Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se hřejou kola u auta

Od: ivus* odpovědí: 18 změna:

Prosím o radu.Před časem jsem dala u auta Renault Megan vyměnit kotouče a brzdy na předních kolech.Od té doby se mi hřejou kola až do rozpálena.Při jízdě se to projeví takto-začne při brždění hvízdat,malinko se sešlápne brzda a šíleně zabrzdí.při vyhození rychlosti z kopce auto zpomaluje jako když přibržduje.Nikdo na nic nepřišel,3 opraváři.Dvakrát se to odvzdušnovalo a furt to dělá.Nemá někdo za sebou stejný problém?Jsem z toho už zoufalá.Nemohl by to dělat posilovač brzd-to ještě nikdo nezkoumal.Díky za rady.Ivana.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Souhlas se všemi příspěvky.Jen doplním co nakouisl Gumidek-nechte také vyměnit hadičky k brzdám-ony stářím nabobtnají,zmenší se vnitřní průřez a kapalina se pak nevrací.Nevím zda i i jiných ale u francouzů to tak bývá .

gumidek*

U Škodovek taky (Fa/Fe) *placni*

 

gumidek*
hodnocení

0x

Může váznout pístek v brzdovém třmenu. Může to být odvzdušněno několikrát, ale pokud se špatně vrací po uvolnění pedálu, tak brzdy stále brzdí a hřejí se (spíše pálí).

Posilovač bude OK, pokud po nastartování vám změkne pedál brzdy (stůjte na něm a startujte, předtím několikrát sešlápněte brzdu, aby se vypustil podtlak).

Další možnost může být rozpadající se stará brzdová hadička ke třmenu, Pak funguje jako zpětný ventil.

doplněno 06.10.12 22:17:

Hlavně to nepodcenit. Mě to dělalo u Favorita, že jsem musel furt řadit 2 nebo 3 a nemělo to výkon a jako bych táhl těžký přívěs. Kus cesty jsem tomu nevěnoval pozornost, protože jsem repasoval karburátor. Na křižovatce se mi pak od kola valil hustý šedobílý dým. Pak jsem si udělal kompletní repasi brzd i s trubkama a hlavním válcem a mám klid a bezpečnější pocit.

Takže řešit a u mechaniků reklamovat, pokud to půjde, protože je to trochu sporné. Pístek ve třmenu se totiž při sjíždění destiček povysouvá na nové místo a to výchozí už měl asi orezlé. Mechanici ho zatlačili a teď drhne. Oni vyměnily jen desky,kotouče a odvzdušnili, ale váznoucí pístek už jim do této výměny nespadá a tak to bude místo reklamace další oprava, kterou vlastně (ne)zavinili...

doplněno 06.10.12 23:00:

Jak píše Ar. Jinak tady je ukázka, jaký jsem to měl já :):

poradte.cz/...

 

pavkazji*
hodnocení

0x

Klasika odpověděla jste si sama "jako když přibržduje",prostě vám to brzdí.Špatně seřízené brzdy!

 

ar*
hodnocení

0x

Je to poměrně jednoduché. Před výměnou byly kotouče i destičky dost sjeté a pístky byly hodně vyjeté ven. Časem pístek malinko zkorodoval a za manžetu se dostal bordel. Jediné řešení je pístky a manžety očistit a promazat, aby se pístky mohly lehce vracet. Pokud to necháte v tomto stavu destičky se spálej a kotouče se zvlní. Při přehřívání kapaliny se začnou tvořit bublinky a až budete potřebovat opravdu zabrzdit tak nastane problém.

doplněno 06.10.12 22:59:

Posilovač to nedělá a kdyby se brzdy odvzdušňovaly třeba 100x tak to nepomůže. Někdy jsou písky natolik "vyrezlé", že se musí vyměnit a nebo i celé třmeny.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

bud zatuhlí pístky brzd nebo tuhý ty plovoucí šrouby třmenu a to nejpravděpodobnější je že dal někdo nový desky na rezavej povrch a ty se ted nevracej -sundat desky opilovat rez dosedacích ploch tak aby desky chodili volně v třmenu a znova složit

 

hankauk*
hodnocení

0x

Jen ještě doplním z vlastní zkušenosti. Nechte si také zkontrolovat lanko u ruční brzdy. Nám se jednou takhle nevrátilo po tom, co jsme odbrzdili. Nevěděli jsme to. Než jsme pak dojeli do místa určetí, tak jsme de facto stále brzdili, i když to v reálu nebylo moc poznat. V servisu nám pak lanko museli vyměnit a stejně tak i brzdové destičky, které jsme notně sjeli. Bylo to ještě u našeho původního Citroenu.

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Hani, vím, že to myslíš dobře, ale ruční brzda nemá s předními koly nic společného, tak je na zadních.*smich*. Ale je fajn, že jako ženská si pamatuješ takové detaily, to se málokdy vidí.

