

Špatně tam koluje voda pokud to syčí, tak tudy i uniká. Může se tak uvařit motor. Čidlo teploty kecá, pokud není ponořené ve vodě...

Syčí to spíš mezi hlavou motoru a domkem, nebo ve spoji domku, který jistí tři šroubky?

 
Od: lolik*
Datum: 07.10.12 19:39
 

nevím odkad presně to syčí ale přijde mi že někde kolem toho domku a hadičky ty hubený proti te tlusté ale hadička je dobrá a přidělaná na fest jinak pod domkem mám zrezlý pruh ale není mokrý nic

Datum: 07.10.12 19:44
 

Takže se jedná o tento nový typ. Je potřeba to rozdělat, očistit od rzi a vodního kamene (ocet,fixinela), vyměnit těsnění a zpět složit. Hlavně ty tři šroubky nepřetahovat (utáhnout jen silou v zápěstí mini ráčnou 1/4") druhou část domku tedy zatím nechte na hlavě motoru, jak jsem udělal i já na fotkách a jen koukněte, jestli se neviklá (vůle nebo jestli není po očištění vodou kolem nějaká rez nebo stopy po úniku kapaliny).

Ještě je tu poslední neobvyklá možnost, že pumpa nečerpá (protočila se vrtulka na hřídely a voda nekoluje a u termostatu se hromadí převařená pára).

Maximálně může víčko expanze dělat tiše chchchchchc... ale nikde nesmí syčet :)

 
Datum: 07.10.12 19:34
 

složeno

 
Od: lolik*
Datum: 08.10.12 17:55
 

Dnes jsem učinil objev mezy hlavou a tím domkem mám něcdo zeleného a je to popraskané dá se mezy hlavu a domek koupit těsnění? a kolik tak cca stojí a chtěl bych se zeptta jak ten domek z hlavy odmontuju a jestli nemusím vypouštět olej jinak pod víčkem jsem měl bílí povlak který jsem setřel jinak nikde nejsou náznaky vody že by tekla alepouze to syčí někde kolem toho domku ale nevím přesně kde děkuji za rady

Datum: 08.10.12 18:04
 

Ne, jen je potřeba upustit chladící kapalinu, jinak odteče při demontáži sama (jen do té výše domku, takže cca 2 - 3 litry). S olejem tu nic nesouvisí i když v hlavě koluje, tak je do vahadlové soustavy na ventily a pak odtéká po zdvihacích tyčkách na vačku a pak do vany).

Domek nesmí být prasklý, nebo poteče furt. Je potřeba ho vyměnit, pokud prasklý bude. Tuším, že je tam jen gumový kroužek ( "O" kroužek). Motory s těma hliníkovýma domkama zase mají klingeritové ploché těsnění, tak ať Vám dají správně to, co tam být má!

Domek k hlavě drží zezadu dvě matky. Pujč si od ženy zrcátko a sežeň si pořádný světlo a koukni se sám. Po tmě je tam houby vidět! Ty matky povol nástrčným klíčem (ráčna,prodlužovací nástavec.ořech). Stranovým klíčem to nedáš (není místo).

Před zpětnou montáží musíš to zelené a kámen očistit, aby to těsnilo!

doplněno 08.10.12 18:16:

Tady to máte rozkresleno co a jak.

P.S.: Bod?

 

 

Datum: 08.10.12 18:16
 

Schéma:

doplněno 08.10.12 18:33:

Tohle si ulož a prostuduj:

http://wrp.cz/rock/felicia/1_3l.pdf

doplněno 08.10.12 19:23:

Ano, je od vody (pára,rosa v zimě,kapalina chlazení). Normálně se dělá při krátkých jízdách po městě v zimě.

To, že to prolíná a je to tam zelené od Kapaliny není dobré. Ona tamtudy uniká!

Na fotkách odemě je vidět, jak jsem měnil to těsnění a jak jsem to složil. Ukážu, jaké jsem to měl předtím...

 
Od: lolik*
Datum: 08.10.12 19:15
 

To zelené není dobré že tam je?

doplněno 08.10.12 19:16:

Vypadá to jako spuchřelé těsnění

doplněno 08.10.12 19:18:

Jinak jsem se dočetl na internetu že ten bílí povlak pod víčkem oleje je od vody ale když vytáhnu měrku oleje tak je olej krásně černý nemužu mít vodu v oleji?

Datum: 08.10.12 19:25
 

Předtím jsem to měl ve spoji takové a unikala mi trochu voda a po delší jízdě kapala na převodovku...

doplněno 08.10.12 20:12:

Jestli to vypadá jako tady na tomhle obrázku, tak je tam únik, ale za týden těžko. Mě klesla voda s prostředka na MIN asi za měsíc až dva. Spíš, jestli ještě není ten plastový domek prasklý, když to i syčí.

 
Od: lolik*
Datum: 08.10.12 20:01
 

Jinak jsem se dočetl na internetu že ten bílí povlak pod víčkem oleje je od vody ale když vytáhnu měrku oleje tak je olej krásně černý nemužu mít vodu v oleji? a to kapání může během týdne vyprázdnit náržku?

doplněno 08.10.12 20:02:

jinak na tom rozkresleným obrázku šipkama je ten zelený proužek kde mám to zelené jak vypadá jako zpuchrelé těsnění

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.