Je to trochu mimo téma, ale já měl Barkase a ten měl ruční brzdu na přední kola;).

pavkazji*

Nemáte tak zcela pravdu Citroen Xantia má ručku na předku.Proč,to jistě budete vědět!

erikch*

k výše uvedenému-bohužel to tu ještě nezaznělo-předpokládám,že každý trošku zkušenější(čili minimálně jeden z těch tří) mechanik ví,že při sundání třmenu promaže a odzkouší vratný pohyb pístků(obouch)-ale je to možná mimo mísu-přesto-jsou měněné kotouče ty správné-mají ten správný průměr-u Megánu byly podle motorizací určitě minimálně tři různé průměry (i tlouštky)a i ten o malinko jiný(větší průměr)může způsobovat tření kotouče o třmen-i přes správnou funkci pístků,vracení brzdovky,odvzdušnění atd...Třemenu samotnému to až zas tak nevadí-je to odlitek s mnohem větší tepelnou odolností než kotouč samotný...Zkrátka až zas tolik možností problému u brzd(třmenů a kotoučů)není-tím spíš,že se zahřívají obě strany najednou...,nechte to zkontrolovat...

ladaadal*

To máš pravdu, ale tazatelka má Megana, žejo?*smich*

Všechny Citroeny s hydrem májí ručku na předek! DS,XM,CX,BX,...

 

 

nu*
hodnocení

0x

je to tím že Renalty jsou plečky lepené z co nejlevnější h dílů, každého půl roku se díly vyrábí jinde, jen abvy se Renault dostal s cenou pod magickou hranici, vím o Thalii kde při výměně pasovalo až třetí vodní čerpadlo, které bylo objednmáno podle VIN

Stačí vzít obyčejný mikrometr a změřit ten kotouč, polkud je silnějkší tak ven sním...jinak budete jezdit za vrzání pískání za 15 litrů/100 km a když jednou budete potřebovat zabrzdit, nebude to fungovat

erikch*

příteli nu-jakože ostatní auta nejsou(konkrétně v tvěm případě i třeba VW nevyjímaje)...?!? Všechny auta od všech výrobců jsou dnes vyráběny tak,aby jakžtakž přežily záruční dobu a pak ahoj(u nás jen to ahoj) a koupi si nové...Politika výroby -za co nejnižší náklady co možná nejvíc(tím nemyslím jen emisní limity měřené platnou metodikou klidné jízdy auta asi 30km/h rychlostí na vzdálenost 4 km-to se pak celé vynásobí 25 a máme "průměrnou" spotřebu,105 g CO na 100 km a další nesmysly) se týká nejen Renaultu,ale i ostatních evropských výrobců(koncern VW nevyjímaje)-jediná oblast je klasika luxusních aut+supesporty ,ruční výroba(Británie)atd. No a ještě jedno teréní auto(Land Cruiser)-co jde na ruský trh-ani Toyota si nemůže dovolit spekulovat se životností(a tím i ceny)dílů a "kvality" výroby-vše je maximálně a co možná nejdlouhodoběji diimenzováno-v ruské stepi,případně v arabské poušti, by těžkopřežil motor 2.0 TDI s (nejen)poddimenzovanou hřídelkou čerpadla mazání,které stále ještě VW úmyslně vyrábí-ačkoli ví už x let,že je to špatně a motory se(bez mazání)zadrbávají-ono z toho i plyne fakt,že celý koncern VW dává záruku pouhé 2 roky-pročpak asi?!? narozdíl třeba od korejských minimálně 5ti let...No a co je dnes lepší trh,než rozsáhlý obrovsky solventní ruský trh-proto se tam snaží všichni orientovat-a nu-kolik se schválně prodalo v Rusku(stejně tak arabský svět) třeba VW Amaroků-oproti třeba právě poctivým dělníkům Toyotám Land Cruiser,nebo Land Roverů atd...?!?

 

stirecek*
hodnocení

0x
Bože to jsou opraváři! Těm bych dal do ruky maximálně motyku.

 

hodnocení

0x

a já myslel že takové auto už víc pokazit nejde :D.. ti páni mechanici si s tim asi moc hlavu nedělali. a do třmenu to asi těžko.. to by jim šel ten třmen blbě nasadit a pak by to dřelo a piskalo.. to spíš je nerozhýbaný pístek.. některe časem dost zreznout a spravně se maji pořadně vyčistit a rozchodit před vyměnou desek.. ti to tam asi jen zatlačili a pak se neni čemu divit :).. kdyby si to po sobě aspon zkontrolovali.. to muselo přibrždovat hned

 

vk
hodnocení

0x

to opravoval nakej vena co mel v sobe par piv,ne? hlavne s tim moc nejezdete hlavne ne dalky ... nebo raci vubec, kdyz to totiz zahrejete (coz uz jste nejspise udelala) tak se taky zahreje mazivo v ložisku to pak vyteče a nejhorší scénář může být že vám za jízdy updane kolo... třeba v zatáčce proti kamionu .. je po srandě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]